Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Vyhraje Scuderia Ferrari v roce 2019 alespoň jednu GP ve Formuli 1?

Hlasů celkem: 6

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Australia 2014

Grand Prix Australia 2014

Jaroslav Hanus, datum vydání 16.3.2014

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Australia 2014
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Nová pravidla, nové vozy, nové pohonné jednotky a jejich nový škaredý zvuk, nová sezóna. V Austrálii prvním závodem odstartovala sezóna Formule 1. Vítězně pro Mercedes a polojasně pro Ferrari.



Termín
16.3.2014
Okruh
Melbourne
Počasí
polojasno
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Nico Rosberg



V mezidobí před první velkou cenou nové sezóny nás kromě několika předsezónních testů zaměstnávaly především obavy. Ano obavy o zdravotní stav Michaela Schumachera, který měl před koncem roku 2013 nehodu na lyžích a dodnes je v intenzivní péči lékařů. Držíme proto Michaelovi stále palce, aby mu bylo lépe a lépe.

Když jednotlivé týmy přijely do Austrálie nebylo vůbec jasné jak jsou rozložené síly. V testech bych velmi silný Mercedes a naopak Red Bull na tom byl více než bídně. Ale co když Red Bull jen blufoval? Nakonec se ukázalo, že Red Bull na tom není tak špatně jak se všeobecně myslelo, potvrdila to jak kvalifikace, tak závod. Co na tom, že byl nakonec diskvalifikován v závodě druhý Ricciardo a Vettel toho mnoho neodjel. Auto Red Bullu je přesto rychlé.

A jak je na tom Ferrari? Alonso se stejně jako loni kvalifikovat pátý, v závodě toho moc nepředvedl a i díky diskvalifikaci Ricciarda byl v cíli klasifikován jako čtvrtý. Raikkonen nepostoupil v dešti do třetí fáze kvalifikace a dokonce havaroval (byť ne nějak tvrdě). V závodě se prezentoval především výtečným startem, ale pak několikrát chyboval a je otázkou zda za to mohl více on nebo jeho Ferrari F14 T s těmi všemi rekuperačními jednotkami a jinými hračičkami, které FIA nařídila v zájmu snižování nákladů draze vyvinout a nasadit do aut. V závodě byl Raikkonen sedmý v cíli. Celkově se tedy Ferrari moc nepředvedlo, resp. je stále v šedi výkonového středu a ne na čele startovního pole, kde bychom ho chtěli vidět. Nevím jestli vás uspokojí to, že Ferrari dovezlo do cíle oba dva vozy (narozdíl od Mercedesu a Red Bullu). To zejména protože v loňské sezóně zcela marný McLaren, dokázal protlačit oba své dva vozy na stupně vítězů, na stupně vítězů za bezkonkurenčního Rosberga, který spolehlivě vyhrál.

Přejme si proto, aby se Ferrari z tohoto závodu poučilo a konečně nacházelo efektivní řešení, která ho posunou na vítěznou pozici. Bylo by jinak smutné se po tolika letech dominance Red Bullu, se koukat na další dominanci Mercedesu... Vítězství Scuderie Ferrari je jediná možná odpověď!





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Nico Rosberg 25 bodů, Kevin Magnussen 18, Jenson Button 15, Fernando Alonso 12, Valtteri Bottas 10, Nico Hulkenberg 8, Kimi Räikkönen 6, Jean-Eric Vergne 4, Daniil Kvyat 2, Sergio Perez 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 33 bodů, Mercedes 25, Ferrari 18, Williams-Mercedes 10, Force India-Mercedes 9, STR-Renault 6.




Nashledanou za 14 dnů v Malajsii ...



V minulých letech to v Austrálii vypadalo následovně:

2013 – Tento rok jsme v Austrálii zažili velmi vlhké počasí, které si vybralo daň v podobě přerušení a odložení kvalifikace. Ta se musela dojet až v neděli dopoledne. Start velké ceny se obešel bez nějakých nervózních momentů či havárií. Oba jezdci Ferrari pěkně odstartovali, Massa díky volnější trati hned získával pozice, Alonso byl zablokovaný svými soupeři, ale dokázal si poradit s Webberem i následně s Hamiltonem. Tato velká cena byla jedním velkým festivalem soubojů taktik. Alonsovi pomohla k posunu výše, dá se konstatovat, že Raikkonen díky ní vyhrál. Například u Massy fungovala jen do určitého okamžiku a pak už to s jeho výkonností vůbec ne ideální. Oba jezdci Scuderie Ferrari však dokázali bojovat i s jezdci před sebou a předjíždět. Asi se bude hodně vzpomínat na to jak Alonso chytře zdolal tradičně teatrálního Hamiltona. Chvíli to vypadalo, že by Alonso mohl bojovat o vítězství s Raikkonenem, ale teď už víme, že toto zdání bylo klamné. Alonso dokázal celkem bez problémů porazit Vettela, Massa dojel čtvrtý.

2012 – První závod sezóny 2012 nepřinesl do řad fanoušků Scuderie Ferrari mnoho nadšení. Zatímco McLaren cupoval Red Bull, Ferrari tomuto přihlíželo z uctivé vzdálenosti. Úvodní páteční tréninky nedávaly dostatečnou informaci o výkonnostní úrovní jednotlivých vozů, neboť v Austrálii pršelo a teprve v závěru druhého tréninku bylo sucho. Opravdové zklamání nad výsledky Ferrari nastalo v kvalifikaci. A to již v první části, když Massa měl problémy vůbec postoupit do druhé části. Šok z kvalifikace pokračoval v druhé části, kde Alonso prakticky po jednom měřeném kole havaroval. Alonso startoval z 12. pozice a Massa z 16. místa. Start GP vyšel nejlépe Buttonovi, který již před první zatáčkou předjel z pole position startujícího Hamiltona. Na startu se dařilo i Alonsovi a Massovi, kteří dobře odstartovali a hlavně se dokázali vyhnout postartovní tlačenici v první zatáčce. Massa pronikl na konec bodované desítky a Alonso byl šestý. Konečnou bylo pro Massu setkání s jeho brazilským kolegou Sennou. Massův vůz byl nenávratně poničen, Senna mohl pokračovat dále. Ve velké ceně zvítězil Button před Vettelem, který vydělal na šťastné druhé zastávce v boxech v době, kdy na trať vyjížděl safety car po odstoupení V. Petrova. Nespokojený byl až třetí Hamilton. Čtvrtý dojel Webber, který předjel v cíli pátého Alonsa. Alonso po restartu závodu absolutně nedržel krok se špičkou a spíše se bránil Maldonadovi. Ten svůj tlak přehnal v posledním kole a odstoupil.

2011 – Start závodu nejlépe nevyšel Alonsovi, který startoval z ne zrovna oslnivé páté pozice. V nájezdu do první zatáčky si zvolil vnější stopu a najednou se propadl o 4-5 míst dozadu. To Massa, ten startoval z o nic lepšího osmého místa, se držel uvnitř první zatáčky a jednoznačně na tom vydělal, protože se posunul na páté místo. Alonso se následně snažil svou chybu napravit a postupně předjížděl jezdce před sebou. Massa měl velké problém s Buttonem, který se ho snažil neustále předjet. Povedlo se mu to až v 11 kole, ale pouze za cenu vyjetí mimo trať. Button Massovi následně pozici nevrátil a vzhledem k okolnostem už ani nemohl. A proto přišel pro Button zákonitě trest penalizace průjezdem boxovou uličkou. Sebastian Vettel si jel závod sám pro sebe. Nikdo na něj neměl. Chvíli se sním snažil držet krok Hamilton, ale poté co poničil podlahu svého vozu, mohl být rád že dojel, a že nebyl diskvalifikován za ohoblované prkno pod podlahou. Felipeho Massu je nutné pochválit za výkon v prvním kole a je otázka zda ho chválit za obranu před Buttonem, protože místo ní mu měl ujíždět. Poté co si Button odbyl svou penalizaci, stejně Massu dojel a předjel. Fernando Alonso pokazil start, ale pak již jen stoupal výše. Jeho stoupání se zastavilo nedaleko třetího Petrova.

2010 – Začátek samotné velké ceny Austrálie byl mokrý. Geniální start předvedl Massa, když se z pátého místa propracoval již na startovní rovince na druhé místo. Horší to bylo s Alonsem. Ten svůj start pokazil. V první zatáčce jej torpédoval Button (budoucí vítěz). Na tuto kolizi doplatil i Hamilton a hlavně Michael Schumacher, který přišel o přední spoiler a prakticky se mohl rozloučit s nějakým významným bodovým ziskem. V dalších kolech nebyl Massa schopen držet krok s Vettelem. Webber se v 16 kole poprvé střetl s Hamiltonem. Poté co oba předjeli Massu. Po odpadnutí Vettela se do vedení dostal Button, který jako první přezul na suché pneumatiky. Massa se trápil za Kubicou a nebyl jej schopný předjet. Na to doplácel i evidentně rychlejší Alonso, který se po hodinách z prvního kola propracoval zpět celým startovním polem. Alonso, bržděn Kubicou a Massou, se musel připravit, že za něj rychle přiletí Hamilton s Webberem (měli nové pneumatiky narozdíl od trojice jezdců před nimi). Nastala obranná fáze, kdy se zdálo, že bude zázrak, pokud Alonso udrží svou pozici. A Alonsovi, který vytvářel obranný štít Massovi, se skutečně dařilo! Závěr závodu se nebezpečně blížil. To byl signál pro Webbera a ten nezklamal! Dvě kola před cílem se konečně Hamilton dostal vedle Alonsa. Ten však svou pozici bránil srdnatě a v nájezdu do 13 zatáčky donutil Hamiltona k jízdě po vnějšku zatáčky. V tu chvíli zasáhl Webber a zezadu Hamiltona odeslal do únikové zóny. V posledním kole se již nic dramatického nestalo a Jenson Button si připsal své první vítězství pro McLaren. Velký úspěch zaznamenal i Kubica, který přivedl nový Renault na druhé místo a třetí Massa. Alonso si za svůj heroický výkon zasloužil více než body za čtvrté místo.

2009 – Ačkoliv Ferrari nevypadalo v kvalifikaci až zas tak špatně, v závodě už to tak slavné nebylo. Když soupeři tvrdili, že Ferrari bude na delších úsecích velmi rychlé, GP Austrálie ukázala, že se mýlili. Felipe Massa skvěle odstartoval, Kimi Raikkonen průměrně, ale v průběhu závodu již oproti ostatním jezdcům nezrychlovali, ba naopak. Když pak Barrichello neváhal při předjíždění šťouchnout do Raikkonena, naděje na skvělý vstup do sezóny se začaly rozplývat. Massa měl svůj závod rozjetý velmi dobře. Čáru přes rozpočet mu nejdříve udělaly pneumatiky, pak pokažená strategie a v závěru ještě poškozený tlumič. Úkol dovézt do cíle alespoň jeden vůz Ferrari zůstal na Raikkonenovi. To by ale nesměl chybovat na trati a následně testovat pevnost svého předního spoileru o zeď u trati. V bezvýchodné situaci byl pak Raikkonen tři kola před cílem odvolán ze závodu a do výsledků nahlášena porucha diferenciálu.

2008 – Ferrari opět potkaly problémy již v kvalifikaci – Raikkonen měl technické problémy, které ho donutily startoval až z 15.místa na startu. Massovi se dařilo lépe, ale stačilo to jen na čtvrté místo. Samotný závod byl z pohledu fanouška určitě atraktivní, neustále se něco dělo. Z pohledu fanouška Scuderie Ferrari to bylo horší. První infarktový moment přinesla první zatáčka a Massův manévr, po kterém se ocitl mimo trať. Následná snaha o zajištění alespoň nějakého bodu skončila při předjížděcím manévru na Coultharda, který jej neviděl a zavřel. Oba se střetli a Coulthard proměnil svůj vůz v hromadu trosek, během jejichž odklízení se startovní pole srovnalo za safety carem. Po restartu neměl již chuť dále pokračovat v boji Massův motor a přestal pracovat. Raikkonen se probíjel statečně dopředu až do chvíle kdy mu bylo znemožněno zajet do boxů, neboť se vyjetí safety caru uzavřela pit lane. Po restartu se Kimi pokusil předjet Kovalainena, ale nezvládl brždění do zatáčky č.3, sjeté pneumatiky a ztráta přítlaku odvedly svou práci. Přesto Raikkonen pokračoval dále v závodu až do chvíle kdy i jeho motor odmítl spolupráci a to měl Kimi za sebou již další chybu. Při brždění do zatáčky č.3 (opět) se dostal až na trávu a následovaly nevyhnutelné hodiny. Později ještě přišla zpráva o diskvalifikaci Barrichella za vyjetí z boxů pod červenými světly, což přineslo Ferrari a Raikkonenovi cenu útěchy v podobě jednoho mistrovského bodu. V závodě zvítězil Hamilton, který prakticky celý závod jel v pohodě, nikým neohrožován. Na stupních vítězů jej doplnili ještě spolehlivý Heidfeld a šťastný Rosberg.

2007 – Kimi Raikkonen vyhrál svůj první závod za stáj Ferrari. Massa musel pro problémy v kvalifikaci startovat až z předposledního místa, proto bylo jeho šesté místo v cíli zřejmě maximem možného.

2006 – pro Ferrari katastrofální GP. Felipe skončil v první zatáčce poté co jej naremplovali Klien s Rosbergem. Michael Schumacher předvedl v půlce závodu leteckou vložku po nájezdu na cílovou rovinku a tím pro něj závod skončil také.

2005 – problematický závod pro Ferrari předurčila již kvalifikace. Schumacher startoval z 18.pozice a jeho cestu vpřed zastavila kolize s Frentzenem. Barrichello se z 11.pozice na startu propracoval až na skvělé druhé místo v cíli.

2004 – v úvodní GP sezóny předvedlo Ferrari jednoznačnou dominanci. Schumacher startoval z pole position a Barrichello z druhého místa, ve stejném pořadí dorazili i do cíle, když zejména v závěru závodu měl Michael evidentní problémy s převodovkou.

2003 – Ferrari obsadilo první dvě pozice na startu. Hned v úvodu závodu odstoupil po havárii na ještě navlhlé trati Barrichello. Schumacher byl pak po jednom souboji s Raikkonenem vytlačen mimo trať což předurčilo jeho osud, po návštěvě boxů za účelem odlánání zbytků poškozených bočních deflektorů si Michael dojel již jen pro čtvrté místo.

2002 – závod odstartovala velká letecká show v podání Ralfa Schumachera a Rubense Barrichella. Schumacher byl po předjetí pomalého Montoyi k nezadržení a vyhrál.

2001 – vítěznému double Ferrari zabránil jen Coulthard, který oddělil vítězného Schumachera a třetího Barrichella

2000 – Pole position: Michael Schumacher, Vítěz: Michael Schumacher





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ D. Ricciardo
3/ N. Rosberg

4/ K. Magnussen
5/ F. Alonso

6/ J.-E. Vergne
7/ N. Hulkenberg

8/ D. Kvyat
9/ F. Massa

10/ J. Button
11/ K. Räikkönen

12/ S. Vettel
13/ A. Sutil

14/ K. Kobayashi
15/ V. Bottas

16/ S. Perez
17/ M. Chilton

18/ J. Bianchi
19/ M. Ericsson

20/ R. Grosjean
21/ P. Maldonado

22/ E. Gutierrez


PRŮBĚH ZÁVODU



Grosjean - start z boxů, Chilton - neodjel do zahřívacího kola - start z boxů
START 1
Bianchi - problémy, start z boxů
START 2
Alonso - dobře a Raikkonen - skvěle
1
Massa - Kobayashi - kolize - oba out
1
Perez - hodiny
1
Hulkunberg - Alonso
1
Rosberg - Ricciardo - Hamilton - Magnussen - Hulkunberg - Alonso - Vergne - Raikkonen
3
Hamilton - pit - out
4
Raikkonen - Vergne
4
Vettel - pit - out
8
Bottas - Raikkonen
10
Bottas - kolize se zdí - defekt pravné zadní pneumatiky - pit
12
Safety car
13
Rosberg, Alonso, Raikonen a další - pit
13
Rosberg - Ricciardo - Magnussen - Hulkenberg - Alonso - Button - Vergne - Raikkonen
16
Restart
29
Ericsson - out
30
Rosberg - Ricciardo - Magnussen - Hulkenberg - Alonso - Button - Vergne - Raikkonen
31
Maldonado - out
35
Bottas - Raikkonen
35
Alonso - pit
36
Ricciardo, Bottas, Raikkonen - pit
40
Rosberg - Ricciardo - Magnussen - Button - Alonso
45
Grosjean - out
53
Raikkonen - Vergne


CÍL Rosberg - Magnussen - Button - Alonso - Bottas - Hulkenberg - Räikkönen - Vergne - Kvyat - Perez - Sutil - Gutierrez - Chilton




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners