Czechferrari.cz

elektronický magazín o Ferrari

homepage showroom magazín modely Facebook
Login:     Heslo:         registrace
 

CZECHFERRARI.CZ 2002-2017

CzechFerrari RSS

Menu

Novinky - akce

Anketa

Líbí se vám Ferrari Roma?

Hlasů celkem: 110

Rodina serverů. Konec nudy!

Titulní stránka  >  Magazín  >  Formule 1  >  Grand Prix China 2011

Grand Prix China 2011

Jaroslav Hanus, datum vydání 17.4.2011

Kategorie: Formule 1

posta  poslat tento článek známému
Grand Prix China 2011
NÁŠ TIP: Zkuste naši inzerci, naleznete tam Ferrari California! Mrkněte na naši inzerci přímo zde.

Lewis Hamilton přerušil vítěznou nadvládu Sebastiana Vettela. Oba vozy Scuderie Ferrari se opět neprosadily a tým v pneumatikové loterii netáhl nejlepšími kartami.



Termín
17.4.2011
Okruh
Shanghai
Počasí
hezky, jasno
Pole position
Sebastian Vettel
Vítěz
Lewis Hamilton




GP Činy roku 2011 byla vcelku zajímavá a to ačkoliv první třetina závodu byla značně uspávající, zato s prvními zastávkami v boxech se něco zlomilo a napětí se rozjelo. Jezdci na špici startovního pole měly jiné strategie a to dalo prostor pro řadu předjížděcích manévrů. Bylo velkou škodu, že Massa i Alonso většinou tahali za kratší konec provazu, byť i oni dokázali předjet své soupeře. Většinou to bylo, ale až za moc velkou cenu – ztráta času a opotřebení pneumatik. Zastávky v boxech též nebyly u Ferrari zrovna optimální. Alonso při první ztratil velmi mnoho času a Massa u poslední přejel bílou čáru ohraničující výjezd z boxů od trati, mohl proto být jen rád, že to vedení závodu neřešilo. Zajímavou akci v boxech předvedl i Button, když zajel do Vettelova stání, zdržel hlavně sebe, ale i Vettela.

GP Číny vyhrál Hamilton a může nás těšit, že o první body obral Vettela, který by v případě dalšího vítězství začínal mít nebezpečný bodový náskok na čele průběžného hodnocení boje o titul mistra světa. Scuderiu Ferrari nyní čeká mnoho práce, neboť Ferrari 150° Italia zatím není důstojným reprezentantem stáje a strojem schopným vítězit. To zda Ferrari vyřešilo své problémy (viz např. špatně fungující aerodynamický tunel) se budeme moci přesvědčit v Turecku.





Průběžné bodové hodnocení jezdců: Sebastian Vettel 68 bodů, Lewis Hamilton 47, Jenson Button 38, Mark Webber 37, Fernando Alonso 26, Felipe Massa 24, Vitaly Petrov 17, Nick Heidfeld 15, Nico Rosberg 10, Kamui Kobayashi 7, Michael Schumacher 6, Sebastien Buemi 4, Adrian Sutil 2, Paul di Resta 2.

Průběžné bodové hodnocení týmů: RBR-Renault 105 bodů, McLaren-Mercedes 85, Ferrari 50, Renault 32, Mercedes 16, Sauber-Ferrari 7, STR-Ferrari 4, Force India-Mercedes 4.




Nashledanou za 21 dnů v Turecku...



V minulých letech to v Číně vypadalo následovně:

2010 - Už samotný start do velké ceny byl velmi zajímavý. Bohužel negativně pro Ferrari. Fernando Alonso neudržel své nervy na uzdě a předčasně odstartoval. Za to pak sklidil očekávaný trest v podobě průjezdu boxovou uličkou. O osudu závodu rozhodlo především počasí a schopnost jezdců vyrovnat se s stavem povrchu závodní trati. Někteří jezdci k výměnám pneumatik přistupovali vlažně, zejména Button a Rosberg na tom vydělali. Většina startovního pole však jezdila měnit pneumatiky velmi často. Massa byl v boxech čtyřikrát, stejně Hamilton i Alonso nebo Schumacher. Hamilton zlobil a to i přesto, že měl již z předchozí velké ceny varování za své chování na trati. A co u Ferrari? Nedařilo se, ale vzhledem k okolnostem to bylo ještě více než dobré. Alonso přišel o další motor, ulil start a strategicky proti většině ostatních nic moc nezískal. Přesto se dokázal vyrovnat s nepříznivým vývojem závodu a vybojoval skvělé čtvrté místo. Massa doplatil na zastávky v boxech, dvakrát musel čekat na předchozí odbavení Alonsa. Zejména to jak předjel Alonso Massu v nájezdu do boxů v 19.kole bylo s ohledem na pohodu v týmu a vztah mezi oběma jezdci velmi jedovaté a zbytečné. Massa se přesto nažil bojovat, ale nebyl zdaleka tak úspěšný jako Alonso. V závěru závodu potěšil jeho souboj se Schumacherem. První velký útok Schumacher s přehledem a jistotou starého mazáka odvrátil, ale druhý útok, který přišel v předposledním kole už Schumacher neubránil a Massovi podlehl. Jenson Button díky své spolehlivé jízdě opět slavil triumf (podobně jako v Austrálii). Na druhém místě dojel Hamilton. Třetí byl Rosberg, který se v závěru závodu ubránil dotírajícímu Alonsovi. Massa dojel devátý a získal dva mistrovské body. Poslední bod získal za desáté místo Schumacher.

2009 - Vítězství si z Číny odvezl Sebastian Vettel, který opět ukázal svou genialitu na vodě a zbytek startovního pole porazil rozdílem třídy. Dokázal, že i s autem s obyčejným difuzorem lze vyhrát. A zatímco se chystal odjezd safety caru z trati a první ostré kolo závodu, Raikkonen hlásil týmu problémy s motorem. Přes některé světlé chvilky a dobré reakce si Kimi z Číny neodvezl ani jeden bod. Chyběla rychlost a ostatním soupeřům se kupodivu nechtělo moc z trati ven. Velkým úspěchem alespoň bylo, že poprvé v sezóně dokončil závod, resp. řádně odjel všechna kola závodu. Massa předvedl mnohem sympatičtější výkon. Během pár kol se dostal o hodně míst dopředu, když se v prvním kole dostal mimo trať. Felipe Massa závodil až do dvacátého kola. V další safety car fázi se jeho Ferrari F60 rozhodlo, že už další jízdu v dešti nebude tolerovat a zastavilo se. Vyhlídky na první opravdu dobrý výsledek Ferrari a první mistrovské body tak vzaly velmi rychle za své.

2008 - GP Číny byla jednou velkou nudnou přehlídkou. Ano, předjíždělo se, ale úplně někde jinde než by si fanoušci Scuderie Ferrari. Start bez jakékoliv zápletky, taktéž následný vývoj, překvapil snad jen defekt levého předního kola vozu H.Kovalainena a pak docela zbrklé předjetí Raikkonena Massou, které mohlo být přeci jen trochu lépe herecky zvládnuto. V předposlední velké ceně sezóny zvítězil Hamilton před Massou a Raikkkonenem.

2007 - Ano, konečně došlo i na Hamiltona a ten svou hrubou chybou dal šanci a naději Kiminu Raikkonenovi a Fernandovi Alonsovi bojoval o titul v poslední velké ceně tohoto roku. O výsledku závodu rozhodla chyba Hamitlona v nájezdu do boxů, na absolutně sjetých pneumatikách se neudržel na asfaltu a skončil v únikové zóně. Vyhrál Raikkonen, druhý byl Alonso a třetí Massa.

2006 - Ve chvíli kdy Michael Schumacher potřeboval bezpodmínečně porazit Alonsa se počasí rozhodlo připravit vlhké překvapení. Jediné štěstí bylo to, že v neděli už pršelo jen minimálně a ještě ke všemu se správnou chvíli. A vlastně těch „šťastných“ chvilek bylo více – když udělal Renault taktickou chybu s výměnou pneu, když zkazil Alonsův pit stop, když Fisichella nevyřadil Michaela... Renault si mohl gratulovat, že aspoň ta týmová režie mu vyšla, protože jinak si závod prohráli fakticky sám. Schumacher svým vítězstvím nakročil k zisku dalšího titulu.

2005 - Nudný závod který byl párkrát napínavý – pár soubojů a havárií. Michael Schumacher nechť děkuje bohům, panu Tilkemu a čínským stavebním dělníkům... to jak se potkal s Albersem vypadalo dost ostře, těžko povědět kdo byl na vině. Přesednutí do náhradního auta, start z boxů, o dvě sekundy pomalejší časy na kolo než Monteiro (i když měl lehčí auto) a následný infarkt pneumatik, které ztratily přilnavost a Michael šel v průběhu Safety car fáze mimo trať. Konec......a už jen sledovat, jestli dojede Montoya...a on nedojel. Rubens musel zastoupit Michaela, ale skončilo to letos již klasicky, chvíli se držel před Weberem, Buttonem a Coulthardem. Časem mu však odcházely pneumatiky i brzdy. No a také body, které se za dvanácté místo opravdu neberou.

2004 - Čína se připravovala na cirkus Formule 1 už delší dobu, základem bylo vybudování úplně nového okruhu v Shanghai. Na okruhu vyrostlo mnoho velkých tribun pro 150 000 diváků, je otázkou kolik lidí by první rok přišlo, kdyby nebyla větší část určená pro sponzory. Michael Schumacher se už od pátku trápil s problémovým software ve svém voze. A když Michael nedokončil kvalifikaci kvůli své chybě nebo vinou výpadku traction control, zdálo se, že už si svou porci smůly vybral. Navíc Rubens Barrichello získal pole position, tak Michaelův výpadek nemusel až tak bolet. Závod začal celkem bezproblémově, až na Michaela Schumachera, který startoval z boxů, a Oliviera Panise, který zaspal na startu. Prvním napínavým momentem byla lehká kolize Massy a Coultharda, který ve snaze o Felipeho předjetí najel do jeho zádě. Nenudil se ani Michael, při předjíždění Kliena se jejich vozy vzájemně dotkly, Christian musel odstoupit, Michael pokračoval. Michael pak ještě předvedl krásné hodiny a defekt pneumatiky. Defekt pneumatiky postihl také Coultharda (David své dnešní destruction derby zakončil kolizí s Ralfem Schumacherem, po které Ralf zajel již jen do boxů a odstoupil, David tak zkazil Ralfovi skvěle rozjetý závod, ve kterém se vracel na závodní trať po své těžké havárii v Indinanapolis) a celé kolo upadlo Brunnimu. Co je ale důležitější, je to, že Rubens Barrichello předvedl bezchybný výkon a dojel si pro své druhé vítězství v roce 2004, kterým si také zajistil titul vicemistra F1 pro rok 2004. Měl z toho velkou radost a na pódiu nenechal na Lucovi Montezemolovi ani jednu nit suchou.





POSTAVENÍ NA STARTU

1/ S. Vettel

2/ J. Button
3/ L. Hamilton

4/ N. Rosberg
5/ F. Alonso

6/ F. Massa
7/ J. Alguersuari

8/ P. di Resta
9/ S. Buemi

10/ V. Petrov
11/ A. Sutil

12/ S. Perez
13/ K. Kobayashi

14/ M. Schumacher
15/ R. Barrichello

16/ N. Heidfeld
17/ P. Maldonado

18/ M. Webber
19/ H. Kovalainen

20/ J. Trulli
21/ J. d'Ambrosio

22/ T. Glock
23/ V. Liuzzi

24/ N. Karthikeyan


PRŮBĚH ZÁVODU




START Ferrari - dobře, Vettel - špatně
1
Massa - Alonso
1
Button - Hamilton - Vettel - Rosberg - Massa - Alonso - Resta - Sutil - Schumacher - Kobajashi
9
Alguersuari - pit
10
Alguersuari - upadlo pravé zadní kolo - out
12
Rosberg - pit
14
Button - pit - zajel do stání S. Vettela, Vetter - pit
14
Vettel - Button
14
Vettel - Hamilton
15
Massa - Hamilton
15
Massa, Hamilton - pit
16
Massa - Hamilton - Heidfeld
16
Alonso - pit - na výjezdu hodně ztratil
20
Rosberg - Vettel - Button - Massa - Hamilton - Rosberg - Alonso - Resta - Sutil - Kobajashi - Webber
24
Button - pit
25
Rosberg - pit z 1. místa, Hamilton - pit
25
Alonso - Schumacher
26
Schumacher - pit
31
Vettel - pit
32
Alonso - pit
33
Massa - pit - z 1.místa
34
Rosberg - Button - Hamilton - Vettel - Massa - Schumacher - Webber - Petrov - Alonso - Perez
36
Hamilton - Button
37
Alonso - Petrov
37
Button - pit
38
Hamilton - pit
39
Rosberg - pit z 1. místa
42
Hamilton - Rosberg
43
Vettel - Massa - Hamilton - Rosberg - Button - Alonso - Webber
45
Hamilton - Massa
45
Webber - Alonso
47
Perez - Sutil - kolize
49
Button - Massa
50
Rosberg - Massa
52
Hamilton - Vettel
52
Webber - Massa
54
Hamilton - Vettel - Button - Webber
55
WEbber - Button


CÍL Hamilton - Vettel - Webber - Button - Rosberg - Massa - Alonso - Schumacher - Petrov - Kobayashi - di Resta - Heidfeld - Barrichello - Buemi - Sutil - Kovalainen - Perez - Maldonado - Trulli - d'Ambrosio - Glock - Liuzzi - Karthikeyan




Související články

Hodnocení článku

-2 -1 0 1 2 Kliknutím na obrázek provedete hlasování

Diskuze k článku

prozatím nejsou žádné příspěvky


© 2002 CzechFerrari.cz | This website has no affiliation with Ferrari S.p.A., Scuderia Ferrari or what so ever. All copyrights, trademarks and logos belongs to their respective owners