Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Australia 2012

Grand Prix Australia 2012

Jaroslav Hanus, datum vydání 19.3.2012

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Australia 2012
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

První závod sezóny 2012 nepřinesl do řad fanoušků Scuderie Ferrari mnoho nadšení. Zatímco McLaren cupoval Red Bull, Ferrari tomuto přihlíželo z uctivé vzdálenosti.



Termín
18.3.2012
Okruh
Melbourne
Počasí
jasno, hezky
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Jenson Button

Úvodní páteční tréninky nedávaly dostatečnou informaci o výkonnostní úrovní jednotlivých vozů, neboť v Austrálii pršelo a teprve v závěru druhého tréninku bylo sucho. Opravdové zklamání nad výsledky Ferrari nastalo v kvalifikaci. A to již v první části, když Massa měl problémy vůbec postoupit do druhé části. To bylo naprosto šokující. Auto a jezdec, kteří by měli bojovat o vítězství. Šok z kvalifikace pokračoval v druhé části, kde Alonso prakticky po jednom měřeném kole havaroval. Asi nepřekvapí, že Massa, který měl k dispozici celou druhou část, nedokázal Alonsa překonat. Výsledek? Alonso startoval z 12. pozice a Massa z 16. místa.

Start GP vyšel nejlépe Buttonovi, který již před první zatáčkou předjel z pole position startujícího Hamiltona. Na startu se dařilo i Alonsovi a Massovi, kteří dobře odstartovali a hlavně se dokázali vyhnout postartovní tlačenici v první zatáčce. Massa pronikl na konec bodované desítky a Alonso byl šestý. V jedenáctém kole se do problémů se svým vozem dostal Michael Schumacher, tyto problémy ho postihly, když kroužil na třetím místě. Překvapivě dobře si vedl Alonso, když ztrácel jen minimálně na Vettelův Red Bull. Massa se stal kořistí Raikkonena a Kobajashiho. Konečnou bylo pro Massu setkání s jeho brazilským kolegou Sennou. Massův vůz byl nenávratně poničen, Senna mohl pokračovat dále.

Ve velké ceně zvítězil Button před Vettelem, který vydělal na šťastné druhé zastávce v boxech v době, kdy na trať vyjížděl safety car po odstoupení V. Petrova. Nespokojený byl až třetí Hamilton. Čtvrtý dojel Webber, který předjel v cíli pátého Alonsa. Alonso po restartu závodu absolutně nedržel krok se špičkou a spíše se bránil Maldonadovi. Ten svůj tlak přehnal v posledním kole a odstoupil.

První závod sezóny je vždy specifická záležitost, přesto... otázka tedy zní dočkáme se konečně od Ferrari konkurenceschopného vozu? Protože to je to co chceme vidět! konkurenceschopné PR-zprávy k titulu mistra světa ještě nikdy nikoho nedovezly!





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 25 bodů, Sebastian Vettel 18, Lewis Hamilton 15, Mark Webber 12, Fernando Alonso 10, Kamui Kobayashi 8, Kimi Räikkönen 6, Sergio Perez 4, Daniel Ricciardo 2, Paul di Resta 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: McLaren-Mercedes 40 bodů, Red Bull Racing-Renault 30, Sauber-Ferrari 12, Ferrari 10, Lotus-Renault 6, STR-Ferrari 2, Force India-Mercedes 1.




Nashledanou za 7 dnů v Malajsii ...



V minulých letech to v Austrálii vypadalo následovně:

2011 – Start závodu nejlépe nevyšel Alonsovi, který startoval z ne zrovna oslnivé páté pozice. V nájezdu do první zatáčky si zvolil vnější stopu a najednou se propadl o 4-5 míst dozadu. To Massa, ten startoval z o nic lepšího osmého místa, se držel uvnitř první zatáčky a jednoznačně na tom vydělal, protože se posunul na páté místo. Alonso se následně snažil svou chybu napravit a postupně předjížděl jezdce před sebou. Massa měl velké problém s Buttonem, který se ho snažil neustále předjet. Povedlo se mu to až v 11 kole, ale pouze za cenu vyjetí mimo trať. Button Massovi následně pozici nevrátil a vzhledem k okolnostem už ani nemohl. A proto přišel pro Button zákonitě trest penalizace průjezdem boxovou uličkou. Sebastian Vettel si jel závod sám pro sebe. Nikdo na něj neměl. Chvíli se sním snažil držet krok Hamilton, ale poté co poničil podlahu svého vozu, mohl být rád že dojel, a že nebyl diskvalifikován za ohoblované prkno pod podlahou. Felipeho Massu je nutné pochválit za výkon v prvním kole a je otázka zda ho chválit za obranu před Buttonem, protože místo ní mu měl ujíždět. Poté co si Button odbyl svou penalizaci, stejně Massu dojel a předjel. Fernando Alonso pokazil start, ale pak již jen stoupal výše. Jeho stoupání se zastavilo nedaleko třetího Petrova.

2010 – Začátek samotné velké ceny Austrálie byl mokrý. Geniální start předvedl Massa, když se z pátého místa propracoval již na startovní rovince na druhé místo. Horší to bylo s Alonsem. Ten svůj start pokazil. V první zatáčce jej torpédoval Button (budoucí vítěz). Na tuto kolizi doplatil i Hamilton a hlavně Michael Schumacher, který přišel o přední spoiler a prakticky se mohl rozloučit s nějakým významným bodovým ziskem. V dalších kolech nebyl Massa schopen držet krok s Vettelem. Webber se v 16 kole poprvé střetl s Hamiltonem. Poté co oba předjeli Massu. Po odpadnutí Vettela se do vedení dostal Button, který jako první přezul na suché pneumatiky. Massa se trápil za Kubicou a nebyl jej schopný předjet. Na to doplácel i evidentně rychlejší Alonso, který se po hodinách z prvního kola propracoval zpět celým startovním polem. Alonso, bržděn Kubicou a Massou, se musel připravit, že za něj rychle přiletí Hamilton s Webberem (měli nové pneumatiky narozdíl od trojice jezdců před nimi). Nastala obranná fáze, kdy se zdálo, že bude zázrak, pokud Alonso udrží svou pozici. A Alonsovi, který vytvářel obranný štít Massovi, se skutečně dařilo! Závěr závodu se nebezpečně blížil. To byl signál pro Webbera a ten nezklamal! Dvě kola před cílem se konečně Hamilton dostal vedle Alonsa. Ten však svou pozici bránil srdnatě a v nájezdu do 13 zatáčky donutil Hamiltona k jízdě po vnějšku zatáčky. V tu chvíli zasáhl Webber a zezadu Hamiltona odeslal do únikové zóny. V posledním kole se již nic dramatického nestalo a Jenson Button si připsal své první vítězství pro McLaren. Velký úspěch zaznamenal i Kubica, který přivedl nový Renault na druhé místo a třetí Massa. Alonso si za svůj heroický výkon zasloužil více než body za čtvrté místo.

2009 – Ačkoliv Ferrari nevypadalo v kvalifikaci až zas tak špatně, v závodě už to tak slavné nebylo. Když soupeři tvrdili, že Ferrari bude na delších úsecích velmi rychlé, GP Austrálie ukázala, že se mýlili. Felipe Massa skvěle odstartoval, Kimi Raikkonen průměrně, ale v průběhu závodu již oproti ostatním jezdcům nezrychlovali, ba naopak. Když pak Barrichello neváhal při předjíždění šťouchnout do Raikkonena, naděje na skvělý vstup do sezóny se začaly rozplývat. Massa měl svůj závod rozjetý velmi dobře. Čáru přes rozpočet mu nejdříve udělaly pneumatiky, pak pokažená strategie a v závěru ještě poškozený tlumič. Úkol dovézt do cíle alespoň jeden vůz Ferrari zůstal na Raikkonenovi. To by ale nesměl chybovat na trati a následně testovat pevnost svého předního spoileru o zeď u trati. V bezvýchodné situaci byl pak Raikkonen tři kola před cílem odvolán ze závodu a do výsledků nahlášena porucha diferenciálu.

2008 – Ferrari opět potkaly problémy již v kvalifikaci – Raikkonen měl technické problémy, které ho donutily startoval až z 15.místa na startu. Massovi se dařilo lépe, ale stačilo to jen na čtvrté místo. Samotný závod byl z pohledu fanouška určitě atraktivní, neustále se něco dělo. Z pohledu fanouška Scuderie Ferrari to bylo horší. První infarktový moment přinesla první zatáčka a Massův manévr, po kterém se ocitl mimo trať. Následná snaha o zajištění alespoň nějakého bodu skončila při předjížděcím manévru na Coultharda, který jej neviděl a zavřel. Oba se střetli a Coulthard proměnil svůj vůz v hromadu trosek, během jejichž odklízení se startovní pole srovnalo za safety carem. Po restartu neměl již chuť dále pokračovat v boji Massův motor a přestal pracovat. Raikkonen se probíjel statečně dopředu až do chvíle kdy mu bylo znemožněno zajet do boxů, neboť se vyjetí safety caru uzavřela pit lane. Po restartu se Kimi pokusil předjet Kovalainena, ale nezvládl brždění do zatáčky č.3, sjeté pneumatiky a ztráta přítlaku odvedly svou práci. Přesto Raikkonen pokračoval dále v závodu až do chvíle kdy i jeho motor odmítl spolupráci a to měl Kimi za sebou již další chybu. Při brždění do zatáčky č.3 (opět) se dostal až na trávu a následovaly nevyhnutelné hodiny. Později ještě přišla zpráva o diskvalifikaci Barrichella za vyjetí z boxů pod červenými světly, což přineslo Ferrari a Raikkonenovi cenu útěchy v podobě jednoho mistrovského bodu. V závodě zvítězil Hamilton, který prakticky celý závod jel v pohodě, nikým neohrožován. Na stupních vítězů jej doplnili ještě spolehlivý Heidfeld a šťastný Rosberg.

2007 – Kimi Raikkonen vyhrál svůj první závod za stáj Ferrari. Massa musel pro problémy v kvalifikaci startovat až z předposledního místa, proto bylo jeho šesté místo v cíli zřejmě maximem možného.

2006 – pro Ferrari katastrofální GP. Felipe skončil v první zatáčce poté co jej naremplovali Klien s Rosbergem. Michael Schumacher předvedl v půlce závodu leteckou vložku po nájezdu na cílovou rovinku a tím pro něj závod skončil také.

2005 – problematický závod pro Ferrari předurčila již kvalifikace. Schumacher startoval z 18.pozice a jeho cestu vpřed zastavila kolize s Frentzenem. Barrichello se z 11.pozice na startu propracoval až na skvělé druhé místo v cíli.

2004 – v úvodní GP sezóny předvedlo Ferrari jednoznačnou dominanci. Schumacher startoval z pole position a Barrichello z druhého místa, ve stejném pořadí dorazili i do cíle, když zejména v závěru závodu měl Michael evidentní problémy s převodovkou.

2003 – Ferrari obsadilo první dvě pozice na startu. Hned v úvodu závodu odstoupil po havárii na ještě navlhlé trati Barrichello. Schumacher byl pak po jednom souboji s Raikkonenem vytlačen mimo trať což předurčilo jeho osud, po návštěvě boxů za účelem odlánání zbytků poškozených bočních deflektorů si Michael dojel již jen pro čtvrté místo.

2002 – závod odstartovala velká letecká show v podání Ralfa Schumachera a Rubense Barrichella. Schumacher byl po předjetí pomalého Montoyi k nezadržení a vyhrál.

2001 – vítěznému double Ferrari zabránil jen Coulthard, který oddělil vítězného Schumachera a třetího Barrichella

2000 – Pole position: Michael Schumacher, Vítěz: Michael Schumacher





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ J. Button
3/ R. Grosjean

4/ M. Schumacher
5/ M. Webber

6/ S. Vettel
7/ N. Rosberg

8/ P. Maldonado
9/ N. Hulkenberg

10/ D. Ricciardo
11/ J.E. Vergne

12/ F. Alonso
13/ K. Kobayashi

14/ B. Senna
15/ P. di Resta

16/ F. Massa
17/ S. Perez

18/ K. Räikkönen
19/ H. Kovalainen

20/ V. Petrov
21/ T. Glock

22/ Ch. Pic
23/ -

24/ -


PRŮBĚH ZÁVODU




CÍL Button - Vettel - Hamilton - Webber - Alonso - Kobayashi - Räikkönen - Perez - Ricciardo - di Resta - Vergne - Rosberg - Maldonado - Glock - Pic - Senna




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners