Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Germany 2011 - preview

Grand Prix Germany 2011 - preview

Jaroslav Hanus, datum vydání 24.7.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Germany 2011 - preview
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Pohled do minulosti GP Germany



2010 - Ferrari již od pátku ukazovalo, že by tento závodní víkend mohl být pro stáj z Maranella úspěšný. Když se k tomu přidaly i výsledky z kvalifikace, kde Sebastian Vettel na Red-Bullu získal pole position jen o 2 tisíciny vteřiny před Fernandem Alonsem a třetí byl Felipe Massa, bylo to opravdu slibné. Start závodu byl hodně adrenalinový. Alonso se rozjel lépe než Vettel a snažil se před něj nacpat po jeho pravé straně. Vettel ho tlačil na pit wall. Alonso měl velké štěstí, že vedle něj nejel Webber. Toho využil Massa, který předvedl ještě lepší start než oba piloti z první řady a do první zatáčky najížděl jako první. Alonso vytěžil svou vnitřní stopu a v první zatáčce byl za Massou. Tato akce do značné míry rozhodla o osudu závodu. Obě Ferrari doprovázené Vettelem všem ostatním ujížděla a záhy bylo jasné, že do boje o vítězství nezasáhne nikdo jiný. Fernando Alonso byl evidentně rychlejší než Felipe Massa, ale na předjetí to nebylo. Bylo přitom jasné, že pokud chce Ferrari opravdu bojovat o titul mezi jezdci a týmy, nesmí o tom jen mluvit, ale musí pro to něco udělat a posunout Alonsa do čela závodu. Alonso se snažil, ale ani Massova zdržení při předjíždění soupeřů o kolo zpět v 21.kole, nedokázal využít. Felipemu musela proto přijít jasná informace o tom, kdo je tady rychlejší. Felipe se poté rozhodl Fernanda dále neblokovat a pustit jej do vedení. Toho se ještě snažil využít Vettel, když očekával Felipeho nalomenou psychiku, ale Felipe to naštěstí zvládl a své druhé místo uhájil.

2009 - Ferrari i při GP Německa ukázalo, že i když se snaží své problémy řešit, stále se mu to moc nedaří a na špičku, do které se již vrátil Mclaren, stále ztrácí. Jezdcům Ferrari se daří v rámci možností alespoň využívat skulin, které vytváří svými chybami ostatní. Chvilkovou výhodu představuje i systém KERS, díky němuž se Kimimu i Felipemu daří starty a pak občas i obrana proti rychlejším jezdcům. Ferrari si dnes vybralo slabší den v oblasti spolehlivost, když Raikkonenův vůz nedojel. Massa držel svůj vysoký standard a v rámci možností získal skvělé třetí místo. Pro Ferrari to bylo druhé pódiové umístění v této sezóně. Vítězství si připsal Mark Webber, který vyhrál i díky tomu, že hned po startu na cílové rovince narazil do boku Rubense Barrichella.

2008 - tuto velkou cenu měl měl vyhrát Piquet, ale protože týmová režie u McLarenu nikdy nikomu nevadila, vítěznou trofej získal Hamilton. To, že Kovalainen ustoupil Hamiltonovi, umožnilo budoucímu mistru světa rychle dojet Massu a poté i ho i poměrně drze přejdet. Raikkonen i vzhledem ke své startovní pozici (6. místo) měl svou roli stíženou. Výsledek – opět šesté místo, nebyl zrovna ukázkový, ale potěšení bylo sledovat jeho předjížděcí manévry, zejména dva, kterými pokořil Alonsa.

2007 - namísto GP Německa se jela GP Evropy na Nürburgringu

2006 - o první místo na roštu připravil Schumachera Raikkonen, třetí místo získal Massa. Raikkonen měl problém při své první zastávce v boxech a to umožnilo Schumacherovi i Massovi proklouznout na první dvě místa, kde zůstali až do konce závodu.

2005 - další závod bez funkčních pneumatik odsoudil Ferrari do pozice honěných a tým mohl jen děkovat Schumacherovi za jeho skvělý výkon v kvalifikaci (páté místo) a postartovním strkanicím, že v cíli bral body alespoň za páté místo. Rubens už takové štěstí neměl – patnáctý v kvalifikaci, desátý v cíli závodu.

2004 - Že i s chřipkou se dají dosáhnout velké výsledky ukázal Schumacher. Michaelovi se na domácí půdě pří GP Německa nikdy moc nedařilo a bylo docela úsměvné, že když si v letním období "užene" chřipku a jako by ta nemoc blokovala všechnu tu smůlu a Michael vyhraje co může. Michael tehdy provedl další rázný krok k zisku dalšího titulu mistra světa. Rubens Barrichello si pokazil závod hned v prvním kole. Narazil do Davida Coultharda a poškodil si o něj přední spoiler. Následná stíhací jízda také nebyla nějak moc oslnivá a tak si Rubens musel vypít svůj kalich hořkosti až do dna, když ho v předposledním kole postihl defekt zadního kola a jen tak tak se dobelhal za cílovou čáru, kde své Ferrari odstavil.

2003 - Barrichello předčil svého německého kolegu a startoval z třetí pozice. Schumacher byl odkázán na start z šestého místa. Velmi horko bylo již v první zatáčce – v nájezdu do ní se do jednoho místa chtěli vejít najednou Barrichello, Ralf Schumacher a Raikkonen. Ani jeden z nich však už ze zatáčky nevyjeli z funkčním autem. Schumacher se probíjel dopředu a už doufal ve třetí místo, ale defekt pneumatiky ho srazil na sedmé místo v cíli.

2002 - Nový Hockenheimring si odbyl svou premiéru. První GP konaná na nové verzi okruhu byla velmi napínavá a hlavně byla s dobrým koncem pro Ferrari - speciálně pro Michaela Schumachera. Rubens Barrichello se konečně dočkal náhradního vozu a ani ten mu mnoho štěstí nepřinesl. Poté co se postavil na startovní rošt, museli jeho mechanici vůz odtlačit do boxů, Rubens přesedl do dalšího vozu a 25 sekund před uzavřením pitlane vyjel na trať. Jeho druhá zastávka v boxech byla také neobvyklá, zda mechanici doplňovali provozní kapaliny, což Rubense připravilo o velmi pěkné 3. Místo, když se před něj dostal Ralf Schumacher.

2001 - v tomto roce se naposledy jelo na dlouhé verzi okruhu, která musela ustoupit komerčním zájmům. Formule 1 tak přišla o legendu. Již start okořenil Burti leteckou vložkou, když jako odpalovací plošiny použil porouchaný vůz M.Schumachera. Michael Schumacher se sice do závodu vrátil s náhradním vozem, ale na trati vydržel jen do 24 kola, když nevydržela benzínová pumpa. Čest Ferrari zachraňoval Barrichello, který se i díky výpadku Montoyi umístil jako druhý za vítězným Ralfem Schumacherem.

2000 - legendární GP Německa. Schumacher startoval z druhého místa, pole position získal Coulthard. Po pár metrech závodu zavřel Coulthard Schumachera a následovala neodvratitelná kolize s Fisichellou a vyřazení obou jezdců. Zatímco Coulthard za podobné manévry kritizoval Schumachera, sám se zachoval úplně stejně, navíc dvakrát změnil směr a ještě stačil vyřadit dva soupeře. Ale radost McLarenu z dvojitého vedení netrvala dlouho. Barrichello se propracovával z osmého místa vpřed. Po odjetí první třetiny závodu se po trati začal procházet bývalý zaměsnanec Mercedesu, závod byl proto zpomalen za safety carem. McLareny proto přišly o svůj obrovský náskok a navíc Coulthard spadl až na šesté místo, protože tým přednostně odbavil Häkkinena. To byl jeden z důležitých faktorů, které pomohly Barrichellovi k postupu na vedoucí místo. Následoval ještě risk s ponecháním suchých pneumatikam v době kdy nad polovinou okruhu prudce pršelo. Risk vyšel a Rubens Barrichello získal své první vítězství v Formuli 1, které na stupních vítězů oslavil svou nezaměnitelnou sambou a slzami.

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners