Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se Vám Ferrari Purosangue?

Hlasů celkem: 18

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Ferrari  >  Concours d’Elegance Chateau Loučeň 2012

Concours d’Elegance Chateau Loučeň 2012

Jaroslav Hanus, datum vydání 20.5.2012

Kategorie: Ferrari

posta  poslat tento článek známému
Concours d’Elegance Chateau Loučeň 2012
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Návrat (nejen) do elegantní éry prvorepublikového Československa jsme zažili ve dnech 12.-13.5.2012 na zámku Loučeň, kde proběhl historicky první český Concours d’Elegance, který byl skvělou přehlídkou špičkových automobilů české i světové historie.



Za tajemným názvem „Concours d’Elegance“ se skrývá výstava špičkových historických vozů, která zahrnuje i hodnocení odbornou porotou, ale je také prostorem pro setkávání milovníků a automobilů a organizátoři našli prostor i pro vzdělávání a osvětu v řadě zajímavých workshopů. Dámy a pánové v historických kostýmech, tématické divadlo, tance a scénky, prohlídky zámku Loučeň a spousta dobrého jídla a pití, perfektně doplňovaly hlavní hvězdy akce – historické automobily.

Pro milovníky Maranellské značky byly připraveny tyto skvosty:
Ferrari 500 F2 (číslo: 59, rok výroby: 1952, počet válců: 4, objem: 1985 ccm, vystavovatel: Museo Ferrari)

Ferrari 250 GT (číslo: 63, rok výroby: 1959, počet válců: 12, objem: 2953 ccm, vystavovatel: Jan Oberman)

Ferrari 250 GTE (number: 65, vintage: 1962, number of cylinders: 12, total displacement: 2953 ccm, exhibitor: Robert Pergl)

Ferrari 330 GT (číslo: 68, rok výroby: 1966, počet válců: 12, objem: 3967 ccm, vystavovatel: Milan Polák)

Ferrari 275 GTB4 (číslo: 69, rok výroby: 1967, počet válců: 12, objem: 3286 ccm, vystavovatel: Museo Ferrari)

Ferrari 512 Bbi (číslo: 70, rok výroby: 1983, počet válců: 12, objem: 4943 ccm, vystavovatel: Robert Pergl)


Mimo soutěž byly též k vidění Ferrari 365 GT 2+2 a Ferrari 330 GT 2+2, ale též vozy z aktuální nabídky – Ferrari California, Ferrari 458 Spider a Ferrari FF. Potěšili nás i historické a současné vozy Maserati a Abarth.

Součástí prvního ročníku Chateau Loučeň Concours d’Elegance byla také sobotní charitativní dražba ve prospěch nadace České sdružení obětí dopravních nehod, kterou podporuje Ferrari Owner’s Club Czech republic. V nabídce byly více než tři desítky zajímavých předmětů spojených s motorismem zahrnujícím části historických vozů, umělecké předměty motivované motorismem a závodní propriety mistrů a mistryň volantu, kde nechyběla dvě osobní alba Elišky Junkové, její kožená závodnická kukla, podepsané kombinéza Tomáše Engeho a podepsané nehořlavé roláky a čepice současných hvězd formule 1 Fernanda Alonsa a Felipe Massy. V rámci sobotního večera mohli vystavovatelé a pozvaní hosté ochutnat klasickou dražbu v režii společnosti Bonhams, jedné z nejprestižnějších aukčních síní na světě. Na dražbu dorazil z Anglie specialista Bonhams James Knight, který v průběhu aukce také skvěle bavil všechny přítomné. Celkově se za předměty v aukci vydražily za 332 100,- Kč, které obdrží děti postižené následky dopravních nehod.

V očích devítičlenné jury byl nejhezčím předválečným vozem mohutný Duesenberg J Tourster Phaeton z roku 1930 Antona Kiaby ze Slovenska. Cenu nejlepšího poválečného vozu si zasloužil vůz Maserati 3500 GT z roku 1959 Romualda Páva. V samostatné kategorii vozů Ferrari byly mimo pořadí dva skvosty, 500 F2 a 275 GTB4, zapůjčené z Maranella a první příčku získal 330GT Milana Poláka.

Robert Pergl (spoluzakladatel akce) komentoval snažení jeho týmu takto: „Chtěli jsme nabídnout více než jen samotné vozy, přestože ty hrály hlavní roli, a snad se nám to dle ohlasů návštěvníků také podařilo. Vystavovatelé i hosté byli spokojeni. Potěšil mě zájem pozvaných hostů i veřejnosti. Velké poděkování patří všem, kdo přišli a zejména vystavovatelům, kteří přivezli opravdu pečlivě připravené vozy vysoké kvality. Je vidět, že je to pro ně opravdu srdeční záležitost. Rád bych také poděkoval Ferrari Classiche, Národnímu technickému muzeu a ministru dopravy za patronát a podporu.“

Bohuslav Klein (spoluzakladatel akce): „Já bych nechal mé osobní pocity stranou, nejvíce mě hřeje fakt, že když se s námi vystavovatelé loučili, všichni děkovali a pěli chválu. Právě jejich reakce a spokojenost je u takových akcí důležitá a vážím si toho, že v jejich očích šlo o jednoznačně nejlepší akci tohoto typu v regionu střední Evropy.“

Karel Kupka (předseda jury): „Přihlášené vozy byly velmi kvalitní a jury měla velmi těžkou úlohu. Sám jsem měl na vítěze předválečné výroby asi desítku kandidátů a bylo obtížné některý upřednostnit. Duesenberg je skutečně mimořádným vozem, který je ceněný na celém světě a vůz je v mimořádném stavu. Zajímavostí je, že na druhém a třetím místě skončily vozy s československou historií Imperia SS12 a Wikov 7/28, které jsou typově odlišné, ale u obou karoserii dělal Oldřich Uhlík.“

Michele Rayneri (vedoucí Ferrari Classiche): „Jsem rád, že jsem vážil cestu na Loučeň, protože na premiéru to byla fantastická akce. Opravdu se mi líbila a určitě ji v budoucnu doporučíme našim sběratelům.“

Tým společnosti Scuderia Praha a.s. pod vedením Mgr. Roberta Pergla připravil akci, která nemá svým rozsahem a úrovní obdobu nejen na území ČR. Přes drobné potíže s počasím se celá dvou denní akce nesla ve velmi příjemném duchu a je nám velkým potěšením vyslovit velkou pochvalu všem co se podíleli na organizaci a péči o návštěvníky. Soutěž elegance na zámku Loučeň si při svém debutu získala srdce účastníků, kterých dorazilo na dva tisíce. Ti také rozhodli o divácké ceně pojmenované po legendárním karosáři Oldřichu Uhlíku, kterou získal vůz Rolls Royce Phantom 1 z roku 1928. Dá se konstatovat, že pro Scuderii Praha bude velkou výzvou v příštích ročnících udržet a ještě zvýšit nastolenou laťku. Věříme, že se to Scuderii Praha povede a svou akci posune na mezinárodním kalendáři FIVA (světová organizace historických vozidel) do kategorie nejvýznamnějších světových událostí.







Zdroj info: Chateau Loučeň Concours d´Elegance, s.r.o., TV Sport5

Galerie

Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners