Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  GTracing  >  Ferrari obsadilo pódium třídy GT2 v Le Mans 2008!

Ferrari obsadilo pódium třídy GT2 v Le Mans 2008!

Karel Gallina, datum vydání 16.6.2008

Kategorie: GTracing

posta  poslat tento článek známému
Ferrari obsadilo pódium třídy GT2 v Le Mans 2008!
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari zvítězilo v Le Mans! :-)



Ferrari zvítězilo v Le Mans! Nebojte, nezaměnil jsem německou techniku s italskou. Jen jsem se zaměřil na jiné než celkové vítězství - po pěti letech od triumfu ve třídě GT1 se fanoušci Ferrari mohli letos v Le Mans opět radovat alespoň z dílčího úspěchu, a to v kategorii GT2, kde letos stádo černých italských koní smetlo vše, co mu chtělo konkurovat. Ještě nějakou dobu po startu vedlo v GT2 Porsche 997 GT3 RSR, ale ve druhé hodině závodu se vedení ujalo Ferrari F430 GT americké stáje Risi Competizione (posádka Salo - Melo - Bruni) a vedení si pohlídalo až do šachovnicové vlajky. A kdyby číslo 82 nedojelo, na jeho místo by čekaly další "čtyřistatřicítky" týmů BMS, Farnbacher a JMB. Poslední dvě klasifikovaná místa kategorie zaujaly vozy Porsche, dojelo šest z dvanácti vozů.

Něco k historii Ferrari v Le Mans za poslední desetiletí... V letech 2000 a 2001 se na start nepostavilo ani jedno Ferrari. Zrovna skončila éra "placky" 333 SP a po ruce nebylo žádné jiné vhodné náčiní. Po dvou letech ticha se Ferrari připomenulo vozy v kategoriích GT, kde v roce 2003 zvítězilo v kategorii GT1 prostřednictvím typu 550 Maranello, který pro třídu GT1 připravila firma Prodrive - jedním z jezdců vítězné posádky byl i Tomáš Enge. "Pětsetpadesátka" byla ve finále mnohem úspěšnější než tovární 575 GTC - 550 se v Le Mans objevila ve startovních listinách ročníků 2002 až 2007 celkem 15x (včetně dvou zápisů českého týmu MenX), 575 jen 3x v letech 2004 a 2005 a ani jeden vůz neviděl cíl. Co se týká GT2, typ 360 se poprvé objevil v roce 2002 a ročníkem 2006 počínaje ho nahradila F430. Zatím se vždy našel vůz Porsche (příp. Panoz), který nástrahy dlouhé závodu zvládl lépe. Až letos se to podařilo, a kdybyste namítli, že F430 měla ve své třídě většinové zastoupení, první čtyři místa v kategorii jsou myslím odzbrojující argument. Snad to je příslib úspěšné budoucnosti a dalších (alespoň "třídních") vítězství pro italské vozy.

Stále jsem se ještě nesmířil s tím, že Ferrari nehodlá ke svým devíti trofejím za celkové vítězství v legendárním závodě 24 hodin Le Mans přidat desátou. Tu poslední Ferrari získalo v roce 1965, dalším strojům (330 P4, 512 S, 512 BB LM) už se tento úspěch nepodařilo zopakovat. Poslední naděje zhasla s odchodem prototypů 333 SP v roce 1999, od té doby se zatím nenašlo auto z Maranella, které by mělo aspoň hypotetickou šanci na triumf. Pořád si sice říkám, že když už má Ferrari k dispozici takový stroj, jakým je FXX, tak by snad nebyl nebyl vývoj prototypu až tak náročný. Na druhou stranu ale musím uznat, že chápu vedení stáje, které se raději soustředí na (momentálně velice úspěšnou) kariéru ve formuli 1. Vždyť Ferrari LMP1 by "muselo" mít benzínový motor a ten má dnes poměrně nízké šance na celkové prvenství. Snad za pár let, až diesely splní i marketingové záměry svých stvořitelů, pak zase možná přijde naše chvíle...


Výsledky Le Mans 2008:
1. 2 LMP1 M Audi Sport North America CAPELLO R./KRISTENSEN T./McNISH A. Audi R10 TDI - 381 kol
19. 82 LMGT2 Risi Competizione MELO J./SALO M./BRUNI G. Ferrari F430 GT - 326 kol
22. 97 LMGT2 BMS Scuderia Italia MALUCELLI M./RUBERTI P./BABINI F. Ferrari F430 GT - 318 kol
23. 90 LMGT2 Farnbacher Racing EHRET P./KAFFER P./NIELSEN L-E. Ferrari F430 GT - 317 kol
25. 99 LMGT2 M JMB Racing AUCOTT B./FERTE A./DAOUDI ST. Ferrari F430 GT 24:01:29.882 - 312 kol
27. 77 LMGT2 M Team Felbermayr-Proton DAVISON A./HENZLER W./FELBERMAYR H. Porsche 997 GT3 RSR - 309 kol
32. 80 LMGT2 M Flying Lizard Motorsports NEIMAN S./BERGMEISTER J./VAN OVERBEEK J. Porsche 997 GT3 RSR - 289 kol

Foto: 2008 (c) ACO, Circuit des 24 Heures du Mans

Galerie

Související články

    Nebyly nalezeny žádné související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners