Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám design Ferrari 812 Superfast?

Hlasů celkem: 60

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Monaco 2017

Grand Prix Monaco 2017

Jaroslav Hanus, datum vydání 28.5.2017

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Monaco 2017
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari přiváží z Monaca double, když letošní GP vyhrál Vettel před Raikkonenem.



Termín
28. 5. 2017
Okruh
Monaco
Počasí
sucho, jasno
Pole position
Kimi Räikkönen
Vítěz
Sebastian Vettel




Ferrari se v Monacu dlouhodobě nedaří, proto sem přijíždělo s opatrným očekáváním, zda se tentokrát podaří obrat. A již tréninky byly slibné, protože se Ferrari drželo na čele a naopak Mercedes měl problémy. Kvalifikace byla také velmi dobrá, protože pole position bral Raikkonen, kterého následoval Vettel. Za Vettelem pak byl o 3 tisíciny Bottas s Mercedesem. Hamilton se zasekl v kvalifikaci na 14 místě a to bylo pro Ferrari důležité.

Závod se jel za krásného počasí a Ferrari nezaváhalo ani na startu. Raikkonen si udržel své vedení před druhým Vettelem. Následovala velmi nudná „kroužící část závodu“ krerá byla přibližně po polovině přerušena zastávkami v boxech. Raikkonen nebyl schopen předjet o kolo Buttona a Wehrleina, což mělo za následek, že se k Vettelovi nebezpečně přiblížil třetí Bottas. Když pak za Bottasem jedoucí Verstappen zajel do boxů, strhnul s sebou i Bottase. Na to s mírným spožděním zareagovalo i Ferrari povoláním Raikkonena. Vettel zůstal na trati a díky 5 rychlým kolům si udělal náskok, díky kterému se po své zastávce v boxech dostal na vedoucí pozici. Následovalo pak opět poměrně nudné kroužení po trati, které ukončila série nehod, kterou hlavně odstartovala kolize Buttona (záskok za Alonsa dezertujícího z F1 do 500 mil Indianapolis) s Wehrleinem, který torpédován Buttonem skončil doslova hlavou na bariéře. Po 78 kolech jsme mohli začít slavit, když vítězně projel cílem Vettel následován Raikkonenem, třetí dojel Ricciardo.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 129 bodů, Lewis Hamilton 104, Valtteri Bottas 75, Kimi Räikkönen 67, Daniel Ricciardo 52, Max Verstappen 45, Sergio Perez 34, Carlos Sainz 25, Felipe Massa 20, Esteban Ocon 19, Nico Hulkenberg 14, Romain Grosjean 9, Kevin Magnussen 5, Pascal Wehrlein 4, Daniil Kvyat 4.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 196 bodů, Mercedes 179, Red Bull Racing TAG Heuer 97, Force India Mercedes 53, Toro Rosso 29, Williams Mercedes 20, Renault 14, Haas Ferrari 14, Sauber Ferrari 4.




Nashledanou za 14 dnů v Kanadě...



V minulých letech to v Monacu vypadalo následovně:

2016 - Závod byl z počátku doprovázen deštěm. Vedení závodu proto opět alibisticky nechalo jezdce odstartovat za safety carem. Tím bylo zakonzerováno pořadí jezdců z kvalifikace. Po ostrém startu naštěstí jezdci mezi sebou dokázali i na místní úzké trati často bojovat a viděli jsme i hodně předjížděcích manévrů. Nás může jen mrzet, že již v úvodu závodu po své chybě (a následující strkanici) musel odstoupit Raikkonen. Vettel průběžně zajižděl dobré časy, mnohdy i nejrychlejší z celého startovního pole, ale co naplat, když byl po většinu času zablokován za svými soupeři. Závod vyhrál Hamilton (poprvé v této sezóně), když do jeho karet značně hrála chyba teamu Red Bull, který poškodil v cíli druhého Ricciarda.

2015 - Ve většinou slunném Monacu se v tomto roce sluníčko vytrvale schovávalo a pořádně vykouklo na jezdce i diváky až při nedělní velké ceně. V kvalifikaci byl z dua jezdců Ferrari úspěšnější Vettel, když dokázal získat třetí startovní místo, Raikkonen s šestým místem na startu nemohl být moc spokojený. Na startu závodu se z pohledu Scuderie Ferrari nestalo nic zásadního, oba jezdci dobře odstartovali, ale nedokázali z toho vytěžit prakticky nic. Vettel v první zatáčce sympaticky zatlačil na Rosberga, který měl co dělat, aby se vešel do zatáčky. Závod pak probíhal ve velmi klidném tempu, kdy se po většinu doby držely v těsné blízkosti první tři vozy – Hamilton – Rosberg – Vettel. Bylo velmi příjemné vidět, že Vettel drží tempo s Mercedesy a neztrácí. Až v poslední části závodu dokázal Hamilton Rosbergovi odjet a udělat si velmi slibný náskok. Ten mu však byl k ničemu ve chvíli, kdy jej v době safety car fáze (vyvolané Verstapenovo nehodou) povolal tým do boxů k výměně pneumatik. Na výjezdu z boxů byl již Hamilton za Vettelem s čímž se nechtěl smířit a za Safety carem jej chtěl předjet, naštěstí si po určité době jízdy s Vettelem bok po boku uvědomil, že jeho správná pozice je za Vettelem. Po restartu závodu se ještě Hamilton snažil něco vymyslet na Vettela, ale ten svou pozici velmi šikovně obhájil a na stupních vítězů zářil štěstím. To u Mercedesu bylo dusno, Rosberg se nedovážil moc otevřeně radovat z vítězství, které mu díky chybě svého týmu spadlo do klína a frustrovaný Hamilton nebyl rozhodně tak free-cool-in jak se jindy snaží působit. Dobrou náladu neměl ani v cíli šestý Raikkonen, kterého při restartu závodu předjel velmi drzým manévrem Ricciardo.

2014 - Fernando Alonso sice zvítězil v druhém čtvrtečním tréninku, ale za ten body nejsou. V kvalifikaci již bylo vše při starém. Na čele opět Mercedesy. A ze zbytku světa byl nejlepší Red Bull před Ferrari, když se Alonso kvalifikoval jako pátý a Raikkonen jako šestý. Pro závod byl předvídán i déšť, ale ten se nedostavil. Do závodu odstartovala dobře obě Ferrari, ale více štěstí měl Raikkonen, který se stihl dostat kromě Alonsa i před Ricciarda. Úvod závodu poznamenal výjezd safety caru po jehož zajetí zpět již nefungovalo auto Vettelovi. Raikkonen byl najednou třetí což vypadalo velmi slibně. Závod se pak vyvíjel očekávatelně, když na čele odjížděly Mercedesy. Další zvrat přinesla havárie Adriana Sutila a další safety car fáze. Ta byla ve znamení prvních zastávek v boxech, kam také zajely oba vozy Ferrari. Po výjezdu se však střetl Raikkonen s jedním z vozů Marussie a musel opět do boxů pro další pneumatiky. To jej odsunulo až na konec startovního pole, odkud se musel opět probít na lepší pozice. Občas to šlo dobře, občas se velmi nadřel (viz jeho „kočkování“ s Kobayashim). Nakonec to na body nestačilo a to i proto, že v závěru závodu ještě jednou zastavoval v boxech. Alonso jel velmi nenápadný závod. Žádná zvláštní akce, žádné předjetí. Celkem dlouho jsme žili v příjemném napětí, že by se mohl zakousnout do Ricciarda a získat třetí místo a nebo i místo druhé ve chvíli, kdy druhý Hamilton začal hlásit problémy se zrakem. Alonso místo aby tlačil, jel svůj poklidný standard a na Ricciarda velmi ztrácel. Po čtyřnásobné dominaci Lewise Hamiltona v této GP zvítězil Nico Rosberg.

2013 - Ferrari stejně špatné v závodě, stejně jako v sobotní kvalifikaci. V té byl Alonso až šestý a Massa do ní po havárii v posledním tréninku ani nenastoupil. V závodě se Alonso prakticky neustále trápil, sice několikrát tvrdě útočil, ale bez pozitivního výsledku. Když pak ještě otevřel dveře svým soupeřům, aby jej předjeli, bylo to hodně hořké vystoupení. Massa se snažil probojovat z konce startovního pole na bodované pozice, ale jeho vzestup zastavilo opět brždění do první zatáčky, kde stejně jako v sobotu rozložil svou F138 na trsátka. GP Monaca byla dramatická, plná soubojů, havárií i menšího množství předjížděcích manévrů. Na rychlé opotřebení pneumatik si nikdo nestěžoval. Jako první viděl cíl Rosberg před Vettelem a Webberem.

2012 - Fernando Alonso ve velké ceně Monaca nezvítězil pomohl si svým třetím místem k dostatečnému bodovému přísunu, aby se posunul opět do vedení průběžného hodnocení mistrovství světa. Tato GP Monaca byla příjemná i tím, že Felipe Massa konečně předvedl výkon, za který ho bylo možno pochválit, neboť šesté místo v cíli s minimální ztrátou na vítěze je opravdu dobrý výsledek. V Monacu se moc nepředjíždí a ani rok 2012 nebyl čestnou výjimkou. Je trochu škoda, že ani kvality pneumatik nenapomohly v závěru závodu větší rošádě, zejména na předních místech. Jezdci se pouze sjeli, ale již nebyli schopni nějakého předjíždění. Zvítězil Mark Webber (poprvé v roce 2012) před druhým Rosbergem a již zmíněným třetím Alonsem.

2011 - Kvalifikaci i závod poznamenaly nehody, které si vynutily jejich zastavení. V sobotní kvalifikaci havaroval Perez, který svůj Sauber zničil za výjezdem z tunelu. V závodě havaroval spolu s jinými i Petrov. Petrov se pomalu pro Ferrari stává démonem. Za dnešní situaci, která zapříčinila přerušení závodu však do velké míry nemohl. Nutnost jeho lékařského ošetření však vyvolala potřebu sanitky na trati a to byl asi jeden z hlavních motivů pro zastavení závodu. Pokud by se tak nestalo, bylo by velmi pravděpodobné, že by Alonso Vettela na starých pneumatikách udolal a v GP Monaca vyhrál... pokud, kdyby... Byl zastaven závod, který se pro Ferrari, resp. Fernanda Alonsa vyvíjel velmi dobře. Alonso se na startu dostal před Webbera a následně dokázal stabilně držet krok s Buttonem a Vettelem. Tato trojice se velmi brzy odpoutala od zbytku světa, který tragicky nestíhal. V této skupině na sebe upozornil zejména Schumacher svým předjížděcím manévrem na Hamiltona a Rosberga. Snažil se i Massa a své hříchy z kvalifikace musel napravovat i Hamilton. Na přemotivovanost Hamiltona nakonec hořce doplatil Massa, kterého Hamilton nejdříve pěkně potloukl, aby pak následně Massa nezvládl průjezd tunelem a relativně těžce havaroval. V té chvíli poprvé vyjel na trať Safety car. Button i Alonso zajeli rychle do boxů, Vettel vydržel na trati. V nájezdu do boxů měl Alonso hodně práce aby se vyhnul odstupujícímu Schumacherovi. Po restartu závodu se na čele vytvořilo pořadí Vettel – Button – Alonso. Button se nemohl dostat před vedoucího Vettela, proto zariskoval a nechal si nasadit novou sadu gum. Z třetího místa pak mílovými kroky stahoval náskok prvních dvou jezdců. Když se tato skupina jezdců v závěru závodu opět sjela, slibovalo to velmi napínavý závěr závodu. Protože Button měl nejnovější obutí. Alonso byl mnohem rychlejší než Vettel, který měl nejopotřebovanější pneumatiky. Závod vyvrcholil v okamžiku, když toto trio dojelo o kolo právě bojující skupinu 5 soupeřů, ve které došlo k nehodě mezi Petrovem, Hamiltonem, Sutilem a Alguersuarim. Vedoucí trio mělo velké štěstí, že se dokázalo vyhnout všem troskám na trati. Jejich strhující souboj byl, ale takto násilně ukončen. Závod byl pro ošetřování Petrova zastaven. Vettel dostal nové pneumatiky, což mu dodalo pro závěr závodu potřebný klid. Po restartu si již Vettel svou pozici bezpečně uhájil a poprvé v Monacu zvítězil. Alonso se poprvé v tomto roce dostal na stupních vítězů na druhé místo. Button byl třetí. Jeho týmový kolega Hamilton šestý, ale jen za cenu tvrdého odklizení Maldonada.

2010 - Hlavní zápletku tohoto závodu připravil Fernando Alonso, když v posledním sobotním tréninku havaroval a značně poškodil svůj vůz. Zprvu se zdálo, že jeho mechanici stihnou opravu ještě do kvalifikace, ale když se zjistilo, že bylo poškozeno i šasi, účast v kvalifikaci byla vyloučena. Felipe Massa byl v trénincích silný a svou pozici potvrdil i v kvalifikaci svým čtvrtým místem. Start závodu proběhl vcelku bez komplikací, chvíli to vypadalo, že by Massa mohl překonat Kubicu, ale jeho pozice byla pevná. Alonso startoval z boxů a proto se očekávalo, že bude agresivně postupovat vpřed. Ferrari překvapilo svou strategií, kdy poté co po havárii Hülkenberga v prvním kole vyjel safety car, ihned povolali Alonsa do boxů k výměně pneumatik. Alonso neztratil ani pozici a navíc vydělal, protože už na stejné sadě vydržel až do konce závodu. Alonso se nemohl spokojit se svou pozicí na chvostu závodu a předjížděl, slabší soupeři pro něj byli lehkou kořistí. Jeho postup vpřed zakončilo až dotažení Hamiltona, což je obdivuhodné vzhledem k pozici za jaké startoval. Massa chvílemi Kubicu dojížděl, chvíli na něj ztrácel, ale pod soustavný tlak Kubicu nikdy nedostal. Webber si v pohodě kroužil na čele závodu a brzdil ho jen safety car svými výjezdy. Na poslední výjezd safety caru, po kolizi Trulliho a Chandhoka, doplatil Alonso, kterého předjel Schumachert. Michael Schumacher dostal po závodě penalizaci 20 sekund a tím vypadl z bodovaných pozic.

2009 - Ferrari už od prvních tréninků začalo prokazovat, že i na této městské trati by mohl pokračovat jeho výsledkový postup vpřed. Největším důkazem bylo druhé a páté místo v kvalifikaci. Kimi Raikkonen plánoval na startu udolat Buttona a prosadit se do vedení závodu. Realita byla trochu jiná. Z třetího místa startující Barrichello nedal Raikkonenovi šanci a ještě před první zatáčkou se posunul na druhé místo. Raikkonen až do cíle se svým umístěním nic neudělal a dojel třetí. Massa v úvodu bojoval s pomalým Vettelem. Časová ztráta, kterou takto nabral ho ve výsledku stála umístění na pódiu. Je velmi pravděpodobné, že by na trati nebo v boxech předjel Barrichella i Raikkonena. Takto se musel spokojit jen se čtvrtým místem. Závod v Monte Carlu nepřekypoval akčností, ale stále bylo co sledovat. Jistě zaujalo Buemiho brždění s Piquetem na přídi, Vettelovo uklouznutí v první zatáčce, Massovo zkracování šíkan, Kovalainenovo polibek bariér u bazénu, Hamiltonova neschopnost probojovat se startovním polem vpřed nebo vítězný běh Jensona Buttona cílovou rovinkou.

2008 - Déšť v Monte Carlu je vždy hodně zvláštní a přináší do závodu hodně napětí, neboť i na suchu je tento závod vždy velmi nebezpečný. Ze strany Raikkonena to byl hodně nešťastný závod - pokažený start, penalizace za pozdě nasazené pneumatiky na startu, srážka s Kubicou, sestřelení Sutila - opravdu nic veselého. Massa byl od startu na vedoucí pozici a v úvodní fázi závodu neměl konkurenci. Konkurence ho však dohnala díky výjezdům Safety caru a jeho chybě v nájezdu do první zatáčky. Lze konstatovat, že to byl i hlavní důvod jeho porážky. Lewis Hamilton opět prokázal že je dítětem štěstěny. Opět chyboval, opět poškodil vůz, ale místo aby se propadl pořadím či vypadl ze závodu, vyhrál.

2007 - v tomto roce jsme zažili velmi rozporuplnou GP Monaca, začalo to už v kvalifikaci, Massa byl jen třetí, Raikkonen ve snaze zlepšit svůj čas nezvládl svůj vůz v pasáži u bazénu, proto již nenastoupil do druhé a třetí fáze kvalifikace a startoval jako šestnáctý. V závodě se statečně probíjel vpřed a dokázal všem že v Monte Carlu se předjíždět dá. V cíli byl osmý, Massa se neposunul vpřed ani vzad, dojel třetí.

2006 - kontroverzní kvalifikace o které se ještě dlouho mluvilo. Schumacher po smyku zablokoval trať za Rascasse a prakticky znemožnil ostatním jezdcům v poslední fázi kvalifikace, aby si zlepšili svůj čas. Zda to udělal úmyslně nebo ne se nikdy neprokázalo, to však nebránilo komisařům politicky rozhodnout (po doručení objednávky od Renaultu) a Schumachera potrestat startem z poslední pozice. Z předposlední pozice startoval Massa, který taktéž chyboval v kvalifikaci. V závodu dojel devátý. To Schumacher předvedl jiný koncert. Svou strhující jízdou se dostal na páté místo a moc nechybělo aby byl čtvrtý. Schumacher tehdy předvedl jedinečný výkon.

2005 - obě Ferrari byly po kvalifikaci v hloubi pole - Schumacher startoval z osmého místa a Barrichello z desátého. V cíli byl Schumacher sedmý a Barrichello osmý.

2004 - Schumacher zajel v kvalifikaci čtvrté místo a Barrichello šesté. Po Alonsově nehodě v tunelu vyjel na trať Safety car, za který se srovnal Schumacher a Montoya. V posledním kole před restartem se Schumacher snažil pořádně zahřát brzdy, nepočítal však s nepřipraveným Motnoyu, který ho odstrčil do bariéry. Následná demoilice Schumacherova vozu znamenala konec nadějí na body z této GP. Za dané situace bylo alespoň malou radostí to, že se Barrichello umístil jako třetí.

2003 - Schumacher odstartoval z páté pozice a Barrichello z sedmé. Prodloužený rozvoz F2003-GA zkrátka v Monacu neseděl. Cenu útěchy nakonec získal Schumacher za třetí místo a slavný jeden bod utrpěl Barrichello.

2002 - Schumacherovi prohrál závod Montoya, který si nechal ujet Coultharda o cca 10 sekund, Schumacher sice raději zajel do boxů, ale ztrátu zaviněnou Montyovou neschopností už nesmazal a dojel druhý za Coulthardem. Barrichello sice nebodoval, ale pral se až do konce. Kvalifikaci mu pokazili pomalí jezdci včetně Montoyi a vítěze GP Coultharda. A v závodě už bylo nad jeho síly dostat se přes tehdejší mobilní šikanu Raikkonena, se kterým kolidoval a kterého tímto vyřadil, sám dojel sedmý.

2001 - problémy McLarenu posunuly Schumachera ihned na vedoucí místo závodu. Barrichello byl třetí. Poté co Häkkinen odstoupil již nic nezabránilo Schumacherovi a Barrichellovi v zisku double.

2000 - Schumacherovo pole position bylo hodně nadějné. Barrichello se kvalifikoval jako šestý. Schumacher i dlouho v závodě vedl, ale až do chvíle kdy již nevydrželo jeho zavěšení pravého zadního kola (prasklo v důsledku nadměrného ohřívání výfukovými plyny z též prasklého výfuku). Barrichello dojel za vítězným Coulthardem jako druhý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ K. Räikkönen

2/ S. Vettel
3/ V. Bottas

4/ M.Verstappen
5/ D. Ricciardo

6/ C. Sainz
7/ S. Perez

8/ R. Grosjean
9/ D. Kvyat

10/ N. Hulkenberg
11/ K. Magnussen

12/ S. Vandoorne
13/ L. Hamilton

14/ F. Massa
15/ E. Ocon

16/ J. Palmer
17/ L. Stroll

18/ P. Wehrlein
19/ M. Ericsson

20/ J. Button


PRŮBĚH ZÁVODU




START Obě Ferrari dobře
1
Räikkönen – Vettel – Bottas – Verstappen – Ricciardo
17
Hülkenberg – out
20
Räikkönen – Vettel – Bottas
32
Räikkönen – Vettel – Bottas
34
Räikkönen – pit
39
Vettel – pit – před Räikkönena
46
Vettel – Räikkönen – Bottas – Ricciardo
60
Wehrlein – out
60
Safety car
60
Button – out
65
Ericsson – out
67
Restart
72
Vandoorne – out
74
Kvyat – out

Stroll – pit – out


CÍL Vettel - Räikkönen - Ricciardo - Bottas - Verstappen - Sainz - Hamilton - Grosjean - Massa - Magnussen - Palmer - Ocon - Perez




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners