Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Belgium 2016

Grand Prix Belgium 2016

Jaroslav Hanus, datum vydání 27.8.2016

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Belgium 2016
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Po letní přestávce se opět na scénu vrátila Formule 1 a z pohledu Ferrari ne moc šťastně.



Termín
28. 8. 2016
Okruh
Spa-Francorchamps
Počasí
jasno, sucho
Pole position
Nico Rosberg
Vítěz
Nico Rosberg




Velká cena Belgie je pro fanoušky dlouhodobě oblíbená, neboť se zde Ferrari obvykle daří, jede se na krásné trati a před 25 lety zde debutoval symbol Ferrari – Michael Schumacher. Kvalifikace ve Spa-Francorchamps se Ferrari celkem vydařila, když Raikkonen zajel třetí čas a Vettel byl hned čtvrtý. Zásadní bylo, že ani jeden z jezdců Ferrari neměl žádnou zásadní ztrátu na prvního Rosberga.

Závod pro Ferrari vlastně rozhodla již první zatáčka. Oběma jezdcům Scuderie se podařilo velmi dobře odstartovat. Bohužel však doplatili na řádění Maxe Verstappena, který se po špatném startu snažil získat zpět svou pozici pozdním bržděním a ponořením na vnitřek zatáčky. Raikkonen přišel o přední spoiler a měl defekt, Vettel se dostal do hodin a do závodu se vrátil z posledního místa. Velké pozdvižení způsobil Magnussen, když za Eau Rouge velmi tvrdě havaroval, kvůli opravě ochranných bariér byl dokonce zastaven závod. Ještě než byl závod zastaven, bylo umožněno Raikkonenovi dojet své kolo ztráty. Po restartu závodu se oba jezdci Ferrari probíjeli zpět do bodovaných pozic. Velké problémy měl Raikkonen, který se potýkal s kličkujícím Vestappenem. Ten se dnes zřejmě rozhodl, že kdo narazí do více aut, tak dnes zvítězí. I díky řádění Verstappena se Raikkonen dostal jen na devátou pozici v cíli. Vettel na tom ale nebyl o mnoho lépe, dojel šestý.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 232 bodů, Nico Rosberg 223, Daniel Ricciardo 151, Sebastian Vettel 128, Kimi Räikkönen 124, Max Verstappen 115, Valtteri Bottas 62, Sergio Perez 58, Nico Hulkenberg 45, Felipe Massa 39, Fernando Alonso 30, Carlos Sainz 30, Romain Grosjean 28, Daniil Kvyat 23, Jenson Button 17, Kevin Magnussen 6, Pascal Wehrlein 1, Stoffel Vandoorne 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 455 bodů, Red Bull Racing TAG Heuer 274, Ferrari 252, Force India Mercedes 103, Williams Mercedes 101, McLaren Honda 48, Toro Rosso Ferrari 45, Haas Ferrari 28, Renault 6, MRT Mercedes 1.




Nashledanou za 7 dnů v Itálii na naší domácí a jedinečné Monze ...



V minulých letech to ve Spa vypadalo takto:

2015 - Ferrari asi opravdu přes prázdninovou přestávku odpočívalo. Protože jak jinak si vysvětlit, že po pátečních výsledcích, které byly plus minus velmi dobré, se s příchodem kvalifikace začalo vše kazit. Raikkonen pro poruchu skončil v druhé kvalifikaci a Vettel vyjel jen osmé místo na startu. V závodě samotném se Raikkonen proto musel neustále propracovávat směrem dopředu, což ho nakonec vyneslo až na výsledné sedmé místo. To Vettel to měl díky své relativně lepší startovní pozici jednodušší. Po startu dokázal získat několik pozic (posunul se na páté místo, kde rozhodně žádné skvělé časy nezajížděl) a díky své strategii se dokonce posunul až na třetí místo. Z toho jej chtěl sesadit Grosjean, který na Vettela v posledních kolech závodu velmi tlačil, ale Vettel se efektivně bránil. Definitivní rozuzlení této zápletky přinesla až explodující pravá zadní pneumatika na voze Sebastiana Vettela, která jej nejen že odsunula ze stupňů vítězů, ale i mimo bodované příčky.

2014 - Ve Spa-Francorchamps stejně jako v předchozím roce ovlivnilo do značné míry kvalifikaci počasí. Ferrari mohlo těšit čtvrté místo Fernanda Alonsa, ale skutečnost, že ztrácet cca 2 vteřiny na Mercedesy, byla velmi zarážející. Závod ani neodstartoval a již bylo ve Ferrari velké zděšení. To se Alonsovi nepovedlo včas odjet do zahřívacího kola. Naštěstí se Alonso stihl včas vrátit a startoval ze své původní pozice (následně pak dostal v závodě pětivteřinovou penalizaci). Závod na čele opět ovládl Mercedes, ale jen do druhého kola, kdy se srazil Rosberg s Hamiltonem. Rosberg skončil s počkozeným předním spoilerem a Hamilton s proříznutou zadní pneumatikou. To pro ostatní znamenalo možnost vyšvihnout se na pódiové pozice. Raikkonen díky odlišné strategii (a zejména dřívější první zastávce v boxech) postoupil velmi dopředu a poprvé v této sezóně i díky bezchybnému výkonu jasně porazil Alonsa. Alonso se také velmi snazil, ale již naznačené potíže z úvodu GP mu moc nepomohly. Když se k tomu ještě přidala neschopnost se vypořádat s bezhlavě a nebezpečně bránícím se Magnussenem, přišel zasloužený trest v podobě propadu téměř na chvost bodované desítky. Následná penalizace Magnusenna za vytlačení Alonsa na trávu již moc velké uspokojení přinést nemohla, neboť jinak (pokud by Alonso předjel Magnussena bez dalšího zdržování) by bylo velmi pravděpodobné, že by Alonso dojel pátý za čtvrtým Raikkonenem. To se ale nestalo a Alonso byl klasifikován jen jako sedmý.

2013 - Ve Spa-Francorchamps i v roce 2012 zlobilo závodníky počasí, ale na závod již bylo zcela sucho. Pohled na kvalifikační výsledky Ferrari byl zcela tristní, ale naštěstí se body za kvalifikaci nepřidělují. Po dlouhé době se povedl geniálně start Fernandovi Alonsovi. Ten se přes drobné probrždění v La Source posunul značně vpřed a zde položil základ svého pěkného druhého místa v cíli. Massovi už se tolik nedařilo, ale i on byl schopný zlepšit své umístění oproti tomu z kvalifikace. Stejně jako Alonsa by měla mrzet porážka od Vettela, u Massy by to měla být porážka zejména od Buttona.

2012 - Přes slabší kvalifikační výkony jezdců Ferrari (6.Alonso a 14.Massa) jsme velké naděje vkládali do závodu. Start byl dramatický, neboť Kobayashimu se kouřilo z monopostu a Maldonado ulil start. Na nastalém zmatku se snažil vydělat mj. i Grosjean. Jeho přemotivovanost bohužel vyústila v naremplování Hamiltona a vyvolání štěpné reakce na jejímž konci byly zničené čtyři vozy. Mezi nimi i Alonsovo F2012 a můžeme být rádi, že Alonso přitom neutrpěl nějaké zásadnější zranění. Po krátké safety car fázi závod pořádně odstartoval. Button si na čele jezdil svůj vlastní závod. Za ním se střídala celá série jezdců, kteří se jej snažili pronásledovat, ale nikomu se to efektivně nedařilo. Ať už to byl Michael Schumacher, který slavil 300. velkou cenu. Raikkonen, který se už několikrátou GP chystá zvítězit, ale vždy mu to něco zkazí. Nebo Vettel, který se postupně prokousával vpřed celým startovním polem po nepovedené kvalifikaci, ale i po nepovedeném startu. Neubránil se před ním ani Massa. Úloha Massy v tomto závodě byla přitom zásadní. Ve chvíli, kdy už nemohl bodovat Alonso, mohl Alonsovi pomoci tím, že oba Redbully zpomalí tak, aby nezískaly mnoho bodů. V případě Vettela se mu to nepovedlo. V případě Webbera se mu to nakonec povedlo a za to by mu tým měl velmi poděkovat, byť páté místo v cíli není žádné terno.

2011 - Stupně vítězů v GP Belgie unikly teamu Ferrari jen o chloupek, ale i tak byla tato velká cena špičkovou podívanou. Michael Schumacher, slavící 20 let od svého debutu, svým heroickým výkonem znovu ukázal svou extratřídu. Ve Spa už od pátku pršelo a počasí bylo velmi proměnlivé. Pro kvalifikaci to znamenalo problém pro Ferrari, které nedokázalo v závěru kvalifikace dostatečně zahřát pneumatiky. To se projevilo v ještě relativně dobré čtvrté startovní pozici Massy a v špatné osmé u Alonsa. Start závodu vůbec nevyšel Webberovi, zatímco oba jezdci Ferrari se od startovního roštu odlepili velmi dobře. Alonso ihned v první zatáčce inkasoval ránu od Senny, ale naštěstí se mu na autě nic neporouchalo. Fanoušky Ferrari jistě potěšilo jak se rychle Massa a Alonso dokázali vypořádat s Hamiltonem. Tím ale světlé chvilky u Massy do značné míry skončily, neboť toho v boji za lepší výsledek zastavil Rosberg, dále neschopnost Massy předjet Rosberga a defekt penumatiky, ve výsledku to stačilo jen na osmé místo. Alonso držel tempo s vedoucími Red Bully, ale v cíli byl od nich poražen a těsně před koncem závodu jej z třetího místa na čtvrté odsunul i Button, který startoval až z 13.pozice. Ještě lepší stíhací jízdu předvedl z 24. startovního místa Schumacher. V závodě neudělal chybu, stále stoupal pořadím a v cíli byl pátý.

2010 - Oba jezdci Scuderie Ferrari zajížděli již od prvních tréninků nejlepší časy. Idylka skončila s příchodem soboty. Třetí trénink a šesté + sedmé místo Alonsa a Massy ukázaly, jaká je realita. V kvalifikaci se do hry zamotalo počasí a několik chybných strategických rozhodnutí a najednou jsme nevěřili svým očím, protože šestá startovní pozice Felipeho Massy a hlavně desátá příčka Fernanda Alonsa nebyly vůbec „ideální“. Dlouholetý jezdec Rubens Barrichello slavil ve Spa-Francorchamps svou 300. účast ve velké ceně F1. Rubens se v posledních měsících s oblibou strefoval do současnosti i minulosti Scuderie Ferrari a dění kolem a v tomto týmu. A i GP Belgie byla v tomto směru plodná. Rubens zcela selhal při brždění do bus-stop šikany v prvním kole závodu a zcela brutálně narazil do zadní části vozu Fernanda Alonsa. Alonsovo F10 jen zázrakem tento náraz přestálo a Fernando mohl pokračovat v závodě dál, i když s nemalými problémy (což dokumentují dvě dodatečné zastávky v boxech). Alonso pak předváděl skvělou stíhací jízdu při níž se mu dařilo nejen postupovat vpřed, ale i dokonce stahovat časovou ztrátu na vedoucího Hamiltona. Přišel však déšť. Zatímco dítě štěstěny Hamilton opět chyboval a opět se mu nic nestalo, Alonso chyboval též a zničil své Ferrari. Z možného postupu z osmé příčky na lépe bodované pozice tu najednou byla rána a konec nadějí na jakýkoliv příděl bodů. Felipe Massa závod v Belgii absolvoval. Bez přívlastku. Ano skvěle odstartoval, ale pak již jen kroužil v rámci možností, ale nutno ocenit, že bez chyb. Kdo čekal nějakou větší akci po restartu závodu (po Alonsově nehodě) a zejména rychlé zpráskání jezdců jedoucích o kolo zpět, byl opět zklamán. Velkou cenu Belgie vyhrál Lewis Hamilton, kromě jedné velmi, velmi slabé chvilky, bezpečně vévodil ostatním jezdcům a z tohoto pohledu si své vítězství zaslouží. Druhý dojel Webber, který těžil z konzervativního přístupu, podobně jako třetí Kubica a čtvrtý Massa.

2009 - Kimi Raikkonen předvedl v této velké ceně bezchybný výkon a po zásluze si vyjel 10 bodů za vítězství. Na startu ho zbrzdil Barrichello, který se nemohl rozjet, ale potom už to byl jeden velký koncert. Snad poprvé ve své kariéře zvládl restart, což mu přineslo vedení v závodě, které si udržoval až do konce. Luca Badoer jel s minimálním přítlakem a proto byl schopen zajíždět špičkové časy v první sektoru trati, bohužel v dalších částech trati už ztrácel. Přesto dokázal celý závod odjet bez viditelných chyb a to se cení.

2008 - Do vývoje závodu v roce 2008 zasáhlo počasí a do velké míry ovlivnilo i jeho osud. Dramatičnosti závodu to plně prospělo. Zatímco na začátku se díky změnám podmínek na trati dostal Raikkonen až do čela před Hamiltona a Massu, jedno kolo před cílem skončil ve zdi lemující trať a pohřbil tak své naděje na obhajobu titulu mistra světa. Cílem tehdy projel jako první Hamilton před Massou, ale 3 hodiny po skončení závodu byla oznámena penalizace 25 sekundami pro Hamiltona (pád na třetí místo), za to jak si při předjíždění Raikkonena v Busstop zkrátil šikanu. Hamilton sice Raikkonena následně pustil před sebe, ale učinil tak pěkně vychytrale - zařadil se těsně za Raikkonena a nechal se vyvézt tak, aby nebyl problém předjet Raikkonena na nájezdu do první zatáčky. Hamilton chytře využil situace systémem " štěstí v neštěstí". Rozhodnutí komisařů o penalizaci pak vyvolávalo bouřlivé diskuse ještě dlouho po skončení sezóny 2008.

2007 - pole position a vítězství Kimiho Raikkonena v závodě předznamenaly velký obrat v boji o mistrovský titul – najednou byla Scuderia Ferrari opět na koni. Zahanbit se nenechal ani Massa – byl druhý v kvalifikaci i závodě.

2006 - závod se nekonal.

2005 - Tradiční bašta Michael Schumachera - Spa-Francorschamps přivítalo všechny přihlížející deštěm, který s drobnými přestávkami zajišťoval mokrou trať. Ve chvíli kdy Michael útočil na Alonsa si okolí tratě prohlížel Fisichella. Nastalou situaci řešilo ředitelství závodu safety car fází. A zde Räikkonen opět přesvědčil, že umí stále překvapit. Jeho zádržný manévr, kdy při nájezdu do pitu brzdil zbytek pole a čekal až se mu uvolní místo po odbavení Montoyi, byl opravdu kouzelný. Krátce poté se stala první chyba v týmu Ferrari - Michael dostal suché pneumatiky a o kolo později musel znovu do boxů pro přechodné. Z nich vyjel před Satem. Po restartu se Sato neudržel a ukončil po dlouhé době slibné účinkování jedničky týmu Ferrari. Rubens Barrichello se po taktických chybách se zastávkami v boxech musel spokojit jen s pátým místem.

2004 - v tomto roce, v této GP si mohl Michael Schumacher zajistit titul mistra světa. Michael se celý závod, do kterého odjel z druhého místa, snažil absolvovat bez chyb a to se mu nakonec podařilo. Dojel též na druhém místě a mohl slavit svůj sedmý titul mistra světa F1. Barrichello dojel třetí.

2003 - závod se nekonal.

2002 - Schumacher dominoval celému víkendu – pole position a vítězství v GP. Barrichello byl v kvalifikaci třetí a druhý v závodě.

2001 - Michael opět dokázal, že jeho titul "King of Francorschamps" je v oprávněném držení. Stylem, kterým předjel Ralfa v 1. kole byl úžasný, celý závod si dokázal všechny protivníky pohodlně držet od sebe. Velká škoda byla v tom, že Rubens Barrichello urazil přední spoiler, takže nějaké taktizování s druhou zastávkou bylo tutam, malým zázrakem, bylo také to, že se dostal před Alesiho a dojel pátý.

2000 - závod, který vešel do historie jedním z nejúžasnějších předjížděcích manévrů – Michael Schumacher s opotřebovanými pneumatikami sváděl na osychající trati tvrdý souboj s Häkkinenem. Barrichello závod pro technickou závadu nedokončil.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ N. Rosberg

2/ M. Verstappen
3/ K. Räikkönen

4/ S. Vettel
5/ D. Ricciardo

6/ S. Perez
7/ N. Hulkenberg

8/ V. Bottas
9/ J. Button

10/ F. Massa
11/ R. Grosjean

12/ K. Magnussen
13/ J. Palmer

14/ C. Sainz
15/ P. Wehrlein

16/ F. Nasr
17/ E. Ocon

18/ E. Gutierrez
19/ D. Kvyat

20/ M. Ericsson
21/ L. Hamilton

22/ F. Alonso


PRŮBĚH ZÁVODU



Ericsson – start z boxů
START Obě Ferrari – pěkně
1
Vettel + Räikkönen – kolize
1
Button – out
1
Rosberg – Hülkenberg – Ricciardo – Massa
1
Verstappen – pit
1
Vettel – pit
1
Räikkönen – pit – oheň
2
Sainz – defekt pneu – out
3
Virtual safety car
4
Restart
5
Ericsson – out
6
Magnussen – out
6
Safety car
8
Rosberg – Ricciardo – Hülkenberg – Alonso – 11. Vettel – 17. Räikkönen
10
Závod zastaven
11
Restart
12
Räikkönen – Verstappen
12
Verstappen - Räikkönen
16
Vettel – Grosjean
17
Vettel – Kvyat
19
Grosjean - Räikkönen – kontakt
20
Räikkönen – Grosjean
22
Räikkönen – Gutiérrez
22
Hamilton – pit – problémy
23
Vettel – pit
24
Räikkönen – pit
26
Vettel – Verstappen
26
Verstappen – Vettel
27
Vettel – Verstappen
27
Rosberg – Ricciardo – Hamilton – 8. Vettel – 10. Räikkönen
34
Vettel – Massa
35
Vettel – Alonso
35
Rosberg – Ricciardo – Hamilton – 6. Vettel – 10. Räikkönen
42
Räikkönen - Massa


CÍL Rosberg - Ricciardo - Hamilton - Hulkenberg - Perez - Vettel - Alonso - Bottas - Räikkönen - Massa - Verstappen - Gutierrez - Grosjean - Kvyat - Palmer - Ocon - Nasr




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners