Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  GTracing  >  GT2 v Le Mans 2009: pod vládou F430

GT2 v Le Mans 2009: pod vládou F430

Karel Gallina, datum vydání 15.6.2009

Kategorie: GTracing

posta  poslat tento článek známému
GT2 v Le Mans 2009: pod vládou F430
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Podruhé za sebou vyhrálo Ferrari třídu GT2 v závodě 24 hodin Le Mans, tentokrát ještě drtivěji než minulý rok.



A máme za sebou další ročník jedné z největších událostí sezóny v motorsportu. Výsledkově nijak zvlášť nepřekvapil, ale český fanoušek Ferrari musí být určitě spokojen.

Začněme "královskou" kategorií LMP1, kde se třetím rokem očekával dieselový duel Audi vs. Peugeot. Audi nasadilo nový stroj, R15, Peugeot pokračoval s typem 908. Obě značky měly po třech továrních vozech, značku Audi ještě zastupoval tým Kolles se dvěma R10, Peugeot poskytl jeden stroj týmu Pescarolo (v barvách tohoto týmu možná nejkrásnější stroj letošního roku). Češi a Britové s napětím očekávali, jak si povede tým Aston Martin Racing, který dovezl tři Loly Aston Martin v tradičních modrých a oranžových barvách sponzora Gulf. Pole position patřilo třetí rok za sebou Peugeotu a francouzské publikum tak s napětím očekávalo, přetaví-li rychlost v celkové vítězství. A tentokrát se opravdu zadařilo - ve shrnutí závodu figuruje Audi jako leader pouze na jediné kolo, všechny ostatní si rozebraly vozy francouzského lva, úspěšnější pak byl vůz číslo 9, posádky Gené - Wurz - Brabham. Za dvěmi Peugeoty a jednou Audi R15 se pak v konečném pořadí objevila česká vlajka, a to hned třikrát! Vozy Lola Aston Martin v časech na jedno kolo dieselům nestačily, a tak lze čtvrté místo čísla 007, které jelo pod hlavičkou Aston Martin Racing Eeastern Europe, pod českou vlajkou a se dvěma českými jezdci (posádka Enge - Charouz - Mücke), považovat za jednoznačný úspěch.

V kategoriích LMP2 a GT1 závod dokončilo minimum vozů. V LMP2 kralovaly dva vozy Porsche RS Spyder, druhý v pořadí ale hodinu před koncem havaroval a tým Essex tak své Porsche dovezl do cíle s velkým náskokem na druhé místo v pořadí. Ve třídě GT1 bylo přihlášeno pouhých šest vozů, japonské Lamborghini ale odjelo pouhé kolo a dvě ze čtyř Corvett odpadly. Vyhrála tovární Corvette (O'Connell - Magnussen - Garcia), za nimi se umístila Corvette Alphand Adventures a třetí byl Aston týmu Jetalliance (se štěstím: po 21 a půl hodinách odstoupila z prvního místa třídy druhá tovární Corvetta, která i tak najela více kol než Aston - cíl je ale to, co se počítá).

A GT2? Fantazie pro Ferrari! Stejně jako loni, Ferrari F430 mělo na startu početní převahu nad Porsche 911 (tentokrát 10 ku 5), některé vozy Porsche ale daly v trénincích jasně najevo svou rychlost a pole position třídy putovalo do Německa. V první pětině závodu se o vedení přetahovalo více vozů obou značek (v kategorii byl kromě Ferrari a Porsche už jen jeden Aston Martin a Spyker), pak se ale dostala do čela pořadí F430 číslo 82, do konce už před sebe nikoho nepustila a po roce tak vítězství v kategorii opět patří týmu Risi Competizione (piloti Salo a Melo vyhráli i loni, letos je doplnil Kaffer). Druhé místo se naprosto shoduje s ročníkem 2008 - své zkušenosti s vytrvalostními závody potvrdil tým BMS Scuderia Italia a jeho jezdci Malucelli, Ruberti a Babini. Cíl vidělo 11 vozů GT2, z toho zůstala jediná 911 a ta nebyla kvůli nedostatečné vzdálenosti klasifikována. A pak už zůstal v kategorii jediný neitalský vůz - pro Spyker je páté místo určitě úspěchem, s týmem slavil i jeho český pilot Jarek Janiš.

Takže 9 z 10! Pro fanouška Ferrari nádhera. Sluší se ještě dodat, že závod odstartoval prezident Ferrari, Luca di Montezemolo. V souvislosti s aktuální krizí ve formuli 1 zmínil i možnost, že by se Ferrari mohlo více soustředit na Le Mans. A tak stejně jako loni končím článek o Le Mans narážkou na to, že i v Le Mans zas třeba jednou bude Ferrari bojovat i o celkové prvenství. V kategoriích GT už své schopnosti prokázalo.

Z výsledků Le Mans 2009:
1. 9 LMP1 Peugeot Sport Total GENE M./WURZ A./BRABHAM D. Peugeot 908 Hdi-FAP - 382 kol
18. 82 LMGT2 Risi Competizione MELO J./KAFFER P./SALO M. Ferrari F430 GT - 329 kol
19. 97 LMGT2 BMS Scuderia Italia MALUCELLI M./RUBERTI P./BABINI F. Ferrari F430 GT - 327 kol
22. 83 LMGT2 Risi Competizione KROHN T./JONSSON N./VAN DE POELE E. Ferrari F430 GT - 323 kol
23. 92 LMGT2 JMW Motorsport BELL R./KIRKALDY A./SUGDEN T. Ferrari F430 GT - 320 kol
25. 85 LMGT2 Snoras Spyker Squadron CORONEL T./JANIS J./BLEEKEMOLEN J. Spyker C8 - 319 kol

Foto: 2009 (c) ACO, Circuit des 24 Heures du Mans; italiaspeed.com; astonmartinracing.com; spykercars.com

Galerie

Související články

    Nebyly nalezeny žádné související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners