Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Vyhraje Scuderia Ferrari v roce 2019 alespoň jednu GP ve Formuli 1?

Hlasů celkem: 6

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Abu Dhabi 2016

Grand Prix Abu Dhabi 2016

Jaroslav Hanus, datum vydání 27.11.2016

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Abu Dhabi 2016
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Mistrovský titul pro Nica Rosberga je hlavní zprávou spojenou s GP Abu Dhabi 2016.



Termín
27.11.2016
Okruh
Yas Marina Circuit
Počasí
jasno, sucho
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton


Pro Formuli 1 skončila sezóna 2016 poslední velkou cenou. V té ještě o titul bojovali jezdci Mercedesu. Od prvních tréninků po kvalifikaci si lépe vedl Hamilton. Zahanbit se nenechal ani Vettel, který vyhrál třetí trénink. Bohužel však v kvalifikaci byl Vettel jen pátý za čtvrtým týmovým kolegou Raikkonenem.

Od začátku závodu v čele jezdil Hamilton, který čekal na chybu druhého Rosberga. Tomu při vítězství Hamiltona stačilo i třetí místo k mistrovskému titulu. Rosberg měl poprvé namále, když se zdržel při své první zastávce v boxech, neboť musel čekat než kolem něj přejede Vettel. A Vettel se do centra dění dostal i v závěru závodu. Ačkoliv si musel ještě 20 kol před cílem dojet pro nové pneumatiky a jeho závod se zdál promarněný, na lepší než šesté místo to nevypadalo, opak se stal pravdou. Vettel jezdil skvělé časy. Naopak Hamilton většinu závodu účelově brzdil tempo Rosberga i dalších soupeřů a v závěru závodu to dělal velmi intenzivně. To pomohlo Vettelovi dostat se přes Raikkonena (ten mu uvolnil cestu sám), Ricciarda a Verstappena. V závěru závodu ještě Vettel útočil na Rosberga, ale pořadí se už nezměnilo. Nico Rosberg zaslouženě získal svůj první mistrovský titul, čímž se vyrovnal svému otci Kekemu Rosbergovi. Na stupních vítězů zářil i třetí Vettel. Jediný kdo neměl moc radost byl poněkud kyselý Hamilton … holt není každý den posvícení ;-)

Stejně jako v předchozích letech si můžeme prohlédnout i přehled statistiky bodování vybraných jezdců a týmů. Ferrari paradoxně neztratilo až zase tak moc a to především díky zlepšeným výkonům Kimiho Raikkonena. Bohužel chybou Ferrari je to, že nemělo „zase až tak moc ztrácet“, ale naopak získat a to se Ferrari nepodařilo. To že to i v kruté konkurenci Mercedesu jde jasně ukázal Red Bull.

2016/2015/2014/2013/2012/2011
Mercedes 765 / 703/ 701 / 360 / 142 / 165
Red Bull Racing TAG Heuer 468 / 187 / 405 / 596 / 460 / 650
Scuderia Ferrari 398 / 428 / 216/ 354 / 400 / 375
Williams-Mercedes 138 / 257 / 320 / 5 / 76 / 5
Renault 8 / 78 / 10 / 315 / 303 / 73
McLaren-Mercedes 76 / 27 / 181 / 122 / 378 / 497



2016/2015/2014/2013/2012/2011
Nico Rosberg 385 / 322 / 317 / 171/ 93 / 89
Lewis Hamilton 380 / 381 / 384 / 189 / 190 / 227
Daniel Ricciardo 256 / 92 / 238 / 20 / 10
Sebastian Vettel 212 / 278 / 167 / 397 / 281 / 392
Max Verstappen 204 / 49
Kimi Räikkönen 186 / 150 / 55 / 183 / 207
Valteri Bottas 85 / 136 / 186 / 4
Fernando Alonso 54 / 11 / 161 / 242 / 278 / 257
Felipe Massa 53 / 121 / 134 / 112 / 122 / 118
Jenson Button 21 / 16 / 126 / 73 / 188 / 270



Konečné bodové hodnocení jezdců v roce 2016: Nico Rosberg 385 bodů, Lewis Hamilton 380, Daniel Ricciardo 256, Sebastian Vettel 212, Max Verstappen 204, Kimi Räikkönen 186, Sergio Perez 101, Valtteri Bottas 85, Nico Hulkenberg 72, Fernando Alonso 54, Felipe Massa 53, Carlos Sainz 46, Romain Grosjean 29, Daniil Kvyat 25, Jenson Button 21, Kevin Magnussen 7, Felipe Nasr 2, Jolyon Palmer 1, Pascal Wehrlein 1, Stoffel Vandoorne 1.

Konečné bodové hodnocení týmů v roce 2016: Mercedes 765 bodů, Red Bull Racing TAG Heuer 468, Ferrari 398, Force India Mercedes 173, Williams Mercedes 138, McLaren Honda 76, Toro Rosso Ferrari 63, Haas Ferrari 29, Renault 8, Sauber Ferrari 2, MRT Mercedes 1.




Nashledanou až v roce 2017 v nové sezóně F1.



V minulých letech to v Abu Dhabi vypadalo následovně:

2015 - Jak Raikkonen, tak Vettel předváděli již od úvodních tréninků velmi slušné časy. O to větší zděšení nastalo, když Vettel po taktické chybě vypadl hned z první kvalifikace a zajistil si jen patnáctou startovní pozici. To Raikkonen prošel bez problémů až do poslední části kvalifikace a zde si vyjel třetí místo na startu. Start do závodu vyšel oběma jezdcům Ferrari vcelku dobře, byť moc pozic nezískali. Hlavní bylo, že se Vettel vyhnul Alonsovi, který v první zatáčce torpédoval Maldonada. Závod byl při pohledu na čelo velmi nudný. O napětí se starali jezdci v hloubi pole, kteří se velmi často předjižděli a prohazovali si své pozice. Na čele kroužil Rosberg pronásledovaný Hamiltonem. Třetí Raikkonen nestačil tempu Mercedesů, ale sám byl většinu času rychlejší než všichni za ním. Snad jen s výjimkou Vettela, který i díky dobré pneumatikové strategii rychle stoupal pořadím vpřed. V cíli jsme viděli jako prvního Rosberga, druhý dojel Hamilton, který se tentokrát nezmohl na žádný reálný útok na vítěze. Třetí byl v cíli již Raikkonen a hned za ním dojel Vettel.

2014 - S Ferrari se v této GP loučil Fernando Alonso. Naopak již oficiálně byl také oznámen příchod Sebastiana Vettel do Ferrari. V Abu Dhabi Ferrari opět nestačilo, oba jezdci se těsně dostali do závěrečné kvalifikace, kde úspěšně okupovali poslední místa. V závodě se měl odehrát velký souboj mezi Hamiltonem a Rosbergem. Ten se však nekonal. Částečně to by kvůli tomu, že Rosberg zkazil start a z pole position se okamžitě ještě před první zatáčkou propadl na druhé místo, kde kroužil až do okamžiku, kdy ho technika donutila zpomalit, to mělo zásadní vliv na jeho postupný propad mimo bodované příčky. Hamilton měl proto volnou cestu za svým vítězstvím ve velké ceně, ale též k zisku již druhého titulu mistra světa. Alonso i Raikkonen sice skvěle odstartovali, ale poté již byly většinou (až na čestné výjimky) těmi, kteří se neúspěšně brání předjížděcím manévrům konkurence. Nakonec to vydalo na deváté místo Alonsa a desáté Raikkonena.

2013 - I zde tým Ferrari stagnoval a na výkonu vozu na trati to bylo velmi nepříjemně vidět. Alonsovo vypadnutí z druhé části kvalifikace bylo jasným důkazem. To že Alonso nakonec startoval z desáté pozice (kvůli diskvalifikaci Raikkonena) může být jen chabou útěchou. To že závodní tempo Ferrari F138 je lepší než kvalifikační už také delší dobu neplatilo. Je ale nutné uznat, že ani tentokrát to nebylo nějak tragické. Alonso dobře odstartoval a zařadil se za Massu. Ferrari se pokusilo o odlišnou strategii oproti většině startovního pole. V průběhu závodu se ukázalo, že u Alonsa to pomohlo, ale Massa se dopředu moc nedostal. Velkou cenu Abu Dhabi vyhrál zcela suverénně Sebastian Vettel.

2012 - Ferrari i pro tento závod slibovalo novinky, ale v kvalifikací byl Alonso pouze sedmý a Massa až devátý. Vettel byl třetí, nedostatek paliva v závěru kvalifikace jej však odsoudil k startu z boxů. Na startu GP velmi zaváhal Webber, naopak Alonso pěkně odstartoval, předjel Buttona a mohl se pustit do Webbera, kterého ještě v prvním kole předjel. Obě auta přitom dělily jen milimetry. Vettel se snažil rychle dostat přes chvost startovního pole dopředu. Dařilo se mu, přitom však poškodil svůj přední spoiler. Ten si nechal vyměnit až při první zastávce v boxech, kterou absolvoval při první safety car fázi způsobené kolizí mezi létajícím Rosbergem a rampou Karthikeyanem. Všichni jsme si přáli, aby se hned po restartu dostal Alonso přes Maldonada, opak byl pravdou, Alonso zaváhal a měl co dělat, aby se ubránil před Webberem. Dobrá věc se však povedla a Alonso se nejen ubránil, ale za pár kol předjel Maldonada a mohl začít stíhat Raikkonena. Vedoucího Hamiltona zradil jeho monopost, což přiživilo naše naděje na vítězství. Vettel měl štěstí i ve chvíli, kdy si nechal vyměnit pneumatiky těsně před druhou safety car fází. To mu dalo šanci reálně útočit na třetího Buttona a druhého Alonsa, protože safety car zneutralizoval jeho ztrátu. Vettel nakonec Buttona udolal, ale na Alonsa už neměl. Ten naopak chytil druhý dech a začal stahovat vedoucího Raikkonena. Bylo velkou škodou, že závod neměl o pár kol více, mohli jsme se dožít ještě velkého dramatu. Zvítězil Raikkonen před Alonsem, Vettelem a Buttonem.

2011 - Výsledky kvalifikace nasvědčovaly, že GP Abu Dhabi v roce 2011 nebude mít zásadně jiný průběh než předchozí velké ceny. Na pole position byl opět Sebastian Vettel a Ferrari si i tentokrát podělilo páté a šesté místo (Alonso, Massa). O to překvapivější byl úvod závodu. Vettel již při nájezdu na startovní rošt probrzdil plošku na pravém předním kole, přesto však bezpečně odstartoval a ujal se vedení. Alonsovi se podařilo ihned na startu postoupit na čtvrté místo. V první zatáčce prvního kola postihnul Vettela defekt pravé zadní pneumatiky spojený s ukázkovými hodinami. Vettel ještě dovezl svůj vůz do boxů, ale ze závodu musel odstoupit. Alonso ještě v prvním kole předjel Buttona a položil tím základ pro zbytek celého závodu. V tom se relativně dobře držel Hamiltona, občas jej i stahoval, ale k nějaké zásadnější akci se nedostal. Massa neustále bojoval s Buttonem a Webberem, dělal ale i závažné chyby, které jej nakonec stály čtvrté místo v cíli, zcela zásadní byly hodiny v 48.kole. Zpět na výslunní se dnes propracoval vítězný Hamilton, druhý dojel Alonso a stupně vítězů dokompletoval třetí Button.

2010 - V reálném životě se občas stává, že pokud se dva perou, třetí vyhraje. Dnes se historie opět opakovala. Ať už to byla zahleděnost Ferrari - Alonso do Red Bullu – Webber nebo geniální tah Red Bullu v podobě nastražení volavky v podobě předčasné zastávky Marka Webbera, výsledek byl jasný. Bezchybnou jízdou si Vettel připsal rozhodující vítězství a Alonso svou neschopností překonat tolik podceňovaný Renault s ještě podceňovanějším Petrovem nebyl schopen reagovat na aktuální vývoj závodu. Život může být paradoxní a je paradoxní. Tifosi Alonsa hodně nenáviděli za to, jak zkazil Schumacherovi jeho poslední sezónu, kdy jezdil pro Ferrari. Tifosi si přesto Alonsa pro jeho výsledky a zápal pro touhu po úspěchu zamilovali. Alonso loni opustil tým Renault a tím mj. uvolnil místo pro svého dnešního kata – Petrova.

2009 - Závod na novém okruhu v Abu Dhabi zakončil sezónu 2009 a měl být třešničkou na dortu. GP na okruhu postiženém kletbou jménem Tilke přinesl pouze 2-3 zajímavé momenty, pohled na západ slunce a výjezd z boxů v tunelu, což není zrovna atraktivní výsledek. Největší zklamání pak museli zažít všichni fanoušci Scuderie Ferrari, když místo boje o třetí příčku pohárů konstruktérů viděli jen vypuštěnou druhou polovinu závodu v podání Kimiho Raikkonena a zpackanou zastávku v boxech a následnou penalizaci v podání Giancarla Fisichelly. Fisichella se v závěru závodu alespoň trochu vykoupil svým kamikaze manévrem na Grosjeana. Dvanácté místo Kimiho Raikkonena a šestnácté místo Giancarla Fisichelly patřilo mezi nejostudnější výsledky Scuderie Ferrari za hodně dlouhou dobu.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L. Hamilton

2/ N. Rosberg
3/ D. Ricciardo

4/ K. Räikkönen
5/ S. Vettel

6/ M. Verstappen
7/ N. Hulkenberg

8/ S. Perez
9/ F. Alonso

10/ F. Massa
11/ V. Bottas

12/ J. Button
13/ E. Gutierrez

14/ R. Grosjean
15/ J. Palmer

16/ P. Wehrlein
17/ D. Kvyat

18/ K. Magnussen
19/ F. Nasr

20/ E. Ocon
21/ C. Sainz

22/ M. Ericsson


PRŮBĚH ZÁVODU




START Obě Ferrari - dobře
1
Verstappen – hodiny
1
Hamilton – Rosberg - Räikkönen – Ricciardo – Vettel
6
Bottas – pit – out
7
Räikkönen – pit
8
Vettel – pit
12
Button – mimo trať - out
16
Kvyat – out
25
Kvyat – out
37
Vettel – pit
37
Hamilton – Rosberg – Verstappen – Ricciardo - Räikkönen – Vettel
41
Vettel - Räikkönen
42
Palmer – Sainz – kolize
44
Sainz – out
46
Vettel – Ricciardo
51
Vettel - Verstappen


CÍL Hamilton - Rosberg - Vettel - Verstappen - Ricciardo - Räikkönen - Hulkenberg - Perez - Massa - Alonso - Grosjean - Gutierrez - Ocon - Ericsson - Nasr - Palmer




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners