Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRAR 2002-2015

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Dosáhne Scuderie Ferrari v sezóně 2016 na pohár konstruktérů F1?

Hlasů celkem: 116

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari FF

Ferrari FF

Jaroslav Hanus, datum vydání 21.1.2011

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari FF
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Ferrari představilo v Maranellu nástupce čtyřmístného Ferrari 612 Scaglietti.



Ve více než šedesátileté historii značky Ferrari je model FF první, který je vybaven pohonem všech kol. Ferrari se v označení modelu – FF – odkazuje právě na uspořádání pohonu a skutečnost, že jeho novinka je pro čtyři pasažéry. Záď vozu ve stylu Shooting-brake, dává tušit, že toto nové Ferrari bude i nad poměry praktické. Zavazadlový prostor nabídne velkorysých 450 litrů (lze ho rozšířit až na neuvěřitelných 800 litrů), což je hodnota, která je špičková i v kategorii čtyřdvéřových limuzín. Můžeme vést diskusi, zda je přijatelné, aby Ferrari bylo i praktické, a aby testy vozů Ferrari pojednávali i o sklápěcích sedačkách...

Podobně jako Ferrari 458 Italia přinesla velký skok vpřed oproti modelu F430, nabízí i Ferrari FF revoluci s jeho předchůdcem – 612 Schaglietti.

Ferrari FF je vybaveno prvním systémem pohonu všech čtyř kol v historii značky. Jde o systém Ferrari 4RM (Ferrari jej má patentově chráněn), který váží o 50% méně než běžné systémy pohonu všech kol, díky čemuž je zachováno perfektní rozložené hmotnosti 47% a 53% vzadu. Technologie pohonu čtyř kol je plně integrována s elektronikou vozu a přináší proto skvělé výkony na všech površích za všech podmínek díky kontinuálnímu a inteligentnímu systému prediktivní distribuce na všechna čtyři kola. Ferrari FF je také vybaveno nejnovější generací magnetoreologických tlumičů a karbon-keramickými brzdami Brembo.

Ferrari FF pohání nový dvanáctiválec o objemu 6262 cm3, který je vybaven přímým vstřikováním a dosahuje nejvyššího výkonu 660 hp při 8000 ot./min. Síla motoru se na kola přenáší přes dvojspojkovou převodovkou F1 uloženou nad zadní nápravou (koncepce transaxle). Ferrari FF zrychlí z 0 na 100 km/h za skvělých 3,7 vteřin a zrychlovat přestane až při 335 km/h.

Ferrari zájemcům slibuje širokou nabídku doplňků a personalizačních prvků, včetně šestice specifických barev připravených speciálně pro tento model a luxusní interiér zahrnující speciálně vybrané a upravené anilinové kůže.

Ferrari FF bude poprvé veřejně vystaveno na Ženevském autosalonu, který se koná ve dnech 3-13.3.2011.











Ferrari FF - technická specifikace

Motor
Typ: V12 úhel rozevření válců 65°
Objem: 6262 cm3
Maximální výkon: 660 hp při 8000 ot./min.
Max. točivý: 683 Nm při 6000 ot./min.


Rozměry a hmotnost
Délka: 4907 mm
Šířka: 1953 mm
Výška: 1379 mm
Hmotnost: 1790 kg (verze pro evropský trh)
Poměr váhy/výkonu: 2,7 kg/hp
Rozložení hmotnosti: 47% - 53% vzadu


Výkony
Maximální rychlost: 335 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 3,7 s


Spotřeba paliva a emise
Kombinovaná spotřeba: 15,4 l/100km (s HELE systémem)
Emise CO2: 360 g/km (s HELE systémem)




Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners