Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Europe 2012 - preview

Grand Prix Europe 2012 - preview

Jaroslav Hanus, datum vydání 21.6.2012

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Europe 2012 - preview
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Pohled do minulosti evropské velké ceny F1.



2011 - Trať ve Valencii moc zajímavých míst nenabízí a podobné to bývá se zdejšími závody. Ani DRS z tohoto závodu neudělalo kdovíjakou akční podívanou. Pro Ferrari to byl tentokrát úspěšný závod. Fernando Alonso se postupně probojoval až na druhou pozici a symbolicky zopakoval svůj monacký výsledek. Felipe Massa předvedl výborný start, ale postupně se začal vytrácet, v cíli jsme ho viděli pouze na pátém místě. Svědomí by zcela jistě měli zpytovat členové pit-crew, kteří dnes nepracovali zcela optimálně a třeba v Felipeho případě nepřímo rozhodli o tom, že Massa nebude mít prostor k boji s Hamiltonem. V Evropské GP zvítězil Vettel a přiblížil se o další velký krok k obhajobě mistrovského titulu.

2010 - Nuda, nuda, nuda, nepotrestané manévry některých jezdců z čela startovního pole při předjíždění safety caru a pořadí v cíli: Vettel - Hamilton – Button - 9. F.Alonso - 14. F.Massa

2009 - Jestliže se v roce 2008 mohli všichni vymlouvat na to, že vše je ve Valencii nové a nuda, která přesně vystihovala charakter závodu, byla dána složitou aerodynamikou tehdejších formulí, pak je s podivem, proč závod v roce 2009 nebyl přehlídkou napínavého závodění. Monoposty F1 prošly přes zimu změnami, které měly zaručit snadné předjíždění, ale to nenastalo. Ukázalo se to na jiných tratích, ukázalo se to i zde. Samotná trať také není zrovna to, co by kvalitě závodění pomáhalo, ale v rámci možností městské aglomerace a schopností Hermana Tilkeho, je výsledek ještě relativně snesitelný. Pro Ferrari byl víkend ve Valencii velmi náročný. Po týdnech čekání na Schumachera tu byl najednou někdo jiný. Byl jím Luca Badoer, dlouholetý testman Scuderie Ferrari. A asi nikdo nečekal nějaké výkonové zázraky (ty se čekaly od Míchaela Schumachera), ale také nikdo nečekal, že Luca bude dojíždět poslední. Bohužel taková však byla realita. Reputaci týmu tak musel zachraňovat Kimi Raikkonen. Raikkonen v kvalifikaci zabojoval a obsadil šesté místo. Přestože si sudou startovní pozici nepřál, poradil si se startem velmi dobře a posunul se až na čtvrté místo. S dopomocí systému KERS a kolizí ostatních závodníků se vpřed probojoval i Badoer. Svého postupu si užíval jen do třetího kola, ve kterém dostal hodiny a propadl se startovním polem zpět. O dalším vývoji závodu lze napsat snad jen to, že nebýt pár omylů, chyb, technických defektů, nedělo by se na trati absolutně nic, co by mělo poutat pozornost diváků a vyrušit je z odpoledního spánku. Raikkonen se v průběhu závodu vypořádal s Kovalainennem. Badoer kromě dalších hodin předvedl i zbabělý odjezd z boxů doplněný přejetím bílé čáry oddělující trať od boxové uličky. Závod vyhrál po dlouhých 5 letech opět Rubens Barrichello (naposledy vyhrál GP Číny 2004 v barvách Scuderia Ferrari).

2008 - Evropská GP se přesouvá do Valencie, závod symbolizuje ukrutná nuda a exploze motoru Kimiho Raikkonena.

2007 - Nürburgring - kvalifikaci pro této GP zdramatizoval Hamilton těžkou havárii. Pro Ferrari získal pole position Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa. Počasí ukázalo, že v prostředí Nürburgring umí nabídnout zajímavé situace a je na závodnících jak se s nimi srovnají. Už v roce 2003 jsme byli svědky situace kdy traťoví komisaři a jeden fanoušek pomohli Michaelovi Schumacherovi zpět do závodu, když se ocitl částí vozu mimo trať. V roce 2007 byli diváci svědkem neuvěřitelného výkonu traťových komisařů, kdy Hamiltonův monopost zavěšený na traktoru vyvezli zpět na pevný asfalt. Naprosto unfair proti všem ostatním jezdcům, kteří skončili v únikové zóně první zatáčky (a že jich nebylo málo). Raikkonen odstoupil pro technickou poruchu a Massa se musel za mokra spokojit s druhým místem za Alonsem.

2006 - Nürburgring - V kvalifikaci byl nejrychlejší Alonso, ale hned za ním stál Schumacher a Massa. Michael Schumacher jel v závodě skvěle a zaslouženě si připsal další vítězství pro Scuderii Ferrari. Zahanbit se nenechal ani Felipe Massa, který bojoval s Raikkonenem a zároveň měl nadosah Alonsa.

2005 - Nürburgring – sedmé místo pro Barrichella a desáté pro Schumachera, tak vypadal startovní rošt z pohledu Ferrari. Naštěstí se oběma jezdcům podařilo v průběhu prostoupat pořadím a proto Barrichello ukončil své snažení na třetím místě a Schumacher na pátém.

2004 - Nürburgring – Schumachera na pole position doplnil Barrichello jen sedmým místem. Ferrari sice získalo double, ale mnoho se neradovalo – z úcty k zesnulému Umbertu Agnellimu.

2003 - Nürburgring – Schumacher zůstal v kvalifikaci jen těsně poražen nejrychlejším Raikkonenem. Barrichello byl čtvrtý. Hned na začátku závodu se před Michaela dostal jeho bratr Ralf a držel se před ním úspěšně. Po odpadnutí Raikkonenna oba bojovali o vítězství. Ale tomu bylo až do chvíle než se za Michaela dotáhl Montoya a poslal ho do únikové zóny v jedné ze zatáček. Michael měl štěstí, že zůstal půlkou vozu na asfaltu a nezhasnul mu motor. Traťoví komisaři a jeden z diváků ho tak během chvilky poslali zpět do závodu, ale v cíli už to nedalo lepší než páté místo. Barrichello byl třetí. Schumacher tím překonal hranici tisíce získaných bodů – 1002 bodů v F1 kariéře.

2002 - Nürburgring - Montoya v závodě dokázal, že je karikaturou férového závodníka, gentlemana. Trapné blokování Michaela Schumachera v 1. kole - prudké a několikanásobné změny směrů, které odporují pravidlům. Navíc blokování Davida Coultharda a jeho následná likvidace. To opravdu nebyl šťastný den pana Montoyi. Skvělý výkon předvedl Barrichello a po zásluze závod vyhrál. Po problémech Ralfa Schumachera v boxech se uvolnila cesta pro stříbrnou pozici Michaela Schumachera v cíli.

2001 - Nürburgring - Zajímavý závod, který opět dokázal jak silné byly týmy Ferrari a Villiams v roce 2001. Tento závod přinesl 3 kritické momenty. 1.Start kdy Michael Schumacher v rámci pravidel o změně směru zavíral Ralfa Schumachera . 2.První zastávky v boxech - bylo vidět, jak Michael hlídá Ralfa, aby spolu zajeli do boxů 3.Ralfův výjezd z boxů - pravidla sice říkají, že jezdec nesmí přejet čáru na výjezdu. Ralf nikoho neohrozil ani nezískal pozici, proto byla penalizace velmi přísná. Fanoušci Ferrari děkovali značce BMW, že vyrábí tak dobré motocykly - známý kapotovaný skůtr BMW bezpečně dovezl Michaela od vracečky Dunlop až do boxů. Michael Schumacher vyhrál svou 49. GP. Barrichello dojel na pátém místě.

2000 - Nürburgring – v kvalifikaci ještě vévodil Coulthard, ale v mokrém závodě si důležitých 10 bodů za vítězství vybojoval Michael Schumacher

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners