Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia

Jaroslav Hanus, datum vydání 29.7.2009

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Ferrari 458 Italia
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

AKTUALIZOVÁNO. Nástupce Ferrari F430 se poprvé oficiálně představil světu. Ferrari uvolnilo první 3D kresby vozu, který dostal server Czechferrari.cz do povědomí celého motoristického světa.



Ferrari se dostalo i díky sérii špionážních snímků uveřejněných na tomto serveru pod tlak veřejnosti, který vyřešilo předčasným odhalením některých detailů nového modelu. Ferrari s kódovým označením F142 nedostalo novináři předpokládaný název F450. Zvolené označení 458 Italia odkazuje nejen na objem motoru, ale i na počet válců. Přídomek Italia má připomínat italské nadšení pro auta, rychlou jízdu a zatáčky.

458 Italia je oproti svému předchůdci do značné míry svébytným modelem, byť rozvíjí původní koncepci. Na první pohled je patrné předsunutí kabiny co nejvíce k přední nápravě, tak aby se před nápravu zadní vešel celý motor a současně aby mohl být uložen co nejníže.

A zdá se, že to bude právě motor, který bude dělat z nové 458 Italia skvost. Proč?

Ferrari připravilo osmiválcový motor, který je bez přeplňování schopen poskytnout 570 hp, což představuje neskutečných 127 hp/l. Ještě bombastičtěji působí pohled na údaj o maximálním točivém momentu. 540 Nm je do rekordní číslo. O tom, že 458 I bude použitelná i v běžném provozu svědčí to, že 80% točivého momentu je k dispozici už od 3250 ot/min. Ferrari se nepochlubilo s údaji o vrtání a zdvihu válců, ale dá se očekávat, že tyto hodnoty budou hodně blízké tomu co je běžné u motorů vozů F1.

Pro srovnání a hádavé příznivce značky Lamborghini jen uvedu data Lamborghini LP560-4: kompresní poměr: 12,5 : 1 (stejný jako má 458 I), max.toč.moment: 540 Nm (stejný jako má 458 I), max. výkon: 560 hp (o 10 hp méně než 458 I), litrový výkon: 107 hp/l (o 20 hp/l méně než 458 I). Zásadní rozdíl je v tom, že hvězda ze Sant’Agaty Bolognese má o dva válce víc a 0,7 litru na objemu. Domnívám se, že více slov není potřeba…

Motor Ferrari 458 Italia opět pracuje s přímým vstřikováním, již zmíněným vysokým kompresním poměrem 12,5 : 1. Ferrari uvádí, že kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat na údaji 13,7 l/100 km, což je pro auto tohoto typu velmi dobrá hodnota. Ta je samozřejmě důležitá i pro výpočet démonizované hodnoty CO2. 320 g/km CO2 je i tak dost daleko od představ bruselských úředníků a vizí našich zelených přátel.

Motor 458 I poskytuje skvělé hodnoty, ale ty je také potřeba adekvátně přenést na silnici. To má za úkol zajistit sedmistupňová převodovka F1, která je stejně jako v Ferrari California doplněna dvojitou spojkou. Ferrari dále propracovalo svůj skvělý diferenciál E-Diff spolupracující se systémem F1-Trac (poprvé oba systémy fungují v rámci jedné řídí jednotky což umožňuje značné zrychlení jejich práce, stejná řídící jednotka zabezpečuje i kontrolu systému ABS). Jen díky tomu je Ferrari 458 Italia schopno za 3,4 vteřiny zrychlit až na 100 km/h (z této rychlosti zastavíte za 32,5 m) a takto pokračovat až na 325 km/h nebo i dále (to dle odvahy…).

Podvozek je opět vyroben z hliníku, v předu fungují klasická dvojitá trojúhelníková ramena, vzadu trůní náprava ve stylu multi link. Řízení dostalo strmější převod, tak aby vůz rychleji reagoval na pokyny řidiče.

Design vozu opět navrhovala Pininfarina. Ačkoliv jsou k dispozici jen v galerii zobrazené počítačové kresby, již dnes design vozu rozděluje pozorovatele na výrazné příznivce a tvrdé kritiky. Uvidíme jak se početní stav jednotlivých stran barikády promění po výstavní premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Design Ferrari 458 Italia působí velice dynamicky. Předek vozu si zachovává koncepci dvou nasávacích otvorů, které však v důsledku okolního lakování působí jako jeden obrovský nádech. Pružné winglety v masce generují potřebný přítlak a ve vysokých rychlostech efektivněji posílají vzduch k chladičům v přídi vozu. Ferrari i Pininfarina se nechali svést k použití nesmyslně velkých, byť štíhlých světel, škoda…. Tradiční otvor na konci předního nárazníku se z boku přesunul na vrch, neboť zde bude efektivněji zvyšovat přítlak na přední nápravě.

Ferrari 458 Italia pokračuje v trendu jednoho páru zadních svítilen. Tvarování zadních výdechů od motoru dává velký prostor pro fantazii o podobě racing grilu. Na zádi si nenápadně trůní aktivní spoiler. Interiér působí hodně futuristicky, ale při pohledu do historie Ferrari a hlavně některých jeho konceptů, najdete jisté spojnice. Ferrari slibuje, že nově ztvárněný interiér nabídne řidiči lepší prožitek z řízení, konstrukce volantu a přístrojové desky vychází z inspirace závodními vozy. Od začátku vývoje 458 I a i interiéru se na vývojových pracích podílel i Michael Schumacher, což by mělo být zárukou pozitivního výsledku.

Design vozu byl značně ovlivněn v požadavkem na aerodynamickou účinnost vozu. Ve výsledku je 458 Italia v rychlosti 200 km/h tlačena k vozovce silou 140 kilogramů.

Oproti Ferrari F430 je Ferrari 458 Italia o 15 mm delší (4.527 mm), o 14 mm širší (1.937 mm), naopak o 14 mm nižší (1.199 mm). Nejvíce narostl rozvor, ten se zvětšil o celých 50 mm (2.650 mm). Hmotnost 458 I bez náplní činí 1380 kg, z toho 58% hmotnosti zatěžuje zadní nápravu..

V Maranellu se již montují první předsériové kusy a během podzimu by měla najet sériová výroba. Zdá se, že již zanedlouho budeme mít od Ferrari i fotky 458 Italia z reálného prostředí, neboť dle posledních zpráv putovaly již tři vozy mimo továrnu do míst, kde probíhalo fotografování a natáčení.



_


Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

  • 458 Italia - Miloš Nemčovič   (1.8.2009 00:25:52)

© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners