Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Spain 2011

Grand Prix Spain 2011

Jaroslav Hanus, datum vydání 22.5.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Spain 2011
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

První vyhrání z kapsy vyhání ... bohužel. GP Španělska znamenala pro Scuderiu Ferrari fiasko.



Termín
22. 5. 2011
Okruh
Catalunya
Počasí
hezky, teplo
Pole position
Mark Webber
Vítěz
Sebastian Vettel






Ferrari slibovalo pro Velkou cenu Španělska další zlepšení. Alonsův i Massův výkon z kvalifikace se dal označit za standardní. Alonsovo čtvrté místo, ale slibovalo, že závod by mohl skončit pro Alonsa výtečně, protože dosud bylo Ferrari vždy silnější v závodě než v kvalifikaci.

Naprostou bombou byl proto start do GP, když Alonso předvedl ideální startovní reakci a geniálně využil souboje Webber – Vettel, aby se dostal až do vedení závodu, kde se mu dařilo s minimálním náskokem před Vettelem držet. Alonso však držel tempo špičky jen velmi krátce, tragédii pak dokonal přechod na tvrdé pneumatiky s nimiž ztrácel 1-2 vteřiny na kolo. To, že dojel do cíle na pátém místě se ztrátou větší než jedno kolo mluví samo za sebe.

A co Massa? Smlouva u Ferrari i pro příští rok ho k extra výkonu nekatapultovala. Ano byla vidět jeho snaha s mírný posun vpřed, ale jedny hodiny a poté porucha převodovky ukončily jeho naděje na bodový zisk. Mám takový pocit, že členové českého Ferrari Owner’s Clubu měli minulý týden v Maranellu vzít Massu pořádně pod krkem s psychologicky ho motivovat k vyšším výkonům a ne se s ním u snídaně v hotelu fotit.

O vítězství se tentokrát přetahovali jiní. Těmi byl Vettel a Hamilton. Vettel zaslouží uznání, že nezpanikařil a udržel klidnou mysl nejen v úvodu závodu, kdy ho předjel (a nyní již víme, že i blokoval Alonso), ale hlavně v závěru závody, když ho soustavně pronásledoval Hamilton. Ten se moc snažil dostat se do vedení, ale i když měl funkční KERS a mohl využívat výhody sklápěného zadního křídla, nikdy neměl dostatečnou rychlost a i proto počtvrté v této sezóně vyhrál Vettel.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 118 bodů, Lewis Hamilton 77, Mark Webber 67, Jenson Button 61, Fernando Alonso 51, Nico Rosberg 26, Nick Heidfeld 25, Felipe Massa 24, Vitaly Petrov 21, Michael Schumacher 14, Kamui Kobayashi 9, Sebastien Buemi 6, Adrian Sutil 2, Sergio Perez 2, Paul di Resta 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 185 bodů, McLaren-Mercedes 138, Ferrari 75, Renault 46, Mercedes 40, Sauber-Ferrari 11, STR-Ferrari 6, Force India-Mercedes 4.




Nashledanou za 7 dnů v Monacu ...



V minulých letech to ve Španělsku vypadalo následovně:

2010 - Ferrari podobně jako ostatní teamy přivezlo do Barcelony mnoho vylepšení. Na výsledku se to však moc neprojevilo. To bylo patrné i v kvalifikaci, kde lepší časy pro Ferrari zajížděl Alonso. Úvod velké ceny moc napětí s výjimkou startu nepřinesl. O hlavní zápletku se postarali Schumacher a Button. Jenson Button se snažil dostat přes Michaela Schumachera, ale ten jel jako za starých časů a byť měl horší auto, Button své výhody nedokázal využít. V Red Bullu opět experimentovali s brzdami a opět jako v GP Austrálie na to doplatil Vettel. Tentokrát dokázal alespoň dojet na třetím místě (v Austrálii havaroval). Webber si svou bezchybnou jízdou zajistil další vítězství. Mnoho štěstí na techniku neměl ani Hamilton. Jemu v předposledním kole praskla levá přední pneumatika a jeho do té doby jistá druhá příčka byla nenávratně ztracena. Felipe Massa byl prakticky po celou dobu závodu zablokován Buttonem. Nutno však přiznat, že na nějaké velké útočení to ze strany Massy nebylo. Ve chvíli, kdy mu zkřížil cestu pomalý Chandhok to hrozilo i havárií, naštěstí si Massa jen drobně poškodil levou půlku předního spoileru. Fernando Alonso si jel prakticky svůj závod. Po startu mu rychle ujel třetí Hamilton a pátý Button měl také slušný odstup. K posunu vpřed mu pomohly problémy Vettela a Hamiltona. Bylo to o to sladší, že se jelo na Alonsovo domácí půdě. Diváci po závodě Alonsa odměnili obrovským aplausem a slyšitelné skandování „Alonso, Alonso“ bylo elektrizující.

2009 - Hlášení jezdců o nefungujícím autě bylo tentokrát doplněno i o hlášení o nedostatku paliva. Srdnatě bojující Massa byl nucen řešit neschopnost týmu správně natankovat auto značným zpomalením a s notnou dávkou štěstí dojel do cíle. Raikkonen těžil z postartovního demolition derby (kolize Trulli – Sutil – Buemi - Bourdais) a již po prvním kole byl desátý. Později předváděl krásný souboj s Heidfeldem, který byl ozdobou celé velké ceny. O výsledku souboje však rozhodla technika, když se jeho Ferrari F60 zastavilo.

2008 - Ferrari poprvé použilo svou modifikovanou příď, ve které je zakomponován otvor, který zvyšuje přítlak na přední nápravu a také usměrňuje proudění vzduchu směrem na komín vozu. Závod dramatizovaly hlavně kolize a havárie některých jezdců. Zajímavý závod sliboval již nájezd na startovní rošt. Přemotivovaný Alonso málem ani neodstartoval, když mu na začátku startovní rovinky uklouzlo auto. Startovat z čisté strany tratě se vyplácí. Massa ani Raikkonen nedali Alonsovi šanci a ihned se ujali vedení, které až do cíle nepustili. Očekávanou melu prvního kola obstaral Sutil a Vettel. Sérii dalších kolizí a průšvihů završil Kovalainen. Po defektu levé přední pneumatiky se jeho vůz nedal řídit a Heiki proto nemohl nijak zabránit tvrdému nárazu do bariéry z pneumatik. Pod tuto bariéru se dokonale zavrtal a pohled na bezmocné traťové komisaře a Kovalainena pod pneumatikami nebyl opravdu pěkný. Přehlídku malérů prodloužil Barrichello a po něm i Coulthard s Glockem. Problémy se naštěstí vyhnuly Massovi i Raikkonenovi a ti tak mohli přivézt do týmové pokladničky 18 bodů.

2007 - Massa v úvodu závodu vyškolil Alonsa a uhájil své pole position, když se pak Alosno na domácí půdě musel sklonit i před Hamiltonem nesl to opravdu nelibě. Moc nadšený nebyl ani Raikkonen, po devíti kolech ho zradila technika jeho monopostu.

2006 - Tento rok byla GP Španělska nudnou podívanou. Schumacher startoval jako třetí a Massa čtvrtý. V závodě se toho mnoho neudálo a tak je nutno alespoň zmínit, že se Schumacher propracoval na druhé místo.

2005 - Osmý kvalifikační čas Schumachera a Barrichello bez kvalifikačního času dávaly tušit, že to v závodě nebude vůbec snadné. A nebylo .... Schumacher po defektu levé přední pneumatiky odstoupil a Barrichello dojel na prvním nebodované pozici.

2004 - Schumacher měl na startu nejlepší výchozí pozici, Barrichello byl pátý, v cíli závodu byl Schumacher opět na nejvyšší pozici a Barrichello si polepšil na druhou. Svou chvilku slávy zažil i běžec na cílové rovince.

2003 - Tým Ferrari poprvé nasadil model F2003-GA. V F2003-GA si vyjel pole position Schumacher, v první řadě ho doplnil Barrichello. Barrichello v závodě svou pozici neudržel s dojel třetí.

2002 - Ferrari obsadilo první řadu na startu. Mnoho radosti neužil druhý Barrichello, který ani neodjel do zahřívacího kola a závod pro něj skončil. Schumacher svou první pozici udržel a zvítězil.

2001 - I tento rok získal pole position Schumacher. V průběhu velké ceny se propadl za Häkkinena. Ten se už těšil na své velké vítězství, ale v průběhu posledního kola jej postihla porucha. Cíl neviděl a současně musel přepustit své první místo Schumacherovi. Cil neviděl ani Barrichello, který odstoupil s poškozeným závěsem levého předního kola.

2000 - Pole position získal Schumacher, ale zvítězil Häkkinen.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ M. Webber

2/ S. Vettel
3/ L. Hamilton

4/ F. Alonso
5/ J. Button

6/ V. Petrov
7/ N. Rosberg

8/ F. Massa
9/ P. Maldonado

10/ M. Schumacher
11/ S. Buemi

12/ S. Perez
13/ J. Alguersuari

14/ K. Kobayashi
15/ H. Kovalainen

16/ P. di Resta
17/ A. Sutil

18/ J. Trulli
19/ R. Barrichello

20/ T. Glock
21/ V. Liuzzi

22/ N. Karthikeyan
23/ J. d'Ambrosio

24/ N. Heidfeld


PRŮBĚH ZÁVODU




START Alonso - skvěle!!!
1
Kobayashi - pit - levé zadní kolo
1
Alonso - Vettel - Webber - Hamilton - Petrov - Schumacher - Rosberg - Buemi - Massa - Button
9
Vettel - pit
10
Webber - pit, Alonso - pit - zpět na 1.místo
11
Massa - pit
11
Barrichello - pit - problémy
13
Alonso - Vettel - Hamilton - Webber
18
Vettel - pit
18
Massa - pit
19
Alonso a Webber - pit, Alonso za Vettela
21
Massa - pit
23
Hamilton - pit - před Alonsa
23
Massa - di Resta
24
Vettel - Hamilton - Alonso - Webber - Button - Schumacher - Rosberg - Petrov - Buemi - Massa
29
Alonso a Webber - pit
35
Webber - Alonso
35
Alonso - Webber
35
Vettel - pit
36
Button - Webber
36
Button - Alonso
36
Massa - pit
37
Massa - hodiny
41
Alonso - pit

Liuzzi - out
46
Webber - pit
47
Vettel - pit
49
Hamilton - pit
51
Kovalainen - out
59
Perez - Massa
59
Heidfedl - Massa
61
Massa - out


CÍL Vettel - Hamilton - Button - Webber - Alonso - Schumacher - Rosberg - Heidfeld - Perez - Kobayashi - Petrov - di Resta - Sutil - Buemi - Maldonado - Alguersuari - Barrichello - Trulli - Glock - d'Ambrosio - Karthikeyan




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners