Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Belgium 2014

Grand Prix Belgium 2014

Jaroslav Hanus, datum vydání 24.8.2014

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Belgium 2014
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Prázdniny ve Formuli 1 již tradičně ukončila Belgická GP. Dočkali jsme se opět závodního dění, ale moc radosti nám nepřineslo.



Termín
24. 8. 2014
Okruh
Spa-Francorchamps
Počasí
polojasno, sucho
Pole position
Nico Rosberg
Vítěz
Daniel Ricciardo




Ve Spa-Francorchamps stejně jako loni ovlivnilo do značné míry kvalifikaci počasí. Nás mohlo těšit čtvrté místo Fernanda Alonsa, ale skutečnost, že budou spolu s těsně třetím Vettelem ztrácet cca 2 vteřiny na Mercedesy, byla velmi zarážející.

Závod ani neodstartoval a již bylo ve Ferrari velké zděšení. To se Alonsovi nepovedlo včas odjet do zahřívacího kola. Naštěstí se Alonso stihl včas vrátit a startoval ze své původní pozice (následně pak dostal v závodě pětivteřinovou penalizaci). Závod na čele opět ovládl Mercedes, ale jen do druhého kola, kdy se srazil Rosberg s Hamiltonem. Rosberg skončil s počkozeným předním spoilerem a Hamilton s proříznutou zadní pneumatikou. To pro ostatní znamenalo možnost vyšvihnout se na pódiové pozice. Raikkonen díky odlišné strategii (a zejména dřívější první zastávce v boxech) dnes postoupil velmi dopředu a poprvé v této sezóně i díky bezchybnému výkonu jasně porazil Alonsa. Alonso se dnes také velmi snazil, ale již naznačené potíže z úvodu GP mu moc nepomohly. Když se k tomu ještě přidala neschopnost se vypořádat s bezhlavě a nebezpečně bránícím se Magnussenem, přišel zasloužený trest v podobě propadu téměř na chvost bodované desítky. Následná penalizace Magnusenna za vytlačení Alonsa na trávu již moc velké uspokojení přinést nemohla, neboť jinak (pokud by Alonso předjel Magnussena bez dalšího zdržování) by bylo velmi pravděpodobné, že by Alonso dojel pátý za čtvrtým Raikkonenem. To se ale nestalo a Alonso byl klasifikován jen jako sedmý.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Nico Rosberg 220 bodů, Lewis Hamilton 191, Daniel Ricciardo 156, Fernando Alonso 121, Valtteri Bottas 110, Sebastian Vettel 98, Nico Hulkenberg 70, Jenson Button 68, Felipe Massa 40, Kimi Räikkönen 39, Kevin Magnussen 37, Sergio Perez 33, Jean-Eric Vergne 11, Romain Grosjean 8, Daniil Kvyat 8, Jules Bianchi 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 411 bodů, Red Bull Racing-Renault 254, Ferrari 160, Williams-Mercedes 150, McLaren-Mercedes 105, Force India-Mercedes 103, STR-Renault 19, Lotus-Renault 8, Marussia-Ferrari 2.




Nashledanou za 14 dnů v Itálii na naší domácí a jedinečné Monze ...



V minulých letech to ve Spa vypadalo takto:

2013 - Ve Spa-Francorchamps i v roce 2012 zlobilo závodníky počasí, ale na závod již bylo zcela sucho. Pohled na kvalifikační výsledky Ferrari byl zcela tristní, ale naštěstí se body za kvalifikaci nepřidělují. Po dlouhé době se povedl geniálně start Fernandovi Alonsovi. Ten se přes drobné probrždění v La Source posunul značně vpřed a zde položil základ svého pěkného druhého místa v cíli. Massovi už se tolik nedařilo, ale i on byl schopný zlepšit své umístění oproti tomu z kvalifikace. Stejně jako Alonsa by měla mrzet porážka od Vettela, u Massy by to měla být porážka zejména od Buttona.

2012 - Přes slabší kvalifikační výkony jezdců Ferrari (6.Alonso a 14.Massa) jsme velké naděje vkládali do závodu. Start byl dramatický, neboť Kobayashimu se kouřilo z monopostu a Maldonado ulil start. Na nastalém zmatku se snažil vydělat mj. i Grosjean. Jeho přemotivovanost bohužel vyústila v naremplování Hamiltona a vyvolání štěpné reakce na jejímž konci byly zničené čtyři vozy. Mezi nimi i Alonsovo F2012 a můžeme být rádi, že Alonso přitom neutrpěl nějaké zásadnější zranění. Po krátké safety car fázi závod pořádně odstartoval. Button si na čele jezdil svůj vlastní závod. Za ním se střídala celá série jezdců, kteří se jej snažili pronásledovat, ale nikomu se to efektivně nedařilo. Ať už to byl Michael Schumacher, který slavil 300. velkou cenu. Raikkonen, který se už několikrátou GP chystá zvítězit, ale vždy mu to něco zkazí. Nebo Vettel, který se postupně prokousával vpřed celým startovním polem po nepovedené kvalifikaci, ale i po nepovedeném startu. Neubránil se před ním ani Massa. Úloha Massy v tomto závodě byla přitom zásadní. Ve chvíli, kdy už nemohl bodovat Alonso, mohl Alonsovi pomoci tím, že oba Redbully zpomalí tak, aby nezískaly mnoho bodů. V případě Vettela se mu to nepovedlo. V případě Webbera se mu to nakonec povedlo a za to by mu tým měl velmi poděkovat, byť páté místo v cíli není žádné terno.

2011 - Stupně vítězů v GP Belgie unikly teamu Ferrari jen o chloupek, ale i tak byla tato velká cena špičkovou podívanou. Michael Schumacher, slavící 20 let od svého debutu, svým heroickým výkonem znovu ukázal svou extratřídu. Ve Spa už od pátku pršelo a počasí bylo velmi proměnlivé. Pro kvalifikaci to znamenalo problém pro Ferrari, které nedokázalo v závěru kvalifikace dostatečně zahřát pneumatiky. To se projevilo v ještě relativně dobré čtvrté startovní pozici Massy a v špatné osmé u Alonsa. Start závodu vůbec nevyšel Webberovi, zatímco oba jezdci Ferrari se od startovního roštu odlepili velmi dobře. Alonso ihned v první zatáčce inkasoval ránu od Senny, ale naštěstí se mu na autě nic neporouchalo. Fanoušky Ferrari jistě potěšilo jak se rychle Massa a Alonso dokázali vypořádat s Hamiltonem. Tím ale světlé chvilky u Massy do značné míry skončily, neboť toho v boji za lepší výsledek zastavil Rosberg, dále neschopnost Massy předjet Rosberga a defekt penumatiky, ve výsledku to stačilo jen na osmé místo. Alonso držel tempo s vedoucími Red Bully, ale v cíli byl od nich poražen a těsně před koncem závodu jej z třetího místa na čtvrté odsunul i Button, který startoval až z 13.pozice. Ještě lepší stíhací jízdu předvedl z 24. startovního místa Schumacher. V závodě neudělal chybu, stále stoupal pořadím a v cíli byl pátý.

2010 - Oba jezdci Scuderie Ferrari zajížděli již od prvních tréninků nejlepší časy. Idylka skončila s příchodem soboty. Třetí trénink a šesté + sedmé místo Alonsa a Massy ukázaly, jaká je realita. V kvalifikaci se do hry zamotalo počasí a několik chybných strategických rozhodnutí a najednou jsme nevěřili svým očím, protože šestá startovní pozice Felipeho Massy a hlavně desátá příčka Fernanda Alonsa nebyly vůbec „ideální“. Dlouholetý jezdec Rubens Barrichello slavil ve Spa-Francorchamps svou 300. účast ve velké ceně F1. Rubens se v posledních měsících s oblibou strefoval do současnosti i minulosti Scuderie Ferrari a dění kolem a v tomto týmu. A i GP Belgie byla v tomto směru plodná. Rubens zcela selhal při brždění do bus-stop šikany v prvním kole závodu a zcela brutálně narazil do zadní části vozu Fernanda Alonsa. Alonsovo F10 jen zázrakem tento náraz přestálo a Fernando mohl pokračovat v závodě dál, i když s nemalými problémy (což dokumentují dvě dodatečné zastávky v boxech). Alonso pak předváděl skvělou stíhací jízdu při níž se mu dařilo nejen postupovat vpřed, ale i dokonce stahovat časovou ztrátu na vedoucího Hamiltona. Přišel však déšť. Zatímco dítě štěstěny Hamilton opět chyboval a opět se mu nic nestalo, Alonso chyboval též a zničil své Ferrari. Z možného postupu z osmé příčky na lépe bodované pozice tu najednou byla rána a konec nadějí na jakýkoliv příděl bodů. Felipe Massa závod v Belgii absolvoval. Bez přívlastku. Ano skvěle odstartoval, ale pak již jen kroužil v rámci možností, ale nutno ocenit, že bez chyb. Kdo čekal nějakou větší akci po restartu závodu (po Alonsově nehodě) a zejména rychlé zpráskání jezdců jedoucích o kolo zpět, byl opět zklamán. Velkou cenu Belgie vyhrál Lewis Hamilton, kromě jedné velmi, velmi slabé chvilky, bezpečně vévodil ostatním jezdcům a z tohoto pohledu si své vítězství zaslouží. Druhý dojel Webber, který těžil z konzervativního přístupu, podobně jako třetí Kubica a čtvrtý Massa.

2009 - Kimi Raikkonen předvedl v této velké ceně bezchybný výkon a po zásluze si vyjel 10 bodů za vítězství. Na startu ho zbrzdil Barrichello, který se nemohl rozjet, ale potom už to byl jeden velký koncert. Snad poprvé ve své kariéře zvládl restart, což mu přineslo vedení v závodě, které si udržoval až do konce. Luca Badoer jel s minimálním přítlakem a proto byl schopen zajíždět špičkové časy v první sektoru trati, bohužel v dalších částech trati už ztrácel. Přesto dokázal celý závod odjet bez viditelných chyb a to se cení.

2008 - Do vývoje závodu v roce 2008 zasáhlo počasí a do velké míry ovlivnilo i jeho osud. Dramatičnosti závodu to plně prospělo. Zatímco na začátku se díky změnám podmínek na trati dostal Raikkonen až do čela před Hamiltona a Massu, jedno kolo před cílem skončil ve zdi lemující trať a pohřbil tak své naděje na obhajobu titulu mistra světa. Cílem tehdy projel jako první Hamilton před Massou, ale 3 hodiny po skončení závodu byla oznámena penalizace 25 sekundami pro Hamiltona (pád na třetí místo), za to jak si při předjíždění Raikkonena v Busstop zkrátil šikanu. Hamilton sice Raikkonena následně pustil před sebe, ale učinil tak pěkně vychytrale - zařadil se těsně za Raikkonena a nechal se vyvézt tak, aby nebyl problém předjet Raikkonena na nájezdu do první zatáčky. Hamilton chytře využil situace systémem " štěstí v neštěstí". Rozhodnutí komisařů o penalizaci pak vyvolávalo bouřlivé diskuse ještě dlouho po skončení sezóny 2008.

2007 - pole position a vítězství Kimiho Raikkonena v závodě předznamenaly velký obrat v boji o mistrovský titul – najednou byla Scuderia Ferrari opět na koni. Zahanbit se nenechal ani Massa – byl druhý v kvalifikaci i závodě.

2006 - závod se nekonal.

2005 - Tradiční bašta Michael Schumachera - Spa-Francorschamps přivítalo všechny přihlížející deštěm, který s drobnými přestávkami zajišťoval mokrou trať. Ve chvíli kdy Michael útočil na Alonsa si okolí tratě prohlížel Fisichella. Nastalou situaci řešilo ředitelství závodu safety car fází. A zde Räikkonen opět přesvědčil, že umí stále překvapit. Jeho zádržný manévr, kdy při nájezdu do pitu brzdil zbytek pole a čekal až se mu uvolní místo po odbavení Montoyi, byl opravdu kouzelný. Krátce poté se stala první chyba v týmu Ferrari - Michael dostal suché pneumatiky a o kolo později musel znovu do boxů pro přechodné. Z nich vyjel před Satem. Po restartu se Sato neudržel a ukončil po dlouhé době slibné účinkování jedničky týmu Ferrari. Rubens Barrichello se po taktických chybách se zastávkami v boxech musel spokojit jen s pátým místem.

2004 - v tomto roce, v této GP si mohl Michael Schumacher zajistit titul mistra světa. Michael se celý závod, do kterého odjel z druhého místa, snažil absolvovat bez chyb a to se mu nakonec podařilo. Dojel též na druhém místě a mohl slavit svůj sedmý titul mistra světa F1. Barrichello dojel třetí.

2003 - závod se nekonal.

2002 - Schumacher dominoval celému víkendu – pole position a vítězství v GP. Barrichello byl v kvalifikaci třetí a druhý v závodě.

2001 - Michael opět dokázal, že jeho titul "King of Francorschamps" je v oprávněném držení. Stylem, kterým předjel Ralfa v 1. kole byl úžasný, celý závod si dokázal všechny protivníky pohodlně držet od sebe. Velká škoda byla v tom, že Rubens Barrichello urazil přední spoiler, takže nějaké taktizování s druhou zastávkou bylo tutam, malým zázrakem, bylo také to, že se dostal před Alesiho a dojel pátý.

2000 - závod, který vešel do historie jedním z nejúžasnějších předjížděcích manévrů – Michael Schumacher s opotřebovanými pneumatikami sváděl na osychající trati tvrdý souboj s Häkkinenem. Barrichello závod pro technickou závadu nedokončil.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ N. Rosberg

2/ L. Hamilton
3/ S. Vettel

4/ F. Alonso
5/ D. Ricciardo

6/ V. Bottas
7/ K. Magnussen

8/ K. Räikkönen
9/ F. Massa

10/ J. Button
11/ D. Kvyat

12/ J-E. Vergne
13/ S. Perez

14/ A. Sutil
15/ R. Grosjean

16/ J. Bianchi
17/ P. Maldonado

18/ N. Hulkenberg
19/ M. Chilton

20/ E. Gutierrez
21/ A. Lotterer

22/ M. Ericsson


PRŮBĚH ZÁVODU



Alonso – neodjel správně do zahřívacího kola
START Alonso i Räikkönen – průměrně
1
Bianchi – defekt PZ kola
2
Hamilton – Rosberg – kolize
2
Rosberg – Vettel – Alonso – Ricciardo – Bottas – Räikkönen
3
Maldonado – out
3
Lotterer - out
4
Alonso – Ricciardo
8
Bottas – Alonso
8
Rosberg – pit – výměna předního spoileru
8
Räikkönen – pit
12
Alonso – pit + penalty
13
Alonso – Perez
21
Räikkönen – pit
24
Räikkönen – Button
25
Rosberg – Alonso
25
Alonso – pit
32
Ricciardo – Rosberg – Räikkönen –– Vettel – Magnussen – Alonso
34
Grosjean – out
36
Rosberg – Räikkönen
39
Hamilton – pit – out
40
Bottas – Räikkönen
41
Bianchi – out


CÍL Ricciardo - Rosberg - Bottas - Räikkönen - Vettel - Button - Alonso - Perez - Kvyat - Hulkenberg - Vergne - Magnussen - Massa - Sutil - Gutierrez - Chilton - Ericsson - Bianchi




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners