Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Bahrain 2010

Grand Prix Bahrain 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 14.3.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Bahrain 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Scuderia Ferrari je zpět! Ferrari dokázalo tím nejlepším způsobem odpovědět na přání svých fanoušků a opět je na špici!



Termín
14. 03. 2010
Okruh
Bahrain International Circuit
Počasí
jasno, horko
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Fernando Alonso


Ferrari vyvíjelo svůj nový monopost F10 déle než ostatní konkurenti a proto se očekávalo, že by se loňská výsledkově tristní sezóna neměla opakovat. V testech se potvrdilo, že F10 by mělo být schopné tato očekávání naplnit. Ale testy jsou jen testy, za ty body nejsou. Navíc Ferrari samo začalo vypouštět komentáře o tom, že opět špatně postavilo svůj difuzor a to nebyl moc dobrý signál.

O to příjemnější byl pohled na výsledky volných tréninků GP Bahrainu. Když se k tomu ještě přidalo druhé místo v kvalifikaci pro Massu a třetí místo pro Alonsa, bylo to opravdu slibné.

Samotný závod nebyl moc atraktivní a dobrodružnou záležitostí. Nebýt potíží nováčků, kouřové clony vypuštěné Markem Webberem a pár dalších událostí, nebylo by moc co sledovat a komentovat. Je to patrné i z pohledu na průběžné pořadí v jednotlivých kolech – stále stejná jména na stejných pozicích. Nejdůležitější událostí se nakonec staly technické problémy Sebastiana Vettela jehož vůz začal kulhat a to dalo Alonsovi i Massovi šanci dostal se do vedení a získat pro Ferrari double. Ale to je závodění.

Ferrari může slavit návrat na výsluní! Ale opatrně, protože jedno vítězství ještě nemusí nic znamenat. Sezóna je moc dlouhá. Obzvláště když první sada motorů byla nekvalitní a na konci roku to může přinést velké problémy.

Fernando Alonso dokázal vyhrát svou první velkou cenu, kterou absolvoval za volantem Ferrari. Mnoho lidí (včetně mě) nemohlo v minulých letech (zejména v roce 2006) přijít Fernandovi na jméno a najednou nám Fernando přináší radost a mistrovské body. Život je někdy paradoxní... Felipe Massa se po své závažné havárii v GP Maďarska 09 dokázal vrátit ve velkém stylu a to je skvělá zpráva. Gratulujeme!

A co Schumi? „stařík“ se vrátil ve skvělé formě. Jen těsně ho porazil jeho týmový kolega Rosberg, ale na to že Michael 3 roky nezávodil předvedl skvělý výkon, na který byla radost se podívat. Nechme se překvapit co nám ukáže v dalších závodech.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Alonso 25 bodů, Massa 18, Hamilton 15, Vettel 12, Rosberg 10, Schumacher 8, Button 6, Webber 4, Liuzzi 2, Barrichello 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 43 bodů, McLaren-Mercedes 21, Mercedes Benz GP Ltd 18, RBR-Renault 16, Force India-Mercedes 2, Williams-Cosworth 1.




Nashledanou za 14 dnů v Austrálii...



V minulém roce to v Bahrainu vypadalo následovně:

2009 – Ferrari v Bahrainu testovalo před začátkem sezóny 2009. Ztráta na špičku se i díky tomu snížila a do cíle dojely oba vozy. Kvalifikací procházel Raikkonen i Massa dobrodružně, neustále jim hrozilo vyřazení, ale vždy se zachránili a postoupili až do třetí fáze. V té napumpovali své vozy benzínem až po okraj a vybojovali jen osmé a desáté místo na startu. Raikkonen i Massa dokázali s těžkými vozy dobře odstartovat. První krize nastala hned v první zatáčce. Massa v sevření mezi Barrichellem a Raikkonenem poškodil svůj přední spoiler. V druhém kole mu ho tým vyměnil, ale v ten okamžik již ztratil možnost bodovat. Když se jeho situace zkomplikovala i tím, že mu nefungovala telemetrie ani systém KERS, byl vůbec zázrak, že Massa dojel. Raikkonen měl štěstí, že kolizi s Massou přečkal bez následků. V závodě pokračoval dále a pohyboval se za skupinou nejsilnějších jezdců. Postupně jak špička zajížděla ke svým prvním zastávkám v boxech, dostal se do vedení i Raikkonen, alespoň do chvíle než sám zajel do boxů. Průběh závodu se vyvíjel pozitivně hlavně pro Jensona Buttona, který se postupně dostal před Vettela, Glocka i Trulliho. Třetí vítězství v letošní sezóně získal Button. Raikkonen vystoupal až na šesté místo a to i díky tomu, že se mu povedlo v těsném souboji zdolat Glocka.

2008 – Kvalifikace pro GP Bahrainu naznačila, že s BMW se bude muset v roce 2008 opravdu vážně počítat. Kubica si tentokrát nenechal vzít svou šanci na pole position. Nutno dodat, že mu pomohl i Massa svou chybou v posledním měřeném kole. Massa však svou chybu napravil hned na startu závodu a dostal se do vedení. Raikkonen to měl relativně těžší. Problémy mu rozhodně nedělal Hamilton, který mizerně odstartoval, aby v druhém kole kolidoval s Alonsem. Raikkonen se vypořádal s Kovalainenem i Kubicou a pak mu již jen spolehlivě kroužil na druhém místě. Druhé místo vyneslo Raikkonena na vedoucí pozici průběžného bodového hodnocení jezdců. Zvítězil Felipe Massa a připsal si prvních 10 bodů v sezóně.

2007 – Massa se kvalifikaoval na pole position, třetí byl Raikkonen, stejné pořadí bylo i v cíli, když se mezi duem z týmu Ferrari udržel nováček Hamilton

2006 – na pole position stál Schumacher, Massa byl druhý. Massa však na začátku sedmého kola dostal hodiny s ztratil mnoho času, do konce závodu prostoupal pouze k deváté pozici. Schumacher dlouho bojoval s Alonsem, který se na před něj nakonec dostal při posledních zastávkách v boxech. Schumacher se pokoušel vyvinout tlak na Alonsa, ale bez úspěchu.

2005 – Schumacher si v kvalifikaci vyjel druhé místo, Barrichello byl po technických problémech poslední. Technické problémy postihly Schumachera v závodě a ten jej nedokončil. Barrichello dojel devátý.

2004 – premiérovou Velkou cenu Bahrajnu ovládlo Ferrari, obsadilo první dvě místa v kvalifikaci i závodu, pole position i vítězství získal Schumacher.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S.Vettel

2/ F.Massa
3/ F.Alonso

4/ L.Hamilton
5/ N.Rosberg

6/ M.Webber
7/ M.Schumacher

8/ J.Button
9/ R.Kubica

10/ A.Sutil
11/ R.Barrichello

12/ V.Liuzzi
13/ N.Hülkenberg

14/ P.de la Rosa
15/ S.Buemi

16/ K.Kobajashi
17/ V.Petrov

18/ J.Alguersuari
19/ T.Glock

20/ J.Trulli
21/ H.Kovalainen

22/ L.di Grassi
23/ B.Senna

24/ K.Chandhok


PRŮBĚH ZÁVODU




START bez problémů, souboj Alonso - Massa
1
Webber - problémy s motorem
1
Sutil - Kubica - kolize
1
Vettel - Alonso - Massa - Rosberg - Hamilton - Schumacher - Webber - Button
2
Chandhok - out
3
Hülkenberg - hodiny
3
di Grassi - out
10
Vettel - Alonso - Massa - Rosberg - Hamilton - Schumacher - Webber - Button - Liuzzi
12
Senna - první plánovaný pitstop v sezóně
13
Petrov - pit - problém s pravým předním závěsem - out
15
Hamilton - pit
15
Schumacher - pit
16
Alonso - pit, Rosberg, Button, Webber - pit
17
Vettel - pit
17
Massa - pit
19
Senna - out
28
Rosa - out
34
Alonso - Vettel
35
Massa - Vettel
37
Alonso - Massa - Vettel - Hamilton - Rosberg - Schumacher - Button - Webber
38
Hamilton - Vettel
47
Buemi - out


CÍL Alonso - Massa - Hamilton - Vettel - Rosberg - Schumacher - Button - Webber - Liuzzi - Barrichello - Kubica - Sutil - Alguersuari - Hulkenberg - Kovalainen - Buemi - Trulli




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners