Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Great Britain 2008

Grand Prix Great Britain 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 6.7.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Great Britain 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Po vítězné francouzské euforii přišla opět mizérie v podobě čtvrtého a posledního místa.



Termín
6. 07. 2008
Okruh
Silverstone
Počasí
zataženo, déšť
Pole position
Heiki Kovalainen
Vítěz
Lewis Hamilton

Musíme si zvykat. Již nemáme Michaela Schumachera, mistra mokrých závodů, ani nemáme Rossa Brawna. Možná v tomto závodě vyhrál Hamilton, ale skutečný vítěz je jiný. Není jím nikdo jiný než Ross Brawn. To jak dokázal provést Barrichella dnešním závodem, to samé dokázal s Schumacherem a Barrichellem za dob jeho účinkování ve Scuderii Ferrari.

Kdysi to bývalo tak, že fanoušek Ferrari s radostí vyhlížel mraky a byl šťastný když začalo pršet. Proč? Vítězství bylo jasné! Na 95% to tak vždy vyšlo. A nyní? Abychom se báli každého mráčku, protože Ferrari za poslední dva roky nezvládlo ani jeden mokrý závod a to už opravdu hodně zavání neschopností a ostudou. Je poměrně tristní vidět jednoho jezdce jak bojuje o vítězství (dnes Raikkonen, v Monacu to byl Massa) a pak se vidina vítězství s první zastávkou v boxech složí jak domeček z karet.

Když se to skombinuje s jezdeckým uměním Raikkonena a Massy na vodě, je o smutnou zábavu postaráno. Co naplat, že Raikkonen získal další nejrychlejší kolo v závodě, když byl v cíli až čtvrtý s kolem ztráty. Cena útěchy?

Šampionát se nám dnešním výsledkem Hamiltona, Raikkonena a Masy totálně vyrovnal. Je otázka jestli je vůbec o co stát. Počítá se jen stav na konci sezóny. Jak jsem již v komentáři GP Francie naznačoval, Ferrari se buď totálně daří, nebo zažijeme propadák. A tato charakteristika plně platila i dnes. Třeba (anad) to bude za 14 v Německu opět hodně veselé!

Průběžné bodové hodnocení jezdců: Massa 48 bodů, Raikkonen 48, Hamilton 48, Kubica 46, Heidfeld 36, Kovalainen 24, Trulli 20, Weber 18, Alonso 13, Barrichello 11, Rosberg 8, Nakajima 8, Coulthard 6, Glock 5, Vettel 5, Button 3, Bourdais 2, Piquet 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 96 bodů, BMW 82, McLaren 72, Toyota 25, Red Bull 24, Williams 16, Renault 15, Honda 14, Toro Rosso 7, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).




Nashledanou za 14 dnů v Německu. ...



V minulých letech to vypadalo ve Velké Británii následovně:

2007 - kvalifikační snažení Raikkonena stačilo jen na druhé místo a Massy na čtvrté, pole position získal Hamilton. Start závodu byl temný pro Massu, který nedokázal odjet do zahřívacího kola čímž byl odsouzen ke startu z boxů a následné stíhací jízdě. Raikkonen předvedl povedený start a jen díky tvrdému blokování ze strany Hamiltona se nedostal do vedení. Po prvních zastávkách v boxech byl však již Raikkonen před Hamiltonem (a to měli v boxech oba problémy). V závěru se Raikkonen ještě dostal před Alonsa a nenechal si již své vítězství vzít. Massa dokončil svou stíhací jízdu na skvělém pátém místě.

2006 - na třetí startovní pozici se postavil Schumacher následován Massou, rychlejší byli jen Alonso a Raikkonen. Během pár kol měl Alonso slušný náskok a pak ho již jen pohodlně udržoval. Raikkonen postupem času odpadával a Michael po neúspěšném pokusu o předjetí a tlak, raději jezdil v bezpečném odstupu aby šetřil motor a pneumatiky. Potěšila druhá zastávka v boxech v podání Schumachera a jeho posun na stříbrnou pozici. Drobným neúspěchem byl Massův propad za Fisichellu.

2005 - i v tomto závodě se prokázalo, že rok 2005 byl pro Ferrari více než nešťastný. Páté místo na startu pro Barrichella a deváté pro Schumachera nebyly moc velkým příslibem ani pro závod. Šesté místo pro Schumachera a sedmé pro Barrichella jsou toho jasným důkazem. Zvítězil Montoya před Alonsem a Raikkonenem.

2004 - Strach z deště však vykonal své při předkvalifikaci. Nikdo nechtěl vyhrát, aby se mohl vydat do kvalifikace dříve - dříve než začne pršet. Elegantní kamufláž předvedl Michael Schumacher - hodiny a Rubens Barrichello - probrždění a krátký výlet mimo trať. Ostatní se zmohli jen na lehkou nohu na plynu nebo brždění před cílovou rovinkou….. Až po skončení kvalifikace se tato taktika ukázala jako zbytečná - na trať nespadla ani kapka. Schumacher i proto startoval z čtvrtého místa a Barrichello z druhého. Start samotného závodu se obešel bez výraznějších komplikací. První kola na čele kroužil - no spíše letěl Kimi Raikkonen na novém McLarenu, pak naštěstí zpomalil a začala se na něj dotahovat silná skupinka Barrichello, Button a Michael Schumacher. A pak následoval klasický strategický závod. Schumacher 2 zastávky, ostatní pole 3 zastávky. A nic na tom už nezměnil ani Trulliho zlomený závěs spojený s hroznou havárií, ze které naštěstí vyšel nezraněn. Mezitím v začínající safety car fázi zajela většina jezdců potřetí do boxů a vše se připravovalo na závěrečný patnáctikolový boj. Restart se nejméně povedl Rubensovi a možná, že ho jeho chyba připravila o možnost reálně bojovat s Kimim o druhé místo. Schumacher si připsal další vítězství za Ferrari v F1.

2003 - v tomto roce se ve Velké Británii odehrál velmi napínavý závod s vítězstvím pro Ferrari. Rubens Barrichello po pátečních problémech s motorem a s výletem mimo trať v 1. kvalifikaci, nastartoval v sobotu útok na nejvyšší příčky, když si připsal Pole Position a v neděli velké vítězství v závodě. Bylo to již 6 vítězství v jeho kariéře. Je zajímavé, že také v roce 2000, kdy vyhrál při GP Německa svou první velkou cenu, běhal po trati člověk – tehdy propuštěný zaměstnanec Mercedesu, tentokrát náboženský pomatenec. Schumacherovi se tolik nedařilo – v kvalifikaci byl pátý, v závodě si polepšil o jednu pozici a dojel čtvrtý.

2002 - ani v tomto roce nestál nikdo ze Scuderie Ferrari na pole position. To si tentokrát zamluvil Montoya. Barrichello byl druhý a Schumacher třetí. Tento závod přinesl kromě double Ferrari (vítězství Schumacher, druhý Barrichello), Montoyovy snahy sestřelit oba jezdce Ferrari i skvělé strategické manévry v boxech. Williams opět totálně zkazil závod Ralfovi Schumacherovi, který mohl dnes slušně bodovat. McLaren opět dokázal, že to dokáže. Tentokrát dokázal, že umí dokonale napodobit Ferrari z roku 1999, kdy Irvine čekal také z deště při GP Evropy na pravou zadní pneumatiku. Dnes ho napodobil ve své domácím závodě David Coulthard.

2001 - pole position tentokrát patřilo Schumacherovi. V závodě sice M.Schumacher nedokázal zvítězit a vyrovnat tak rekord francouze Alaina Prosta, ale dokázal prodloužit svojí jedinečnou sérii, kdy od GP Evropy '00, pokud dojel nebyl hořší než druhý (z 23 závodů dojel 18 závodů: 12 krát vyhrál, 6 krát byl druhý a 5 krát odpadl), dojel však druhý za vítězným Häkkinenem. Barrichello byl třetí.

2000 - v kvalifikaci byl nejrychlejší Barrichello, zato Schumacher byl až pátý. Závod se nejvíce vyvedl vítěznému Coulthardovi. Schumacher byl v závodě třetí a Barrichello pro poruchu hydrauliky nedojel.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ H.Kovalainen

2/ M.Webber
3/ K.Räikkönen

4/ L.Hamilton
5/ N.Heidfeld

6/ F.Alonso
7/ N.Piquet

8/ S.Vettel
9/ F.Massa

10/ R.Kubica
11/ D.Coulthard

12/ T.Glock
13/ S.Bourdais

14/ J.Trulli
15/ K.Nakajima

16/ R.Barrichello
17/ J.Button

18/ A.Sutil
19/ G.Fisichella

20/ N.Rosberg


START Raikkonen - dobře, Massa - skvěle, Hamilton - na druhé místo
1
Weber, Massa, Nakajima - hodiny
1
Coulthard, Vettel - out
1
Kovalainen - Hamilton - Raikkonen - Heidfeld - Piquet - Alonso - Trulli - Kubica - Glock - Barrichello
3
Massa - hodiny
9
Raikkonen - Kovalainen
10
Barrichello - mimo trať
11
Sutil - mimo trať - out
13
Hamilton - Raikkonen - Kovalainen - Alonso - Heidfeld. Piquet - Kubica - Trulli - Glock - Weber - Button
21
Hamilton - pit 8,0 s.
21
Raikkonen - pit 7,5 s.
21 Massa - pit 8,1 s.
22
Heidfedl - pit
2x
znovu déšť
2x
Raikkonen - pomalé časy
27
Heidfeld - Kovalainen - Raikkonen
26
Fisichella - out
2x
Raikkonen - pit
2x
Massa - pit
36
Piquet - out
36
Hamilton - krátce mimo trať
36
Massa - mimo trať
37
Raikkonen - mimo trať
37
Hamilton - pit
38
Raikkonen - mimo trať

Kubica - out
40
Rosberg - kolize s Glockem
40
Glock - mimo trať
44
Massa - mimo trať
48
Massa - pit
51
Raikkonen - Alonso
5x
Kovalainen - Alonso
CÍL Hamilton - Heidfeld - Barrichello - Raikkonen - Kovalainen - Alonso - Trulli - Nakajima - Rosberg - Weber - Bourdais - Glock - Massa


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners