Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Bahrain 2018

Grand Prix Bahrain 2018

Jaroslav Hanus, datum vydání 8.4.2018

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Bahrain 2018
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari i v druhé GP této sezóny dokázalo zvítězit. Radost však nemůžeme mít ze zranění mechanika Scuderie Ferrari.



Termín
08. 04. 2018
Okruh
Bahrain International Circuit
Počasí
sucho
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel




Naděje Ferrari na dobrý výsledek v Bahrainu zvyšoval již netradičně silný pátek a také vítězství v třetím tréninku. Ačkoliv v trénincích byl silnější Raikkonen, kvalifikaci vyhrál Vettel. Ale nemuseli jsme moc smutnit, protože se Raikkonen kvalifikoval hned na druhé místo.

Start závodu přinesl sice udržení vedení pro Vettela, ale ztrátu druhého místa ve prospěch Bottase, který v první zatáčce předjel Raikkonena, který se tomuto předjetí ani moc nebránil. Raikkonena pak smůla dostihla při druhé zastávce boxech, v důvěře v zelené světlo na boxovém semaforu se rozjel, ale před jeho levým zadním kolem ještě stál mechanik, který ještě svůj úkol nedokončil. Výsledek? Zlomená noha mechanika, odstoupení Raikkonena ze závodu a pokuta 50.000 Eur pro tým. Druhá polovina závodu se stala strategickou bitvou mezi oběma Mercedesy a Vettelem. Díky události se zraněním mechanika Ferrari a časům Hamiltona po jeho zastávce v boxech, musel Vettel a jeho tým zaimprovizovat a pokusit se dojet závod bez dalšího pitstopu. Vettelovi v posledních kolech citelně odcházely pneumatiky, ale své vedení naštěstí před dotírajícím Bottasem udržel a vyhrál.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 50 bodů, Lewis Hamilton 33, Valtteri Bottas 22, Fernando Alonso 16, Kimi Räikkönen 15, Nico Hulkenberg 14, Daniel Ricciardo 12, Pierre Gasly 12, Kevin Magnussen 10, Max Verstappen 8, Stoffel Vandoorne 6, Marcus Ericsson 2, Carlos Sainz 1, Esteban Ocon 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 65 bodů, Mercedes 55, McLaren Renault 22, Red Bull Racing TAG Heuer 20, Renault 15, Scuderia Toro Rosso Honda 12, Haas Ferrari 10, Sauber Ferrari 2, Force India Mercedes 1.




Nashledanou za 7 dnů v Číně...



V minulém roce to v Bahrainu vypadalo následovně:

2017 – Přestože se obě Ferrari v trénincích držely vepředu, kvalifikace byla vítězstvím pro Mercedes. Vettel se kvalifikoval pouze na třetí místo a Raikkonen byl pátý. Start závodu se Vettelovi povedl a umožnil mu v první zatáčce úspěšně zaútočit na Hamiltona. To naopak Raikkonen klesal po startu pořadím až za Massu, který mu následně dělal velké problémy, když ho Kimi nemohl předjet. Vettel se držel vedoucího Bottase a chvilkami se spíše zdálo, že Bottas Vettela brzdí, ale Vettel nebyl schopen předjet. Tým se proto rozhodl povolat Vettela dříve do boxů k první zastávce a rozhodnutí to bylo tentokrát moudré. A to i přes následnou safety car fázi. Vettel se tak dostal do vedení, které byl schopen až do konce závodu bezpečně kontrolovat. Raikkonen se musel opakovaně vypořádat s Massou a také s Ricciardem. Ze čtvrtého místa se mohl vydat na stíhací jízdu za stupni vítězů, ale svou velkou ztrátu mazal jen minimálně, jeho čtvrtá pozice mu proto zůstala až do cíle.

2016 – S Ferrari to v pátečních trénincích nevypadalo moc dobře, ztráta na vedoucí Mercedesy byla obrovská, proto bylo velké překvapení, když sobotní třetí trénink vyhrál Vettel a druhý byl Raikkonen. V kvalifikaci získal pole position Rosberg před Hamiltonem, ale již v druhé řadě byl Vettel i Raikkonen. Šok nás poznamenal, když jsme viděli v zahřívacím kole dým stoupající z motoru Sebastiana Vettela a jeho odstoupení. Na trati Ferrari dále reprezentoval Kimi Raikkonen a z počátku to ani s ním nevypadalo zrovna růžově, protože na startu velmi zaváhal. Naštěstí se ale dokázal dostat do tempa a vrátit se zpět na druhou pozici. Jako jediný dokázal držet tempo s Mercedesy. Po bezchybném výkonu si Raikkonen dokázal připsat druhé místo v cíli. Vyhrál opět Rosberg a Hamilton s poškozeným vozem doplnil stupně vítězů třetím místem.

2015 – Sobotní kvalifikace nejlépe vyšla Hamiltonovi, ale Vettel již byl druhý a Raikkonen čtvrtý. Závod se moc nevydařil Vettelovi, který se stal obětí několika předjížděcích manévrů ze strany Nica Rosberga, ale zejména obětí vlastních chyb, které vyvrcholily vynucenou zastávkou v boxech a výměnou předního spoileru. Vettel se pak snažil dostat zpět dopředu, ale přes Bottase se probojovat nedokázal. Raikkonen jel svůj do určité míry nenápadný závod, což bylo dané zejména jinou pneumatikovou strategií oproti jeho nejbližším soupeřům. Jeho odlišná strategie se mu nakonec vyplatila i díky problémům Nica Rosberga s brzdami. Kimi Raikkonen se dostal na druhé místo a mnoho nechybělo, aby porazil i vedoucího Hamiltona, který měl v posledním kole závodu také potíže s brzdami, jeho dostatečný náskok mu však poskytl dostatečnou ochranu, aby zvládl dojet do cíle jako první. Vettel nakonec dojel pátý, Raikkonen získal druhé místo a poprvé od svého návratu do Ferrari se dostal i na stupně vítězů.

2014 – Zatímco další pouštní GP přinesla radost velkou Mercedesu, vedení Scuderie Ferrari přibylo hodně nových vrásek. Velká cena Bahrainu se poprvé jela v noci pod umělým osvětlením, což pro nás všechny mělo dopad na pozdější start přenosu v TV a též jsme již neviděli klasické okolí tratě složené z samého písku. V kvalifikaci se oběma Ferrari moc nedařilo, paradoxně byl v jejím průběhu slabší Raikkonen, ale v samotném závěru si vyjel pátou startovní pozici (díky penalizaci Ricciarda). Alonsovi se dařilo naopak po silnějších prvních dvou částech přišel závěr kvalifikace a poslední místo v rámci této fáze, na startu byl devátý. Závod přinesl větší množství závodních soubojů, bojovali i vedoucí Mercedesy, které oproti zbytku startovního pole jely úplně jinou ligu, zajímavá byla i Gutierrezova kolostřešní letecká vložka. Ani v Bahrainu se výkonnost Ferrari nezlepšila, spíše naopak a asi by bylo zajímavé vědět co na závodní výkon řekl po závodě na místě přítomný Luca di Montezemolo. Alonsovi se narozdíl od Raikkonena povedlo krásně odstartovat, ale po celou dobu závodu jezdci Ferrari nepředvedli žádný oslnivý výkon, ano dokázali předjíždět, ale spíše pozice ztráceli. Výsledek? Alonso devátý, Raikkonen desátý.

2013 – Výsledky všech tréninků i samotné kvalifikace naznačovaly, že bychom mohli zažít pro Scuderii Ferrari další velmi úspěšný závod. Alonso startoval opět z čisté stopy, konkrétně z třetího místa a Massa byl díky penalizacím soupeřů čtvrtý. Alonso na startu závodu ihned předjel Vettela, ale ten mu toto předjetí vzápětí vrátil zpět. Vettel se pak dostal do vedení a Alonso po předjetí Rosberga opanoval druhou pozici. Ale ne na dlouho. Alonso na první pohled nebyl dost rychlý. Zásadní problém však nastal po prvním užití DRS, když se horní díl křídla Alonsovi nezavíral. Nepomohla jedna zastávka v boxech a snaha o rychlou opravu, nepomohla druhá zastávka v boxech a snaha o druhou rychlou opravu. Alonso sice mohl pokračovat, ale už nesměl DRS používat, což bylo v situaci, kdy se musel probíjet zpět vpřed velmi těžké. Nemluvě o situacích, kdy se musel ubránit před právě předjetými jezdci, kteří si pomáhali přes DRS. Massa také neměl na růžích ustláno. V úvodu závodu mu přední spoiler pocuchal Sutil, ale přesto byl schopen pokračovat dále v závodu, byť jeho časy nebyly nejrychlejší. Zásadní problém však přinesly dva defekty jeho pravé zadní pneumatiky. To jeho veškerou snahu o výborný výkon a zisk pořádného množství bodů potopilo ke dnu. Tato GP Bahrainu byla jasně v režii Sebastiana Vettela, který od chvíle, kdy se do problémů dostal Alonso, neměl jakoukoliv konkurenci a s naprostým přehledem vyhrál. Zbývající místa na pódiu pak obsadili, stejně jako loni, Raikkonen a Grosjean. Zajímavý byl i souboj Buttona a Pereze, Rosbergův „pád“ vzad či například Webberovo šťouchanec do Rosberga.

2012 – Některé mediální zdroje tvrdily, že Formule 1 jede závodit do válečné zóny. Tyto predikce se však nepotvrdily a i když Ferrari zrovna dvakrát nezářilo, dalo se na tuto GP celkem dobře dívat. Kvalifikace mnoho překvapivého nenabídla. Massa opět nepostoupil do poslední fáze. Alonso postoupil, ale ani nevyjel pokusit se o lepší než devátou startovní pozici. Pole position si zajistil Sebastian Vettel. Na startu závodu se dařilo oběma vozům Ferrari, které postoupily vpřed a i když jejich další postup vpřed byl velmi sporadický, dokázaly využívat chyb protivníků. V tomto ohledu je potřeba hlavně zmínit problémy Lewise Hamiltona, které jej odsoudily k věčnému dotahování Fernanda Alonsa. Nutno ale dodat, že Hamilton moc na Alonsa neútočil. Za své počínání mnoho chvály nesklidí rozhodně vítěz minulé GP – Nico Rosberg – který několikrát hájil svou pozici i za cenu vyhnání konkurentů mimo trať (Hamilton, Alonso). Asi největší díl smůly měl stabilně jedoucí Button, který měl tři kola před cílem defekt levé zadní pneumatiky. Felipe Massa získal za deváté místo své první dva bodíky do hodnocení mistrovství a pozitivní je i to, že se po celou velkou cenu dokázal držet na dostřel od Fernanda Alonsa. Alonso dojel na sedmém místě a mnoho nescházelo k tomu, aby se posunul ještě o jeden stupínek výše, když šestý di Resta jel v posledním kole velmi pomalu. Vítězství si připsal Vettel před skvěle jedoucími Lotusy s Raikkonenem a Grosjeanem.

2011 – v tomto roce se GP v Bahrainu nejela, když zde probíhaly nepokoje a střety opozičních sil s vládnoucím režimem

2010 – pohled na výsledky volných tréninků GP Bahrainu byl velmi příjemný. Když se k tomu ještě přidalo druhé místo v kvalifikaci pro Massu a třetí místo pro Alonsa, bylo to opravdu slibné. Samotný závod nebyl moc atraktivní a dobrodružnou záležitostí. Nebýt potíží nováčků, kouřové clony vypuštěné Markem Webberem a pár dalších událostí, nebylo by moc co sledovat a komentovat. Nejdůležitější událostí se nakonec staly technické problémy Sebastiana Vettela jehož vůz začal kulhat a to dalo Alonsovi i Massovi šanci dostal se do vedení a získat pro Ferrari double. Fernando Alonso dokázal vyhrát svou první velkou cenu, kterou absolvoval za volantem Ferrari. Felipe Massa se po své závažné havárii v GP Maďarska 09 dokázal vrátit ve velkém stylu a dojet druhý.

2009 – Ferrari v Bahrainu testovalo před začátkem sezóny 2009. Ztráta na špičku se i díky tomu snížila a do cíle dojely oba vozy. Kvalifikací procházel Raikkonen i Massa dobrodružně, neustále jim hrozilo vyřazení, ale vždy se zachránili a postoupili až do třetí fáze. V té napumpovali své vozy benzínem až po okraj a vybojovali jen osmé a desáté místo na startu. Raikkonen i Massa dokázali s těžkými vozy dobře odstartovat. První krize nastala hned v první zatáčce. Massa v sevření mezi Barrichellem a Raikkonenem poškodil svůj přední spoiler. V druhém kole mu ho tým vyměnil, ale v ten okamžik již ztratil možnost bodovat. Když se jeho situace zkomplikovala i tím, že mu nefungovala telemetrie ani systém KERS, byl vůbec zázrak, že Massa dojel. Raikkonen měl štěstí, že kolizi s Massou přečkal bez následků. V závodě pokračoval dále a pohyboval se za skupinou nejsilnějších jezdců. Postupně jak špička zajížděla ke svým prvním zastávkám v boxech, dostal se do vedení i Raikkonen, alespoň do chvíle než sám zajel do boxů. Průběh závodu se vyvíjel pozitivně hlavně pro Jensona Buttona, který se postupně dostal před Vettela, Glocka i Trulliho. Třetí vítězství v letošní sezóně získal Button. Raikkonen vystoupal až na šesté místo a to i díky tomu, že se mu povedlo v těsném souboji zdolat Glocka.

2008 – Kvalifikace pro GP Bahrainu naznačila, že s BMW se bude muset v roce 2008 opravdu vážně počítat. Kubica si tentokrát nenechal vzít svou šanci na pole position. Nutno dodat, že mu pomohl i Massa svou chybou v posledním měřeném kole. Massa však svou chybu napravil hned na startu závodu a dostal se do vedení. Raikkonen to měl relativně těžší. Problémy mu rozhodně nedělal Hamilton, který mizerně odstartoval, aby v druhém kole kolidoval s Alonsem. Raikkonen se vypořádal s Kovalainenem i Kubicou a pak mu již jen spolehlivě kroužil na druhém místě. Druhé místo vyneslo Raikkonena na vedoucí pozici průběžného bodového hodnocení jezdců. Zvítězil Felipe Massa a připsal si prvních 10 bodů v sezóně.

2007 – Massa se kvalifikaoval na pole position, třetí byl Raikkonen, stejné pořadí bylo i v cíli, když se mezi duem z týmu Ferrari udržel nováček Hamilton

2006 – na pole position stál Schumacher, Massa byl druhý. Massa však na začátku sedmého kola dostal hodiny s ztratil mnoho času, do konce závodu prostoupal pouze k deváté pozici. Schumacher dlouho bojoval s Alonsem, který se na před něj nakonec dostal při posledních zastávkách v boxech. Schumacher se pokoušel vyvinout tlak na Alonsa, ale bez úspěchu.

2005 – Schumacher si v kvalifikaci vyjel druhé místo, Barrichello byl po technických problémech poslední. Technické problémy postihly Schumachera v závodě a ten jej nedokončil. Barrichello dojel devátý.

2004 – premiérovou Velkou cenu Bahrajnu ovládlo Ferrari, obsadilo první dvě místa v kvalifikaci i závodu, pole position i vítězství získal Schumacher.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ K. Räikkönen
3/ V. Bottas

4/ D. Ricciardo
5/ P. Gasly

6/ K. Magnussen
7/ N. Hulkenberg

8/ E. Ocon
9/ L. Hamilton

10/ C. Sainz
11/ B. Hartley

12/ S. Perez
13/ F. Alonso

14/ S. Vandoorne
15/ M. Verstappen

16/ R. Grosjean
17/ M. Ericsson

18/ S. Sirotkin
19/ Ch. Leclerc

20/ L. Stroll


PRŮBĚH ZÁVODU




START Vettel – pěkně, Räikkönen – průměrně
1
Bottas - Räikkönen
1
Hamilton - Verstapen - kolize
1
Ricciardo – out
1
Verstappen – pit – defekt levá zadní pneu
1
Vettel – Bottas - Räikkönen
2
Virtual safety car
4
Restart
10
Vettel – Bottas - Räikkönen
19
Vettel – pit
20
Räikkönen – pit
35
Räikkönen – pit – out
40
Vettel – Bottas - Hamilton


CÍL Vettel - Bottas - Hamilton - Gasly - Magnussen - Hulkenberg - Alonso - Vandoorne - Ericsson - Ocon - Sainz - Perez - Hartley - Leclerc - Grosjean - Stroll - Sirotkin




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners