Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Germany 2016

Grand Prix Germany 2016

Jaroslav Hanus, datum vydání 31.7.2016

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Germany 2016
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Formule 1 se opět vrátila do Německa, ale pro domácího Sebastiana Vettela to průlomový návrat nebyl.



Termín
31. 7. 2015
Okruh
Hockenheimring
Počasí
polojasno
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Nico Rosberg




Sebastian Vettel závodil poprvé za Ferrari na své domácí půdě, když loni se GP Německa nejela. Ferrari se v úvodních trénincích objevovalo v popředí výsledkové listiny, ale nejrychlejší nebylo. Prokázala to i kvalifikace, kde se hned po obou Mercedesech a Redbullech srovnal Raikkonen a Vettel.

Nedělní závod byl jednoduše řečeno extrémně nudný, až na prakticky dvě předjetí Vettela a Raikkonena a „kočkovanou“ Rosberga s Verstappenem nic nenabídla. Vyhrál opět Hamilton a další místa na pódiu pak obsadili jezdci Redbullu čímž se v průběžném hodnocení poháru konstruktérů dostal před Scuderii Ferrari.

Formuli 1 nyní čeká měsíční prázdninová přestávka. Všichni mají odpočívat a vybrat si dovolené. Doufejme, že Ferrari naopak nastoupí do mimořádné směny…





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 217 bodů, Nico Rosberg 198, Daniel Ricciardo 133, Kimi Räikkönen 122, Sebastian Vettel 120, Max Verstappen 115, Valtteri Bottas 58, Sergio Perez 48, Felipe Massa 38, Nico Hulkenberg 33, Carlos Sainz 30, Romain Grosjean 28, Fernando Alonso 24, Daniil Kvyat 23, Jenson Button 17, Kevin Magnussen 6, Pascal Wehrlein 1, Stoffel Vandoorne 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 415 bodů, Red Bull Racing TAG Heuer 256, Ferrari 242, Williams Mercedes 96, Force India Mercedes 81, Toro Rosso Ferrari 45, McLaren Honda 42, Haas Ferrari 28, Renault 6, MRT Mercedes 1.




Nashledanou za 28 dnů v Belgii ...



V minulých letech to v Německu vypadalo následovně:

2014 - Jezdci Ferrari dokázali v průběhu prvních dvou částí kvalifikace jezdit nejrychlejší časy a proto nás to navnadilo, že by samotný závod mohl přinést opravdu dobrou náladu. Pak ale přišla třetí část kvalifikace, kde Alonso i Massa prodali své umístění na startu za strategii, která jim měla pomoci v závodě. Massa opět bezvadně odstartoval, zato Alonso i tentokrát sklouznul do šedi průměru. Massa si ale své formy moc dlouho neužil, když po pár kolech „tajemně“ odstoupil. Alonso se držel, ale nedá se jednoznačně konstatovat, že jeho strategie by mu přinesla takovou výhodu. Ano v cíli byl čtvrtý a měl šanci být opět třetí, ale na druhou stranu si položme hypotetickou otázku, zda by to nebylo při neprodané kvalifikaci (a např. startu z první řady roštu) lepší, protože hned v úvodu závodu bylo jasné, že plánovaná strategická výhoda nebyla ve skutečnosti tak velká, jak se asi předpokládalo.

2012 - Strhující GP Německa v roce 2012 vyhrál Fernando Alonso. Fernando Alonso vyhrál prakticky systémem start cíl, ale v závodě rozhodně nedominoval. Jeho konkurence hlavně v podobě Sebastiana Vettela a později i Jensona Buttona byla celý závod velmi blízko něj. Je proto obdivuhodné, že ten tlak Fernando zvládl ustát, neudělal větší chybu, stejně tak že vydrželo Ferrari F2012 a především pneumatiky, které již Alonsa několikrát velmi potrápily. Fernando Alonso do závodu perfektně odstartoval, zatímco Massa si při brždění do první zatáčky o vůz před sebou zničil přední spoiler a tím i celý závod. Massa se snažil celý závod odpracovat svou chybu, ale nestačilo to a dvanácté místo hovoří samo za sebe. Alonso jel závod prakticky bez (větších) chyb. Ostatně ani si je nemohl dovolit, protože měl celý závod za sebou buď Vettela nebo Buttona. Obdivuhodné je i to, že jej nedokázali udolat ani s pomůckou v podobě DRS. Ale sami to měli ztížené například tím, že Vettelovi nefungoval řádně KERS a Button si zavčasu po poslední zastávce v boxech parádně probrzdil pravdou přední pneumatiku. Zajímavé bylo sledovat počínání Lewise Hamiltona. Ten si zřejmě v nájezdu do první zatáčky druhého kola proříznul pneumatiku o úlomky dílů jiných vozů, které tam zůstaly po startu. Po zdlouhavé cestě do boxů a výměně pneumatik se podobně jako Massa snažil závod zachránit a získat alespoň pár bodů. Téměř v polovině závodu, byl po své další zastávce v boxech předjetý o kolo vedoucím duem Alonso – Vettel. Neobvyklý moment přišel ve chvíli, kdy Hamilton předjel zpět do kola Vettela a měl v plánu udělat stejnou věc i Alonso. Alonso se narozdíl od Vettel ubránil.

2011 - Opět po dvou letech hostil Velkou cenu Německa Nürburgring a týmy sem přijely s technikou nastavenou dle pravidel panujících před GP Velké Británie. Dalo se proto očekávat, že na čelo se opět bezpečně vyhoupne Red Bull a následovat ho bude McLaren. Potěšilo nás proto, že jezdci Ferrari v trénincích moc neztráceli. Kvalifikace už Alonsovi a Massovi až tak nevyšla, ale stále to bylo velmi dobré postavení na startu – 4. a 5.místo. Na těchto místech odstartovali oba nadprůměrně, Massa skvěle. Alonso vydělal na volbě vnitřní stopy pro první zatáčku a jen díky tomu se posunul na třetí místo závodu. Letošní GP Německa byla velmi atraktivní, neboť se na trati stále něco dělo. Asi hodně dlouho se bude vzpomínat na Schumacherovo a Vettelovo hodiny nebo leteckou vložku Nicka Heidfelda. O osudu GP Německa rozhodly především pneumatiky a drzost, neboť to jak se Hamilton vypořádal s Webberem a o kolo později i s Alonsem bylo především o drzosti a agresivitě. Hamiltonovi se tentokrát vyplatila, v předchozích závodech na ní několikrát doplatil a byl za to velmi tvrdě kritizován. Tentokrát vyhrál a z Německa si odvezl 25 bodů. Zajímavý byl i souboj o čtvrté místo v podání Massy a Vettela, který se rozhodl až v posledním kole při zastávce v boxech. U Ferrari se opět mírně pospávalo, což umožnilo Vettelovi za pět minut dvanáct urvat čtvrté místo. Alonso dojel druhý a v tomto měl i jistý díl štěstí, neboť po odmávnutí šachovnicovým praporem už stačil odjet jen půl kola, než musel odstavit svůj monopost s téměř suchou nádrží. Do boxů ho pak odvezl Mark Webber...

2010 - Ferrari již od pátku ukazovalo, že by tento závodní víkend mohl být pro stáj z Maranella úspěšný. Když se k tomu přidaly i výsledky z kvalifikace, kde Sebastian Vettel na Red-Bullu získal pole position jen o 2 tisíciny vteřiny před Fernandem Alonsem a třetí byl Felipe Massa, bylo to opravdu slibné. Start závodu byl hodně adrenalinový. Alonso se rozjel lépe než Vettel a snažil se před něj nacpat po jeho pravé straně. Vettel ho tlačil na pit wall. Alonso měl velké štěstí, že vedle něj nejel Webber. Toho využil Massa, který předvedl ještě lepší start než oba piloti z první řady a do první zatáčky najížděl jako první. Alonso vytěžil svou vnitřní stopu a v první zatáčce byl za Massou. Tato akce do značné míry rozhodla o osudu závodu. Obě Ferrari doprovázené Vettelem všem ostatním ujížděla a záhy bylo jasné, že do boje o vítězství nezasáhne nikdo jiný. Fernando Alonso byl evidentně rychlejší než Felipe Massa, ale na předjetí to nebylo. Bylo přitom jasné, že pokud chce Ferrari opravdu bojovat o titul mezi jezdci a týmy, nesmí o tom jen mluvit, ale musí pro to něco udělat a posunout Alonsa do čela závodu. Alonso se snažil, ale ani Massova zdržení při předjíždění soupeřů o kolo zpět v 21.kole, nedokázal využít. Felipemu musela proto přijít jasná informace o tom, kdo je tady rychlejší. Felipe se poté rozhodl Fernanda dále neblokovat a pustit jej do vedení. Toho se ještě snažil využít Vettel, když očekával Felipeho nalomenou psychiku, ale Felipe to naštěstí zvládl a své druhé místo uhájil.

2009 - Ferrari i při GP Německa ukázalo, že i když se snaží své problémy řešit, stále se mu to moc nedaří a na špičku, do které se již vrátil Mclaren, stále ztrácí. Jezdcům Ferrari se daří v rámci možností alespoň využívat skulin, které vytváří svými chybami ostatní. Chvilkovou výhodu představuje i systém KERS, díky němuž se Kimimu i Felipemu daří starty a pak občas i obrana proti rychlejším jezdcům. Ferrari si dnes vybralo slabší den v oblasti spolehlivost, když Raikkonenův vůz nedojel. Massa držel svůj vysoký standard a v rámci možností získal skvělé třetí místo. Pro Ferrari to bylo druhé pódiové umístění v této sezóně. Vítězství si připsal Mark Webber, který vyhrál i díky tomu, že hned po startu na cílové rovince narazil do boku Rubense Barrichella.

2008 - tuto velkou cenu měl měl vyhrát Piquet, ale protože týmová režie u McLarenu nikdy nikomu nevadila, vítěznou trofej získal Hamilton. To, že Kovalainen ustoupil Hamiltonovi, umožnilo budoucímu mistru světa rychle dojet Massu a poté i ho i poměrně drze přejdet. Raikkonen i vzhledem ke své startovní pozici (6. místo) měl svou roli stíženou. Výsledek – opět šesté místo, nebyl zrovna ukázkový, ale potěšení bylo sledovat jeho předjížděcí manévry, zejména dva, kterými pokořil Alonsa.

2007 - namísto GP Německa se jela GP Evropy na Nürburgringu

2006 - o první místo na roštu připravil Schumachera Raikkonen, třetí místo získal Massa. Raikkonen měl problém při své první zastávce v boxech a to umožnilo Schumacherovi i Massovi proklouznout na první dvě místa, kde zůstali až do konce závodu.

2005 - další závod bez funkčních pneumatik odsoudil Ferrari do pozice honěných a tým mohl jen děkovat Schumacherovi za jeho skvělý výkon v kvalifikaci (páté místo) a postartovním strkanicím, že v cíli bral body alespoň za páté místo. Rubens už takové štěstí neměl – patnáctý v kvalifikaci, desátý v cíli závodu.

2004 - Že i s chřipkou se dají dosáhnout velké výsledky ukázal Schumacher. Michaelovi se na domácí půdě pří GP Německa nikdy moc nedařilo a bylo docela úsměvné, že když si v letním období "užene" chřipku a jako by ta nemoc blokovala všechnu tu smůlu a Michael vyhraje co může. Michael tehdy provedl další rázný krok k zisku dalšího titulu mistra světa. Rubens Barrichello si pokazil závod hned v prvním kole. Narazil do Davida Coultharda a poškodil si o něj přední spoiler. Následná stíhací jízda také nebyla nějak moc oslnivá a tak si Rubens musel vypít svůj kalich hořkosti až do dna, když ho v předposledním kole postihl defekt zadního kola a jen tak tak se dobelhal za cílovou čáru, kde své Ferrari odstavil.

2003 - Barrichello předčil svého německého kolegu a startoval z třetí pozice. Schumacher byl odkázán na start z šestého místa. Velmi horko bylo již v první zatáčce – v nájezdu do ní se do jednoho místa chtěli vejít najednou Barrichello, Ralf Schumacher a Raikkonen. Ani jeden z nich však už ze zatáčky nevyjeli z funkčním autem. Schumacher se probíjel dopředu a už doufal ve třetí místo, ale defekt pneumatiky ho srazil na sedmé místo v cíli.

2002 - Nový Hockenheimring si odbyl svou premiéru. První GP konaná na nové verzi okruhu byla velmi napínavá a hlavně byla s dobrým koncem pro Ferrari - speciálně pro Michaela Schumachera. Rubens Barrichello se konečně dočkal náhradního vozu a ani ten mu mnoho štěstí nepřinesl. Poté co se postavil na startovní rošt, museli jeho mechanici vůz odtlačit do boxů, Rubens přesedl do dalšího vozu a 25 sekund před uzavřením pitlane vyjel na trať. Jeho druhá zastávka v boxech byla také neobvyklá, zda mechanici doplňovali provozní kapaliny, což Rubense připravilo o velmi pěkné 3. Místo, když se před něj dostal Ralf Schumacher.

2001 - v tomto roce se naposledy jelo na dlouhé verzi okruhu, která musela ustoupit komerčním zájmům. Formule 1 tak přišla o legendu. Již start okořenil Burti leteckou vložkou, když jako odpalovací plošiny použil porouchaný vůz M.Schumachera. Michael Schumacher se sice do závodu vrátil s náhradním vozem, ale na trati vydržel jen do 24 kola, když nevydržela benzínová pumpa. Čest Ferrari zachraňoval Barrichello, který se i díky výpadku Montoyi umístil jako druhý za vítězným Ralfem Schumacherem.

2000 - legendární GP Německa. Schumacher startoval z druhého místa, pole position získal Coulthard. Po pár metrech závodu zavřel Coulthard Schumachera a následovala neodvratitelná kolize s Fisichellou a vyřazení obou jezdců. Zatímco Coulthard za podobné manévry kritizoval Schumachera, sám se zachoval úplně stejně, navíc dvakrát změnil směr a ještě stačil vyřadit dva soupeře. Ale radost McLarenu z dvojitého vedení netrvala dlouho. Barrichello se propracovával z osmého místa vpřed. Po odjetí první třetiny závodu se po trati začal procházet bývalý zaměsnanec Mercedesu, závod byl proto zpomalen za safety carem. McLareny proto přišly o svůj obrovský náskok a navíc Coulthard spadl až na šesté místo, protože tým přednostně odbavil Häkkinena. To byl jeden z důležitých faktorů, které pomohly Barrichellovi k postupu na vedoucí místo. Následoval ještě risk s ponecháním suchých pneumatikam v době kdy nad polovinou okruhu prudce pršelo. Risk vyšel a Rubens Barrichello získal své první vítězství v Formuli 1, které na stupních vítězů oslavil svou nezaměnitelnou sambou a slzami.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ N. Rosberg

2/ L. Hamilton
3/ D. Ricciardo

4/ M. Verstappen
5/ K. Räikkönen

6/ S. Vettel
7/ V. Bottas

8/ N. Hulkenberg
9/ S. Perez

10/ F. Massa
11/ E. Gutierrez

12/ J. Button
13/ F. Alonso

14/ J. Palmer
15/ C. Sainz

16/ K. Magnussen
17/ P. Wehrlein

18/ D. Kvyat
19/ R. Haryanto

20/ R. Grosjean
21/ F. Nasr

22/ M. Ericsson


PRŮBĚH ZÁVODU




START Vettel – skvěle
1
Hamilton – Verstappen – Ricciardo – Rosberg – Vettel - Räikkönen
13
Vettel – pit
14
Räikkönen – pit – problémy na rozjezdu
31
Vettel – pit
32
Vettel – Bottas
32
Räikkönen – pit
33
Räikkönen – Bottas
36
Hamilton – Rosberg – Verstappen – Ricciardo – Vettel - Räikkönen
37
Massa – pit – out
46
Vettel – pit
47
Räikkönen – pit
60
Nasr – out


CÍL Hamilton - Ricciardo - Verstappen - Rosberg - Vettel - Räikkönen - Hulkenberg - Button - Bottas - Perez - Gutierrez - Alonso - Grosjean - Sainz - Kvyat - Magnussen - Wehrlein - Ericsson - Palmer - Haryanto




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners