Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Vyhraje Scuderia Ferrari v roce 2019 alespoň jednu GP ve Formuli 1?

Hlasů celkem: 10

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  GTracing  >  Poprvé naostro v roce 2012 - Hungaroring

Poprvé naostro v roce 2012 - Hungaroring

Jaroslav Hanus, datum vydání 10.5.2012

Kategorie: GTracing

posta  poslat tento článek známému
Poprvé naostro v roce 2012 - Hungaroring
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

České okruhové mistrovství netradičně odstartoval závod mimo české území – startovalo se na maďarském Hungaroringu, který pravidelně hostí Formuli 1 a GP Maďarska.



Díky důsledné přípravě technického a doprovodného zázemí nebylo zahájení závodní sezóny pro K&K Racing Team až tak hektické jako v minulých letech. Tím, že se K&K Racing team rozšířil o další dva jezdce Richarda Chlada jr. a Zdeňka Tesaříka vč. druhého vozu Ferrari F430 GT2, narostl i počet mechaniků a nároků na přepravní techniku. Startovní pole vytrvalostních závodů tím bylo rozšířeno o další špičkový závodní stroj. Posádka Chlad - Chlad jede s vozem číslo 18 a posádka Kusín - Tesařík s číslem 37.

V boxech tratě F1 bylo viditelné, že i konkurenční teamy během zimní přestávky nezahálely. Jen vozů Ferrari v různých objemových třídách bylo v boxech přibližně deset!! Kvalitě seriálu výrazně prospělo spojení s ostatními státy „Vyšegradu“. K velkému teamovému zděšení byly pouze 4 volné jízdy v pátek. V sobotu pak nelogicky krátký 30min měřený trénink, kdy se museli vystřídat oba jezdci (běžně to je 40-60 min). Těsně před měřeným tréninkem přišla další jobova zvěst, na trati budou současně vozy všech kubatur! K tomu Richard Chlad poznamenal: kvalita povrchu tratě včetně vybavení zázemí je vynikající (co jiného od F1 okruhu čekat), organizačně to ale bylo na úrovni amatérského závodu. Zřejmě díky úsporám nákladů Autoclubu ČR chyběl ve vedení závodu český zkušený zástupce.

Po pátečních jízdách byla teamová diskuze nad zaznamenanými výsledky poměrně bouřlivá. Ostatní vozy Ferrari byly výrazně rychlejší než GT2 týmu K&K. Částečně to bylo zapříčiněno neznalostí trati i techniky vozu, na které si všichni piloti vč. mazáka Kusína musí stále zvykat. Dalším důvodem je vyšší objem (4.500 cm3 oproti 3.999 cm3)a výkon motoru cca 480 PS oproti 570 PS konkurenčních F430 vzniklých různými evolucemi z pohárových vozů. Naopak silnější stránkou vozů z K&K Racing Teamu je zejména převodovka, hmotnost a podvozek.

Během pátku docílili nejlepších časů na voze č. 18 Chlad sr., 1min 55sec, na voze č. 37 M. Kusín 1min 54 sec. Konkurenční vozy se pohybovaly kolem 1min 52sec - 1min 53sec. Tomu odpovídalo i nedělní postavení na startovním roštu, 37 ve čtvrté a 18 až v páté řadě. Pro K&K Racing Team trochu zklamání a ostuda, ovšem k velké radosti soupeřů. Odstartování závodu bylo po dvou zaváděcích kolech provedeno značně zmatečné. Na trať ve 3 kole vyjel z neznámých důvodů Safety car který se během dalších kol nenápadně vytratil. Signalizace o vyjetí Safety caru na kusu hadru před pravou cílovou zatáčkou bylo vskutku neotřelé a hlavně nelogické.

Vytrvalostní závod rozjížděli oba jezdečtí mazáci Kusín a Chlad sr . Díky tomu, že Chlad jr zničil jednu ze dvou sad nových pneumatik v měřeném tréninku při nebezpečných hodinách, musel jet Chlad sr. na pneu jiné značky a směsi. Ty se bohužel staly po cca 8mi kolech závodu značně klouzavými. Díky tomu se jezdec soustředil na vyrovnané časy kolem 1min 55sec na 6-7 místě s cílem dovézt 18ku na předání. Vůz č. 37 vedený Kusínem se postupně propracoval až na 3. pozici absolutně k velkému překvapení konkurence. Marcel Kusín se postupně rozjezdil ke stabilním časům 1min 53 - 1min 54sec. Při střídání zajížděl do boxů první „zlatý“ vůz s č. 18. Špičkový čas mechaniků bohužel pokazil střídající jezdec, kterému ve výjezdu auto „chcíplo“ a muselo opakovaně projít startovací procedurou. Na tento moment zřejmě Chlad jr dlouho nezapomene. To byla i klíčová ztráta o délce 2min. Počáteční chybu způsobenou především nervovým vypětím pak druhý pilot kompenzoval špičkovými časy, které k závěru jeho stintu byly 1min 52sec na ojetých pneu z čehož měl Chlad sr. neskrývanou radost.Tyto časy se vyrovnaly vedoucímu Porschi slovenské posádky. Druhé červené GT2 střídal Z. Tesařík. Překvapil vyrovnanými časy 1min 55-56sec na kolo. Bohužel si „vysekl“ v osmém kole „hodiny“, které neměly vliv na celkové umístění. Chlad jr. se postupně vypracoval až na 4. absolutní příčku. 7 min před koncem závodu, kdy už se zdálo, že je rozhodnuto, začala se éterem šířit zpráva, že posádka č.37 míří do boxu s proraženou pneu. Díky tomu se dostala na 3.místo zlatavá 18ka a zde zůstala až do cíle.

Navzdory všem možným organizačním problémům se jednalo o krásný vytrvalostní závod, kde se oba teamoví nováčci velmi překvapivě prosadili. „Zlatou“ 18ku teď čeká zasloužená repase motoru, který zůstal původní po vítězném Epilogu. Je vidět, že zimní školení techniků v AF Corse bylo kvalitní a ti si poradili naprosto samostatně bez přímého italského vedení.

Příští mistrovský závod se jede v červnu opět v Maďarsku, ale tentokrát na Pannoniaringu.





Text, foto: K&K Racing Team - redakční úpravy

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners