Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Canada 2016

Grand Prix Canada 2016

Jaroslav Hanus, datum vydání 12.6.2016

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Canada 2016
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Nové turbo pomohlo Ferrari posunout těsně pod vrchol, Sebastian Vettel obsadil druhé místo v GP Kanady.



Termín
12. 6. 2016
Okruh
Montreal
Počasí
zataženo
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton




V Kanadě se ukázalo, že se snad blýská na dobré časy, když zejména Vettel dokázal jezdit celý víkend opravdu skvělé časy a projevilo se to i v samotném závodě. Do toho nastupoval z třetí pozice (v kvalifikaci ztratil na pole position jen minimum času) avšak díky geniálnímu startu byl v první zatáčce již na vedoucí pozici. V důsledku ne moc povedené strategie se Vettel propadl za Hamiltona, ale je nutné podotknout, že oba jezdili úplně jinou ligu než ostatní jezdci. Ztráta v cíli třetího Bottase 46 sekund je více než vypovídající. Raikkonen byl v cíli šestý (tedy na stejné pozici, ze které startoval), ani u něj tým strategii zastávek v boxech moc nezvládnul, ale za Vettelem zaostal o necelou minutu a to pro Kimiho nemůže být dobrá vizitka.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Nico Rosberg 116 bodů, Lewis Hamilton 107, Sebastian Vettel 78, Daniel Ricciardo 72, Kimi Räikkönen 69, Max Verstappen 50, Valtteri Bottas 44, Felipe Massa 37, Sergio Perez 24, Daniil Kvyat 22, Romain Grosjean 22, Fernando Alonso 18, Nico Hulkenberg 18, Carlos Sainz 18, Kevin Magnussen 6, Jenson Button 5, Stoffel Vandoorne 1.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Mercedes 223 bodů, Ferrari 147, Red Bull Racing TAG Heuer 130, Williams Mercedes 81, Force India Mercedes 42, Toro Rosso Ferrari 32, McLaren Honda 24, Haas Ferrari 22, Renault 6.




Nashledanou za 7 dnů v Baku...



V minulých letech to v Kanadě vypadalo následovně:

2015 - Ferrari opět zapracovalo na svém autě a prakticky až do sobotního třetího tréninku se nevědělo, zda nové úpravy přinesly svá pozitiva. Kvalifikace se pak ukázala velkým problémem pro Vettela, jehož motor nepracoval správně a proto vypadl již v první části kvalifikace. Naštěstí Raikkonen vybojoval třetí místo a zachraňoval čest týmu. Závod odstartoval nejlépe Hamilton jedoucí z pole position, Raikkonen držel třetí místo a Vettel se začal probojovávat z chvostu startovního pole. Vettel prakticky celý závod předjižděl a ve výsledku se vytáhl až na páté místo. O jedno místo před ním závod dojel Raikkonen. Vyhrál Hamilton před Rosbergem a Bottasem.

2014 - Ferrari sice díky Fernandovi Alonsovi vyhrálo první trénink, ale dále se výsledky vrátily do původních kolejí. Kvalifikace byla opět soubojem Rosberga a Hamiltona. Alonso byl rád za sedmé místo a Raikkonen byl spolehlivě desátý. Oba jezdci si stěžovali na nedostatek rychlosti. Do závodu odstartoval Alonso velmi průměrně, to Raikkonenovi se v postartovních tlačenicích dařilo více. Závod opět udělali jezdci Mercedesu, ať už svým soubojem na trati, ale hlavně svými poruchami, na které doplatil především Hamilton, který musel ze závodu odstoupit, zatímco Rosberg své auto dovezl na druhém místě. V nájezdu do posledního kola se střetli Massa s Perezem a oba po divokých nárazech do barier odstoupili. Čekali jsme proto, že především Alonso o dvě pozice vyskočí i v celkovém pořadí, ale to by nesměl zbytečně podlehnout Buttonovi. Raikkonen (i díky jedněm hodinám) dojel až desátý a bral jeden bod (může za něj velmi poděkovat výpadku Massy a Pereze, jinak by body nebral). V závodě zvítězil a historicky první triumf v GP si připsal Ricciardo.

2013 - Ferrari se ani tentokrát v deštivé kvalifikaci na velkou cenu Kanady moc nedařilo. V druhé části kvalifikace udělal chybu Massa a rozbil svůj vůz, následkem toho byla jen šestnáctá startovní pozice. Alonso si v závěru kvalifikace vybojoval pouze šesté místo. Pokud bychom měli zmínit něco o samotném závodu, pak stěžejní bylo systematické ujíždění vedoucího Vettela ostatním soupeřům a jeho suverénní vítězství, stejně tak jako postupné stoupání pořadím pro Alonsa a hlavně Massu, který dokázal předjet více jezdců než Alonso (byť samozřejmě můžete namítat, že Massa zdolal především méně náročné soupeře). Massa po problematické GP Monaca opět předvedl velmi dobrý výkon a stejně lze hodnotit i Alonsa. Alonso dokončil závod na druhém místě a Massa osmém.

2012 - Alonso se konečně pěkně kvalifikovat na třetí místo a bodoval i Massa šestým místem. Alonso sliboval, že už skončí loterie dosavadních závodů, neboť všichni rozumí pneumatikám atd. GP Kanady ukázala zajímavé zjištění, všichni kromě Ferrari pneumatikám rozumí. Jinak si nezle vysvětlit fakt, že Ferrari zvolilo pro Alonsa tak zajímavou strategii jakou zvolilo. Ve výsledku tato velká cena neskončila až tak špatně, neboť Vettel (který byl před závodem Alonsovi nejblíže) Alonsa porazil jen o jednu pozici. Massa se tentokrát pral se závodem hezky, ovšem do chvíle, kdy políbil zeď a následně udělal hodiny, pak sice stahoval a ztráta na vítěze – 25,2 vteřiny není veliká, při vyrovnanosti startovního pole to stačilo jen na poslední bodované desáté místo a jeden mistrovský bod.

2011 - Ferrari slibovalo pro Kanadu velké zlepšení. Toto zlepšení skutečně přišlo a už od úvodních tréninků oba jezdci zajížděli slibné časy. Příjemný byl proto i pohled na výsledky kvalifikace, kde byl za Vettelem druhý Alonso a třetí Massa. Uplakaná neděle pak utvořila kulisu závodu. Alonso hned po startu pro sraby (za safety carem) nestačil na Vettela. Massa se pevně držel Alonsa. Drama opět tvořil Hamilton, bojoval s Webberem, Schumacherem i Buttonem (s tím definitivně a je otázka kdo za kolizi týmových kolegů mohl). Slibně rozjetý závod přerušil déšť obrovské intenzity. Počasí trucovalo skoro dvě hodiny než umožnilo jezdcům i divákům dokončit toto velké sportovní utkání. I po restartu závodu vpředu bezpečně ujížděl Vettel. Massa se nemohl vypořádat s Kobayashim a Alonso se postupně vzpamatovával ze strategické kocoviny u Ferrari. Jak jinak nazvat přezutí na přechodné pneumatiky, když za minutu poté začne průtrž mračen nebo klasické volání dvou vozů do boxů naráz. Cestu závodem pomohl Alonsovi ukončit svým neústupným manévrem Button. Massa tak byl jediným zástupcem Scuderie Ferrari, který pokračoval v závodě. A i on měl namále, když po výměně pneumatik, již na suché směsi ztratil kontrolu nad vozem a „naštěstí“ zničil jen přední spoiler. To ho však vyřadilo z boje o pódium. Do tohoto boje se zajímavě vmísil Michael Schumacher a byla veliká škoda, že ho postupně zdolal jak pozdější vítěz Button, tak Webber. Zlé dítě této velké ceny – Jenson Button – v posledním kole předjel ještě chybujícího Vettela a připsal si vítězství. Na cílové čáře pod šachovnicovou vlajkou nám udělal alespoň malou radost Massa, neboť se mu konečně podařilo zdolat Kobayashiho.

2010 - Z pohledu Ferrari to byl závod dvou tváří. Fernando Alonso dokázal bojovat o vítězství, ale svou neschopností efektivně srovnat jezdce okolo zpět, se nechal odsoudit k třetímu místu v cíli. Po tureckém propadáku se ale na jeho jízdu dalo opět koukat a chválit. A to i třeba za to, že se nelekl Hamiltona (který opět porušil pravidla v boxech) a nenechal ho předjet. Felipe Massa doplatil zejména na svůj průměrný kvalifikační výkon. Start také nepředvedl bůhvíjak dobrý a proto se dostal do presu v první zatáčce, kde se střetl se svým osudovým soupeřem – Liuzzim. Po výměně předního spoileru zajížděl nejrychlejší časy, ale co to bylo platné, když byl úplně vzadu. Postupně se propracoval vpřed, ale pak se opět zasekl za Liuzzim. Když ho nemohl předjet raději si dojel pro nové pneumatiky. A zakrátko opět Liuzziho dojel, napotřetí se už předjíždějící manévr povedl. To ale nebyl konec Massovo trápení. V závěru závodu už jel na bodech a chtěl více. Dalším soupeřem byl tvrdě bránící Schumacher a byl to právě Massovo učitel Michael, kdo mu zničil přední spoiler. Tato akce měla dva důsledky. Felipe musel podruhé do boxů pro nový kus předního spoileru a bodované pozice se nadobro vzdálily.

2009 - závod se nejel

2008 - Drolící se trať, která byla ještě měsíc před GP pod vrstvou sněhu, slibovala problémy. Ty se projevily již v kvalifikaci, kde se Raikkonenovi ani Massovi moc nedařilo. Potřeba zvýšit přítlak se projevila v nedostatečné maximální rychlosti na rovinkách, které jsou zde opravdu dlouhé. Špatné časy na jedno kolo se proto logicky dostavily. Na startu závodu si svou pozici skvěle uhlídal Kubica a nedal velmi dobře startujícímu Raikkonenovi šanci. Však Kimi také při náznaku prvního problému utlumil své ambice. Pohromou závodu se však pan Hamilton. Ve chvíli kdy odjížděl od svého týmu v boxech totálně zapomenul že se v pravidlech říká něco o možnosti vyjet z boxů při safety car fázi a o tom co se dělá při červeném světle ani nemluvě. A pak stačilo již jen učinit rozhodnutí jestli sejmout Raikkonena nebo Kubicu. Vzhledem k tomu, že Kubica pak vyhrál svojí první GP, je vám jasné koho si Hamilton vybral. Ano, Raikkonena. Nulový bodový přírůstek je určitě pohodlnější než dohánět desetibodový náskok. Následovaly zmatky při tankování Massy a čekání zda Massa přiveze z Kanady alespoň nějaké body. Felipe se nevzdával a bojoval. Jeho předjetí Barrichella a Kovalainena bylo opravdu nádherné.

2007 - již kvalifikace naznačila, že se v této velké ceně mnoho očekávat nemůžeme. Raikkonen se kvalifikoval jako čtvrtý a Massa pátý. O pravý adrenalinový zážitek se svým dramatickým karambolem postaral Kubica. Nová pravidla o jízdě za safety carem a práci v boxech vynesla Massovi diskvalifikaci. Raikkonen byl rád s částečně poškozeným vozem za páté místo.

2006 - Schumacher byl po kvalifikaci pátý a Massa desátý. Schumacher na své oblíbené trati moc neúřadoval, neboť nebyl schopen předjet mobilní šikanu v podobě vozu J.Trulliho. Poté co se před Trulliho dostal, byl mnohem rychlejší a v závěru předjel druhého Raikkonena. Massa byl pouze pátý.

2005 - Schumacher v kvalifikaci podlehl Buttonovi. Barrichello startoval z posledního místa. Schumacher zažil na startu to co dělal často ostatním, Button jej zavřel a Michael se propadl na šesté místo. Před Buttona se dostal Fisichella a Alonso. Button, Fisichella, Alonso ani Montoya (dískvalifikace) neviděli cíl. Jím jako první projel Raikkonen následován Schumacherem. Barrichello se v dramatickém závodě propracoval až na třetí místo.

2004 - až do sobotní kvalifikace se to moc nepotvrzovalo, ale pak Ralf překonal Buttonův super čas a pevně se usadil na Pole Position. Jeho bratr Michael se propracoval jen k 6. startovnímu místu, což odstartovalo diskuse, jakou strategii pro závod u Ferrari zvolili. Barrichello byl sedmý. Samotný závod přinesl řadu zajímavých momentů, zajímavé výsledky a ještě zajímavější výsledky po diskvalifikaci vozů Williams a Toyota. Nezklamala dvouzastávková strategie a Michael si mohl dojet pro své 7 vítězství v roce 2004 a 7 vítězství v Montrealu. Stejně dobře si vedl i Rubens Barrichello, který byl v cíli druhý a kdyby se mu podařilo díky jinému nastavení auta na Top Speed předjet M.Schumachera, mohl dokonce i vyhrát.

2003 - v Montrealu bylo opravdu živo - v pátek zajímavá mokrá kvalifikace. V sobotu hádky šéfů teamů (Minardi, Mclaren, Williams, Jordan) o peníze. A konečně v neděli velmi napínavý závod s dobrým koncem. Michael Schumacher i přes obrovské technické problémy porazil svého bratra Ralfa, zvítězil a posunul se do čela mistrovství světa a Ferrari v čela poháru konstruktérů. Rubens Barrichello měl celkem smůlu - nejdříve kolize s Trullim, pak odpadlý levý deflektor. Hlavní ale je, že dokázal porazit Kimiho Raikkonena a sebrat mu body. Nejenom vozy Ferrari se loupaly - Montoya při závodě přišel o pravé zpětné zrcátko a pak Ralf Schumacher přišel o levé.

2002 - pole position získal Montoya a za něj se srovnal Schumacher a Barrichello. Na startu se Barrichello dostal na druhé místo a hned v druhém kole předjel Montoyu. Poté začaly pořadí v závodě určovat především safety car fáze a tak se na nejvyšší příčku prodral Schumacher následován Coulthardem a Barrichellem.

2001 - závod bratří Schumacherů ... pole position vyhrál Michael před Ralfem, od startu okupovali ve stejném pořadí první dvě místa a to až do 50. kola, ve kterém Ralf tankoval a měnil pneumatiky přičemž se stačil vrátit na trať před Michaela a své první místo uhájil až do cíle. Barrichello po kolizi s Montoyou závod nedokončil.

2000 - kvalifikaci i závod vyhrál Schumacher. Barrichello startoval z třetího místa, závod dokončil jako druhý.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ N. Rosberg
3/ S. Vettel

4/ D. Ricciardo
5/ M. Verstappen

6/ K. Räikkönen
7/ V. Bottas

8/ F. Massa
9/ N. Hulkenberg

10/ F. Alonso
11/ S. Perez

12/ J. Button
13/ D. Kvyat

14/ Gutierrez
15/ R. Grosjean

16/ C. Sainz
17/ J. Palmer

18/ P. Wehrlein
19/ M. Ericsson

20/ F. Nasr
21/ R. Haryanto

22/ K. Magnussen


PRŮBĚH ZÁVODU




START Vettel – skvěle na 1. místo
1
Vettel - mimo trať
1
Nasr – Magnussen – kolize
1
Vettel – Hamilton – Verstappen - Ricciardo - Räikkönen
11
Button – out
11
Vettel – pit
11
Räikkönen – pit
12
Hamilton – Verstappen – Ricciardo – Vettel
15
Räikkönen – Kvyat
17
Vettel – Ricciardo
18
Vettel – Verstappen
18
Palmer – out
18
Räikkönen – Perez
24
Hamilton – pit – za Vettela
26
Vettel – Hamilton – Verstappen - Räikkönen – Ricciardo
33
Räikkönen – pit
37
Vettel – pit – za Hamiltonem
37
Massa – out
44
Hamilton – Vettel – Verstappen – Bottas – Rosberg - Räikkönen
69
Rosberg – mimo trať


CÍL Hamilton - Vettel - Bottas - Verstappen - Rosberg - Räikkönen - Ricciardo - Hulkenberg - Sainz - Perez - Alonso - Kvyat - Gutierrez - Grosjean - Ericsson - Magnussen - Wehrlein - Nasr - Haryanto




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners