Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Jaký je Váš favorit?

Hlasů celkem: 34

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Malajsia 2017

Grand Prix Malajsia 2017

Jaroslav Hanus, datum vydání 2.10.2017

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Malajsia 2017
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Malajsie se po letech loučí s Formulí 1 a pro Ferrari to nebyla derniéra zrovna veselá.



Termín
1. 10. 2017
Okruh
Sepang
Počasí
hezky, sucho
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Max Verstappen




Vše se v Malajsii zdálo jako ideální až do konce posledního tréninku. Ve Vettelově voze se musel měnit motor, výměna se nepodařila a Sebastian skončil v kvalifikaci poslední. Raikkonen měl štěstí více. Získal druhé místo s minimální ztrátou za Hamiltonem.

Další šok přišel, když byl vůz Kimiho Raikkonena odtlačen ze startovního roštu zpět do boxu a odsud se na trať již nedostal. Sebastian Vettel předváděl velkou stíhací jízdu, kterou dokončil na skvělém čtvrtém místě. Žila naděje, že překoná i třetího Ricciarda, ale ta se bohužel ukázala jako marná. A aby rozbitého materiálu u Ferrari nebylo málo, v „děkovacím“ kole najel do Vettela Stroll a zcela zničil záď jeho vozu. Je tedy velmi pravděpodobné, že otec Lance Strolla, až bude v Maranellu příště kupovat další nový model, dostane k jeho ceně zvláštní přirážku.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 281 bodů, Sebastian Vettel 247, Valtteri Bottas 222, Daniel Ricciardo 177, Kimi Räikkönen 138, Max Verstappen 93, Sergio Perez 76, Esteban Ocon 57, Carlos Sainz 48, Nico Hulkenberg 34, Felipe Massa 33, Lance Stroll 32, Romain Grosjean 26, Stoffel Vandoorne 13, Kevin Magnussen 11, Fernando Alonso 10, Jolyon Palmer 8, Pascal Wehrlein 5, Daniil Kvyat 4.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 503 bodů, Ferrari 385, Red Bull Racing TAG Heuer 270, Force India Mercedes 133, Williams Mercedes 65, Toro Rosso 52, Renault 42, Haas Ferrari 37, McLaren Honda 23, Sauber Ferrari 5.




Nashledanou za 7 dnů v Japonsku ...



V minulých letech to v Malajsii vypadalo následovně:

2016 – Ferrari se již od počátku závodního víkendu relativně dařilo, když časy, které oba jezdci zajížděli byly sice za Mercedesy, ale dalo se usuzovat na úspěšný boj s Red Bully. Tato teorie dostala první trhlinu v kvalifikaci, kde byl Vettel pátý a Raikkonen šestý, první řadu obsadily Mercedesy a druhou Redbully. Nedělní závod pro Ferrari rozhodla již první zatáčka. Skoro to začíná vypadat, jako kdyby Vettel nebyl s Ferrari SF16-H schopný v nízké rychlosti adekvátně zatočit. Vždy to skončí kolizí s jezdcem ve vnější stopě. Dnes na to doplatil nejen Rosberg, kterého dostal Vettel do hodin a Nico musel celý závod stahovat ztrátu, ale především sám Vettel, který si zlomil levé přední kolo a musel ze závodu odstoupit. Závod se pak pro fanoušky Ferrari stal víceméně nezajímavý, protože Kimi sice kroužil v blízkosti Redbullů, ale neměl tempo je ohrozit. Také bojoval s Rosbergem, ale ten mu celkem razantně (a dostal za to svou penalizaci) dal najevo, že dnes už žádné ohledy brát nebude. Pro vývoj celého mistrovství bylo zásadní, že Hamiltonovi selhal motor, což Rosbergovi umožnilo navýšit svůj bodový náskok na čele průběžného hodnocení a Ricciardovi získat své další vítězství.

2015 – Cesta za vítězstvím v GP Malajsie, nebyla tak jednoduchá, jak se nakonec mohla zdát. Pro Malajsii Ferrari slibovalo lepší formu i vzhledem k tomu, že zdejší trať Ferrari sedí. A tato očekávání se naplnila, Ferrari sice opět na Mercedes ztrácelo, ale už to nebylo tak mnoho jako např. v australské kvalifikaci. Kvalifikace v Malajsii byla opět ovlivněna deštěm. Pro Raikkonena to znamenalo jedenáctou startovní pozici, když se nedokázal již na mokré trati probít do top 10. Vettelovi se dařilo až tak, že si vyjel druhé místo v kvalifikaci hned za vítězným Hamiltonem. Po startu velké ceny se Vettelovi podařilo uhájit před Rosbergem své druhé místo. Raikkonen měl bohužel smůlu a po kontaktu s Nasrem měl i defekt levé zadní pneumatiky. To jej odsoudilo k neustálé stíhací jízdě. Zajímavé věci se začaly dít ve chvíli kdy na trať vyjel safety car a oba Mercedesy jely do boxů přezout pneumatiky. Vettel vydržel na trati a po restartu měl volnou cestu, kdežto jak Hamilton, tak Rosberg ztrácely drahocený čas předjížděním ostatních soupeřů, byť jim to nedělalo zásadní potíže. Vettel si naštěsti po celou dobu závodu držel skvělé tempo, které mu pomohlo se udržet na vedoucí pozici až do cíle. Mercedesy tentokrát neměly sílu kontrovat. Raikkonen svou stíhací jízdu dotáhl až na čtvrté místo, což vzhledem k jeho úvodu závodu vypadalo jako malý zázrak. Třetí dojel do cíle Rosberg, druhý byl Hamilton a vítězství získal Vettel.

2014 – Kvalifikaci v Malajsii postihl silný déšť a proto bylo nutné její start odkládat než bude na trati bezpečněji. V průběhu samotné kvalifikace pak sice také ještě pršelo, ale již to nebylo tak hrozné. Jezdcům Scuderie se dařilo projít první částí kvalifikace bez problémů a krize nastala v druhé části. To se s Alonsem střetl Kvyat a poničil Alonsovi zavěšení předního levého kola. Mechanikům se však podařilo rychle tuto závadu odstranit a Alonso mohl pokračovat v bojích o co nejlepší postavení na startu. Na konci kvalifikace jsme zaznamenali pro Raikkonena šestou a Alonsa čtvrtou pozici na startovním roštu. Nedělní závod se jel za sucha a ani pár dešťových kapek nedokázalo narušit jeho průběh. Závod Kimiho Raikkonena už v prvním kole prakticky ukončil Magnussen, který rozřízl jeho zadní pneumatiku a než se Raikkonen dobelhal do boxů bylo již pozdě. Následná stahovací jízda již stačila jen dvanácté místo. Alonso jel celý závod na pomezí čtvrtého a pátého místa a snad jen vzájemné předjíždění s Hulkenberg dokázalo dostat fanoušky do varu. Alonso se držel i relativně v dostřelu před ním jedoucích Red Bullů a Rosberga, ale na útok se nikdy prakticky nedostal. yhrál Hamilton před týmovým kolegou Rosbergem. Třetí dojel Vettel a čtvrtý byl Alonso. Raikkonen se snažil dostat vpřed, ale jak již bylo uvedeno, na body to nestačilo, dojel dvanáctý.

2013 – Po velmi dobré kvalifikaci, kde Massa vyjel druhé a Alonso třetí startovní místo, jsme byli velmi optimističtí. Start závodu přinesl jen posun Alonsa za vedoucího Vettela. Bohužel Alonso si za první zatáčkou vlastní nedočkavostí zničil přední spoiler o Vettela a ten se mu při nájezdu do druhého kola rozpadl a zaklínil pod autem. Následoval už jen let do únikové zóny a odstoupení ze závodu. Tím závod pro Ferrari prakticky skončil, protože Felipe Massa oproti kvalifikaci tempu ostatních moc nestačil a balancoval kolem 5-8 místa, což byla velká škoda. Závod se pak již vyvíjel ve znamení souboje jezdců Red Bullu a Mercedesu a po posledních (čtvrtých) zastávkách v boxech to již vypadalo, že je rozhodnuto a závod vyhraje Webber. Zaúřadovala však jistá svéhlavost mistra světa Vettela, když nerespektoval týmový příkaz držet pozice. Vettel předjel Webbera, který již na příkaz týmu šetřil auto. V otázce týmového pořadí to vřelo i mezi třetím Hamiltonem a čtvrtým Rosbergem. Rosberg nakonec uposlechl příkazy týmu a neútočil na pomalejšího Hamiltona. Felipe Massa do dění v závodě promluvil ještě v závěru závodu, svou poslední zastávku v boxech odsunul na pozdější dobu, což mu pak pomohlo při návratu na lepší pozice, když díky novějším pneumatikám zajížděl nejrychlejší časy v celém startovním poli a byl schopný předjíždět. V cíli pak byl na pátém místě a připsal si několik cenných bodů do svého hodnocení.

2012 – Úvodní tréninky a kvalifikace nebyly ze Strany Ferrari kdovíjak úspěšné. Massa se opět neprobojoval až do závěrečné části kvalifikace a Alonso byl jen devátý. O to překvapivější byl průběh závodu, který ovlivnil déšť. Startovalo se již za mokra a Alonsovi se podařilo ihned na startu postoupit o několik míst vpřed. Stejně tak postupoval i Massa. Sílící déšť vyvolal potřebu přezouvat na mokré pneumatiky a nakonec i zastavení závodu. Vedení závodu mělo opět strach, aby závod náhodou nebyl napínavý a raději stáhlo piloty na startovní rovinku. Tento strach se projevil i při restartu, který byl za safety carem. Po restartu předjel Alonso Webbera a následně proběhla série zastávek v boxech, na kterých jednoznačně vydělal Alonso, který se prodral až do vedení a tuto pozici nepustil až do konce. Massa se bohužel začal propadat startovním polem zpět a zatímco Alonso jezdil hvězdné časy na vedoucí příčce, Massa se už jen a jen trápil. Závod dokončil na nedůstojném patnáctém místě. Alonso to ale neměl na čele tak jednoduché, obzvláště ve chvíli, kdy na něj doslova z druhé pozice letěl Perez. Poprvé se ubránil chytrým přezutím na suché pneumatiky a podruhé mu hodně pomohla Perezova chyba a jeho vyjetí z tratě, protože jinak by to měl s Perezem velmi těžké a je opravdu velkou otázkou, zda by se před superrychlým Sauberem udržel.

2011 – Alonso bojoval s nepovedeným startem, s nepovedenou první zatáčkou, s nefunkčním autem, když mu nepracoval zadní spoiler, se svou netrpělivostí i s ostatními soupeři. Je ho nutno pochválit za bojovnost v souboji s Hamiltonem a lze si jen zoufat, že nedokázal předjet Hamiltona aniž by si zničil přední spoiler. Felipe Massa dobře odstartoval, ale pak již byl poněkud nečitelný, k tomuto mu pomohla i pokažená první zastávka v boxech, kde mu mechanici nemohli ihned upevnit levé přední kolo. V cíli byl první Vettel před Buttonem a Heidfeldem, který nahradil zraněného Kubicu. Čtvrtý dojel Webber, který musel celý závod dohánět ztrátu z pro něj tragicky provedeného startu. Pátý byl Massa a těsně za ním cílovou čáru protnul Alonso. Po závodě ještě do výsledků promluvilo vedení závodu, když Hamiltonovi udělilo penalizaci přičtení 20 sekund za kličkování před Alonsem a Alonsovi stejný trest za to, že si o Hamiltona zničil svůj vůz. Zatímco penalizaci pro Hamiltona lze pochopit, v Alonsově případě je to trochu zvláštní, obzvláště za situace, kdy Hamiltonovi neponičil jeho monopost.

2010 – Při kvalifikaci pršelo a bylo zajímavé jak jednotlivé týmy zvládají posílat na trať své jezdce ve správný okamžik se správnými pneumatikami. Scuderie Ferrari to nezvládla a proto byli také Felipe Massa a Fernando Alonso odsouzeni startovat z posledních řad. Na startu nedělního závodu už svítilo sluníčko a přesto, že se občas nad okruh valily černé mraky, nespadla z nich ani kapka. Předpoklady o rychlém postupu čtveřice Massa, Hamilton, Alonso, Button se potvrdili. Vždyť například Massa, který startoval z 21.pozice byl po prvním kole již čtrnáctý. Ještě úspěšnější byl Hamilton, kterému se dařilo svou agresivnější jízdou zdolávat jednoho jezdce za druhým. To se po úvodních úspěších už dále nedařilo Massovi, jehož postup vpřed zastavil Buemi. O to paradoxnější byl pohled do výsledkové listiny, když v cíli dělily šestého Hamiltona a sedméno Massu jen 3,6 vteřiny. Fernando Alonso většinu závodu bojoval s Jensonem Buttonem. V úvodu závodu se mu ho podařilo předjet. O stejnou akci se snažil i v závěru závodu a téměř se mu to i podařilo. Dvě kola před cílem ho ale zastavil porouchaný motor. Sebastian Vettel se dočkal svého prvního vítězství v sezóně 2010.

2009 – Malajský Sepang vždy vozům Ferrari svědčil. Vyhlídky na lepší výsledky se ještě posílily po výborném výkonu obou jezdců týmu Ferrari v druhém pátečním tréninku. Kvalifikace už tak veselá nebyla. Zklamání přišlo při pohledu na Felipeho Massu. Vypadnout hned v první fázi kvalifikace jen proto, že budu spoléhat, že mě ostatní nepřekonají? Velká cena Malajsie 2009 se bude ještě dlouho připomínat jako závod, který ovládlo počasí. Již od počátku závodu bylo jasné, že pravděpodobnost deště je velká. Když se nachýlil čas prvních zastávek v boxech, začala velká psychologická bitva o to kdo si ponechá suché pneumatiky a kdo přezuje na mokré. U Ferrari vyměnili Raikkonenovi suché pneumatiky za mokré a pršet začalo až ve chvíli, kdy Kimi odral pneumatiky do mokra na suché trati. Když přitom každé kolo ztratil 20 vteřin, bylo doslova vymalováno. Safety car, přerušení závodu, déšť, bouřka, nerozhodné vedení závodu, strašpytel Weber a mnoho dalšího způsobilo, že závod byl po 31 kole ukončen. Massa ani Raikkonen již tak nemohli vytěžit ze ztížených podmínek na trati, chyb svých soupeřů a napravit své předchozí chyby. Výsledek? Nula bodů v poháru konstruktérů. Nula bodů na kontě Felipeho Massy, nula bodů na kontě Kimiho Raikkonena.

2008 – Malajská GP mohla v roce 2008 dokonce přinést pro Ferrari i týmové double. Závod ale ztratil hodně náboje právě po výpadku Massy a nutno přiznat, že mnoho napětí nebylo na trati ani předtím. Od té doby se na trati prakticky moc nedělo a zejména Raikkonen, Kubica a Kovalainen pohodlně kroužili svá kola s jasnou vidinou pódiového umístění.

2007 – pole position pro Massu a třetí pozice pro Raikkonena znamenaly skvělou výchozí pozici pro závod, na startu se však před duo Ferrari protlačily oba McLareny. Massa se snažil rychle dostat zpět před Hamiltona, ale chyboval při tom a v cíli byl jen pátý, Raikkonen zachránil čest Ferrari třetím místem.

2006 – kvalifikace znamenala pro Ferrari pohromu – 14.Schumacher + 21.Massa. Zajímavé bylo srovnání výsledku Michael a Fellipeho – strategie jedné zastávky a start z konce pole byla úspěšnější než 2 zastávky a start z 14 místa. Do cíle dojel na pátém místě Massa a šestý byl Schumacher. Po této GP se začalo diskutovat o regulérnosti předního spoileru u Ferrari.

2005 – problémy mělo Ferrari i v Malajsii – Barrichello se kvalifikoval jako dvanáctý a Schumacher jako třináctý. V závodě přišlo mírné zlepšení. V průběhu závodu odstoupil Barrichello. Schumacher dojel sedmý.

2004 – pole position získal Schumacher, třetí byl Barrichello. Schumacher pak v samotném závodě zvítězil. Barrichello měl problémy na trati i v boxech, to se projevilo i na jeho čtvrtém místě v cíli.

2003 – Ferrari do této velké ceny ještě nasadilo F2002 místo nového a ještě nedokončeného F2003-GA. F2002 bylo už u konce se silami – v kvalifikaci byl Schumacher jen třetí a Barrichello pátý. V prvním kole závodu kolidoval Schumacher s Trullim a byl za to penalizován, po následné stíhací jízdě dojel šestý. Barrichello bojoval s Raikkonenem, ale nestačil na něj a skončil druhý.

2002 - M.Schumacher ukázal kdo je na pole position pánem a Montoyu pěkně uklidil za svá záda. Montoya mu to ovšem vrátil v první zatáčce, kdy Michaela prostě zavřel, takovým způsobem, že Michael přišel o přední spoiler, přesto však ještě zvládl dokončit závod na třetím místě. Barrichello se pohyboval část závodu na čele, závod však nedokončil.

2001 – Ferrari si z Malajsie přivezlo double. Schumacher jel bezproblémový závod a zvítězil. Barrichello přes kolizi s Ralfem Schumacherem zvládl uhájit druhou pozici.

2000 – poslední závod sezóny ukončil rok ve kterém získal Schumacher první titul pro Ferrari a ze strany Ferrari byl ukončen stylově – Schumacher zvítězil a poté se mohli všichni v červených parukách radovat a slavit úspěšný rok





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ K. Räikkönen
3/ M. Verstappen

4/ D. Ricciardo
5/ V. Bottas

6/ E. Ocon
7/ S. Vandoorne

8/ N. Hulkenberg
9/ S. Perez

10/ F. Alonso
11/ F. Massa

12/ J. Palmer
13/ L. Stroll

14/ C. Sainz
15/ P. Gasly

16/ R. Grosjean
17/ K. Magnussen

18/ P. Wehrlein
19/ M. Ericsson

20/ S. Vettel


PRŮBĚH ZÁVODU



Raikkonen – neodjel do zahřívacího kola – out
START Vettel – skvěle
1
Hamilton – Verstappen – Bottas – 14.Vettel
2
Vettel – Palmer
2
Vettel – Hulkenberg
9
Vettel – Alonso
10
Vettel – Magnusen
10
Verstappen – Hamilton – Ricciardo – 9.Vettel
21
Vettel – Perrez
25
Ocon - hodiny
27
Vettel - pit
32
Verstappen – Hamilton – Ricciardo - Vettel
38
Palmer - hodiny
39
Palmer - hodiny


CÍL Verstappen - Hamilton - Ricciardo - Vettel - Bottas - Perez - Vandoorne - Stroll - Massa - Ocon - Alonso - Magnussen - Grosjean - Gasly - Palmer - Hulkenberg - Wehrlein - Ericsson




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners