Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se vám Ferrari Roma?

Hlasů celkem: 70

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari F430 Challenge

Ferrari F430 Challenge

Jaroslav Hanus, datum vydání 12.9.2005

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari F430 Challenge
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari poslední dobou chrlí novinky jak na běžícím pásu. Pro Frankfurtský autosalón připravilo předělávku modelu F430 pro závodní - cupové účely.



Ferrari poslední dobou chrlí novinky jak na běžícím pásu. Pro Frankfurtský autosalón připravilo předělávku modelu F430 pro závodní - cupové účely.

Vzniknul tak nový bratříček již starších sourozenců - 348 Challenge, 355 Challenge a 360 Challenge. Posledně jmenovaný 360 Challenge bude na závodních tratích průběžně nahrazován právě novým F430 a v roce 2007 by již měl být nosným modelem závodů Ferrari Challenge.

Je zajímavé, jak se i tato "cupová auta dokážou v čase proměnit. F430 nabízí i prvky, které by člověk čekal v závodních GTčkách nebo monopostech. Ať už je to například hydraulický zvedák integrovaný do vozu, speed-limiter pro jízdu v boxech, rádiová komunikace vozu s boxy nebo odnímatelný volant pro usnadnění nastupování a vystupování.

Vůz prošel tradiční odtučňovací kůrou která čeká na všechny závodní vozy. Vše nepotřebné muselo pryč a to včetně většiny elektronických hraček. Sklo bylo nahrazeno Lexanem. Ve výsledku se konstruktéři dostali na 1225 kg suché váhy. Změnilo se i zadní čelo, ve kterém byl vytvořen maximální odvětrávací otvor (když jsem tvořil F430 GT, bylo toto řešení jedním z možných, později jsem ho však zavrh....:) Z aerodynamického pohledu se toho na voze moc nezměnilo
Rozměry:
Délka: 4512 mm
Šířka: 1923 mm
Výška: 1184 m


Motor
Typ: 90° V8
Objem: 4,308 cc
Max. výkon: 360.3 kW při 8,500 rpm
Max. točivý moment: 465 Nm při 5,250 rpm


Motor prošel jen lehkými obměnami, s cílem zajistit spolehlivost při vysokém závodním zatížení. Úpravami prošel i výfukový systém.
V konstrukci brzd se poprvé v této třídě vozu uplatnila kombinace materiálů carbon-keramika (CCM).

Úpravy podstoupili i další komponenty - podvozek, spojka, převodovka, "zbývající" elektronika

Také Pirelli pro F430 Challenge připravila nové závodní obutí. Uchycení centrální maticí je samozřejmmostí a práci mechaniků bude ulehčovat i již zmíněný zvedák.

Foto: 2005 (c) Ferrari s.p.a

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners