Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Ferrari F138

Ferrari F138

Jaroslav Hanus, datum vydání 3.2.2013

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Ferrari F138
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari světu ukázala nové Ferrari F138, tedy zbraň, kterou bude používat pro svůj boj o mistrovské tituly v roce 2013.



Ferrari F138 je 59. monopostem, který bude reprezentovat Scuderii Ferrari v seriálu Formule 1. Ferrari F138 je především evolucí loňského F2012, neboť pro letošní sezónu došlo jen ke kosmetickým změnám pravidel. O to zásadněji se zřejmě bude lišit monopost, který bude připraven pro sezónu 2014, neboť dojde k zásadní změně motorizace ve F1, kdy se k pohonu formulí budou používat přeplňované šestiválce. Název F138 se odkazuje na rok 2013 a počet válců, které tvoří motor tohoto vozu.

Ferrari F138 určitě zkrásněla, neboť byl odstraněn onen škaredý schod z nosu vozu, při pohledu z boku jistě překvapí onen „tupý“ nos vozu, který je vyvolán zvláštním tvarováním noh, na které je uchycen přední spoiler. Při pohledu na komín F138 je dobré si všimnout dalších nádechů za komínem. Za pozornost také stojí tvarování prostoru za koncovkami výfuků, které mají využívat tzv. coanda efekt. Zaujme i tvarování postranic a bočnic zadního spoileru.

Je samozřejmě potřeba mít na vědomí, že F138 ve stavu jak byla představena světu se bude ještě měnit a na startu úvodní GP Austrálie uvidíme evoluční verzi s dosud tajnými prvky a prvky, které se budou teprve testovat na nadcházejících oficiálních testech.

Typ: F138


Nasazení: 2013
Motor: Type 056, V8, 32 ventilů, V90, pneumatické rozvody
Objem: 2,398 cm3
Vrtání pístu: 98 mm
Hmotnost: do 95 kg
Mazání: Shell Helix Ultra
Palivo: Shell V-Power
Palivový systém + zapalování: Magneti Marelli
Převodovka: poloautomatická sekvenční 7 stupňů vpřed a 1 vzad
Podvozek: uhlíkovo kompozitová konstrukce, diferenciál se zvýšenou svorností, nezávislé zavěšení, pérování v systému pull-rod vpředu i vzadu
Brzdy: uhlíkové disky Brembo
Hmotnost (s vodou a olejem a jezdcem): 642 kg
Pneumatiky: Pirelli + OZ 13"




















Foto: 2013 (c) Ferrari S.p.A.

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners