Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Vyhraje Scuderia Ferrari v roce 2019 alespoň jednu GP ve Formuli 1?

Hlasů celkem: 6

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari 599 GTO se představuje!

Ferrari 599 GTO se představuje!

Jaroslav Hanus, datum vydání 12.4.2010

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari 599 GTO se představuje!
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Nové fot a video - O Ferrari 599 GTO už zaznělo na Czechferrari.cz mnohé již v době, kdy toto Ferrari ještě nebylo oficiálně na světě.



Blížící se autosalon v Pekingu a hlavně množství informací o této novince, které unikly na veřejnost, donutilo Ferrari konečně vyjít na světlo s informacemi o nejnovějším Ferrari.

Ferrari 599 GTO (Gran Turismo Omologata) se svým názvem historicky odkazuje na legendární Ferrari 250 GTO (1962) a Ferrari 288 GTO (1984), přesto jde spíše o marketingový odkaz, neboť u předchůdců šlo o silniční auta homologovaná pro závody. Po dlouhé době se též povedlo to, že novináři předvídané pojmenování auta se skutečně ukázalo i ve skutečnosti.

Nové Ferrari 599 GTO představuje spojnici mezi Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE a Ferrari 59XX. Na svět se podívá pouze 599 nových GTOček.

Mnoho médií vč. Czechferrari.cz tvrdí, že Ferrari 599 GTO je nejrychlejším silničním Ferrari všech dob. Ale není to tak úplně pravda. Ferrari 599 GTO je s časem 1.24.00 z Fiorana nejrychlejší silniční dvanáctiválcové Ferrari všech dob. Ferrari 599 GTO zaostalo za Ferrari 430 Scuderia jen o jednu desetinu sekundy.

Ferrari 599 GTO se dočkalo oproti svému výchozímu modelu úprav na všech stranách. Příď vozu zdobí nový přední nárazník s integrovaným spoilerem, kapota dostala více průduchů a jeden sexy prolis uprostřed. Prahy se protáhly směrem ven a dolů, nádech přivádějící vzduch k zadním brzdám též nabyl na rozměrech. Ferrari 599 GTO dostalo do vínku nový design litých kol, který zdárně pokračuje v trendu povedených disků jenž po velmi skromných letech odstartovalo Ferrari 430 Scuderia. Při pozorném pohledu zjistíte, že brzdy dostaly kryty, které bylo možno poprvé vidět u Ferrari 59XX (když si odmyslíme podobné zařízení, které již v roce 2008 Ferrari prosadilo do F1), jejich úkolem je optimalizace chlazení brzd a zlepšení areodynamické bilance celého vozu. Ale zpět k vzhledu vozu. V zádi dominuje nový rozměrný difuzor, ve kterém přibyla jedna ploutvička. To, že difuzor není na 599 GTO jen pro parádu, dokazuje i promyšlené napojení na dokonale rovnou podlahu auta. Teplý vzduch od zadních brzd pomáhá odvádět dvojice výdechů, které svým pojetím odkazují na Ferrari 250 GTO. Tvarových změn se dočkalo i zadní čelo, které je zakončeno masivní odtrhovou hranou, která zajišťuje potřebný přítlak. Nesmíme zapomenout ani na štítek GTO, který ukazuje s jakým to vozem právě máme tu čest. Interiér se zbavil všech nepotřebných přítěží typu koberečky apod. Řidič má k dispozici systém VRE (Virtual Race Engineer), který je určen k informování o stavu vozidla a jeho výstup se zobrazuje na displeji nalevo od otáčkoměru.



_




Ferrari 599 GTO narostlo do 4710 mm délky, 1962 mm šiřky a 1326 mm výšky. Jak vypadá srovnání s Ferrari 599 GTB Fiorano? 4665 mm / 1962 mm / 1336 mm. Rozvor kol zůstal na 2750 mm, stejná je hodnota rozchodu kol vzadu (1618 mm), měnil se však rozchod kol v předu (+ 11 mm, tj. 1701 mm). Veškeré tyto změny neměli vliv na velikost zavazadlového prostoru, který má i nadále objem 320 litrů. Podvozek dostal novou verzi elektrohydraulických tlumičů SCM2 s nastavitelnou charakteristikou, modifikací prošel i příčný stabilizátor. V 599 GTO pracuje vylepšená verze systému kontroly stability CST a kontroly trakce F1-Trac. Řidič řadí prostřednictvím F1 převodovky, která má 6 stupňů pro jízdu vpřed a jeden zpět. Převodovka ve Ferrari 599 GTO přeřadí v době kratší než je 60 ms a podobně jako v Ferrari 599XX je i zde možné řadit dolů i o dva stupně, což je v oblasti automatizovaného řazení velmi šikovná záležitost.

Ferrari se může pyšnit hmotností 1495 kg (suchá hmotnost), které je dosaženo díky rozsáhlému použití karbonových dílů, velkému počtu odlehčených dílů a např. i tenčího skla. Oproti sériovému Fioranu (1580 kg) se tedy uspořilo celých 85 kg. 47% hmotnosti leží nyní na přední nápravě a na zadní 53%. Při porovnání výkon x hmotnost dostaneme skvělý údaj 2,23 hp/kg váhy. Ferrari 599 GTO je vybaveno novými karbonkeramickými brzdami CCM2, o průměru 398 mm a šířce 38 mm vpředu a 360 mm resp. 32 mm vzadu. Vůz je obut do speciálně vyvinutých pneumatik Michelin o rozměru 285/30 ZR20 vpředu a 315/35 ZR20 vzadu. O kontrolu tlaku a teploty pneumatik se stará systém TPTMS, který je propojen již se zmíněným VRE.



_




A co je nového pod kapotou? Motor, který svou kariéru odstartoval ve Ferrari Enzo, aby byl později implantován za přední nápravu Fiorana a 599XX pohání také 599 GTO. Pro verzi GTO byl posílen o 50 hp a proto nyní dosahuje výkonu 670 hp při 8250 ot./min. Nejvyšší točivý moment se dostal na 620 Nm při 6500 ot./min (599 GTB Fiorano: 608 Nm při 5600 ot./min). Lepších parametrů nebylo dosaženo jen přeprogramováním řídící jednotky, ale také i přepracováním sání motoru a z Ferrari 599XX pochází např. nová kliková hřídel.



_




Snížení hmotnosti a zvýšení výkonu mělo pozitivní vliv na maximální rychlost vozu, která se nyní pohybuje nad 335 km/h (599 GTB Fiorano: 330 km/h) a zrychlení 0 - 100 km/h, které je 3,35 s (599 GTB Fiorano: 3,7 s). Zastavit ze stovky zvládne Ferrari 599 GTO již za 32,5 metru. Ferrari u 599 GTO prezentuje průměrnou spotřebu na úrovni 17.5 l/100 km (velikost nádrže je 105 litrů). A nyní zelený koutek ekologie - emise CO2: 411 g/km

Ferrari 599 GTO již bylo představeno vybraným klientům při menších soukromých prezentacích. Pro další vybrané hosty bude Ferrari 599 GTO prezentováno při speciální akci na vojenské akademii v Modeně, 14.4.2010. Výstavní premiéru si Ferrari 599 GTO odbude při autosalonu v Pekingu (2010 Beijing International Automotive Exhibition), který se koná ve dnech 25.4.-2.5.2010. Pokud Vás tedy Ferrari nepozve do Modeny, máte báječný důvod, proč si udělat výlet do čínského Pekingu. Ferrari 599 GTO za to určitě stojí!



_




Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners