Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Belgium 2013

Grand Prix Belgium 2013

Jaroslav Hanus, datum vydání 25.8.2013

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Belgium 2013
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Belgická GP přinesla fanouškům Ferrari radost v podobě druhého místa Fernanda Alonsa. Kaňkou na této radosti však je, že zvítězil Sebastian Vettel.



Termín
25. 8. 2013
Okruh
Spa-Francorchamps
Počasí
zataženo, sucho
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Sebastian Vettel




Ve Spa-Francorchamps i v tomto roce zlobilo závodníky počasí, ale na závod již bylo zcela sucho. Pohled na kvalifikační výsledky Ferrari byl zcela tristní, ale naštěstí se body za kvalifikaci nepřidělují. Po dlouhé době se povedl geniálně start Fernandovi Alonsovi. Ten se přes drobné probrždění v La Source posunul značně vpřed a zde položil základ svého pěkného druhého místa v cíli. Massovi už se tolik nedařilo, ale i on byl schopný zlepšit své umístění oproti tomu z kvalifikace. Stejně jako Alonsa by měla mrzet porážka od Vettela, u Massy by to měla být porážka zejména od Buttona.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 197 bodů, Fernando Alonso 151, Lewis Hamilton 139, Kimi Räikkönen 134, Mark Webber 115, Nico Rosberg 96, Felipe Massa 67, Romain Grosjean 53, Jenson Button 47, Paul di Resta 36, Adrian Sutil 25, Sergio Perez 18, Jean-Eric Vergne 13, Daniel Ricciardo 12, Nico Hulkenberg 7, Pastor Maldonado 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Red Bull Racing-Renault 312 bodů, Mercedes 235, Ferrari 218, Lotus-Renault 187, McLaren-Mercedes 65, Force India-Mercedes 61, STR-Ferrari 25, Sauber-Ferrari 7, Williams-Renault 1.




Nashledanou za 14 dnů v Itálii na naší domácí a jedinečné Monze ...



V minulých letech to ve Spa vypadalo takto:

2012 - Přes slabší kvalifikační výkony jezdců Ferrari (6.Alonso a 14.Massa) jsme velké naděje vkládali do závodu. Start byl dramatický, neboť Kobayashimu se kouřilo z monopostu a Maldonado ulil start. Na nastalém zmatku se snažil vydělat mj. i Grosjean. Jeho přemotivovanost bohužel vyústila v naremplování Hamiltona a vyvolání štěpné reakce na jejímž konci byly zničené čtyři vozy. Mezi nimi i Alonsovo F2012 a můžeme být rádi, že Alonso přitom neutrpěl nějaké zásadnější zranění. Po krátké safety car fázi závod pořádně odstartoval. Button si na čele jezdil svůj vlastní závod. Za ním se střídala celá série jezdců, kteří se jej snažili pronásledovat, ale nikomu se to efektivně nedařilo. Ať už to byl Michael Schumacher, který slavil 300. velkou cenu. Raikkonen, který se už několikrátou GP chystá zvítězit, ale vždy mu to něco zkazí. Nebo Vettel, který se postupně prokousával vpřed celým startovním polem po nepovedené kvalifikaci, ale i po nepovedeném startu. Neubránil se před ním ani Massa. Úloha Massy v tomto závodě byla přitom zásadní. Ve chvíli, kdy už nemohl bodovat Alonso, mohl Alonsovi pomoci tím, že oba Redbully zpomalí tak, aby nezískaly mnoho bodů. V případě Vettela se mu to nepovedlo. V případě Webbera se mu to nakonec povedlo a za to by mu tým měl velmi poděkovat, byť páté místo v cíli není žádné terno.

2011 - Stupně vítězů v GP Belgie unikly teamu Ferrari jen o chloupek, ale i tak byla tato velká cena špičkovou podívanou. Michael Schumacher, slavící 20 let od svého debutu, svým heroickým výkonem znovu ukázal svou extratřídu. Ve Spa už od pátku pršelo a počasí bylo velmi proměnlivé. Pro kvalifikaci to znamenalo problém pro Ferrari, které nedokázalo v závěru kvalifikace dostatečně zahřát pneumatiky. To se projevilo v ještě relativně dobré čtvrté startovní pozici Massy a v špatné osmé u Alonsa. Start závodu vůbec nevyšel Webberovi, zatímco oba jezdci Ferrari se od startovního roštu odlepili velmi dobře. Alonso ihned v první zatáčce inkasoval ránu od Senny, ale naštěstí se mu na autě nic neporouchalo. Fanoušky Ferrari jistě potěšilo jak se rychle Massa a Alonso dokázali vypořádat s Hamiltonem. Tím ale světlé chvilky u Massy do značné míry skončily, neboť toho v boji za lepší výsledek zastavil Rosberg, dále neschopnost Massy předjet Rosberga a defekt penumatiky, ve výsledku to stačilo jen na osmé místo. Alonso držel tempo s vedoucími Red Bully, ale v cíli byl od nich poražen a těsně před koncem závodu jej z třetího místa na čtvrté odsunul i Button, který startoval až z 13.pozice. Ještě lepší stíhací jízdu předvedl z 24. startovního místa Schumacher. V závodě neudělal chybu, stále stoupal pořadím a v cíli byl pátý.

2010 - Oba jezdci Scuderie Ferrari zajížděli již od prvních tréninků nejlepší časy. Idylka skončila s příchodem soboty. Třetí trénink a šesté + sedmé místo Alonsa a Massy ukázaly, jaká je realita. V kvalifikaci se do hry zamotalo počasí a několik chybných strategických rozhodnutí a najednou jsme nevěřili svým očím, protože šestá startovní pozice Felipeho Massy a hlavně desátá příčka Fernanda Alonsa nebyly vůbec „ideální“. Dlouholetý jezdec Rubens Barrichello slavil ve Spa-Francorchamps svou 300. účast ve velké ceně F1. Rubens se v posledních měsících s oblibou strefoval do současnosti i minulosti Scuderie Ferrari a dění kolem a v tomto týmu. A i GP Belgie byla v tomto směru plodná. Rubens zcela selhal při brždění do bus-stop šikany v prvním kole závodu a zcela brutálně narazil do zadní části vozu Fernanda Alonsa. Alonsovo F10 jen zázrakem tento náraz přestálo a Fernando mohl pokračovat v závodě dál, i když s nemalými problémy (což dokumentují dvě dodatečné zastávky v boxech). Alonso pak předváděl skvělou stíhací jízdu při níž se mu dařilo nejen postupovat vpřed, ale i dokonce stahovat časovou ztrátu na vedoucího Hamiltona. Přišel však déšť. Zatímco dítě štěstěny Hamilton opět chyboval a opět se mu nic nestalo, Alonso chyboval též a zničil své Ferrari. Z možného postupu z osmé příčky na lépe bodované pozice tu najednou byla rána a konec nadějí na jakýkoliv příděl bodů. Felipe Massa závod v Belgii absolvoval. Bez přívlastku. Ano skvěle odstartoval, ale pak již jen kroužil v rámci možností, ale nutno ocenit, že bez chyb. Kdo čekal nějakou větší akci po restartu závodu (po Alonsově nehodě) a zejména rychlé zpráskání jezdců jedoucích o kolo zpět, byl opět zklamán. Velkou cenu Belgie vyhrál Lewis Hamilton, kromě jedné velmi, velmi slabé chvilky, bezpečně vévodil ostatním jezdcům a z tohoto pohledu si své vítězství zaslouží. Druhý dojel Webber, který těžil z konzervativního přístupu, podobně jako třetí Kubica a čtvrtý Massa.

2009 - Kimi Raikkonen předvedl v této velké ceně bezchybný výkon a po zásluze si vyjel 10 bodů za vítězství. Na startu ho zbrzdil Barrichello, který se nemohl rozjet, ale potom už to byl jeden velký koncert. Snad poprvé ve své kariéře zvládl restart, což mu přineslo vedení v závodě, které si udržoval až do konce. Luca Badoer jel s minimálním přítlakem a proto byl schopen zajíždět špičkové časy v první sektoru trati, bohužel v dalších částech trati už ztrácel. Přesto dokázal celý závod odjet bez viditelných chyb a to se cení.

2008 - Do vývoje závodu v roce 2008 zasáhlo počasí a do velké míry ovlivnilo i jeho osud. Dramatičnosti závodu to plně prospělo. Zatímco na začátku se díky změnám podmínek na trati dostal Raikkonen až do čela před Hamiltona a Massu, jedno kolo před cílem skončil ve zdi lemující trať a pohřbil tak své naděje na obhajobu titulu mistra světa. Cílem tehdy projel jako první Hamilton před Massou, ale 3 hodiny po skončení závodu byla oznámena penalizace 25 sekundami pro Hamiltona (pád na třetí místo), za to jak si při předjíždění Raikkonena v Busstop zkrátil šikanu. Hamilton sice Raikkonena následně pustil před sebe, ale učinil tak pěkně vychytrale - zařadil se těsně za Raikkonena a nechal se vyvézt tak, aby nebyl problém předjet Raikkonena na nájezdu do první zatáčky. Hamilton chytře využil situace systémem " štěstí v neštěstí". Rozhodnutí komisařů o penalizaci pak vyvolávalo bouřlivé diskuse ještě dlouho po skončení sezóny 2008.

2007 - pole position a vítězství Kimiho Raikkonena v závodě předznamenaly velký obrat v boji o mistrovský titul – najednou byla Scuderia Ferrari opět na koni. Zahanbit se nenechal ani Massa – byl druhý v kvalifikaci i závodě.

2006 - závod se nekonal.

2005 - Tradiční bašta Michael Schumachera - Spa-Francorschamps přivítalo všechny přihlížející deštěm, který s drobnými přestávkami zajišťoval mokrou trať. Ve chvíli kdy Michael útočil na Alonsa si okolí tratě prohlížel Fisichella. Nastalou situaci řešilo ředitelství závodu safety car fází. A zde Räikkonen opět přesvědčil, že umí stále překvapit. Jeho zádržný manévr, kdy při nájezdu do pitu brzdil zbytek pole a čekal až se mu uvolní místo po odbavení Montoyi, byl opravdu kouzelný. Krátce poté se stala první chyba v týmu Ferrari - Michael dostal suché pneumatiky a o kolo později musel znovu do boxů pro přechodné. Z nich vyjel před Satem. Po restartu se Sato neudržel a ukončil po dlouhé době slibné účinkování jedničky týmu Ferrari. Rubens Barrichello se po taktických chybách se zastávkami v boxech musel spokojit jen s pátým místem.

2004 - v tomto roce, v této GP si mohl Michael Schumacher zajistit titul mistra světa. Michael se celý závod, do kterého odjel z druhého místa, snažil absolvovat bez chyb a to se mu nakonec podařilo. Dojel též na druhém místě a mohl slavit svůj sedmý titul mistra světa F1. Barrichello dojel třetí.

2003 - závod se nekonal.

2002 - Schumacher dominoval celému víkendu – pole position a vítězství v GP. Barrichello byl v kvalifikaci třetí a druhý v závodě.

2001 - Michael opět dokázal, že jeho titul "King of Francorschamps" je v oprávněném držení. Stylem, kterým předjel Ralfa v 1. kole byl úžasný, celý závod si dokázal všechny protivníky pohodlně držet od sebe. Velká škoda byla v tom, že Rubens Barrichello urazil přední spoiler, takže nějaké taktizování s druhou zastávkou bylo tutam, malým zázrakem, bylo také to, že se dostal před Alesiho a dojel pátý.

2000 - závod, který vešel do historie jedním z nejúžasnějších předjížděcích manévrů – Michael Schumacher s opotřebovanými pneumatikami sváděl na osychající trati tvrdý souboj s Häkkinenem. Barrichello závod pro technickou závadu nedokončil.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ S. Vettel
3/ M. Webber

4/ N. Rosberg
5/ P. di Resta

6/ J. Button
7/ R. Grosjean

8/ K. Räikkönen
9/ F. Alonso

10/ F. Massa
11/ N. Hulkenberg

12/ A. Sutil
13/ S. Perez

14/ G. van der Garde
15/ J. Bianchi

16/ M. Chilton
17/ P. Maldonado

18/ J.-E. Vergne
19/ D. Ricciardo

20/ V. Bottas
21/ E. Gutierrez

22/ Ch. Pic


PRŮBĚH ZÁVODU




START Ferrari - velmi dobře, Alonso lépe
1
Vettel - Hamilton
1
Vettel - Hamilton - Rosberg - Button - Alonso - Webber - Resta - 12.Massa
4
Alonso - Button
9
Massa - pit

Perez - penalty
13
Alonso - pit
14
Vettel - pit
15
Alonso - Hamilton
17
Vettel - Alonso - Hamilton - Rosberg - Webber - Grosjean - Massa

Pic - out
27
Raikkonen - out
28
Resta - Maldonado - kolize
28
Alonso - pit
30
Vettel - pit

Chilton - penalty
37
Vettel - Alonso - Hamilton


CÍL Vettel - Alonso - Hamilton - Rosberg - Webber - Button - Massa - Grosjean - Sutil - Ricciardo - Perez - Vergne - Hulkenberg - Gutierrez - Bottas – van der Garde - Maldonado - Bianchi - Chilton




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners