Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Vyhraje Scuderia Ferrari v roce 2019 alespoň jednu GP ve Formuli 1?

Hlasů celkem: 26

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Malajsia 2009

Grand Prix Malajsia 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 5.4.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Malajsia 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ani druhá velká cena Formule 1 nás nepřesvědčila, že výsledky GP Austrálie byly pouhou náhodou. A u Scuderie Ferrari už vůbec ne.



Termín
05. 04. 2009
Okruh
Sepang
Počasí
polojasno, déšť, bouřka
Pole position
Jenson Button
Vítěz
Jenson Button

Malajský Sepang vždy vozům Ferrari svědčil a tak se k této velké ceně upínaly naděje samotného týmu, ale i fanoušků. Vyhlídky na lepší výsledky se ještě posílily po výborném výkonu obou jezdců týmu Ferrari v druhém pátečním tréninku. Kvalifikace už tak veselá nebyla. Zklamání přišlo při pohledu na Felipeho Massu. Vypadnout hned v první fázi kvalifikace jen proto, že budu spoléhat, že mě ostatní nepřekonají? Ano to snad bylo kdysi možné, ale ty časy jsou pryč. Raikkonen odvedl velmi dobrý výkon, na špičku to nestačilo, ale pořád to bylo o mnoho lepší než to co předváděli u McLarenu, který více než výkony na trati zaujal svým lhaním v zájmu zisku jednoho mistrovského bodu. Inu minulé dva roky a bodové rozdíly, které rozhodovaly o zisku titulu mistra F1, je asi dost vyučily.

Velká cena Malajsie 2009 se bude ještě dlouho připomínat jako závod, který ovládlo počasí. Již od počátku závodu bylo jasné, že pravděpodobnost deště je velká. Když se nachýlil čas prvních zastávek v boxech, začala velká psychologická bitva o to kdo si ponechá suché pneumatiky a kdo přezuje na mokré.

Ten kdo přezuje na suché bude doufat, že déšť nepřijde nebo přijde až hodně pozdě. Ten kdo přezuje na mokré bude doufat, že déšť přijde okamžitě

U Ferrari vyměnili Raikkonenovi suché pneumatiky za mokré a pršet začalo až ve chvíli, kdy Kimi odral pneumatiky do mokra na suché trati. Když přitom každé kolo ztratil 20 vteřin, bylo doslova vymalováno.

Safety car, přerušení závodu, déšť, bouřka, nerozhodné vedení závodu, strašpytel Weber a mnoho dalšího způsobilo, že závod byl po 31 kole ukončen.

Massa ani Raikkonen již tak nemohli vytěžit ze stížených podmínek na trati, chyb svých soupeřů a napravit své předchozí chyby. Výsledek? Nula bodů v poháru konstruktérů. Nula bodů na kontě Felipeho Massy, nula bodů na kontě Kimiho Raikkonena.

Nic veselého.

Dnes však Ferrari nebylo jediné kdo prohrál. Druhým prohrávajícím se dnes ukázal Bernie Ecclestone. Dnes se nádherně ukázala slabina dvou geniálních snah Bernie Ecclestona.

Bernie už z klasických atributů Formule 1 zničil mnohé. Nejvíce je to asi patrné na přesunu velkých cen mimo Evropu. A to bylo poprvé co proti Berniemu začal hrát čas. Přímé přenosy závodů se posunuly do časů, které jsou pro Evropany extrémní. Skutečnému fanouškovi F1 to až tak nevadilo, ten ostatně Bernieho ani nezajímá. Ale donutit ostatní lidi vstávat v šest ráno k Formuli 1?
Bernie proto dostal další úžasný nápad – nutit pořadatele mimoevropských GP k posunu startu na pozdní odpolední hodiny nebo k zainvestování nehorázně drahého osvětlení pro večerní závody. Pořadatelé, kteří již dnes jen těžko ufinancují pořádání velké ceny, si nemůžou dovolit nakoupit osvětlení. Tyto pořadatele dostal Ecclestone do neřešitelné situace. V Austrálii svítilo jezdcům do očí zapadající sluníčko, dnes hrozilo, že budou pro změnu dojíždět za tmy. Člověk by řekl, že takové souvislosti a rizika člověka, který již tak dlouho F1 řídí, napadnou hned, když takové změny začne zavádět do praxe. Bernie Ecclestone moc často neprohrává. Dnes ho porazil čas!



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 15 bodů, Rubens Barrichello 10, Jarno Trulli 8.5, Timo Glock 8, Nick Heidfeld 4, Fernando Alonso 4, Nico Rosberg 3.5, Sebastien Buemi 2, Mark Webber 1.5, Lewis Hamilton 1, Sebastien Bourdais 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 25 bodů, Toyota 16.5, BMW Sauber 4, Renault 4, Williams-Toyota 3.5, STR-Ferrari 3, RBR-Renault 1.5, McLaren-Mercedes 1, Force India-Mercedes 0, Ferrari 0.




Nashledanou za 14 dnů v Číně ...



V minulých letech to vypadalo v Malajsii následovně:

2008 – Malajská GP mohla v roce 2008 dokonce přinést pro Ferrari i týmové double. Závod ale ztratil hodně náboje právě po výpadku Massy a nutno přiznat, že mnoho napětí nebylo na trati ani předtím. Od té doby se na trati prakticky moc nedělo a zejména Raikkonen, Kubica a Kovalainen pohodlně kroužili svá kola s jasnou vidinou pódiového umístění.

2007 – pole position pro Massu a třetí pozice pro Raikkonena znamenaly skvělou výchozí pozici pro závod, na startu se však před duo Ferrari protlačily oba McLareny. Massa se snažil rychle dostat zpět před Hamiltona, ale chyboval při tom a v cíli byl jen pátý, Raikkonen zachránil čest Ferrari třetím místem.

2006 – kvalifikace znamenala pro Ferrari pohromu – 14.Schumacher + 21.Massa. Zajímavé bylo srovnání výsledku Michael a Fellipeho – strategie jedné zastávky a start z konce pole byla úspěšnější než 2 zastávky a start z 14 místa. Do cíle dojel na pátém místě Massa a šestý byl Schumacher. Po této GP se začalo diskutovat o regulérnosti předního spoileru u Ferrari.

2005 – problémy mělo Ferrari i v Malajsii – Barrichello se kvalifikoval jako dvanáctý a Schumacher jako třináctý. V závodě přišlo mírné zlepšení. V průběhu závodu odstoupil Barrichello. Schumacher dojel sedmý.

2004 – pole position získal Schumacher, třetí byl Barrichello. Schumacher pak v samotném závodě zvítězil. Barrichello měl problémy na trati i v boxech, to se projevilo i na jeho čtvrtém místě v cíli.

2003 – Ferrari do této velké ceny ještě nasadilo F2002 místo nového a ještě nedokončeného F2003-GA. F2002 bylo už u konce se silami – v kvalifikaci byl Schumacher jen třetí a Barrichello pátý. V prvním kole závodu kolidoval Schumacher s Trullim a byl za to penalizován, po následné stíhací jízdě dojel šestý. Barrichello bojoval s Raikkonenem, ale nestačil na něj a skončil druhý.

2002 - M.Schumacher ukázal kdo je na pole position pánem a Montoyu pěkně uklidil za svá záda. Montoya mu to ovšem vrátil v první zatáčce, kdy Michaela prostě zavřel, takovým způsobem, že Michael přišel o přední spoiler, přesto však ještě zvládl dokončit závod na třetím místě. Barrichello se pohyboval část závodu na čele, závod však nedokončil.

2001 – Ferrari si z Malajsie přivezlo double. Schumacher jel bezproblémový závod a zvítězil. Barrichello přes kolizi s Ralfem Schumacherem zvládl uhájit druhou pozici.

2000 – poslední závod sezóny ukončil rok ve kterém získal Schumacher první titul pro Ferrari a ze strany Ferrari byl ukončen stylově – Schumacher zvítězil a poté se mohli všichni v červených parukách radovat a slavit úspěšný rok

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ J.Button

2/ J.Trulli
3/ T.Glock

4/ N.Rosberg
5/ M.Webber

6/ R.Kubica
7/ K.Räikkönen

8/ R.Barrichello
9/ F.Alonso

10/ N.Heidfeld
11/ K.Nakadžima

12/ L.Hamilton
13/ S.Vettel

14/ H.Kovalainen
15/ S.Bourdais

16/ F.Massa
17/ N.Piquet

18/ G.Fisichella
19/ A.Sutil

20/ S.Buemi


START Button - spatně, Kubica - zůstal stát na startu, Rosberg, Alonso, Raikkonen - skvěle
1
Alonso - Button
1
Kovalainen - out
1
Massa - postupuje vpřed
1
Button - Alonso
1
Rosberg - Trulli - Button - Alonso - Barrichello - Raikkonen - Vettel - Weber - Glock - Heidfeld - 12.Massa
2
Kubica - out
10
Alonso - Raikkonen
10
Rosberg - Trulli - Button - Alonso - Barrichello - Raikkonen - Alonso - Weber - Vettel - Hamilton - Heidfeld - Massa
14
První kapky
14
Rosberg - pit
16
Trulli - pit
18
Raikkonen - pit 11,1 s. - mokré pneumatiky !!
19
Button - pit - suché pneumatiky
19
Button - Rosberg - Trulli
21
Alonso - mimo trať
21
Déšť
21
Mnoho jezdců v boxech mění pneumatiky za mokré
21
Massa - pit
29
Button - pit - přechodné pneumatiky
30
Massa - pit, Hamilton, Rosberg - pit
30
Fisichella - mimo trať
31
Vettel - out
31
Button - pit
31
Hamilton, Heidfeld - hodiny
32
Safety car

STOP RACE

Po dlouhém rozhodování a čekání na konec silného deště kombinovaného s bouřkou bylo rozhodnuto o ukončení závodu. Vzhledem k odjeté vzdálenosti byly uděleny poloviční body.
CÍL Button - Heidfeld - Glock - Trulli - Barrichello - Webber - Hamilton - Rosberg - Massa - Bourdais - Alonso - Nakajima - Piquet - Räikkönen


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners