Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Canada 2011

Grand Prix Canada 2011

Jaroslav Hanus, datum vydání 13.6.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Canada 2011
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Voda, slunce, naděje, zklamání, drama, nenávist ... to vše se dalo zažít při sledování letošní GP Kanady.



Termín
12. 6. 2011
Okruh
Montreal
Počasí
déšť
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Jenson Button




Ferrari slibovalo pro Kanadu velké zlepšení. Toto zlepšení skutečně přišlo a už od úvodních tréninků oba jezdci zajížděli slibné časy. Přijemný byl proto i pohled na výsledky kvalifikace, kde byl za Vettelem druhý Alonso a třetí Massa.

Uplakaná neděle pak utvořila kulisu závodu. Alonso hned po startu pro sraby (za safety carem) nestačil na Vettela. Massa se pevně držel Alonsa. Drama opět tvořil Hamilton, bojoval s Webberem, Schumacherem i Buttonem (s tím definitivně a je otázka kdo za kolizi týmových kolegů mohl). Slibně rozjetý závod přerušil déšť obrovské intenzity. Počasí trucovalo skoro dvě hodiny než umožnilo jezdcům i divákům dokončit toto velké sportovní utkání.

I po restartu závodu vpředu bezpečně ujížděl Vettel. Massa se nemohl vypořádat s Kobayashim a Alonso se postupně vzpomatovával z v podlední době bohužel už tradiční strategické kocoviny u Ferrari. Jak jinak nazvat přezutí na přechodné pneumatiky, když za minutu poté začne průtrž mračen nebo klasické volání dvou vozů do boxů naráz. Cestu závodem pomohl Alonsovi ukončit svým neústupným manévrem Button. Massa tak byl jediným zástupcem Scuderie Ferrari, který pokračoval v závodě. A i on měl namále, když po výměně pneumatik, již na suché směsi ztratil kontrolu nad vozem a „naštěstí“ zničil jen přední spoiler. To ho však vyřadilo z boje o pódium. Do tohoto boje se zajímavě vmísil Michael Schumacher a byla veliká škoda, že ho postupně zdolal jak pozdější vítěz Button, tak Webber. Zlé dítě této velké ceny – Jenson Button – v posledním kole předjel ještě chybujícího Vettela a připsal si své první letošní vítězství. Na cílové čáře pod šachovnicovou vlajkou nám udělal alespoň malou radost Massa, neboť se mu konečně podařilo zdolat Kobayashiho.

V okamžiku, kdy vzniká tento komentář, ještě nevíme jak dopadlo vyšetřování Jensona Buttona za dva jeho dnešní závodní incidenty. Položím proto otázku: dají závodní komisaři zapravdu Hamiltonovi, který po GP Monaca řekl, že ho trestají jen proto, že je černý a nepotrestají Buttona za stejný typ manévrů, které předvedl v dnešní GP Kanady? Uvidíme!







Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 161 bodů, Jenson Button 101, Mark Webber 94, Lewis Hamilton 85, Fernando Alonso 69, Felipe Massa 32, Vitaly Petrov 31, Nick Heidfeld 29, Michael Schumacher 26, Nico Rosberg 26, Kamui Kobayashi 25, Adrian Sutil 8, Sebastien Buemi 8, Jaime Alguersuari 4, Rubens Barrichello 4, Sergio Perez 2, Paul di Resta 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 255 bodů, McLaren-Mercedes 186, Ferrari 101, Renault 60, Mercedes 52, Sauber-Ferrari 27, STR-Ferrari 12, Force India-Mercedes 10, Williams-Cosworth 4.




Nashledanou za 14 dnů ve Valencii ...



V minulých letech to v Kandě vypadalo následovně:

2010 - Z pohledu Ferrari to byl závod dvou tváří. Fernando Alonso dokázal bojovat o vítězství, ale svou neschopností efektivně srovnat jezdce okolo zpět, se nechal odsoudit k třetímu místu v cíli. Po tureckém propadáku se ale na jeho jízdu dalo opět koukat a chválit. A to i třeba za to, že se nelekl Hamiltona (který opět porušil pravidla v boxech) a nenechal ho předjet. Felipe Massa doplatil zejména na svůj průměrný kvalifikační výkon. Start také nepředvedl bůhvíjak dobrý a proto se dostal do presu v první zatáčce, kde se střetl se svým osudovým soupeřem – Liuzzim. Po výměně předního spoileru zajížděl nejrychlejší časy, ale co to bylo platné, když byl úplně vzadu. Postupně se propracoval vpřed, ale pak se opět zasekl za Liuzzim. Když ho nemohl předjet raději si dojel pro nové pneumatiky. A zakrátko opět Liuzziho dojel, napotřetí se už předjíždějící manévr povedl. To ale nebyl konec Massovo trápení. V závěru závodu už jel na bodech a chtěl více. Dalším soupeřem byl tvrdě bránící Schumacher a byl to právě Massovo učitel Michael, kdo mu zničil přední spoiler. Tato akce měla dva důsledky. Felipe musel podruhé do boxů pro nový kus předního spoileru a bodované pozice se nadobro vzdálily.

2009 - závod se nejel

2008 - Drolící se trať, která byla ještě měsíc před GP pod vrstvou sněhu, slibovala problémy. Ty se projevily již v kvalifikaci, kde se Raikkonenovi ani Massovi moc nedařilo. Potřeba zvýšit přítlak se projevila v nedostatečné maximální rychlosti na rovinkách, které jsou zde opravdu dlouhé. Špatné časy na jedno kolo se proto logicky dostavily. Na startu závodu si svou pozici skvěle uhlídal Kubica a nedal velmi dobře startujícímu Raikkonenovi šanci. Však Kimi také při náznaku prvního problému utlumil své ambice. Pohromou závodu se však pan Hamilton. Ve chvíli kdy odjížděl od svého týmu v boxech totálně zapomenul že se v pravidlech říká něco o možnosti vyjet z boxů při safety car fázi a o tom co se dělá při červeném světle ani nemluvě. A pak stačilo již jen učinit rozhodnutí jestli sejmout Raikkonena nebo Kubicu. Vzhledem k tomu, že Kubica pak vyhrál svojí první GP, je vám jasné koho si Hamilton vybral. Ano, Raikkonena. Nulový bodový přírůstek je určitě pohodlnější než dohánět desetibodový náskok. Následovaly zmatky při tankování Massy a čekání zda Massa přiveze z Kanady alespoň nějaké body. Felipe se nevzdával a bojoval. Jeho předjetí Barrichella a Kovalainena bylo opravdu nádherné.

2007 - již kvalifikace naznačila, že se v této velké ceně mnoho očekávat nemůžeme. Raikkonen se kvalifikoval jako čtvrtý a Massa pátý. O pravý adrenalinový zážitek se svým dramatickým karambolem postaral Kubica. Nová pravidla o jízdě za safety carem a práci v boxech vynesla Massovi diskvalifikaci. Raikkonen byl rád s částečně poškozeným vozem za páté místo.

2006 - Schumacher byl po kvalifikaci pátý a Massa desátý. Schumacher na své oblíbené trati moc neúřadoval, neboť nebyl schopen předjet mobilní šikanu v podobě vozu J.Trulliho. Poté co se před Trulliho dostal, byl mnohem rychlejší a v závěru předjel druhého Raikkonena. Massa byl pouze pátý.

2005 - Schumacher v kvalifikaci podlehl Buttonovi. Barrichello startoval z posledního místa. Schumacher zažil na startu to co dělal často ostatním, Button jej zavřel a Michael se propadl na šesté místo. Před Buttona se dostal Fisichella a Alonso. Button, Fisichella, Alonso ani Montoya (dískvalifikace) neviděli cíl. Jím jako první projel Raikkonen následován Schumacherem. Barrichello se v dramatickém závodě propracoval až na třetí místo.

2004 - až do sobotní kvalifikace se to moc nepotvrzovalo, ale pak Ralf překonal Buttonův super čas a pevně se usadil na Pole Position. Jeho bratr Michael se propracoval jen k 6. startovnímu místu, což odstartovalo diskuse, jakou strategii pro závod u Ferrari zvolili. Barrichello byl sedmý. Samotný závod přinesl řadu zajímavých momentů, zajímavé výsledky a ještě zajímavější výsledky po diskvalifikaci vozů Williams a Toyota. Nezklamala dvouzastávková strategie a Michael si mohl dojet pro své 7 vítězství v roce 2004 a 7 vítězství v Montrealu. Stejně dobře si vedl i Rubens Barrichello, který byl v cíli druhý a kdyby se mu podařilo díky jinému nastavení auta na Top Speed předjet M.Schumachera, mohl dokonce i vyhrát.

2003 - v Montrealu bylo opravdu živo - v pátek zajímavá mokrá kvalifikace. V sobotu hádky šéfů teamů (Minardi, Mclaren, Williams, Jordan) o peníze. A konečně v neděli velmi napínavý závod s dobrým koncem. Michael Schumacher i přes obrovské technické problémy porazil svého bratra Ralfa, zvítězil a posunul se do čela mistrovství světa a Ferrari v čela poháru konstruktérů. Rubens Barrichello měl celkem smůlu - nejdříve kolize s Trullim, pak odpadlý levý deflektor. Hlavní ale je, že dokázal porazit Kimiho Raikkonena a sebrat mu body. Nejenom vozy Ferrari se loupaly - Montoya při závodě přišel o pravé zpětné zrcátko a pak Ralf Schumacher přišel o levé.

2002 - pole position získal Montoya a za něj se srovnal Schumacher a Barrichello. Na startu se Barrichello dostal na druhé místo a hned v druhém kole předjel Montoyu. Poté začaly pořadí v závodě určovat především safety car fáze a tak se na nejvyšší příčku prodral Schumacher následován Coulthardem a Barrichellem.

2001 - závod bratří Schumacherů ... pole position vyhrál Michael před Ralfem, od startu okupovali ve stejném pořadí první dvě místa a to až do 50. kola, ve kterém Ralf tankoval a měnil pneumatiky přičemž se stačil vrátit na trať před Michaela a své první místo uhájil až do cíle. Barrichello po kolizi s Montoyou závod nedokončil.

2000 - kvalifikaci i závod vyhrál Schumacher. Barrichello startoval z třetího místa, závod dokončil jako druhý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ F. Alonso
3/ F. Massa

4/ M. Webber
5/ L. Hamilton

6/ N. Rosberg
7/ J. Button

8/ M. Schumacher
9/ N. Heidfeld

10/ V. Petrov
11/ P. Di Resta

12/ P. Maldonado
13/ K. Kobajaši

14/ A. Sutil
15/ S. Buemi

16/ R. Barrichello
17/ P. de la Rosa

18/ J. Alguersuari
19/ J. Trulli

20/ H. Kovalainen
21/ V. Liuzzi

22/ T. Glock
23/ N. Kartykejan

24/ J. D´Ambrosio


PRŮBĚH ZÁVODU



Alguersuari - start z boxů
START za safety carem
5
START
5
Webber - Hamilton - kolize
5
Vettel - Alonso - Massa - Rosberg - Schumacher - Hamilton - Button - Resta
6
Resta - mimo trať
6
Schumacher - Hamilton - souboj
7
Vettel - mimo trať
7
Hamilton - Button - kolize
7
Hamilton - out
8
Safety car
12
Vettel - Alonso - Massa - Rosberg - Schumacher - Kobayashi
13
Restart
13
Button - penalty
17
Alonso - pit
20
Safety car
19
Alonso - pit
20
Vettel - pit
21
Massa - pit
22
Alguersuari - mimo trať

STOP RACE

Vettel - Kobayashi - Massa - Heidfeld - Petrov - Resta - Webber - Alonso
26
Restart za safety carem
29
Kovalainen - out
35
Restart

Ambrosio - penalty
36
Massa - pit
36
Alonso - pit
37
Alonso - Button - kolize
37
Alonso - out
37
Safety car
37
Vettel - pit
41
Restart
42
Schumacher - Webber

Heidfeld - Resta - kolize
45
Sutil - penalty
45
Schumacher - Heidfeld

Resta - penalty
50
Sutil - defekt levé zadní pneumatiky
51
Schumacher - Massa - Kobayashi
51
Sutil - out
52
Schumacher - pit
52
Massa - pit
53
Vettel - pit
53
Massa - smyk - pit - nový přední spoiler
55
Vettel - Schumacher - Webber - Kobayashi - Button - Heidfeld - Petrov - Barrichello
56
Kobayashi - Heidfeld - kolize
56
Heidfedl - out
57
Safety car
61
Restart
63
Webber - Schumacher
64
Schumacher - Webber

Maldonado - out
65
Button - Schumacher
68
Resta - out
70
Button - Vettel


CÍL Button - Vettel - Webber - Schumacher - Petrov - Massa - Kobayashi - Alguersuari - Barrichello - Buemi - Rosberg - de la Rosa - Liuzzi - Karthikeyan - d'Ambrosio - Glock - Trulli - di Resta




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners