Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Belgium 2009

Grand Prix Belgium 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 30.8.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Belgium 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Belgická GP si pro nás připravila dramatický závod a hlavně první vítězství Scuderie Ferrari v letošní sezóně!



Termín
30. 08. 2009
Okruh
Spa-Francorchamps
Počasí
polojasno
Pole position
Giancarlo Fisichella
Vítěz
Kimi Raikkonen

To po čem toužil každý fanoušek Ferrari se splnilo a konečně můžeme slavit! Kimi Raikkonen předvedl v dnešní velké ceně bezchybný výkon a po zásluze si vyjel 10 bodů za vítězství. Na startu ho zbrzdil Barrichello, který se nemohl rozjet, ale potom už to byl jeden velký koncert. Snad poprvé ve své kariéře zvládl restart, což mu přineslo vedení v závodě, které si udržoval až do konce.

Luca Badoer jel s minimálním přítlakem a proto byl schopen zajíždět špičkové časy v první sektoru trati, bohužel v dalších částech trati už ztrácel. Přesto dokázal celý závod odjet bez viditelných chyb a to se cení.

A vlastně na celý závod se dívalo velmi hezky, protože na trati se neustále něco dělo, jezdci mezi sebou konečně bojovali, ne jako obvykle, že mezi sebou udržují uctivé rozestupy. Celé startovní pole bylo hodně vyrovnané a nikdo neměl nic jisté, bylo to až paradoxní, protože Spa-Francorchamps je nejdelší tratí v celém šampoinátu. Do budoucna by také mělo být hlavním úkolem belgických pořadatelů, držet od okruhu co nejdále Hermana Tilkeho, aby jeho budovatelské nadšení nezprznilo jeden z posledních klenotů mezi závodními tratěmi v Evropě (ono ostatně už úplně stačí co za zvěrstvo dokázal provést s bývalou bus-stop šikanou).



Forza Rossa! Jdeme slavit!







Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 72 bodů, Rubens Barrichello 56, Sebastian Vettel 53, Mark Webber 51.5, Kimi Räikkönen 34, Nico Rosberg 30.5, Lewis Hamilton 27, Jarno Trulli 22.5, Felipe Massa 22, Heikki Kovalainen 17, Timo Glock 16, Fernando Alonso 16, Nick Heidfeld 10, Giancarlo Fisichella 8, Robert Kubica 8, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 128 bodů, RBR-Renault 104.5, Ferrari 56, McLaren-Mercedes 44, Toyota 38.5, Williams-Toyota 30.5, BMW Sauber 18, Renault 16, Force India-Mercedes 8, STR-Ferrari 5.




Nashledanou za 14 dnů v Monze...



V minulých letech to vypadalo v Belgii následovně:

2008 - Do vývoje závodu v roce 2008 zasáhlo počasí a do velké míry ovlivnilo i jeho osud. Dramatičnosti závodu to plně prospělo. Zatímco na začátku se díky změnám podmínek na trati dostal Raikkonen až do čela před Hamiltona a Massu, jedno kolo před cílem skončil ve zdi lemující trať a pohřbil tak své naděje na obhajobu titulu mistra světa. Cílem tehdy projel jako první Hamilton před Massou, ale 3 hodiny po skončení závodu byla oznámena penalizace 25 sekundami pro Hamiltona (pád na třetí místo), za to jak si při předjíždění Raikkonena v Busstop zkrátil šikanu. Hamilton sice Raikkonena následně pustil před sebe, ale učinil tak pěkně vychytrale - zařadil se těsně za Raikkonena a nechal se vyvézt tak, aby nebyl problém předjet Raikkonena na nájezdu do první zatáčky. Hamilton chytře využil situace systémem " štěstí v neštěstí". Rozhodnutí komisařů o penalizaci pak vyvolávalo bouřlivé diskuse ještě dlouho po skončení sezóny 2008.

2007 - pole position a vítězství Kimiho Raikkonena v závodě předznamenaly velký obrat v boji o mistrovský titul – najednou byla Scuderia Ferrari opět na koni. Zahanbit se nenechal ani Massa – byl druhý v kvalifikaci i závodě.

2006 - závod se nekonal.

2005 - Tradiční bašta Michael Schumachera - Spa-Francorschamps přivítalo všechny přihlížející deštěm, který s drobnými přestávkami zajišťoval mokrou trať. Ve chvíli kdy Michael útočil na Alonsa si okolí tratě prohlížel Fisichella. Nastalou situaci řešilo ředitelství závodu safety car fází. A zde Räikkonen opět přesvědčil, že umí stále překvapit. Jeho zádržný manévr, kdy při nájezdu do pitu brzdil zbytek pole a čekal až se mu uvolní místo po odbavení Montoyi, byl opravdu kouzelný. Krátce poté se stala první chyba v týmu Ferrari - Michael dostal suché pneumatiky a o kolo později musel znovu do boxů pro přechodné. Z nich vyjel před Satem. Po restartu se Sato neudržel a ukončil po dlouhé době slibné účinkování jedničky týmu Ferrari. Rubens Barrichello se po taktických chybách se zastávkami v boxech musel spokojit jen s pátým místem.

2004 - v tomto roce, v této GP si mohl Michael Schumacher zajistit titul mistra světa. Michael se celý závod, do kterého odjel z druhého místa, snažil absolvovat bez chyb a to se mu nakonec podařilo. Dojel též na druhém místě a mohl slavit svůj sedmý titul mistra světa F1. Barrichello dojel třetí.

2003 - závod se nekonal.

2002 - Schumacher dominoval celému víkendu – pole position a vítězství v GP. Barrichello byl v kvalifikaci třetí a druhý v závodě.

2001 - Michael opět dokázal, že jeho titul "King of Francorschamps" je v oprávněném držení. Stylem, kterým předjel Ralfa v 1. kole byl úžasný, celý závod si dokázal všechny protivníky pohodlně držet od sebe. Velká škoda byla v tom, že Rubens Barrichello urazil přední spoiler, takže nějaké taktizování s druhou zastávkou bylo tutam, malým zázrakem, bylo také to, že se dostal před Alesiho a dojel pátý.

2000 - závod, který vešel do historie jedním z nejúžasnějších předjížděcích manévrů – Michael Schumacher s opotřebovanými pneumatikami sváděl na osychající trati tvrdý souboj s Häkkinenem. Barrichello závod pro technickou závadu nedokončil.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ G.Fisichella

2/ J.Trulli
3/ N.Heidfeld

4/ R.Barrichello
5/ R.Kubica

6/ K.Räikkönen
7/ T.Glock

8/ S.Vettel
9/ M.Webber

10/ N.Rosberg
11/ A.Sutil

12/ L.Hamilton
13/ F.Alonso

14/ J.Button
15/ H.Kovalainen

16/ S.Buemi
17/ J.Alguersuari

18/ K.Nakadžima
19/ R.Grosjean

20/ L.Badoer


START Barrichello zůstal stát na startu, Raikkonen se zdržel při jeho objíždění
1
Raikkonen - Kubica
1
Hamilton, Button, Grosjean, Alguersuari - out
1
Safety car
1
Sutil, Trulli, Barrichello - pit
1
Fisichella – Raikkonen – Kubica – Glock – Webber – Heidfeld – Rosberg – Vettel – Alonso - Kovalainen
4
Restart
4
Raikkonen - Fisichella
4
Barrichello - Badoer
11
Kubica - pit
13
Raikkonen - pit
13
Fisichella - pit
13
Webber – Heidfeld – málem kolize v boxech
17
Webber - penalty
19
Raikkonen – Fisichella – Alonso – Kubica – Kovalainen – Buemi – Vettel – Heidfeld – Barrichello – Sutil - Rosberg
20
Trulli - out
20
Sutil – mimo trať
23
Alonso – pit – problémy s uchycením levého předního kola
23
Badoer - pit
25
Alonso – pit - out
31
Raikkonen – pit 7,1 s.
31
Fisichella – pit 7,1 s.
31
Raikkonen – Fisichella - Vettel
42
Vettel – problémy s motorem


CÍL Raikkonen - Fisichella - Vettel - Kubica - Heidfeld - Kovalainen - Barrichello - Rosberg - Webber - Glock - Sutil - Buemi - Nakajima - Badoer


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners