Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Australia 2011

Grand Prix Australia 2011

Jaroslav Hanus, datum vydání 27.3.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Australia 2011
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Sezóna 2011 se otevřela! Loňský mistr světa Vettel potvrdil svou extratřídu. Ferrari bude muset ještě hodně pracovat, aby se Alonso nebo Massa mohli radovat z vítězství.



Termín
27.3.2011
Okruh
Melbourne
Počasí
jasno, hezky
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel


Sezóna 2011 měla původně startovat v Bahrainu, ale místní politické problémy vystavily Bahrainské GP stopku. Sezóna se proto rozjela až o 14 dnů později v Austrálii. Znovu s KERS, poprvé s pohyblivým horním prvkem zadního spoileru, poprvé s pneumatikami Pirelli ...

Start závodu nejlépe nevyšel Alonsovi, který startoval z ne zrovna oslnivé páté pozice. V nájezdu do první zatáčky si zvolil vnější stopu a najednou se propadl o 4-5 míst dozadu. To Massa, ten startoval z o nic lepšího osmého místa, se držel uvnitř první zatáčky a jednoznačně na tom vydělal, protože se posunul na páté místo.

Alonso se následně snažil svou chybu napravit a postupně předjížděl jezdce před sebou. Massa měl velké problém s Buttonem, který se ho snažil neustále předjet. Povedlo se mu to až v 11 kole, ale pouze za cenu vyjetí mimo trať. Button Massovi následně pozici nevrátil a vzhledem k okolnostem už ani nemohl. A proto přišel pro Button zákonitě trest penalizace průjezdem boxovou uličkou. Pro ty co si myslí, že tento trest byl pro Buttona příliš přísný, nechť si vzpomenou, že v minulosti bývala v takových místech tráva a štěrk. Taková penalizace je proto ještě mírná cena za takový způsob závodění, když předjíždíte únikovými zónami. Před 10-15 lety byste byli venku ze závodu.

Sebastian Vettel si jel závod sám pro sebe. Nikdo na něj neměl. Chvíli se sním snažil držet krok Hamilton, ale poté co poničil podlahu svého vozu, mohl být rád že dojel, a že nebyl diskvalifikován za ohoblované prkno pod podlahou.

Felipeho Massu je nutné pochválit za výkon v prvním kole a je otázka zda ho chválit za obranu před Buttonem, protože místo ní mu měl ujíždět. Poté co si Button odbyl svou penalizaci odbyl, stejně Massu dojel a předjel. Rozhodně si nemyslím, že pokud bude i nadále předvádět takové výkony, že se s ním ve Scuderii Ferrari uvidíme i příští rok. Nejrychlejší kolo v závodě to nezachrání. Fernando Alonso pokazil start, ale pak již jen stoupal výše. Jeho stoupání se zastavilo nedaleko třetího Petrova. To bylo symbolické. Vzpomeňte si na loňskou GP Abu Dhabi. Alonso předvedl bojovný výkon a může si stěžovat jen sám sobě, že velkou cenu Austrálie nedokončil na druhém nebo třetím místě, na vítězného Vettela by zřejmě neměl ani při perfektním prvním kole. Ferrari 150° Italia zatím není rozhodně v nejlepší kondici, ale Alonso ukázal, že se s ní dá i tak jet docela rychle (pokud zapomeneme na existenci Red Bullů s motory Infinity).





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 25 bodů, Lewis Hamilton 18, Vitaly Petrov 15, Fernando Alonso 12, Mark Webber 10, Jenson Button 8, Felipe Massa 6, Sebastien Buemi 4, Adrian Sutil 2, Paul di Resta 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 35 bodů, McLaren-Mercedes 26, Ferrari 18, Renault 15, STR-Ferrari 4, Force India-Mercedes 3.




Nashledanou za 14 dnů v Malajsii ...



V minulých letech to v Austrálii vypadalo následovně:

2010 – Začátek samotné velké ceny Austrálie byl mokrý. Geniální start předvedl Massa, když se z pátého místa propracoval již na startovní rovince na druhé místo. Horší to bylo s Alonsem. Ten svůj start pokazil. V první zatáčce jej torpédoval Button (budoucí vítěz). Na tuto kolizi doplatil i Hamilton a hlavně Michael Schumacher, který přišel o přední spoiler a prakticky se mohl rozloučit s nějakým významným bodovým ziskem. V dalších kolech nebyl Massa schopen držet krok s Vettelem. Webber se v 16 kole poprvé střetl s Hamiltonem. Poté co oba předjeli Massu. Po odpadnutí Vettela se do vedení dostal Button, který jako první přezul na suché pneumatiky. Massa se trápil za Kubicou a nebyl jej schopný předjet. Na to doplácel i evidentně rychlejší Alonso, který se po hodinách z prvního kola propracoval zpět celým startovním polem. Alonso, bržděn Kubicou a Massou, se musel připravit, že za něj rychle přiletí Hamilton s Webberem (měli nové pneumatiky narozdíl od trojice jezdců před nimi). Nastala obranná fáze, kdy se zdálo, že bude zázrak, pokud Alonso udrží svou pozici. A Alonsovi, který vytvářel obranný štít Massovi, se skutečně dařilo! Závěr závodu se nebezpečně blížil. To byl signál pro Webbera a ten nezklamal! Dvě kola před cílem se konečně Hamilton dostal vedle Alonsa. Ten však svou pozici bránil srdnatě a v nájezdu do 13 zatáčky donutil Hamiltona k jízdě po vnějšku zatáčky. V tu chvíli zasáhl Webber a zezadu Hamiltona odeslal do únikové zóny. V posledním kole se již nic dramatického nestalo a Jenson Button si připsal své první vítězství pro McLaren. Velký úspěch zaznamenal i Kubica, který přivedl nový Renault na druhé místo a třetí Massa. Alonso si za svůj heroický výkon zasloužil více než body za čtvrté místo.

2009 – Ačkoliv Ferrari nevypadalo v kvalifikaci až zas tak špatně, v závodě už to tak slavné nebylo. Když soupeři tvrdili, že Ferrari bude na delších úsecích velmi rychlé, GP Austrálie ukázala, že se mýlili. Felipe Massa skvěle odstartoval, Kimi Raikkonen průměrně, ale v průběhu závodu již oproti ostatním jezdcům nezrychlovali, ba naopak. Když pak Barrichello neváhal při předjíždění šťouchnout do Raikkonena, naděje na skvělý vstup do sezóny se začaly rozplývat. Massa měl svůj závod rozjetý velmi dobře. Čáru přes rozpočet mu nejdříve udělaly pneumatiky, pak pokažená strategie a v závěru ještě poškozený tlumič. Úkol dovézt do cíle alespoň jeden vůz Ferrari zůstal na Raikkonenovi. To by ale nesměl chybovat na trati a následně testovat pevnost svého předního spoileru o zeď u trati. V bezvýchodné situaci byl pak Raikkonen tři kola před cílem odvolán ze závodu a do výsledků nahlášena porucha diferenciálu.

2008 – Ferrari opět potkaly problémy již v kvalifikaci – Raikkonen měl technické problémy, které ho donutily startoval až z 15.místa na startu. Massovi se dařilo lépe, ale stačilo to jen na čtvrté místo. Samotný závod byl z pohledu fanouška určitě atraktivní, neustále se něco dělo. Z pohledu fanouška Scuderie Ferrari to bylo horší. První infarktový moment přinesla první zatáčka a Massův manévr, po kterém se ocitl mimo trať. Následná snaha o zajištění alespoň nějakého bodu skončila při předjížděcím manévru na Coultharda, který jej neviděl a zavřel. Oba se střetli a Coulthard proměnil svůj vůz v hromadu trosek, během jejichž odklízení se startovní pole srovnalo za safety carem. Po restartu neměl již chuť dále pokračovat v boji Massův motor a přestal pracovat. Raikkonen se probíjel statečně dopředu až do chvíle kdy mu bylo znemožněno zajet do boxů, neboť se vyjetí safety caru uzavřela pit lane. Po restartu se Kimi pokusil předjet Kovalainena, ale nezvládl brždění do zatáčky č.3, sjeté pneumatiky a ztráta přítlaku odvedly svou práci. Přesto Raikkonen pokračoval dále v závodu až do chvíle kdy i jeho motor odmítl spolupráci a to měl Kimi za sebou již další chybu. Při brždění do zatáčky č.3 (opět) se dostal až na trávu a následovaly nevyhnutelné hodiny. Později ještě přišla zpráva o diskvalifikaci Barrichella za vyjetí z boxů pod červenými světly, což přineslo Ferrari a Raikkonenovi cenu útěchy v podobě jednoho mistrovského bodu. V závodě zvítězil Hamilton, který prakticky celý závod jel v pohodě, nikým neohrožován. Na stupních vítězů jej doplnili ještě spolehlivý Heidfeld a šťastný Rosberg.

2007 – Kimi Raikkonen vyhrál svůj první závod za stáj Ferrari. Massa musel pro problémy v kvalifikaci startovat až z předposledního místa, proto bylo jeho šesté místo v cíli zřejmě maximem možného.

2006 – pro Ferrari katastrofální GP. Felipe skončil v první zatáčce poté co jej naremplovali Klien s Rosbergem. Michael Schumacher předvedl v půlce závodu leteckou vložku po nájezdu na cílovou rovinku a tím pro něj závod skončil také.

2005 – problematický závod pro Ferrari předurčila již kvalifikace. Schumacher startoval z 18.pozice a jeho cestu vpřed zastavila kolize s Frentzenem. Barrichello se z 11.pozice na startu propracoval až na skvělé druhé místo v cíli.

2004 – v úvodní GP sezóny předvedlo Ferrari jednoznačnou dominanci. Schumacher startoval z pole position a Barrichello z druhého místa, ve stejném pořadí dorazili i do cíle, když zejména v závěru závodu měl Michael evidentní problémy s převodovkou.

2003 – Ferrari obsadilo první dvě pozice na startu. Hned v úvodu závodu odstoupil po havárii na ještě navlhlé trati Barrichello. Schumacher byl pak po jednom souboji s Raikkonenem vytlačen mimo trať což předurčilo jeho osud, po návštěvě boxů za účelem odlánání zbytků poškozených bočních deflektorů si Michael dojel již jen pro čtvrté místo.

2002 – závod odstartovala velká letecká show v podání Ralfa Schumachera a Rubense Barrichella. Schumacher byl po předjetí pomalého Montoyi k nezadržení a vyhrál.

2001 – vítěznému double Ferrari zabránil jen Coulthard, který oddělil vítězného Schumachera a třetího Barrichella

2000 – Pole position: Michael Schumacher, Vítěz: Michael Schumacher





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ L. Hamilton
3/ M. Webber

4/ J. Button
5/ F. Alonso

6/ V. Petrov
7/ N. Rosberg

8/ F. Massa
9/ K. Kobajashi

10/ S. Buemi
11/ M: Schumacher

12/ J. Alguersuari
13/ S. Pérez

14/ P. di Resta
15/ P. Maldonado

16/ A. Sutil
17/ R. Barrichello

18/ N. Heidfeld
19/ H: Kovalainen

20/ J. Trulli
21/ T. Glock

22/ J. d'Ambrosio
23/ -

24/ -


PRŮBĚH ZÁVODU




START obš Ferrari pouze průměrně, Alonso volí v nájezdu do první zatáčky špatnou vnější stopu a propadá se polem
1
Barrichello - mimo trať
1
Alguersuari - pit
1
Schumacher - pit - defekt pravé zadní pneu
1
Vettel - Hamilton - Webber - Petrov - Massa - Button - Rosberg - Kobajashi - Alonso
2
Alonso - Kobajashi
3
Massa - Button - souboj
5
Alonso - Rosberg
11
Maldonado - out
11
Button - Massa
11
Alonso - Massa
11
Webber - pit
12
Alonso - pit
13
Massa - pit
14
Vettel - pit
16
Vettel - Button
17
Kovalainen - mimo trať
17
Vettel - Hamilton - Webber - Petrov - Alonso - Button - Massa - Rosberg - Barrichello - Kobajashi - Buemi
18
Button - pit
19
Button - penalty
22
Kovalainen - out
22
Schumacher - out
24
Rosberg - Barrichello - kolize
24
Rosberg - out
27
Alonso - pit
31
Massa - pit
39
Vettel - Hamilton - Webber - Alonso - Petrov - Massa - Button - pérez - Kobajashi - Buemi
41
Webber - pit
42
Webber - mimo trať
42
Alonso - pit, před Webbera
48
Button - Massa
49
Massa - pit
52
Barrichello - pit - out
55
Massa - Buemi



Diskvalifikace: jezdci Sauberu - Kobajashi a Pérez - příliš malý poloměr zakřivení nejvyšší části zadního křídla, Sauber bude podávat odvolání


CÍL Vettel - Hamilton - Petrov - Alonso - Webber - Button - Massa – Buemi - Sutil - di Resta – Alguersuari - Heidfeld - Trulli - d'Ambrosio




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners