Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Vyhraje Scuderia Ferrari v roce 2019 alespoň jednu GP ve Formuli 1?

Hlasů celkem: 26

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix China 2009

Grand Prix China 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 19.4.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix China 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ani čínská velká cena nepřinesla týmu Scuderia Ferrari a jeho fanouškům mnoho důvodů k radosti.



Termín
19. 04. 2009
Okruh
Shanghai
Počasí
zataženo, déšť
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel

Vítězství si z Číny odváží Sebastian Vettel. Vettel opět ukázal svou genialitu na vodě a zbytek startovního pole porazil rozdílem třídy. Dokázal, že i s autem s obyčejným difuzorem lze vyhrát. A jak!

Scuderia Ferrari se snaží zlepšit svou pozici, ale stále se jí nedaří nalézt správnou cestu. Vedení týmu mělo již před začátkem sezóny strach o spolehlivost, s rychlostí neměl být problém. Realita ukázala, že problém je se spolehlivostí i rychlostí.

Pohled na nedělní nebe nad Shanghaijí vyvolal, po zkušenostech z Malajsie, obavy zda se GP Číny vůbec pojede. Čínská velká cena byla odstartována bez zpoždění, ale již klasickou formou parodie na téma start - start za safety carem. Ano je to bezpečné, ale to je tak všechno. Kontrola trakce byla taky bezpečná, přesto již ve vozech F1 není. Stovky aerodynamických křidélek dělaly auto taky bezpečnější a dnes již na vozech nejsou. Pokud má vedení závodu dostatek odvahy pustit jezdce na mokrou trať, mělo by mít i dostatek odvahy nechat je odstartovat klasickým způsobem. Neustále odvolávání na bezpečnost už začíná působit trapně alibisticky.

Zatímco se chystal odjezd safety caru z trati a první ostré kolo závodu, Raikkonen hlásil týmu problémy s motorem. Je možné, že pak omezil jeho výkon, aby alespoň dojel. Na trati toho pak již moc neukázal. Přes některé světlé chvilky a dobré reakce si Kimi z Číny neodvezl ani jeden bod. Chyběla rychlost a ostatním soupeřům se kupodivu nechtělo moc z trati ven. Velkým úspěchem alespoň bylo, že poprvé v sezóně dokončil závod, resp. řádně odjel všechna kola závodu.

Massa předvedl mnohem sympatičtější výkon. Během pár kol se dostal o hodně míst dopředu a zdá se, že to bude právě Felipe, kdo bude u Ferrari specialista na mokro. Po loňském trapném výkonu na Silverstonu se rehabilitoval neskutečným výkonem v Interlagosu a i nyní ukázal, že jeho schopnosti závodit na vodě jsou na velmi dobré úrovni. Je také otázku, jestli by zde byla předchozí věta, kdyby po výletu mimo trať v prvním kole nemohl pokračovat dále. Felipe Massa závodil až do dvacátého kola. V další safety car fázi se jeho Ferrari F60 rozhodlo, že už další jízdu v dešti nebude tolerovat a zastavilo se. Vyhlídky na první opravdu dobrý výsledek Ferrari a první mistrovské body tak vzaly velmi rychle za své.

Co s tím dále? Tohle je opravdu těžká situace. Ferrari je v současné době opravdu značně mimo. Je to jako kdyby současné vedení stáje a jednotliví zaměstnanci postupně zapomínali, co je naučil Jean Todt, Ross Brawn a Michael Schumacher. Prohrát v boji o vítězství ve velké ceně s někým v přímém souboji je smutné, ale je to čestné, je to boj, je to sport. Pokud se ale ani do boje nedostaneme, je to smutné o to víc. A být po třech závodech v poháru konstruktérů na stejné příčce jako Force India? Nic proti Týmu Force India. Dnes mohla být situace ještě „veselejší“, kdyby Sutil dojel. Scuderia Ferrari by tak byla posledním týmem bez mistrovského bodu.

Ale vše zlé je pro něco dobré. Po depresi obvykle nastává boom, takže se máme na co těšit. Tento nemilý stav může také přinést trochu čerstvého větru mezi řady fanoušků, které se zdravě pročistí o ty , kteří týmu fandili jen protože to bylo „IN“ a fandit vítěznému týmu je vždy pohoda. Schválně zkuste se dívat kolem sebe a sledovat reakce ...



Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 36 bodů, RBR-Renault 19.5, Toyota 18.5, McLaren-Mercedes 8, BMW Sauber 4, Renault 4, STR-Ferrari 4, Williams-Toyota 3.5, Ferrari 0, Force India-Mercedes 0.

Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 21 bodů, Rubens Barrichello 15, Sebastian Vettel 10, Timo Glock 10, Mark Webber 9.5, Jarno Trulli 8.5, Nick Heidfeld 4, Fernando Alonso 4, Heikki Kovalainen 4, Lewis Hamilton 4, Nico Rosberg 3.5, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 1.




Nashledanou za 7 dnů v Bahrainu ...



V minulých letech to vypadalo v Číně následovně:

2008 - GP Číny byla jednou velkou nudnou přehlídkou. Ano, předjíždělo se, ale úplně někde jinde než by si fanoušci Scuderie Ferrari. Start bez jakékoliv zápletky, taktéž následný vývoj, překvapil snad jen defekt levého předního kola vozu H.Kovalainena a pak docela zbrklé předjetí Raikkonena Massou, které mohlo být přeci jen trochu lépe herecky zvládnuto. V předposlední velké ceně sezóny zvítězil Hamilton před Massou a Raikkkonenem.

2007 - Ano, konečně došlo i na Hamiltona a ten svou hrubou chybou dal šanci a naději Kiminu Raikkonenovi a Fernandovi Alonsovi bojoval o titul v poslední velké ceně tohoto roku. O výsledku závodu rozhodla chyba Hamitlona v nájezdu do boxů, na absolutně sjetých pneumatikách se neudržel na asfaltu a skončil v únikové zóně. Vyhrál Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa.

2006 - Ve chvíli kdy Michael Schumacher potřeboval bezpodmínečně porazit Alonsa se počasí rozhodlo připravit vlhké překvapení. Jediné štěstí bylo to, že v neděli už pršelo jen minimálně a ještě ke všemu se správnou chvíli. A vlastně těch „šťastných“ chvilek bylo více – když udělal Renault taktickou chybu s výměnou pneu, když zkazil Alonsův pit stop, když Fisichella nevyřadil Michaela... Renault si mohl gratulovat, že aspoň ta týmová režie mu vyšla, protože jinak si závod prohráli fakticky sám. Schumacher svým vítězstvím nakročil k zisku dalšího titulu.

2005 - Nudný závod který byl párkrát napínavý – pár soubojů a havárií. Michael Schumacher nechť děkuje bohům, panu Tilkemu a čínským stavebním dělníkům... to jak se potkal s Albersem vypadalo dost ostře, těžko povědět kdo byl na vině. Přesednutí do náhradního auta, start z boxů, o dvě sekundy pomalejší časy na kolo než Monteiro (i když měl lehčí auto) a následný infarkt pneumatik, které ztratily přilnavost a Michael šel v průběhu Safety car fáze mimo trať. Konec......a už jen sledovat, jestli dojede Montoya...a on nedojel. Rubens musel zastoupit Michaela, ale skončilo to letos již klasicky, chvíli se držel před Weberem, Buttonem a Coulthardem. Časem mu však odcházely pneumatiky i brzdy. No a také body, které se za dvanácté místo opravdu neberou.

2004 - Čína se připravovala na cirkus Formule 1 už delší dobu, základem bylo vybudování úplně nového okruhu v Shanghai. Na okruhu vyrostlo mnoho velkých tribun pro 150 000 diváků, je otázkou kolik lidí by první rok přišlo, kdyby nebyla větší část určená pro sponzory. Michael Schumacher se už od pátku trápil s problémovým software ve svém voze. A když Michael nedokončil kvalifikaci kvůli své chybě nebo vinou výpadku traction control, zdálo se, že už si svou porci smůly vybral. Navíc Rubens Barrichello získal pole position, tak Michaelův výpadek nemusel až tak bolet. Závod začal celkem bezproblémově, až na Michaela Schumachera, který startoval z boxů, a Oliviera Panise, který zaspal na startu. Prvním napínavým momentem byla lehká kolize Massy a Coultharda, který ve snaze o Felipeho předjetí najel do jeho zádě. Nenudil se ani Michael, při předjíždění Kliena se jejich vozy vzájemně dotkly, Christian musel odstoupit, Michael pokračoval. Michael pak ještě předvedl krásné hodiny a defekt pneumatiky. Defekt pneumatiky postihl také Coultharda (David své dnešní destruction derby zakončil kolizí s Ralfem Schumacherem, po které Ralf zajel již jen do boxů a odstoupil, David tak zkazil Ralfovi skvěle rozjetý závod, ve kterém se vracel na závodní trať po své těžké havárii v Indinanapolis) a celé kolo upadlo Brunnimu. Co je ale důležitější, je to, že Rubens Barrichello předvedl bezchybný výkon a dojel si pro své druhé vítězství v roce 2004, kterým si také zajistil titul vicemistra F1 pro rok 2004. Měl z toho velkou radost a na pódiu nenechal na Lucovi Montezemolovi ani jednu nit suchou.

POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S.Vettel

2/ F.Alonso
3/ M.Webber

4/ R.Barrichello
5/ J.Button

6/ J.Trulli
7/ N.Rosberg

8/ K.Räikkönen
9/ L.Hamilton

10/ S.Buemi
11/ N.Heidfeld

12/ H.Kovalainen
13/ F.Massa

14/ T.Glock
15/ K.Nakadžima

16/ S.Bourdais
17/ N.Piquet

18/ R.Kubica
19/ A.Sutil

20/ G.Fisichella


START za Safery carem
1
Massa - mimo trať
2
Sutil - mimo trať
3
Raikkonen - mimo trať
4
Rosberg - pit
5
Alonso - pit
9
Restart
9
Hamilton - Raikkonen
9
Vettel - Weber - Barrichello - Button - Trulli - Hamilton - Raikkonen - Buemi - Massa
11
Hamilton - hodiny
11
Buemi - Raikkonen
11
Massa - Raikkonen
12
Heidfeld - Glock - kolize
13
Massa - Trulli
14
Weber - pit
15
Vettel - pit
15
Hamilton - Raikkonen
16
Nakajima - mimo trať
17
Trulli - Kubica - kolize
18
Safety car
19
Vettel - Buemi - kolize
20
Bourdais - hodiny
20
Massa - out
21
Restart
22
Vettel - Button - Weber - Hamilton - Raikkonen - Kovalainen - Barrichello - Buemi - Alonso
25
Glock - mimo trať
25
Nakajima - mimo trať
26
Raikkonen - pit 11,4 s.
27
Nakajima - mimo trať
28
Piquet - mimo trať
29
Button - mimo trať
30
Button - Weber (mimo trať)
31
Weber - Button
33
Hamilton - pit
34
Bourdais - hodiny
36
Vettel - pit

Weber - pit
41
Vettel - Button
42
Button - pit
43
Vettel - Weber - Button - Barrichello - Hamilton - Kovalainen - Sutil - Heidfeld - Glock
44
Nakajima - out
46
Piquet - mimo trať
46
Hamilton - mimo trať
47
Rosberg - mimo trať
48
Hamilton - hodiny
51
Sutil - out


CÍL Vettel - Weber - Button - Barrichello - Kovalainen - Hamilton - Glock - Buemi - Alonso - Raikkonen - Bourdais - Heidfeld - Kubica - Fisichella - Rosberg - Piquet - Sutil


Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners