Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Belgium 2008

Grand Prix Belgium 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 7.9.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Belgium 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Šance Kimiho Raikkonena na obhajobu titulu se dostávají do teoretické roviny. Byl nucen riskovat, riskoval, nevyšlo to. Není všem časům konec.....



Termín
07. 09. 2008
Okruh
Spa-Francorchamps
Počasí
polojanso, přeháňky
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Felipe MassaLewis Hamilton

V motorsportu není nikdy nic jisté. O pravdivosti tohoto klišé jsme se mohli přesvědčit naposledy v Maďarsku, kde explodoval krátce před cílem motor vozu Felipeho Massy. Raikkonen musel po bodově mizerné druhé třetině letošní sezóně konečně zabrat, aby mohl i nadále pomýšlet na obhajobu titulu. Ze začátku závodu mu počasí pomohlo dostat se do vedení a na konci ho poslalo proti zdi (byl tam jediný rozdíl, Hamilton neskončil ve zdi, takže komu pomohlo počasí víc?). Kimi se nevzdal a to bylo hlavní, ale výsledek už nezmění.

Z pohledu boje o titul se toho mnoho nezměnilo, Hamilton poodskočil jen o dva body.



Aktulalizováno - 3 hodiny po skončení závodu byla oznámena penalizace 25 sekundami pro Hamiltona, za to jak si při předjíždění Raikkonena v Busstop zkrátil šikanu. Hamilton sice Raikkonena pustil před sebe, ale učinil tak pěkně vychytrale - zařadil se těsně za Raikkonena a nechal se vyvézt tak, aby nebyl problém předjet Raikkonena na nájezdu do první zatáčky. Hamilton chytře využil situace systémem " štěstí v neštěstí".



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 76 bodů, Massa 74, Kubica 58, Raikkonen 57, Heidfeld 49, Kovalainen 43, Trulli 26, Alonso 23, Weber 19, Glock 15, Piquet 13, Vettel 13, Barrichello 11, Rosberg 9, Nakajima 8, Coulthard 6, Bourdais 4, Button 3.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 131 bodů, McLaren 119, BMW 107, Toyota 41, Renault 35, Red Bull 25, Williams 17, Toro Rosso 16, Honda 14, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).




Nashledanou za 7 dnů v Itálii ...



V minulých letech to vypadalo v Belgii následovně:

2007 - pole position a vítězství Kimiho Raikkonena v závodě předznamenaly velký obrat v boji o mistrovský titul – najednou byla Scuderia Ferrari opět na koni. Zahanbit se nenechal ani Massa – byl druhý v kvalifikaci i závodě.

2006 - závod se nekonal.

2005 - Tradiční bašta Michael Schumachera - Spa-Francorschamps přivítalo všechny přihlížející deštěm, který s drobnými přestávkami zajišťoval mokrou trať. Ve chvíli kdy Michael útočil na Alonsa si okolí tratě prohlížel Fisichella. Nastalou situaci řešilo ředitelství závodu safety car fází. A zde Räikkonen opět přesvědčil, že umí stále překvapit. Jeho zádržný manévr, kdy při nájezdu do pitu brzdil zbytek pole a čekal až se mu uvolní místo po odbavení Montoyi, byl opravdu kouzelný. Krátce poté se stala první chyba v týmu Ferrari - Michael dostal suché pneumatiky a o kolo později musel znovu do boxů pro přechodné. Z nich vyjel před Satem. Po restartu se Sato neudržel a ukončil po dlouhé době slibné účinkování jedničky týmu Ferrari. Rubens Barrichello se po taktických chybách se zastávkami v boxech musel spokojit jen s pátým místem.

2004 - v tomto roce, v této GP si mohl Michael Schumacher zajistit titul mistra světa. Michael se celý závod, do kterého odjel z druhého místa, snažil absolvovat bez chyb a to se mu nakonec podařilo. Dojel též na druhém místě a mohl slavit svůj sedmý titul mistra světa F1. Barrichello dojel třetí.

2003 - závod se nekonal.

2002 - Schumacher dominoval celému víkendu – pole position a vítězství v GP. Barrichello byl v kvalifikaci třetí a druhý v závodě.

2001 - Michael opět dokázal, že jeho titul "King of Francorschamps" je v oprávněném držení. Stylem, kterým předjel Ralfa v 1. kole byl úžasný, celý závod si dokázal všechny protivníky pohodlně držet od sebe. Velká škoda byla v tom, že Rubens Barrichello urazil přední spoiler, takže nějaké taktizování s druhou zastávkou bylo tutam, malým zázrakem, bylo také to, že se dostal před Alesiho a dojel pátý.

2000 - závod, který vešel do historie jedním z nejúžasnějších předjížděcích manévrů – Michael Schumacher s opotřebovanými pneumatikami sváděl na osychající trati tvrdý souboj s Häkkinenem. Barrichello závod pro technickou závadu nedokončil.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L.Hamilton

2/ F.Massa
3/ H.Kovalainen

4/ K.Räikkönen
5/ N.Heidfeld

6/ F.Alonso
7/ M.Webber

8/ R.Kubica
9/ S.Bourdais

10/ S.Vettel
11/ J.Trulli

12/ N.Piquet
13/ T.Glock

14/ D.Coulthard
15/ N.Rosberg

16/ R.Barrichello
17/ J.Button

18/ A.Sutil
19/ K.Nakajima

20/ G.Fisichella


START velmi opatrný, mokrá trať
1
Raikkonen - na třetí místo
1
Raikkonen - Massa
1
Hamilton - Raikkonen - Massa - Alonso - Bourdais - Trulli - Weber - Piquet
2
Hamilton - hodiny
2
Raikkonen - Hamilton
11
Hamilton - pit 6,8 s.
12
Raikkonen - pit 7,1 s.
13
Massa - pit 7,6 s.
13
Piquet - out
14
Kovalainen - penalty - za kolizi s Weberem
14
Raikkonen - Hamilton- Massa - Alonso - Bourdais - Kubica - Vettel - Heidfeld - Glock - Rosberg
20
Barrichello - out

Hamilton - pit

Raikkonen - pit
27
Massa - pit

DÉŠŤ
42
Hamilton - Raikkonen
43
Raikkonen - out
44
Kovalainen - out


CÍL Hamilton - Massa - Heidfeld - Alonso - Heidfeld - Kubica - Bourdais - Glock - Weber - Kovalainen - Coulthard - Rosberg - Sutil - Nakajima - Button - Trulli - Fisichella - Raikkonenbr />

Hamilton - penalizace
CÍL Massa - Heidfeld - Hamilton - Alonso - Heidfeld - Kubica - Bourdais - Glock - Weber - Kovalainen - Coulthard - Rosberg - Sutil - Nakajima - Button - Trulli - Fisichella - Raikkonenbr />


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners