Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  GP Singapore 2009

GP Singapore 2009

Jaroslav Hanus, datum vydání 27.9.2009

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
GP Singapore 2009
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari po sérii velmi veselých výsledků opustilo na městské trati v Singapuru bodované pozice.



Termín
27. 09. 2009
Okruh
Singapur
Počasí
horko
Pole position
Lewis Hamilton
Vítěz
Lewis Hamilton

Již v Monze bylo vidět, že Ferrari přestává stačit tempu ostatních týmů, ale i se štěstím se podařilo Raikkonenovi získat třetí místo. Ve velké ceně Singapuru se však již ukázalo naplno, že od auta na kterém se delší dobu nepracuje, nelze čekat nekonečně zázraky. Zatímco ostatní své vozy neustále vylepšují, Ferrari pracuje na autě pro rok 2010 a proto lze v závěrečných velkých cenách očekávat jen větší a větší trápení. O to sladší snad bude následující sezóna.

GP Singapuru jednoznačně ovládl Lewis Hamilton. Rosberg i Vettel se na něj snažili dorážel, ale vyřadili je vlastní chyby. Vettela v závěru závodu limitovaly i chybně fungující brzdy. Sledování souboje těchto jezdců udělalo z této velké ceny alespoň trochu koukatelnou záležitost. Bylo zajímavé sledovat snahu některých jezdců o předjetí svých konkurentů, jejich neúspěchy však byly trochu frustrující. Napínavosti závodu napomohli výrobci brzd, kteří týmům Red Bullu a Brawnu nedodali zrovna nejlepší materiál. Když v nájezdu do první zatáčky havaroval Webber a zbytek vozů Torro Rosso byl stažen z obav, že jezdce postihne podobný defekt brzd jako Webbera, všichni sledovali jak si povede Vettel. Jednou se nevešel na trať, ale nakonec svůj vůz dovedl úspěšně až do cíle. Buttonovy kouřící brzdy také dávaly najevo, že již „melou z posledního“ a je otázkou, jak na tom byl Barrichello, který myslel spíš na porážku Buttona, než na stav svých brzd.

Raikkonen jel svůj nenápadný závod, ve kterém zaujal snad jen svým povedeným předjížděcím manévrem na Buemiho. Jeho další snahy o předjetí ostatních soupeřů vyzněly naprázdno. Podobně si vedl i Fisichella a opět potvrdil, že řídit Ferrari F60 není zrovna jednoduchá záležitost. Je zajímavé, jak je novinářská obec k špatným výsledkům Fisichelly shovívavá, kdežto podobně neúspěšný Badoer byl nemilosrdně rozcupován. Proč má jezdec, který zruinoval Michaelovi Schumacherovi jeho poslední závod a zbavil ho šance na zisk titulu v roce 2006 takovou podporu? Nechápu...



Průběžné bodové hodnocení jezdců: Jenson Button 84 bodů, Rubens Barrichello 69, Sebastian Vettel 59, Mark Webber 51.5, Kimi Räikkönen 40, Lewis Hamilton 37, Nico Rosberg 30.5, Fernando Alonso 26, Timo Glock 24, Jarno Trulli 22.5, Felipe Massa 22, Heikki Kovalainen 22, Nick Heidfeld 12, Robert Kubica 9, Giancarlo Fisichella 8, Adrian Sutil 5, Sebastien Buemi 3, Sebastien Bourdais 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: Brawn-Mercedes 153 bodů, RBR-Renault 110.5, Ferrari 62, McLaren-Mercedes 59, Toyota 46.5, Williams-Toyota 30.5, Renault 26, BMW Sauber 21, Force India-Mercedes 13, STR-Ferrari 5.




Nashledanou za 7 dnů v Japonsku...



V minulém roce to V Singapuru vypadalo následovně:

2008 - Sledovat Felipeho Massu ujíždět z prvního místa bylo pro fanoušky Ferrari příjemné. To by vsak nesmělo přijít sedmnácté kolo a s ním vrchol zoufalství a neštěstí. Massa dostal při své první zastávce v boxech pokyn odjet a on tento pokyn poslechl. Nemohl však tušit, že tankovací hadice je stále ještě připojená k jeho vozu. Tu následně utrhl a povalil několik mechaniků. Při výjezdu ohrozil i kolemjedoucí vůz týmu Force India. Massa pokračoval s velkou ztrátou v závodě, jeho výkon už patřil spíše do kategorie alibistických než do kategorie „boj o titul“. Kimi Raikkonen se jen vezl ve víru dění a jeho pozice mu nedávala mnoho možností s tím nějak výrazně pohnout. Své působení v závodě ukončil krátce před cílem, když naboural do bariéry lemující tuto městskou trať. Závod vyhrál Alonso, který profitoval z úmyslné havárie svého týmového kolegy Piqueta ml.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ L.Hamilton

2/ S.Vettel
3/ N.Rosberg

4/ M.Webber
5/ F.Alonso

6/ T.Glock
7/ N.Heidfeld

8/ R.Kubica
9/ H.Kovalainen

10/ R.Barrichello
11/ K.Nakadjima

12/ J.Button
13/ K.Räikkönen

14/ S.Buemi
15/ J.Trulli

16/ A.Sutil
17/ J.Alguersuari

18/ G.Fisichella
19/ R.Grosjean

20/ V.Liuzzi




Heidfeld - start z boxů
START bez problémů
1
Hamilton - Rosberg - Vettel - Webber - Glock - Alonso - Barrichello - Kubica - Kovalainen - Button - Nakajima - Buemi - Raikkonen
3
Grosjean - out
10
Raikkonen - Buemi
17
Vettel - pit
18
Rosberg - pit, problémy na výjezdu - přejel plnou čáru
19
Fisichella - pit
20
Hamilton - pit
20
Heidfeld - Sutil - kolize, Heidfeld - out

Safety car
22
Hamilton - Rosberg - Vettel - Glock - Alonso - Barrichello - Kovalainen - Button - 12.Raikkonen - 15.Fisichella
24
Sutil - out
25
Restart
26
Rosberg - penalty
36
Vettel - ztráta pravého zrcátka
39
Vettel - pit

Vettel - penalty - za překročení povolené rychlosti v boxové uličce
45
Webber - out - defekt brzd
45
Hamilton - pit
48
Buemi - pit - out - obava o stav brzdové soustavy
48
Alguersuari - pit - out - obava o stav brzdové soustavy
51
Vettel - mimo trať
52
Raikkonen - pit


CÍL Hamilton – Glock – Alonso - Vettel – Button - Barrichello – Kovalainen - Kubica – Nakajima - Räikkönen – Rosberg - Trulli – Fisichella - Liuzzi




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners