Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se vám Ferrari Roma?

Hlasů celkem: 110

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix Malajsia 2011

Grand Prix Malajsia 2011

Jaroslav Hanus, datum vydání 10.4.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix Malajsia 2011
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Fernando Alonso ukázal v GP Malajsie bojovného ducha, jeho výsledek však nebyl vůbec ideální.



Termín
10. 4. 2011
Okruh
Sepang
Počasí
zataženo, mírný déšť
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Sebastian Vettel




Druhý závod sezóny 2011 otevřeně naznačil, že Scuderia Ferrari ztrácí na výkonnost týmů Red Bull a McLaren. Přesto však bylo příjemným překvapením, že i za těchto podmínek je alespoň Alonso schopen bojovat o stupně vítězů. Kromě výkonnosti jednotlivých týmů je zajímavé porovnávat i to jak se jednotliví jezdci vyrovnávají s kvalitami nových pneumatik Pirelli. Zatímco Vettel bezpečně válcuje zbytek startovního pole, Webber se trápí. Button zvládá své auto výborně, Hamilton má problémy, ale není na tom tak špatně jako třeba Webber. U Ferrari se zdá, že jsou na tom Massa i Alonso hodně vyrovnaně.

Alonso dnes bojoval s nepovedeným startem, s nepovedenou první zatáčkou, s nefunkčním autem, když mu nepracoval zadní spoiler, se svou netrpělivostí i s ostatními soupeři. Je ho nutno pochválit za bojovnost v souboji s Hamiltonem a lze si jen zoufat, že nedokázal předjet Hamiltona aniž by si zničil přední spoiler. Felipe Massa dobře odstartoval, ale pak již byl poněkud nečitelný, k tomuto mu pomohla i pokažená první zastávka v boxech, kde mu mechanici nemohli ihned upevnit levé přední kolo.

V cíli byl první Vettel před Buttonem a Heidfeldem, který nahradil zraněného Kubicu. Čtvrtý dojel Webber, který musel celý závod dohánět ztrátu z pro něj tragicky provedeného startu. Pátý byl Massa a těsně za ním cílovou čáru protnul Alonso. Po závodě ještě do výsledků promluvilo vedení závodu, když Hamiltonovi udělilo penalizaci přičtení 20 sekund za kličkování před Alonsem a Alonsovi stejný trest za to, že si o Hamiltona zničil svůj vůz. Zatímco penalizaci pro Hamiltona lze pochopit, v Alonsově případě je to trochu zvláštní, obzvláště za situace, kdy Hamiltonovi neponičil jeho monopost. Ale asi se komisaři vzhlédli v českém právním systému, kde je trestán i ten účastník silničního provozu, který si způsobí škodu jen sám sobě. Ve výsledku nás to však moc trápit nemusí, protože i po přičtení penalizace zůstal na šestém místě. Před Hamiltona na sedmou pozici byl přesunut Kobajashi.

GP Malajsie byla určitě zajímavější než minulá GP Austrálie, více se předjíždělo, pneumatiky jasně ukazovaly své limity, ukázalo se, že svá pozitiva může přinést i systém sklápění zadního spoileru a i počasí trochu napomohlo napětí. Do většiny video sestřihů z letošní sezóny pronikne asi i dnešní letecká vložka, kterou předvedl Petrov a která byla krásným příkladem toho, jak jezdci na Tilkedromech spoléhají na to, že když vyjedou z dráhy, že můžou držet nohu na plynu a vrátit se bez větší ztráty do závodu... a ouha, tentokrát to nevyšlo a Petrova to pěkně vytrestalo.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 50 bodů, Jenson Button 26, Lewis Hamilton 24, Mark Webber 22, Fernando Alonso 20, Felipe Massa 16, Nick Heidfeld 15, Vitaly Petrov 15, Sebastien Buemi 4, Kamui Kobayashi 4, Adrian Sutil 2, Michael Schumacher 2, Paul di Resta 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 72 bodů, McLaren-Mercedes 50, Ferrari 36, Renault 30, STR-Ferrari 4, Sauber-Ferrari 4, Force India-Mercedes 4, Mercedes 2.




Nashledanou za 7 dnů v Číně ...



V minulých letech to v Malajsii vypadalo následovně:

2010 – Při kvalifikaci pršelo a bylo zajímavé jak jednotlivé týmy zvládají posílat na trať své jezdce ve správný okamžik se správnými pneumatikami. Scuderie Ferrari to nezvládla a proto byli také Felipe Massa a Fernando Alonso odsouzeni startovat z posledních řad. Na startu nedělního závodu už svítilo sluníčko a přesto, že se občas nad okruh valily černé mraky, nespadla z nich ani kapka. Předpoklady o rychlém postupu čtveřice Massa, Hamilton, Alonso, Button se potvrdili. Vždyť například Massa, který startoval z 21.pozice byl po prvním kole již čtrnáctý. Ještě úspěšnější byl Hamilton, kterému se dařilo svou agresivnější jízdou zdolávat jednoho jezdce za druhým. To se po úvodních úspěších už dále nedařilo Massovi, jehož postup vpřed zastavil Buemi. O to paradoxnější byl pohled do výsledkové listiny, když v cíli dělily šestého Hamiltona a sedméno Massu jen 3,6 vteřiny. Fernando Alonso většinu závodu bojoval s Jensonem Buttonem. V úvodu závodu se mu ho podařilo předjet. O stejnou akci se snažil i v závěru závodu a téměř se mu to i podařilo. Dvě kola před cílem ho ale zastavil porouchaný motor. Sebastian Vettel se dočkal svého prvního vítězství v sezóně 2010.

2009 – Malajský Sepang vždy vozům Ferrari svědčil. Vyhlídky na lepší výsledky se ještě posílily po výborném výkonu obou jezdců týmu Ferrari v druhém pátečním tréninku. Kvalifikace už tak veselá nebyla. Zklamání přišlo při pohledu na Felipeho Massu. Vypadnout hned v první fázi kvalifikace jen proto, že budu spoléhat, že mě ostatní nepřekonají? Velká cena Malajsie 2009 se bude ještě dlouho připomínat jako závod, který ovládlo počasí. Již od počátku závodu bylo jasné, že pravděpodobnost deště je velká. Když se nachýlil čas prvních zastávek v boxech, začala velká psychologická bitva o to kdo si ponechá suché pneumatiky a kdo přezuje na mokré. U Ferrari vyměnili Raikkonenovi suché pneumatiky za mokré a pršet začalo až ve chvíli, kdy Kimi odral pneumatiky do mokra na suché trati. Když přitom každé kolo ztratil 20 vteřin, bylo doslova vymalováno. Safety car, přerušení závodu, déšť, bouřka, nerozhodné vedení závodu, strašpytel Weber a mnoho dalšího způsobilo, že závod byl po 31 kole ukončen. Massa ani Raikkonen již tak nemohli vytěžit ze ztížených podmínek na trati, chyb svých soupeřů a napravit své předchozí chyby. Výsledek? Nula bodů v poháru konstruktérů. Nula bodů na kontě Felipeho Massy, nula bodů na kontě Kimiho Raikkonena.

2008 – Malajská GP mohla v roce 2008 dokonce přinést pro Ferrari i týmové double. Závod ale ztratil hodně náboje právě po výpadku Massy a nutno přiznat, že mnoho napětí nebylo na trati ani předtím. Od té doby se na trati prakticky moc nedělo a zejména Raikkonen, Kubica a Kovalainen pohodlně kroužili svá kola s jasnou vidinou pódiového umístění.

2007 – pole position pro Massu a třetí pozice pro Raikkonena znamenaly skvělou výchozí pozici pro závod, na startu se však před duo Ferrari protlačily oba McLareny. Massa se snažil rychle dostat zpět před Hamiltona, ale chyboval při tom a v cíli byl jen pátý, Raikkonen zachránil čest Ferrari třetím místem.

2006 – kvalifikace znamenala pro Ferrari pohromu – 14.Schumacher + 21.Massa. Zajímavé bylo srovnání výsledku Michael a Fellipeho – strategie jedné zastávky a start z konce pole byla úspěšnější než 2 zastávky a start z 14 místa. Do cíle dojel na pátém místě Massa a šestý byl Schumacher. Po této GP se začalo diskutovat o regulérnosti předního spoileru u Ferrari.

2005 – problémy mělo Ferrari i v Malajsii – Barrichello se kvalifikoval jako dvanáctý a Schumacher jako třináctý. V závodě přišlo mírné zlepšení. V průběhu závodu odstoupil Barrichello. Schumacher dojel sedmý.

2004 – pole position získal Schumacher, třetí byl Barrichello. Schumacher pak v samotném závodě zvítězil. Barrichello měl problémy na trati i v boxech, to se projevilo i na jeho čtvrtém místě v cíli.

2003 – Ferrari do této velké ceny ještě nasadilo F2002 místo nového a ještě nedokončeného F2003-GA. F2002 bylo už u konce se silami – v kvalifikaci byl Schumacher jen třetí a Barrichello pátý. V prvním kole závodu kolidoval Schumacher s Trullim a byl za to penalizován, po následné stíhací jízdě dojel šestý. Barrichello bojoval s Raikkonenem, ale nestačil na něj a skončil druhý.

2002 - M.Schumacher ukázal kdo je na pole position pánem a Montoyu pěkně uklidil za svá záda. Montoya mu to ovšem vrátil v první zatáčce, kdy Michaela prostě zavřel, takovým způsobem, že Michael přišel o přední spoiler, přesto však ještě zvládl dokončit závod na třetím místě. Barrichello se pohyboval část závodu na čele, závod však nedokončil.

2001 – Ferrari si z Malajsie přivezlo double. Schumacher jel bezproblémový závod a zvítězil. Barrichello přes kolizi s Ralfem Schumacherem zvládl uhájit druhou pozici.

2000 – poslední závod sezóny ukončil rok ve kterém získal Schumacher první titul pro Ferrari a ze strany Ferrari byl ukončen stylově – Schumacher zvítězil a poté se mohli všichni v červených parukách radovat a slavit úspěšný rok





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ L. Hamilton
3/ M. Webber

4/ J. Button
5/ F. Alonso

6/ N. Heidfeld
7/ F. Massa

8/ V. Petrov
9/ N. Rosberg

10/ K. Kobayashi
11/ M. Schumacher

12/ S. Buemi
13/ J. Alguersuari

14/ P. di Resta
15/ R. Barrichello

16/ S. Perez
17/ A. Sutil

18/ P. Maldonado
19/ H. Kovalainen

20/ J. Trulli
21/ T. Glock

22/ J. d'Ambrosio
23/ V. Liuzzi

24/ N. Karthikeyan


PRŮBĚH ZÁVODU




START Webber - špatně, Ferrari - průměrně
1
Vettel - Heidfeld - Hamilton - Button - Petrov - Massa - Alonso - Schumacher
3
Barrichello - pit - defekt pneumatiky
4
Massa - Petrov
5
Petrov - mimo trať
12
Hamilton - pit
13
Vettel - pit, Button, Heidfeld - pit
13
Massa - pit - problémy s upevněním plneumatiky
14
Alonso - Petrov - Vettel
14
Alonso - pit, Schumacher - pit
15
Trulli - mimo trať
16
Maldonado - out
16
Vettel - Hamilton - Kobajashi - Button - Alonso - Heidfeld - Webber - Massa - Petrov - Resta
17
Alonso - Button
17
Alonso - Kobajashi

Buemi - penalty
22
Massa - Webber
22
Webber - pit
22
Heidfeld - mimo trať
23
Button - pit
24
Hamilton - pit
24
Barrichello - out
24
Perez - out
25
Vettel - pit
26
Alonso - pit
27
Vettel - Massa
27
Massa - pit, Petrov - pit
32
Vettel - Hamilton - Button - Alonso - Webber - Heidfeld - Massa - Kobajashi - Petrov - Resta - Schumacher
35
Trulli - pit - oprava - out
37
Hamilton - pit
38
Button - pit - před hamiltona
41
Vettel - pit
41
Alonso - pit - za Webbera
42
Schumacher - mimo trať
43
Vebber - pit
45
Ambrosio - out
46
Hamilton - Alonso - kolize
46
Alonso - pit - výměna předního spoileru
49
Vettel - Button - Hamilton - Heidfeld - Massa - Webber - Alonso - Petrov - Kobajashi - Resta
50
Webber - Massa
52
Heidfeld - Hamilton
52
Webber - Hamilton
52
Hamilton - pit
54
Petrov - out


CÍL Vettel - Button - Heidfeld - Webber - Massa - Alonso - Hamilton - Kobayashi – Schumacher - di Resta - Sutil - Rosberg - Buemi - Alguersuari - Kovalainen - Glock - Petrov

PENALIZACE po závodě: Hamilton - za nedovolené bránění pozice + 20s.

PENALIZACE po závodě: Alonso - za kolizi s Hamiltonem + 20s.
CÍL Vettel - Button - Heidfeld - Webber - Massa - Alonso - Kobayashi – Hamilton - Schumacher - di Resta - Sutil - Rosberg - Buemi - Alguersuari - Kovalainen - Glock - Petrov




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners