Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Belgium 2010

Grand Prix Belgium 2010

Jaroslav Hanus, datum vydání 29.8.2010

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Belgium 2010
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Velká cena Belgie nedopadla pro Scuderii Ferrari zrovna výtečně, ale závod to byl naprosto špičkový. Všech 44 kol bylo na co koukat, akce se odehrávala nejen na trati, ale i v oblacích.



Termín
29.8.2010
Okruh
Spa-Francorchamps
Počasí
přeháňky
Pole position
Mark Webber
Vítěz
Lewis Hamilton




Oba jezdci Scuderie Ferrari zajížděli již od prvních tréninků nejlepší časy. Páteční tréninky jsou však jen vějičkou, na kterou se dá jednoduše chytit. Pozorovatel musí být ostražitý. Idylka skončila s příchodem soboty. Třetí trénink a šesté + sedmé místo Alonsa a Massy ukázaly, jaká je realita. V kvalifikaci se do hry zamotalo počasí a několik chybných strategických rozhodnutí a najednou jsme nevěřili svým očím, protože šestá startovní pozice Felipeho Massy a hlavně desátá příčka Fernanda Alonsa nebyly vůbec „ideální“.

Dlouholetý jezdec Rubens Barrichello slavil ve Spa-Francorchamps svou 300. účast ve velké ceně F1. Rubens se v posledních měsících s oblibou strefoval do současnosti i minulosti Scuderie Ferrari a dění kolem a v tomto týmu. A i GP Belgie byla v tomto směru plodná. Rubens zcela selhal při brždění do bus-stop šikany v prvním kole závodu a zcela brutálně narazil do zadní části vozu Fernanda Alonsa. Alonsovo F10 jen zázrakem tento náraz přestálo a Fernando mohl pokračovat v závodě dál, i když s nemalými problémy (což dokumentují dvě dodatečné zastávky v boxech). Alonso pak předváděl skvělou stíhací jízdu při níž se mu dařilo nejen postupovat vpřed, ale i dokonce stahovat časovou ztrátu na vedoucího Hamiltona.

Přišel však déšť. Zatímco dítě štěstěny Hamilton opět chyboval a opět se mu nic nestalo, Alonso chyboval též a zničil své Ferrari. Z možného postupu z osmé příčky na lépe bodované pozice tu najednou byla rána a konec nadějí na jakýkoliv příděl bodů.

Felipe Massa závod v Belgii absolvoval. Bez přívlastku. Ano skvěle odstartoval, ale pak již jen kroužil v rámci možností, ale nutno ocenit, že bez chyb. Kdo čekal nějakou větší akci po restartu závodu (po Alonsově nehodě) a zejména rychlé zpráskání jezdců jedoucích o kolo zpět, byl opět zklamán.

Velkou cenu Belgie vyhrál Lewis Hamilton, kromě jedné velmi, velmi slabé chvilky, bezpečně vévodil ostatním jezdcům a z tohoto pohledu si své vítězství zaslouží. Druhý dojel Webber, který těžil z konzervativního přístupu, podobně jako třetí Kubica a čtvrtý Massa. Pátý Sutil potvrdil, že trať ve Spa sedí vozům Force India. Šestý dojel Rosberg a sedmý Schmacher. Při pohledu na jejich startovní pozice (hlavně tu Schumacherovu) je jim nutno k jejich výkonu pogratulovat a i k tomu jak mezi sebou bojovali.

Zanedlouho nás čeká závod v Monze. Domácí závod pro Scuderiu Ferrari. Bude Scuderia Ferrari slavit? Rozbije Luca di Montezemolo další televizi? Uvidíme!





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Lewis Hamilton 182 bodů, Mark Webber 179, Sebastian Vettel 151, Jenson Button 147, Fernando Alonso 141, Felipe Massa 109, Robert Kubica 104, Nico Rosberg 102, Adrian Sutil 45, Michael Schumacher 44, Rubens Barrichello 30, Kamui Kobayashi 21, Vitaly Petrov 19, Vitantonio Liuzzi 12, Nico Hulkenberg 10, Sebastien Buemi 7, Pedro de la Rosa 6, Jaime Alguersuari 4.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 330 bodů, McLaren-Mercedes 329, Ferrari 250, Mercedes GP 146, Renault 123, Force India-Mercedes 57, Williams-Cosworth 40, BMW Sauber-Ferrari 27, STR-Ferrari 11.




Nashledanou za 14 dnů v Itálii...



V minulých letech roce to v Belgii vypadalo následovně:

2009 - Kimi Raikkonen předvedl v této velké ceně bezchybný výkon a po zásluze si vyjel 10 bodů za vítězství. Na startu ho zbrzdil Barrichello, který se nemohl rozjet, ale potom už to byl jeden velký koncert. Snad poprvé ve své kariéře zvládl restart, což mu přineslo vedení v závodě, které si udržoval až do konce. Luca Badoer jel s minimálním přítlakem a proto byl schopen zajíždět špičkové časy v první sektoru trati, bohužel v dalších částech trati už ztrácel. Přesto dokázal celý závod odjet bez viditelných chyb a to se cení.

2008 - Do vývoje závodu v roce 2008 zasáhlo počasí a do velké míry ovlivnilo i jeho osud. Dramatičnosti závodu to plně prospělo. Zatímco na začátku se díky změnám podmínek na trati dostal Raikkonen až do čela před Hamiltona a Massu, jedno kolo před cílem skončil ve zdi lemující trať a pohřbil tak své naděje na obhajobu titulu mistra světa. Cílem tehdy projel jako první Hamilton před Massou, ale 3 hodiny po skončení závodu byla oznámena penalizace 25 sekundami pro Hamiltona (pád na třetí místo), za to jak si při předjíždění Raikkonena v Busstop zkrátil šikanu. Hamilton sice Raikkonena následně pustil před sebe, ale učinil tak pěkně vychytrale - zařadil se těsně za Raikkonena a nechal se vyvézt tak, aby nebyl problém předjet Raikkonena na nájezdu do první zatáčky. Hamilton chytře využil situace systémem " štěstí v neštěstí". Rozhodnutí komisařů o penalizaci pak vyvolávalo bouřlivé diskuse ještě dlouho po skončení sezóny 2008.

2007 - pole position a vítězství Kimiho Raikkonena v závodě předznamenaly velký obrat v boji o mistrovský titul – najednou byla Scuderia Ferrari opět na koni. Zahanbit se nenechal ani Massa – byl druhý v kvalifikaci i závodě.

2006 - závod se nekonal.

2005 - Tradiční bašta Michael Schumachera - Spa-Francorschamps přivítalo všechny přihlížející deštěm, který s drobnými přestávkami zajišťoval mokrou trať. Ve chvíli kdy Michael útočil na Alonsa si okolí tratě prohlížel Fisichella. Nastalou situaci řešilo ředitelství závodu safety car fází. A zde Räikkonen opět přesvědčil, že umí stále překvapit. Jeho zádržný manévr, kdy při nájezdu do pitu brzdil zbytek pole a čekal až se mu uvolní místo po odbavení Montoyi, byl opravdu kouzelný. Krátce poté se stala první chyba v týmu Ferrari - Michael dostal suché pneumatiky a o kolo později musel znovu do boxů pro přechodné. Z nich vyjel před Satem. Po restartu se Sato neudržel a ukončil po dlouhé době slibné účinkování jedničky týmu Ferrari. Rubens Barrichello se po taktických chybách se zastávkami v boxech musel spokojit jen s pátým místem.

2004 - v tomto roce, v této GP si mohl Michael Schumacher zajistit titul mistra světa. Michael se celý závod, do kterého odjel z druhého místa, snažil absolvovat bez chyb a to se mu nakonec podařilo. Dojel též na druhém místě a mohl slavit svůj sedmý titul mistra světa F1. Barrichello dojel třetí.

2003 - závod se nekonal.

2002 - Schumacher dominoval celému víkendu – pole position a vítězství v GP. Barrichello byl v kvalifikaci třetí a druhý v závodě.

2001 - Michael opět dokázal, že jeho titul "King of Francorschamps" je v oprávněném držení. Stylem, kterým předjel Ralfa v 1. kole byl úžasný, celý závod si dokázal všechny protivníky pohodlně držet od sebe. Velká škoda byla v tom, že Rubens Barrichello urazil přední spoiler, takže nějaké taktizování s druhou zastávkou bylo tutam, malým zázrakem, bylo také to, že se dostal před Alesiho a dojel pátý.

2000 - závod, který vešel do historie jedním z nejúžasnějších předjížděcích manévrů – Michael Schumacher s opotřebovanými pneumatikami sváděl na osychající trati tvrdý souboj s Häkkinenem. Barrichello závod pro technickou závadu nedokončil.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ M. Webber

2/ L. Hamilton
3/ R. Kubica

4/ S. Vettel
5/ J. Button

6/ F. Massa
7/ R. Barrichello

8/ A. Sutil
9/ N. Hulkenberg

10/ F. Alonso
11/ J. Alguersuari

12/ V. Liuzzi
13/ H. Kovalainen

14/ N. Rosberg
15/ J. Trulli

16/ S. Buemi
17/ K. Kobayashi

18/ B. Senna
19/ S. Jamamoto

20/ T. Glock
21/ M. Schumacher

22/ P. de la Rosa
23/ L. di Grassi

24/ V. Petrov


PRŮBĚH ZÁVODU




START Massa - skvěle
1
déšť
1
Alonso - Barrichello - kolize
1
Barrichello - out
1
Hamilton - Kubica - Button - Vettel - Massa - Vettel
2
Safety car
3
Restart
4
Hamilton - Button - Vettel - Kubica - Webber - Massa - Sutil - 18.Alonso
4
Alonso - pit, Alguersuari - pit
5
Senna - out
10
Alonso - Trulli
11
Petrov - Schumacher - Rosberg
15
Alonso - Sutil
16
Button - Vettel - kolize
16
Vettel - out
16
Button - out
21
Vettel - penalty
21
Hamilton - Kubica - Webber - Massa - Schumacher - Roberg - Sutil - Kobajashi - Alonso - Petrov
22
Webber - pit
22
Massa - pit
25
Hamilton - pit
25
Vettel - Liuzzi - kolize
26
Liuzzi - pit - nový přední spoiler
26
Vettel - defekt levé zadní pneumatiky - pit
34
déšť
34
Alonso - pit
35
Hamilton - pit
35
Hamilton, Kubica, Webber, Massa - pit
37
Hamilton - Webber - Kubica - Massa - Sutil - Schumacher - Kobajashi - Alonso - Rosberg - Petrov
38
Alonso - out
39
Safety car
41
Restart
41
Trulli - mimo trať
42
Rosa - mimo trať


CÍL Hamilton - Webber - Kubica - Massa - Sutil - Rosberg - Schumacher - Kobayashi - Petrov - Alguersuari - Liuzzi - de la Rosa - Buemi - Hulkenberg - Vettel - Kovalainen - di Grassi - Glock - Trulli - Yamamoto




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners