Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Great Britain 2009

Grand Prix Great Britain 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 21.6.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Great Britain 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari dokázalo vytěžit z GP Velké Británie maximum a domů si odváží cenných 6 bodů.



Termín
21. 06. 2009
Okruh
Silverstone
Počasí
polojasno
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel

Po pátečních a sobotních výsledcích to nevypadalo před samotným závodem moc optimisticky, ale realita pozitivně překvapila (a že to tak v průběhu tohoto roku mockrát nebylo). Už pohled na start byl hodně zajímavý. Vidět jak se Raikkonen i Massa derou vpřed byl povzbuzující. Průjezd únikovou zónou první zatáčky byl možná efektní a efektivní, ale přesto trvám na svém názoru, že by se většina vyasfaltovaných únikových zón měla opět naplnit štěrkem.

Dramaticky to vypadalo s Massou, který po své chybě v druhém kole ztratil pozici ve prospěch Buttona. Když se v následujících kolech stále zvětšoval odstup Massy na Buttona nesvědčilo to o ničem dobrém. Ale Massa se jako zázrakem vzpamatoval, zrychlil a konstantně stoupal polem vpřed. Fellipe Massa startoval z jedenácté pozice a v cíli byl čtvrtý, přičemž na stupně vítězů ztratil jen minimálně, resp. na ohrožení prvních dvou - Vettela a Webbera, nemohl pomýšlet ani v nejdivočejším snu, ale Barrichello byl k poražení.

Raikkonen doplatil na pomalého Nakajimu a potom i na velmi pomalého Trulliho. Také to lze hodnotit tak, že doplatil na vlastní neschopnost tyto dva jezdce předjet. Osmá v pozice v cíli znamenala jeden bod a i ten se samozřejmě počítá.

Ferrari dnes získalo celkem 6 bodů a při pohledu do průběžného bodového hodnocení poháru konstruktérů to vypadá, že při troše snahy by mohlo být reálné skončit na třetím místě. To by znamenalo, že Ferrari už dlouhých 16 let stále patří mezi tři nejlepší konstruktéry Formule 1, přičemž v tomto období jim patřilo sedmkrát nejvyšší místo.

Při pohledu na výkonnost Red Bullu a Brawnu si můžeme jen přát, aby letos nebylo nejteplejší léto, neboť pak můžeme očekávat ještě zajímavý zbytek sezóny, který by mohl být korunovaný soubojem Button a Vettela o titul. Dnešní GP dokázala, že Button svou mistrovskou pozici nemusí mít ještě tak jistou.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 64 bodů, Rubens Barrichello 41, Sebastian Vettel 39, Mark Webber 35.5, Jarno Trulli 21.5, Felipe Massa 16, Nico Rosberg 15.5, Timo Glock 13, Fernando Alonso 11, Kimi Räikkönen 10, Lewis Hamilton 9, Nick Heidfeld 6, Heikki Kovalainen 4, Sebastien Buemi 3, Robert Kubica 2, Sebastien Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 105 bodů, RBR-Renault 74.5, Toyota 34.5, Ferrari 26, Williams-Toyota 15.5, McLaren-Mercedes 13, Renault 11, BMW Sauber 8, STR-Ferrari 5.





Nashledanou za 21 dnů v Německu...



V minulých letech to vypadalo ve Velké Británii následovně:

2008 - v době závodu si počasí zahrálo s diváky i závodníky a dopřálo jim velké množství kvalitní dešťové vody. Scuderia Ferrari pokračovala v bídných výkonech na mokru. Raikkonen byl v boji o vítězství až do prvních zastávek v boxech, chybná strategie ho ale srazila zpět a i když v závěru zajel nejrychlejší kolo závodu, na lepší než čtvrté místo to nestačilo. Massa se pohyboval více mimo trať než na ní a pokud se v budoucnu bude vzpomínat na závod, který nejvíce pokazil, bude asi hodně pamětníků zmiňovat GP GB 08. O to více pak překvapil Massův výkon v závěrečné GP sezóny, kdy se v Interlagosu jelo také na mokru, ale Fellipe neudělal jedinou chybu a suverénně vyhrál.

2007 - kvalifikační snažení Raikkonena stačilo jen na druhé místo a Massy na čtvrté, pole position získal Hamilton. Start závodu byl temný pro Massu, který nedokázal odjet do zahřívacího kola čímž byl odsouzen ke startu z boxů a následné stíhací jízdě. Raikkonen předvedl povedený start a jen díky tvrdému blokování ze strany Hamiltona se nedostal do vedení. Po prvních zastávkách v boxech byl však již Raikkonen před Hamiltonem (a to měli v boxech oba problémy). V závěru se Raikkonen ještě dostal před Alonsa a nenechal si již své vítězství vzít. Massa dokončil svou stíhací jízdu na skvělém pátém místě.

2006 - na třetí startovní pozici se postavil Schumacher následován Massou, rychlejší byli jen Alonso a Raikkonen. Během pár kol měl Alonso slušný náskok a pak ho již jen pohodlně udržoval. Raikkonen postupem času odpadával a Michael po neúspěšném pokusu o předjetí a tlak, raději jezdil v bezpečném odstupu aby šetřil motor a pneumatiky. Potěšila druhá zastávka v boxech v podání Schumachera a jeho posun na stříbrnou pozici. Drobným neúspěchem byl Massův propad za Fisichellu.

2005 - i v tomto závodě se prokázalo, že rok 2005 byl pro Ferrari více než nešťastný. Páté místo na startu pro Barrichella a deváté pro Schumachera nebyly moc velkým příslibem ani pro závod. Šesté místo pro Schumachera a sedmé pro Barrichella jsou toho jasným důkazem. Zvítězil Montoya před Alonsem a Raikkonenem.

2004 - Strach z deště však vykonal své při předkvalifikaci. Nikdo nechtěl vyhrát, aby se mohl vydat do kvalifikace dříve - dříve než začne pršet. Elegantní kamufláž předvedl Michael Schumacher - hodiny a Rubens Barrichello - probrždění a krátký výlet mimo trať. Ostatní se zmohli jen na lehkou nohu na plynu nebo brždění před cílovou rovinkou….. Až po skončení kvalifikace se tato taktika ukázala jako zbytečná - na trať nespadla ani kapka. Schumacher i proto startoval z čtvrtého místa a Barrichello z druhého. Start samotného závodu se obešel bez výraznějších komplikací. První kola na čele kroužil - no spíše letěl Kimi Raikkonen na novém McLarenu, pak naštěstí zpomalil a začala se na něj dotahovat silná skupinka Barrichello, Button a Michael Schumacher. A pak následoval klasický strategický závod. Schumacher 2 zastávky, ostatní pole 3 zastávky. A nic na tom už nezměnil ani Trulliho zlomený závěs spojený s hroznou havárií, ze které naštěstí vyšel nezraněn. Mezitím v začínající safety car fázi zajela většina jezdců potřetí do boxů a vše se připravovalo na závěrečný patnáctikolový boj. Restart se nejméně povedl Rubensovi a možná, že ho jeho chyba připravila o možnost reálně bojovat s Kimim o druhé místo. Schumacher si připsal další vítězství za Ferrari v F1.

2003 - v tomto roce se ve Velké Británii odehrál velmi napínavý závod s vítězstvím pro Ferrari. Rubens Barrichello po pátečních problémech s motorem a s výletem mimo trať v 1. kvalifikaci, nastartoval v sobotu útok na nejvyšší příčky, když si připsal Pole Position a v neděli velké vítězství v závodě. Bylo to již 6 vítězství v jeho kariéře. Je zajímavé, že také v roce 2000, kdy vyhrál při GP Německa svou první velkou cenu, běhal po trati člověk – tehdy propuštěný zaměstnanec Mercedesu, tentokrát náboženský pomatenec. Schumacherovi se tolik nedařilo – v kvalifikaci byl pátý, v závodě si polepšil o jednu pozici a dojel čtvrtý.

2002 - ani v tomto roce nestál nikdo ze Scuderie Ferrari na pole position. To si tentokrát zamluvil Montoya. Barrichello byl druhý a Schumacher třetí. Tento závod přinesl kromě double Ferrari (vítězství Schumacher, druhý Barrichello), Montoyovy snahy sestřelit oba jezdce Ferrari i skvělé strategické manévry v boxech. Williams opět totálně zkazil závod Ralfovi Schumacherovi, který mohl dnes slušně bodovat. McLaren opět dokázal, že to dokáže. Tentokrát dokázal, že umí dokonale napodobit Ferrari z roku 1999, kdy Irvine čekal také z deště při GP Evropy na pravou zadní pneumatiku. Dnes ho napodobil ve své domácím závodě David Coulthard.

2001 - pole position tentokrát patřilo Schumacherovi. V závodě sice M.Schumacher nedokázal zvítězit a vyrovnat tak rekord francouze Alaina Prosta, ale dokázal prodloužit svojí jedinečnou sérii, kdy od GP Evropy '00, pokud dojel nebyl hořší než druhý (z 23 závodů dojel 18 závodů: 12 krát vyhrál, 6 krát byl druhý a 5 krát odpadl), dojel však druhý za vítězným Häkkinenem. Barrichello byl třetí.

2000 - v kvalifikaci byl nejrychlejší Barrichello, zato Schumacher byl až pátý. Závod se nejvíce vyvedl vítěznému Coulthardovi. Schumacher byl v závodě třetí a Barrichello pro poruchu hydrauliky nedojel.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S.Vettel

2/ R.Barrichello
3/ M.Webber

4/ J.Trulli
5/ K.Nakadžima

6/ J.Button
7/ N.Rosberg

8/ T.Glock
9/ K.Räikkönen

10/ F.Alonso
11/ F.Massa

12/ R.Kubica
13/ H.Kovalainen

14/ N.Piquet
15/ N.Heidfeld

16/ G.Fisichella
17/ S.Bourdais

18/ A.Sutil
19/ L.Hamilton

20/ S.Buemi

Sutil - start z boxu
START Raikkonen i Massa - skvěle
1
Vettel - Barrichello - Webber - Nakajima - Raikkonen - Rosberg - Trulli - Massa - Button - Glock
2
Button - Massa
12
Vettel - Barrichello - Webber - Nakajima - Raikkonen - Rosberg - Trulli - Button - Massa
14
Nakajima - pit
15
Raikkone - pit 9,4 s., před Nakajimu
17
Trulli, Button - pit
18
Barrichello, Glock - pit
19
Webber - pit 11,7 s.
20
Vettel - pit 9,6 s.
22
Massa - pit 8,2 s., na 5. místo
24
Vettel - Webber - Barrichello - Rosberg - Massa - Trulli - Raikkonen - Button - Nakajima - Fisichella - Glock
34
Kovalainen - Bourdais - kolize - pit
37
Kovalainen - out
38
Bourdais - out
41
Raikkonen - pit 7,5 s.
42
Rosberg - pit 6,4 s.
43
Hamilton - mimo trať
43
Vettel - pit
44
Massa - pit 7,5 s., před Rosberga
46
Barrichello - pit 6,5 s., před Massu
46
Webber - pit


CÍL Vettel - Webber - Barrichello - Massa - Rosberg - Button - Trulli - Raikkonen - Glock - Fisichella - Nakajima - Piquet - Kubica - Alonso - Heidfeld - Hamilton - Sutil - Buemi


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners