Enzo Anselm Ferrari, muž číslo 1
| 1898 | Enzo se narodil 18. února v Modeně (Itálie). V matrice zapsáno datum: 20. února. Otec: Alfredo Ferrari (narodil se v Capri, živnostník, zemřel roku 1916 na zápal plic). Matka: Adalgisa Bisbini (pocházela z Forlì), rodinu tvořil ještě starší bratr Alfredo Junior. Rodina Ferrari patřila mezi nejzámožnější v Modeně |
| 1916 | Enzo po smrti svého otce a bratra musel začít pracovat ve slévárně jako soustružník. Též byl povolán do Italské armády, kde sloužil jako podkoní u oslů. Krátce poté onemocněl a byl z armády propuštěn |
| 1918 | stává se u boloňského Giovanniho testovacím jezdcem, ne však pro Fiat jak původně chtěl |
| 1918 | seznamuje se s Laurou Garello, kterou si později bere za manželku |
| 1919 | pracuje pro CMN (Costruzioni Meccaniche Nazionali) v Miláně - závodní a testovací jezdec. |
| 1919 | 5. dubna - závodnický debut v závodě Parma Poggio Bercetta, ve kterém obsadil 4.místo |
| 1919 | první účast v závodě Targa Florio |
| 1920 | pracuje pro Alfu Romeo – mechanik, závodní a testovací jezdec. |
| 1923 | Enzovo první vítězství – závod do vrchu Coppa Acerbo v Pescaře, na okruhu porvé vyhrál v Polesine (stejný rok) |
| 1923 | vítězstvím na okruhu Circuito del Salvio v (Ravenna) si získal rodiče zesnuálého stíhače Francesca Baraccy, kteří mu věnovali právo užívat symbolu „vzpínajícího se koně“, který dříve měl jejich syn na letounu s kterým létal v 1. Světové válce, ve které zahynul, Enzo ho však užíval až od roku 1932 (závod 24 hodin ve Spa) |
| 1923 | se oženil s Laurou Garello |
| 1924 | Enzo obdržel ocenění „the Italian award of Cavaliere for sporting mertit“ |
| 1927 | Enzo obdržel jedno z nejvyšších ocenění Italské republiky: Commendatore |
| 1929 | Enzo zakládá Scuderii Ferrari (SF) – závodní oddělení automobilky Alfa Romeo – toto odloučení závodních aktivit se v době ekonomické krize jevilo jako nejlepší řešen a po znárodnění Alfy Romeo v roce 1933 ještě šťastnější. |
| 1932 | 19. leden - narodil se Enzův 1. syn – Alfredo "Dino" Ferrari |
| 1938 | šéf Alfa Corse, která se v tomto roce opět připojila k mateřské automobilce |
| 1939 | Enzo končí u Alfy Romeo (Alfa Corse) – personální a politické důvody. Výsledkem je vzájemná dohoda – obsahem mj. výhodné odstupné pro Enza, konkurenční doložka ve formě zákazu vzájemné konkurence a užívání jména Ferrari po dobu 4 let (v době války se stejně nezávodilo, ale ani tak to Enzo s dodržováním nemyslel až tak vážně – užití typu 815 v několika závodech těsně před válkou) |
| 1939 | Enzo přejmenovává stáj na Auto Avio Construzione (AAC), v době války se zabývá válečnou výrobou (pro Piaggio a RIV) |
| 1940 | v závodě Mille Miglia nastoupily dva vozy AAC s typovým označením 815 a staly se tak prapředky vozů rodiny Ferrari. |
| 1943 | sídlo společnosti se přesunuje z Modeny do Maranella |
| 1943 | Enzo se stává členem fašistické národní strany (dodnes se spekuluje o důvodu – cestovní pas, zakázky pro firmu, donucení? Styky s představiteli režimu prý neudrzoval žádné) |
| 1944 | počátek bombardování maranellského sídla |
| 1945 | konec bombardování maranellského sídla |
| 194? | Enzo zaměstnává skvělého konstrutkéra motorů Gioacchina Colobma, zarytého fašistu (ve státem vlastněných automobilkách byl na indexu) |
| 1945 | narodil se 2. syn Piero Lardi, jehož za svého Enzo veřejně přiznal v roce 1980 (matka Lina Lardi) |
| 1946 | výroba prvního vozu Ferrari – typ 125 |
| 1947 | 25. května - první vítězství automobilu Ferrari – Franco Cortese – okruh Caracella (mistrovství Říma) |
| 1952 | Enzo obdržel ocenění: "Cavaliere del Lavoro" |
| 1952 | počátek plodné spolupráce s Pininfarinou |
| 1956 | 30. červen – umírá Alfredo "Dino" Ferrari – svalová distrofie |
| 1960 | Enzo obdržel čestný titul strojního inženýra od Boloňské University. |
| 1962 | Enzo obdržel ocenění: „the Hammerskjold Prize“ |
| 1963 |
12. dubna – první jednání zástupců Fordu a Ferrariho o možné spolupráci / odkupu, v rámci které měly vzniknout 2 společnosti Ford-Ferrari (silniční automobily)+ Ferrari-Ford (závodní automobily). |
| 1963 |
20. května – Enzo Ferrari odmítá Ford |
| 1965 |
Enzo obdržel ocenění: "the Columbus Prize" |
| 1965 |
první dohoda Enza Ferrariho a Giovanniho Agnelliho o spolupráci a prodeji části podniku |
| 1969 |
Enzo Ferrari prodal další část svých akcií společnosti FIATu (50 / 50%) |
| 1970 |
Enzo obdržel ocenění zlatou medailí Italské školy umění a kultury |
| 1987 |
Enzo obdržel ocenění "De Gasperi Award" |
| 1988 |
Enzo obdržel ocenění "Modena University gave him in Physics" |
| 1988 |
červen – návštěva Jana Pavla II. v Maranellu a Fioranu |
| 1988 |
14. srpna - Enzo umírá v Modeně |
| 1988 | 15. srpna – pohřeb v rodinném kruhu |
| 1988 |
16. srpna – SVĚT se dozvídá o Enzově úmrtí |
© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners