Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Hungary 2008

Grand Prix Hungary 2008

Jaroslav Hanus, datum vydání 4.8.2008

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Hungary 2008
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Závodění je někdy strašně kruté. Vítězné vavříny mohou být již nadosah a za chvíli je vám do pláče.



Termín
03. 08. 2008
Okruh
Hungaroring
Počasí
jasno, horko
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Heiki Kovalainen

Závody Formule 1 v Maďarsku sledují Češi skoro vždy s despektem. Jinak to ani nejde, neboť Bernie zakotvil u paprik místo aby lil finanční prostředky do Brna nebo Mostu a udělal GP u nás. Je proto paradoxní, že přes nezáživnost některých závodů, které se na Hungaroringu jely, dělo se tu každý rok docela zajímavých a mnohdy kontroverzních událostí.

Horko nad Hungaroringem dávalo naději, že Ferrari opět promluví do bojů o vítězství. A už od první zatáčky bylo jasno, že by to mohlo být opravdu veselé. Když se pak ještě Hamilton kulhal do boxů s defektem pneumatiky, zdálo se, že to nemůže dopadnou lépe. Ale pak se těsně před cílem zvedl obláček dýmu na Felipeho vozem a bylo po nadějích. Kimi byl celý závod zablokován v hloubi pole a proto působilo jako malý zázrak pokoření Alonsa v boxech, díky kterému byl Kimi v cíli alespoň třetí. Hamilton byl po problémech s pneumatikou až v daleko za Kovalainenem a to byl také důvod, proč si Kovalainen mohl dovolit poprvé vyhrát. Gratulujeme.



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Hamilton 62 bodů, Raikkonen 57, Massa 54, Kubica 49, Heidfeld 41, Kovalainen 38, Trulli 22, Weber 18, Alonso 18, Glock 13, Piquet 13, Barrichello 11, Rosberg 8, Nakajima 8, Coulthard 6, Vettel 6, Button 3, Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Ferrari 111 bodů, McLaren 100, BMW 90, Toyota 35, Renault 31, Red Bull 24, Williams 16, Honda 14, Toro Rosso 8, Force India 0, Super Aguri 0 (nepokračuje v sezóně).




Nashledanou za 21 dnů ve Valencii. ...



V minulých letech to vypadalo v Maďarsku následovně:

">2007 - závod zajímavý hlavně pro fanoušky McLarenu, neboť v Maďarsku otevřeně propukla válka mezi Hamiltonem a Alonsem. V této GP toho Ferrari ještě nedokázalo využít, ale proces porážky Mclarenu byl nezadržitelně nastartován. Alonso za zdržování Hamiltona (který odmítl týmový příkaz regulující kvalifikační strategii) v boxech přišel o pět míst na startu a McLaren o případně získané body. V závodě se toho mnoho nestalo, potěšil posun Raikkonena na druhou příčku v cíli. Massa startoval až z čtrnácté příčky a na podobně nelichotivé pozici i závod dokončil.

2006 - i tento rok bylo v Maďarsku velmi dusno. Nejdříve dostal Alonso trest za své domnění, že před ním všichni musí uhýbat, a když ne tak je bude beztrestně vytlačovat z tratě a brzdit před nimi. Den na to po vyvěšení červené vlajky pro incident v úplně jiné části tratě, Alonso blokoval Kubicu a dokázal nachytat Michaela Schumacher, který jej předjel, v tom okamžiku také zrychlil a v pohodě dojel do boxů. Politicky korektní komisaři samozřejmě museli udělit Michaelovi také trest a samozřejmě úplně stejný jako dostal Alonso. To že byly oba prohřešky absolutně nesrovnatelné nikoho nezajímalo. S příchodem závodu se dostavil déšť. Massa hned prokazoval svou neschopnost rychlé jízdy na vodě. Alonso se dostal před Schumachera již ve čtvrtém kole. Zanedlouho přišel i Schumacherovo souboj s Fisichellou, po kterém skončil Michael bez předního spoileru. V půlce závodu vypadl Raikkonen a po dobu odklízení trosek byl na trati Safety car. Po restartu závodu udělal Schumacher hodiny, což ho donutilo zkusit stíhací jízdou urvat alespoň nějaké body. To již ale nevydržely jeho pneumatiky ani tlumiče jeho vozu a pár kol před cílem musel ze závodu odstoupit. Jedině díky diskvalifikaci debutanta Kubici získal jeden bod.

2005 - Ferrari opět dokázalo překvapit, resp. překvapil Bridgestone tím, že postavil novou pneumatiku a ona fungovala. Sice jen cca 30 kol, ale fungovala. Kvalifikační zápletka - Schumacherovo překvapení s pole postition, postavení Raikkonena před Alonsem a Alonsova chyba v poslední zatáčce, kvůli které startoval až z šestého místa.. Turbulentní první kolo s destrukcí obou Red Bullů a předků vozů Rubense a Fernanda Alonsa. Hezký souboj Kimiho a Michaela v první třetině závodu. Na přímý souboj celé trojky Schumacher-Raikkonen-Alonso nedošlo, ale v této fázi sezóny se stalo asi to nejlepší co mohlo. Michael a hlavně Kimi se opět dotáhli do užšího kontaktu za Fernanda. O co byl horší Barrichellův výkon na trati o to výřečnější byl v zákulisí ...bohužel ... slova o rodině nahradila slova o Michaelovi kterému všechno projde a má vždy pravdu.

2004 - velká cena ve které získalo duo Schumacher a Barrichello pro Ferrari 14. Pohár konstruktérů. Schumacher se i díky svému pole position a vítězství připravil půdu pro mistrovský matchball v následující velké ceně Belgie. Vše jistil Barrichello – druhé místo v kvalifikaci i závodě.

2003 - krize…… ano jak jinak označit další mizerný závod s jedním bodem pro Michaela Schumachera a s kolem ztráty na v tomto závodě bezkonkurenčního Fernanda Alonsa, který poprvé ve své kariéře zvítězil. Rubens Barrichello předvedl v nájezdu do první zatáčky leteckou show poté co mu upadlo jedno ze zadních kol. Naštěstí přestál svou nehodu bez zranění. Perličky: Frentzen vyrazil do sobotní kvalifikace s stranově prohozenými pneumatikami. F.Alonso nechtěně strčil do jedné z F1-babe, která se pak tvářila…. no těžko popsat něco mezi citrónem a vraždícím maniakem. Minardi absolvovalo již svůj 300 GP.

2002 - 12. pohár konstruktérů putoval po závodě do Maranella. Dva závody před Maďarskem se slavil titul mezi jezdci pro Schumachera. Rubens Barrichello vyhrál a zároveň se dostal na druhé místo v hodnocení jezdců. Nejrychlejší kolo zajel Michael Schumacher a v cíli byl druhý. Celý víkend dominovali oba jezdci Ferrari a ostatní byli v roli statistů. Od začátku sezóny získala stáj Ferrari již 5. double. Michael Schumacher byl pokaždé na stupních vítězů (nejhůře 3. v GP Malajsie).

2001 - Michael ukončil trápení všech svých konkurentů. Vyhrál kvalifikaci i závod a zajistil si tak svůj čtvrtý titul mistra světa a z toho druhý pro Ferrari. Barrichello byl třetí za druhým Coulthardem.

2000 - pole position získal Michael Schumacher, ale již za první zatáčku měl před sebou Häkkinena, který jej před sebe již do konce závodu nepustil. Barrichello dojel čtvrtý.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L.Hamilton

2/ H.Kovalainen
3/ F.Massa

4/ R.Kubica
5/ T.Glock

6/ K.Räikkönen
7/ F.Alonso

8/ M.Webber
9/ J.Trulli

10/ N.Piquet
11/ S.Vettel

12/ J.Button
13/ D.Coulthard

14/ N.Rosberg
15/ N.Heidfeld

16/ K.Nakajima
17/ R.Barrichello

18/ G.Fisichella
19/ S.Bourdais

20/ A.Sutil


START Massa - skvěle, Raikkonen - nadějně
1
Massa - Hamilton
1
Coulthard - mimo trať
1
Massa - Hamilton - Kovalainen - Glock - Kubica - Alonso - Raikkonen - Weber
17
Massa - pit 8,2 s.
17
Kubica, Weber - pit
18
Hamilton - pit 9,0 s., za Massu
21
Raikkonen - pit
21
Alonso - pit
24
Vettel - out
32
Bourdais - pit - oheň
35
Barrichello - pit - oheň
3x
Nakajima - pit - oheň
36
Massa - Hamilton - Kovalainen - Glock - Alonso - Raikkonen
40
Hamilton - mimo trať - defekt levé přední pneumatiky - pit
43
Massa - pit 7,5 s.
47
Glock - pit
48
Kovalainen - pit 6,8 s.
49
Raikkonen - mimo trať
50
Alonso - pit
51
Raikkonen - pit
5x
Raikkonen - Alonso
56
Sutil - porucha brzd - mimo trať
56
Sutil - pit, out
57
Massa - motor - OUT
CÍL Kovalainen - Glock - Raikkonen - Alonso - Hamilton - Piquet - Trulli - Kubica - Weber - Heidfedl - Coulthard - Button - Nakajima - Rosberg - Fisichella - Barrichello - Bourdais - Massa


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners