Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Canada 2013

Grand Prix Canada 2013

Jaroslav Hanus, datum vydání 9.6.2013

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Canada 2013
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Po bojovném výkonu může Fernando Alonso slavit druhé místo v GP Kanady a jistě není možno pominout ani stejně zapálený výkon Felipeho Massy.



Termín
9. 6. 2013
Okruh
Montreal
Počasí
polojasno
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel




Ferrari se ani tentokrát v deštivé kvalifikaci na velkou cenu Kanady moc nedařilo. V druhé části kvalifikace udělal chybu Massa a rozbil svůj vůz, následkem toho byla jen šestnáctá startovní pozice. Alonso si v závěru kvalifikace vybojoval pouze šesté místo. Pokud bychom měli zmínit něco o samotném závodu, pak stěžejní bylo systematické ujíždění vedoucího Vettela ostatním soupeřům a jeho suverénní vítězství, stejně tak jako postupné stoupání pořadím pro Alonsa a hlavně Massu, který dokázal předjet více jezdců než Alonso (byť samozřejmě můžete namítat, že Massa zdolal především méně náročné soupeře). Massa po problematické GP Monaca opět předvedl velmi dobrý výkon a stejně lze hodnotit i Alonsa. Pozitivní je Alonsův posun v průběžném hodnocení mistrovství na druhé místo, trochu strašidelný je však jeho bodový odstup na Vettela.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 132 bodů, Fernando Alonso 96, Kimi Räikkönen 88, Lewis Hamilton 77, Mark Webber 69, Nico Rosberg 57, Felipe Massa 49, Paul di Resta 34, Romain Grosjean 26, Jenson Button 25, Adrian Sutil 17, Jean-Eric Vergne 13, Sergio Perez 12, Daniel Ricciardo 7, Nico Hulkenberg 5.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 201 bodů, Ferrari 145, Mercedes 134, Lotus-Renault 114, Force India-Mercedes 51, McLaren-Mercedes 37, STR-Ferrari 20, Sauber-Ferrari 5.




Nashledanou za 21 dnů ve Velké Británii ...



V minulých letech to v Kandě vypadalo následovně:

2012 - Alonso se konečně pěkně kvalifikovat na třetí místo a bodoval i Massa šestým místem. Alonso sliboval, že už skončí loterie dosavadních závodů, neboť všichni rozumí pneumatikám atd. GP Kanady ukázala zajímavé zjištění, všichni kromě Ferrari pneumatikám rozumí. Jinak si nezle vysvětlit fakt, že Ferrari zvolilo pro Alonsa tak zajímavou strategii jakou zvolilo. Ve výsledku tato velká cena neskončila až tak špatně, neboť Vettel (který byl před závodem Alonsovi nejblíže) Alonsa porazil jen o jednu pozici. Massa se tentokrát pral se závodem hezky, ovšem do chvíle, kdy políbil zeď a následně udělal hodiny, pak sice stahoval a ztráta na vítěze – 25,2 vteřiny není veliká, při vyrovnanosti startovního pole to stačilo jen na poslední bodované desáté místo a jeden mistrovský bod.

2011 - Ferrari slibovalo pro Kanadu velké zlepšení. Toto zlepšení skutečně přišlo a už od úvodních tréninků oba jezdci zajížděli slibné časy. Příjemný byl proto i pohled na výsledky kvalifikace, kde byl za Vettelem druhý Alonso a třetí Massa. Uplakaná neděle pak utvořila kulisu závodu. Alonso hned po startu pro sraby (za safety carem) nestačil na Vettela. Massa se pevně držel Alonsa. Drama opět tvořil Hamilton, bojoval s Webberem, Schumacherem i Buttonem (s tím definitivně a je otázka kdo za kolizi týmových kolegů mohl). Slibně rozjetý závod přerušil déšť obrovské intenzity. Počasí trucovalo skoro dvě hodiny než umožnilo jezdcům i divákům dokončit toto velké sportovní utkání. I po restartu závodu vpředu bezpečně ujížděl Vettel. Massa se nemohl vypořádat s Kobayashim a Alonso se postupně vzpamatovával ze strategické kocoviny u Ferrari. Jak jinak nazvat přezutí na přechodné pneumatiky, když za minutu poté začne průtrž mračen nebo klasické volání dvou vozů do boxů naráz. Cestu závodem pomohl Alonsovi ukončit svým neústupným manévrem Button. Massa tak byl jediným zástupcem Scuderie Ferrari, který pokračoval v závodě. A i on měl namále, když po výměně pneumatik, již na suché směsi ztratil kontrolu nad vozem a „naštěstí“ zničil jen přední spoiler. To ho však vyřadilo z boje o pódium. Do tohoto boje se zajímavě vmísil Michael Schumacher a byla veliká škoda, že ho postupně zdolal jak pozdější vítěz Button, tak Webber. Zlé dítě této velké ceny – Jenson Button – v posledním kole předjel ještě chybujícího Vettela a připsal si vítězství. Na cílové čáře pod šachovnicovou vlajkou nám udělal alespoň malou radost Massa, neboť se mu konečně podařilo zdolat Kobayashiho.

2010 - Z pohledu Ferrari to byl závod dvou tváří. Fernando Alonso dokázal bojovat o vítězství, ale svou neschopností efektivně srovnat jezdce okolo zpět, se nechal odsoudit k třetímu místu v cíli. Po tureckém propadáku se ale na jeho jízdu dalo opět koukat a chválit. A to i třeba za to, že se nelekl Hamiltona (který opět porušil pravidla v boxech) a nenechal ho předjet. Felipe Massa doplatil zejména na svůj průměrný kvalifikační výkon. Start také nepředvedl bůhvíjak dobrý a proto se dostal do presu v první zatáčce, kde se střetl se svým osudovým soupeřem – Liuzzim. Po výměně předního spoileru zajížděl nejrychlejší časy, ale co to bylo platné, když byl úplně vzadu. Postupně se propracoval vpřed, ale pak se opět zasekl za Liuzzim. Když ho nemohl předjet raději si dojel pro nové pneumatiky. A zakrátko opět Liuzziho dojel, napotřetí se už předjíždějící manévr povedl. To ale nebyl konec Massovo trápení. V závěru závodu už jel na bodech a chtěl více. Dalším soupeřem byl tvrdě bránící Schumacher a byl to právě Massovo učitel Michael, kdo mu zničil přední spoiler. Tato akce měla dva důsledky. Felipe musel podruhé do boxů pro nový kus předního spoileru a bodované pozice se nadobro vzdálily.

2009 - závod se nejel

2008 - Drolící se trať, která byla ještě měsíc před GP pod vrstvou sněhu, slibovala problémy. Ty se projevily již v kvalifikaci, kde se Raikkonenovi ani Massovi moc nedařilo. Potřeba zvýšit přítlak se projevila v nedostatečné maximální rychlosti na rovinkách, které jsou zde opravdu dlouhé. Špatné časy na jedno kolo se proto logicky dostavily. Na startu závodu si svou pozici skvěle uhlídal Kubica a nedal velmi dobře startujícímu Raikkonenovi šanci. Však Kimi také při náznaku prvního problému utlumil své ambice. Pohromou závodu se však pan Hamilton. Ve chvíli kdy odjížděl od svého týmu v boxech totálně zapomenul že se v pravidlech říká něco o možnosti vyjet z boxů při safety car fázi a o tom co se dělá při červeném světle ani nemluvě. A pak stačilo již jen učinit rozhodnutí jestli sejmout Raikkonena nebo Kubicu. Vzhledem k tomu, že Kubica pak vyhrál svojí první GP, je vám jasné koho si Hamilton vybral. Ano, Raikkonena. Nulový bodový přírůstek je určitě pohodlnější než dohánět desetibodový náskok. Následovaly zmatky při tankování Massy a čekání zda Massa přiveze z Kanady alespoň nějaké body. Felipe se nevzdával a bojoval. Jeho předjetí Barrichella a Kovalainena bylo opravdu nádherné.

2007 - již kvalifikace naznačila, že se v této velké ceně mnoho očekávat nemůžeme. Raikkonen se kvalifikoval jako čtvrtý a Massa pátý. O pravý adrenalinový zážitek se svým dramatickým karambolem postaral Kubica. Nová pravidla o jízdě za safety carem a práci v boxech vynesla Massovi diskvalifikaci. Raikkonen byl rád s částečně poškozeným vozem za páté místo.

2006 - Schumacher byl po kvalifikaci pátý a Massa desátý. Schumacher na své oblíbené trati moc neúřadoval, neboť nebyl schopen předjet mobilní šikanu v podobě vozu J.Trulliho. Poté co se před Trulliho dostal, byl mnohem rychlejší a v závěru předjel druhého Raikkonena. Massa byl pouze pátý.

2005 - Schumacher v kvalifikaci podlehl Buttonovi. Barrichello startoval z posledního místa. Schumacher zažil na startu to co dělal často ostatním, Button jej zavřel a Michael se propadl na šesté místo. Před Buttona se dostal Fisichella a Alonso. Button, Fisichella, Alonso ani Montoya (dískvalifikace) neviděli cíl. Jím jako první projel Raikkonen následován Schumacherem. Barrichello se v dramatickém závodě propracoval až na třetí místo.

2004 - až do sobotní kvalifikace se to moc nepotvrzovalo, ale pak Ralf překonal Buttonův super čas a pevně se usadil na Pole Position. Jeho bratr Michael se propracoval jen k 6. startovnímu místu, což odstartovalo diskuse, jakou strategii pro závod u Ferrari zvolili. Barrichello byl sedmý. Samotný závod přinesl řadu zajímavých momentů, zajímavé výsledky a ještě zajímavější výsledky po diskvalifikaci vozů Williams a Toyota. Nezklamala dvouzastávková strategie a Michael si mohl dojet pro své 7 vítězství v roce 2004 a 7 vítězství v Montrealu. Stejně dobře si vedl i Rubens Barrichello, který byl v cíli druhý a kdyby se mu podařilo díky jinému nastavení auta na Top Speed předjet M.Schumachera, mohl dokonce i vyhrát.

2003 - v Montrealu bylo opravdu živo - v pátek zajímavá mokrá kvalifikace. V sobotu hádky šéfů teamů (Minardi, Mclaren, Williams, Jordan) o peníze. A konečně v neděli velmi napínavý závod s dobrým koncem. Michael Schumacher i přes obrovské technické problémy porazil svého bratra Ralfa, zvítězil a posunul se do čela mistrovství světa a Ferrari v čela poháru konstruktérů. Rubens Barrichello měl celkem smůlu - nejdříve kolize s Trullim, pak odpadlý levý deflektor. Hlavní ale je, že dokázal porazit Kimiho Raikkonena a sebrat mu body. Nejenom vozy Ferrari se loupaly - Montoya při závodě přišel o pravé zpětné zrcátko a pak Ralf Schumacher přišel o levé.

2002 - pole position získal Montoya a za něj se srovnal Schumacher a Barrichello. Na startu se Barrichello dostal na druhé místo a hned v druhém kole předjel Montoyu. Poté začaly pořadí v závodě určovat především safety car fáze a tak se na nejvyšší příčku prodral Schumacher následován Coulthardem a Barrichellem.

2001 - závod bratří Schumacherů ... pole position vyhrál Michael před Ralfem, od startu okupovali ve stejném pořadí první dvě místa a to až do 50. kola, ve kterém Ralf tankoval a měnil pneumatiky přičemž se stačil vrátit na trať před Michaela a své první místo uhájil až do cíle. Barrichello po kolizi s Montoyou závod nedokončil.

2000 - kvalifikaci i závod vyhrál Schumacher. Barrichello startoval z třetího místa, závod dokončil jako druhý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ L. Hamilton
3/ V. Bottas

4/ N. Rosberg
5/ M. Webber

6/ F. Alonso
7/ J-E. Vergne

8/ A. Sutil
9/ K. Räikkönen

10/ D: Ricciardo
11/ N. Hulkenberg

12/ S. Perez
13/ P. Maldonado

14/ J. Button
15/ E. Gutierrez

16/ F. Massa
17/ P. di Resta

18/ Ch. Pic
19/ R. Grosjean

20/ J. Bianchi
21/ M. Chilton

22/ G. van der Garde


PRŮBĚH ZÁVODU




START bez problémů
1
Alonso - Botas
1
Vettel - Hamilton - Rosberg - Webber - Alonso - 14.Massa
6
Sutil - hodiny
8
Massa - Perez
10
Massa - Hulkenberg
13
Webber - pit
16
Vettel, Alonso - pit
17
Massa - pit
23
Vettel - Hamilton - Rosberg - Webber - Alonso - 11.Massa
31
Alonso - Rosberg
37
Webber - Garde - kolize
42
Alonso - Webber
42
Massa - pit

Garde - penalty
47
Garde - zničený přední spoiler - out
47
Alonso - pit
47
Hulkenberg - out
48
Hamilton - pit
49
Vettel - pit
50
Vettel - Hamilton - Alonso - Webber - Rosberg - Vergne - 11.Massa
52
Vettel - mimo trať
53
Massa - Grosjean

Sutil - penalty
63
Alonso - Hamilton
66
Gutierez - out
69
Massa - Raikkonen


CÍL Vettel - Alonso - Hamilton - Webber - Rosberg - Vegne - di Resta - Massa - Räikkönen - Sutil - Perez - Button - Grosjean - Bottas - Ricciardo - Maldonado - Bianchi - Pic - Chilton - Gutierrez




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners