Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Monaco 2009

Grand Prix Monaco 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 24.5.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Monaco 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari poprvé v sezóně předvedla výkon, který bylo potěšením sledovat. Evidentně se pozitivně projevily konzultace vedení Scuderie Ferrari a serveru Czechferrari, které proběhly v Maranellu před týdnem....:)



Termín
24. 05. 2009
Okruh
Monaco
Počasí
jasno, teplo
Pole position
Jenson Button
Vítěz
Jenson Button

Ferrari už od prvních tréninků začalo prokazovat, že i na této městské trati by mohl pokračovat jeho výsledkový postup vpřed. Největším důkazem bylo druhé a páté místo v kvalifikaci.

Kimi Raikkonen plánoval na startu udolat Buttona a prosadit se do vedení závodu. Realita byla trochu jiná. Z třetího místa startující Barrichello nedal Raikkonenovi šanci a ještě před první zatáčkou se posunul na druhé místo. Massa v úvodu bojoval s pomalým Vettelem. Časová ztráta, kterou takto nabral ho ve výsledku stála umístění na pódiu. Je velmi pravděpodobné, že by na trati nebo v boxech předjel Barrichella i Raikkonena.

Letošní závod v Monte Carlu nepřekypoval akčností, ale stále bylo co sledovat. Jistě zaujalo Buemiho brždění s Piquetem na přídi, Vettelovo uklouznutí v první zatáčce, Massovo zkracování šíkan, Kovalainenovo polibek bariér u bazénu, Hamiltonova neschopnost probojovat se startovním polem vpřed nebo běh Jensona Buttona cílovou rovinkou.

Potěšující bylo, že v jistých momentech závodu byly oba jezdci Ferrari schopni zajíždět časy nejrychlejší časy na trati. To dává obrovskou naději, že by i v příštích závodech mohla jít forma Scuderie Ferrari nahoru a team by se tím nejlepším způsobem rehabilitovat za přehmaty předchozích GP.

Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 51 bodů, Rubens Barrichello 35, Sebastian Vettel 23, Mark Webber 19,5, Jarno Trulli 14,5, Timo Glock 12, Fernando Alonso 11, Kimi Räikkönen 9, Lewis Hamilton 9, Felipe Massa 8, Nico Rosberg 7,5, Nick Heidfeld 6, Heikki Kovalainen 4, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 86 bodů, RBR-Renault 42,5, Toyota 26,5, Ferrari 17, McLaren-Mercedes 13, Renault 11, Williams-Toyota 7,5, BMW Sauber 6, STR-Ferrari 5.




Nashledanou za 14 dnů v Turecku...



V minulých letech to vypadalo v Monacu následovně:

2008 - Déšť v Monte Carlu je vždy hodně zvláštní a přináší do závodu hodně napětí, neboť i na suchu je tento závod vždy velmi nebezpečný. Ze strany Raikkonena to byl hodně nešťastný závod - pokažený start, penalizace za pozdě nasazené pneumatiky na startu, srážka s Kubicou, sestřelení Sutila - opravdu nic veselého. Massa byl od startu na vedoucí pozici a v úvodní fázi závodu neměl konkurenci. Konkurence ho však dohnala díky výjezdům Safety caru a jeho chybě v nájezdu do první zatáčky. Lze konstatovat, že to byl i hlavní důvod jeho porážky. Lewis Hamilton opět prokázal že je dítětem štěstěny. Opět chyboval, opět poškodil vůz, ale místo aby se propadl pořadím či vypadl ze závodu, vyhrál.

2007 - v tomto roce jsme zažili velmi rozporuplnou GP Monaca, začalo to už v kvalifikaci, Massa byl jen třetí, Raikkonen ve snaze zlepšit svůj čas nezvládl svůj vůz v pasáži u bazénu, proto již nenastoupil do druhé a třetí fáze kvalifikace a startoval jako šestnáctý. V závodě se statečně probíjel vpřed a dokázal všem že v Monte Carlu se předjíždět dá. V cíli byl osmý, Massa se neposunul vpřed ani vzad, dojel třetí.

2006 - kontroverzní kvalifikace o které se ještě dlouho mluvilo. Schumacher po smyku zablokoval trať za Rascasse a prakticky znemožnil ostatním jezdcům v poslední fázi kvalifikace, aby si zlepšili svůj čas. Zda to udělal úmyslně nebo ne se nikdy neprokázalo, to však nebránilo komisařům politicky rozhodnout (po doručení objednávky od Renaultu) a Schumachera potrestat startem z poslední pozice. Z předposlední pozice startoval Massa, který taktéž chyboval v kvalifikaci. V závodu dojel devátý. To Schumacher předvedl jiný koncert. Svou strhující jízdou se dostal na páté místo a moc nechybělo aby byl čtvrtý. Schumacher tehdy předvedl jedinečný výkon.

2005 - obě Ferrari byly po kvalifikaci v hloubi pole - Schumacher startoval z osmého místa a Barrichello z desátého. V cíli byl Schumacher sedmý a Barrichello osmý.

2004 - Schumacher zajel v kvalifikaci čtvrté místo a Barrichello šesté. Po Alonsově nehodě v tunelu vyjel na trať Safety car, za který se srovnal Schumacher a Montoya. V posledním kole před restartem se Schumacher snažil pořádně zahřát brzdy, nepočítal však s nepřipraveným Motnoyu, který ho odstrčil do bariéry. Následná demoilice Schumacherova vozu znamenala konec nadějí na body z této GP. Za dané situace bylo alespoň malou radostí to, že se Barrichello umístil jako třetí.

2003 - Schumacher odstartoval z páté pozice a Barrichello z sedmé. Prodloužený rozvoz F2003-GA zkrátka v Monacu neseděl. Cenu útěchy nakonec získal Schumacher za třetí místo a slavný jeden bod utrpěl Barrichello.

2002 - Schumacherovi prohrál závod Montoya, který si nechal ujet Coultharda o cca 10 sekund, Schumacher sice raději zajel do boxů, ale ztrátu zaviněnou Montyovou neschopností už nesmazal a dojel druhý za Coulthardem. Barrichello sice nebodoval, ale pral se až do konce. Kvalifikaci mu pokazili pomalí jezdci včetně Montoyi a vítěze GP Coultharda. A v závodě už bylo nad jeho síly dostat se přes tehdejší mobilní šikanu Raikkonena, se kterým kolidoval a kterého tímto vyřadil, sám dojel sedmý.

2001 - problémy McLarenu posunuly Schumachera ihned na vedoucí místo závodu. Barrichello byl třetí. Poté co Häkkinen odstoupil již nic nezabránilo Schumacherovi a Barrichellovi v zisku double.

2000 - Schumacherovo pole position bylo hodně nadějné. Barrichello se kvalifikoval jako šestý. Schumacher i dlouho v závodě vedl, ale až do chvíle kdy již nevydrželo jeho zavěšení pravého zadního kola (prasklo v důsledku nadměrného ohřívání výfukovými plyny z též prasklého výfuku). Barrichello dojel za vítězným Coulthardem jako druhý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ J.Button

2/ K.Räikkönen
3/ R.Barrichello

4/ S.Vettel
5/ F.Massa

6/ N.Rosberg
7/ H.Kovalainen

8/ M.Webber
9/ F.Alonso

10/ K.Nakadžima
11/ S.Buemi

12/ N.Piquet
13/ G.Fisichella

14/ S.Bourdais
15/ A.Sutil

16/ N.Heidfeld
17/ R.Kubica

18/ J.Trulli
19/ L.Hamilton

20/ T.Glock

Glock - start z boxů
START Raikkonen - špatně
1
Kubica - pit
1
Button - Barrichello - Raikkonen - Vettel - Massa - Rosberg - Kovalainen - Webber
8
Rosberg - Massa
9
Massa - Vettel
9
Vettel - pit
10
Buemi - Piquet - kolize
10
Buemi - out
11
Piquet - out
14
Raikkonen - pit
15
Vettel - out
15
Barrichello - pit
16
Button - pit
19
Massa - pit 9,3 s.
20
Button - Kovalainen - Webber - Barrichello - Raikkonen - Alonso - Massa - Rosberg - Nakajima
30
Kubica - out
35
Massa - varován před zkracováním šikan
49
Barrichello - pit
50
Button - pit
52
Kovalainen - out
52
Raikkonen - pit
53
Hamilton - pit - výměna předního spoileru
54
Button - Massa - Webber - Barrichello - Raikkonen - Rosberg - Alonso - Bourdais - Fisichella - Nakajima
55
Massa - pit
55
Webber - pit
78
Nakajima - out


CÍL Button - Barrichello - Raikkonen - Massa - Webber - Rosberg - Alonso - Bourdais - Fisichella - Glock - Heidfeld - Hamilton - Trulli - Sutil - Nakajima


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners