Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Bahrain 2009

Grand Prix Bahrain 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 26.4.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Bahrain 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari vybojovala v pouštní GP své první body a odstartovala obrat k lepšímu, ale cesta to bude ještě dlouhá.



Termín
26. 04. 2009
Okruh
Bahrain International Circuit
Počasí
jasno, horko
Pole position
Jarno Trulli
Vítěz
Jenson Button

Ferrari v Bahrainu testovalo před začátkem sezóny. Rozhodnutí testovat na tomto okruhu přinesla své pozitivní výsledky. Ztráta na špičku se snížila a hlavně do cíle dojely oba vozy.

Kvalifikací procházel Raikkonen i Massa docela dobrodružně, neustále jim hrozilo vyřazení, ale vždy se zachránili a oba postoupili až do třetí fáze. V té napumpovali své vozy benzínem až po okraj, proto nebylo moc velkým překvapením, že si vybojovali jen osmé a desáté místo na startu.

Raikkonen i Massa dokázali s těžkými vozy dobře odstartovat. První krize nastala hned v první zatáčce. Massa v sevření mezi Barrichellem a Raikkonenem poškodil svůj přední spoiler. V druhém kole mu ho tým vyměnil, ale v ten okamžik již ztratil možnost bodovat. Když se jeho situace zkomplikovala i tím, že mu nefungovala telemetrie ani systém KERS, byl vůbec zázrak, že Massa dojel.

Raikkonen měl štěstí, že kolizi s Massou přečkal bez následků. V závodě pokračoval dále a pohyboval se za skupinou nejsilnějších jezdců. Postupně jak špička zajížděla ke svým prvním zastávkám v boxech, dostal se do vedení i Raikkonen, alespoň do chvíle než sám zajel do boxů.

Průběh závodu se vyvíjel pozitivně hlavně pro Jensona Buttona, který se postupně dostal před Vettela, Glocka i Trulliho. Třetí vítězství v letošní sezóně získal Button. Další skvělý výkon ukázal Vettel a Trulli dostal Toyotu opět na pódium. Raikkonen vystoupal až na šesté místo a to i díky tomu, že se mu povedlo v těsném souboji zdolat Glocka.

Další GP bude Velká cena Španělska. Do Barcelony přivezou všechny týmy nové díly a my musíme doufat, že největší pokrok zde zaznamená právě Scuderia Ferrari, protože prohlášení o vypuštění zbytky sezóny 2009 a soustředění na rok 2010, není hodné týmu Ferrari!



Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 50 bodů, RBR-Renault 27.5, Toyota 26.5, McLaren-Mercedes 13, Renault 5, BMW Sauber 4, STR-Ferrari 4, Williams-Toyota 3.5, Ferrari 3, Force India-Mercedes 0.

Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 31 bodů, Rubens Barrichello 19, Sebastian Vettel 18, Jarno Trulli 14.5, Timo Glock 12, Mark Webber 9.5, Lewis Hamilton 9, Fernando Alonso 5, Nick Heidfeld 4, Heikki Kovalainen 4, Nico Rosberg 3.5, Kimi Räikkönen 3, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 1.




Nashledanou za 14 dnů ve Španělsku ...



V minulých letech to vypadalo v Bahrainu následovně:

2008 – Kvalifikace pro GP Bahrainu naznačila, že s BMW se bude muset v roce 2008 opravdu vážně počítat. Kubica si tentokrát nenechal vzít svou šanci na pole position. Nutno dodat, že mu pomohl i Massa svou chybou v posledním měřeném kole. Massa však svou chybu napravil hned na startu závodu a dostal se do vedení. Raikkonen to měl relativně těžší. Problémy mu rozhodně nedělal Hamilton, který mizerně odstartoval, aby v druhém kole kolidoval s Alonsem. Raikkonen se vypořádal s Kovalainenem i Kubicou a pak mu již jen spolehlivě kroužil na druhém místě. Druhé místo vyneslo Raikkonena na vedoucí pozici průběžného bodového hodnocení jezdců. Zvítězil Felipe Massa a připsal si prvních 10 bodů v sezóně.

2007 – Massa se kvalifikaoval na pole position, třetí byl Raikkonen, stejné pořadí bylo i v cíli, když se mezi duem z týmu Ferrari udržel nováček Hamilton

2006 – na pole position stál Schumacher, Massa byl druhý. Massa však na začátku sedmého kola dostal hodiny s ztratil mnoho času, do konce závodu prostoupal pouze k deváté pozici. Schumacher dlouho bojoval s Alonsem, který se na před něj nakonec dostal při posledních zastávkách v boxech. Schumacher se pokoušel vyvinout tlak na Alonsa, ale bez úspěchu.

2005 – Schumacher si v kvalifikaci vyjel druhé místo, Barrichello byl po technických problémech poslední. Technické problémy postihly Schumachera v závodě a ten jej nedokončil. Barrichello dojel devátý.

2004 – premiérovou Velkou cenu Bahrajnu ovládlo Ferrari, obsadilo první dvě místa v kvalifikaci i závodu, pole position i vítězství získal Schumacher.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ J.Trulli

2/ T.Glock
3/ S.Vettel

4/ J.Button
5/ L.Hamilton

6/ R.Barrichello
7/ F.Alonso

8/ F.Massa
9/ N.Rosberg

10/ K.Räikkönen
11/ H.Kovalainen

12/ K.Nakadžima
13/ R.Kubica

14/ N.Heidfeld
15/ N.Piquet

16/ S.Buemi
17/ G.Fisichella

18/ M.Webber
19/ A.Sutil

20/ S.Bourdais


START Massa i Raikkonen - velmi dobře
1
Glock - Trulli - Vettel - Hamilton - Button - Barrichello - Raikkonen - Alonso - Massa - Rosberg
2
Heidfeld, Kubica, Nakajima - pit
3
Massa - pit
11
Glock - pit - z 1. místa
12
Trulli - pit - z 1. místa
14
Barrichello - pit
15
Button - pit - z 1. místa
15
Hamilton - pit

Piquet - Barrichello - souboj
19
Vettel - pit - z 1. místa
20
Raikkonen - Button - Trulli - Vettel - Rosberg - Hamilton
21
Raikkonen - pit - z 1. místa
21
Rosberg - pit
28
Button - Trulli - Vettel - Hamilton - Glock - Raikkonen - Alonso - Barrichello - Rosberg - Fisichella - Piquet - Massa
30
Massa - pit
37
Button - pit
37
Hamilton - pit
37
Trulli - pit
37
Alonso - pit
40
Vettel - pit
44
Raikkonen - pit 9,1 s.
45
Raikkonen - Glock
46
Nakajima - Kubica - kolize
46
Massa - pit 7,8 s.
49
Nakajima - out
50
Massa - Fisichella - s drobnou kolizí


CÍL Button - Vettel - Trulli - Hamilton - Barrichello - Raikkonen - Glock - Alonso - Rosberg - Piquet - Weber - Kovalainen - Bourdais - Massa - Fisichella - Sutil - Buemi - Kubica - Heidfeld


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners